Lindström: Vad fan gör idioten Kåberg...jävla gris!!
Vad fan blir det inte matchstraff för???????
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Brynäs måste ju skaffa sig en riktigt bra Brynäslåt. Tycker det är förbannat dåligt att vi inte har någon riktig Brynäslåt....
Mycket Skit kan sägas om FBK men deras låt "på den sköld du klär" är ruggigt bra och stämningen som det oftast blir när denna låt startar hade jag önskat mig i Läkerolen :(
Rodrigo: Ingen idé att diskutera något så nymodigt som ett intro med en relik som Huge.
Han är kvar nånstans mellan Spapshjälmarna och Titanklubborna..
Redigerad kommentar
munkas:
Jag går på varenda match för att jag älskar Brynäs if i med o motgång.
Rodrigo:Med tanke på Brynäs försvarsspel så kanske denna skulle funka som intro?
www.youtube.com/watch?v=uuOUev9EgI8Redigerad kommentar
Rodrigo:För många BETALANDE besökare, alltså såna som besöker matcherna och inte sitter hemma och bara tycker, typ Huge. Så är fortfarande matchen det viktigaste. Det är ju liksom det man betalar för att se.
Men ser man till en yngre besökare, en sån som gärna drar med sig "bonusbesökare" i form av föräldrar så är helheten viktig. Det ska hända saker och där kan ett tufft/häftigt intro vara väldigt viktigt. När det gäller jämförelsen med NHL så är det svårt. Amerikaner är av hävd ett folk som utbrister ord som "awesome", "wow "osv i tid och otid och blir lätt meddragna i olika stämningstillstånd eller vad man skall kalla det. Man kan kort sagt säga att de är naiva och lättlurade. Det kanske inte är konstigt att det är Amerika som är reklamens hemland. Svenskar är av hävd väldigt lågmälda och lyfter knappast på röven i onödan om man säger. Därför kan det tyckas vara onödigt med att lägga ner för mycket energi på kringarrangemang under matcherna.
I så fall ligger det mer i vår läktarkultur att ha olika tifon på matcherna, även om de lika mycket är ett självändamål där Supportrarna talar om för laget och alla andra för den delen hur mycket de älskar sitt lag, i det här fallet Brynäs.
Summa sumarum: För att använda sig av en sliten klyscha inom reklambranschen. Man måste bestämma sig för målgruppen. Till vilken grupp ska man inrikta sig? Ett into fyllt av rök, eld, pumpande musik på hög volym tex attraherar nog mer den yngre publiken medan den äldre tycker att det är jobbigt.
Huge vill hellre ha mer informativa kringarrangemang. tex att höra TJ rabbla klyschor. Sånt säljer inte sovenirer, det gör däremot mitt första exempel. Skall man ha ett relativt stort urval av sovenirer i en ganska påkostad shop så måsteman marknadsföra dessa...
Redigerad kommentar
Hallå
Kom med förslag på intro låtar till vårt hockey lag