1150x200-brynasbanner.jpg

Ispremiär 12/13

« · 1510018 Till forumet

Sv: Ispremiär 12/13
Slajsarn: Fast det är ju bara Honken & Hansen som möjligtvis kan kallas gamla (34 resp. 33 år) så ingen fara på taket där inte.
Kommentera

sylf: Ja, vi har väl iaf minst 3 spelare som borde vara rejält revanschsugna, vilket är en bra grundförutsättning för att dom ska lyckas: Rahm, LJ och Harju.
Får vi igång dessa 3 så ser det riktigt intressant ut.
Kommentera

Huge: Lauritzen är nog revanschsugen han också!
Kommentera

Huge: För övrigt tycker jag det är att häda att önska att en före detta fuskare ska ta platsen före Honken  -  En av Brynäs stora hjältar genom tiderna med 2 fina SM-guld.

Jag själv hoppas på lockout så vi får se Rahm i örebro

Kommentera

Stende89:

" Linus Wickman: molin och Lindholm är på landslagsläger och tränade därför inte med laget när dessa kedjor var formade.. :) Djoos är också på landslagsuppdrag, gjorde mål emot Tjeckien igår!"

Tyvärr så blev ALLA TRE Skadade.......
Kommentera

Gurra88: skärpning Gurra, det luktar hatfans här. Antingen så är du Brynäsare eller så är du det inte, dax att välja kanske?
Kommentera

arnio: Definiera "hatfans"..
Kommentera

arnio: Du har rätt, jag hatar fuskare som Rahm. 
Kommentera

foppa78: "Lauritzen är nog revanschsugen han också!"

Glömde honom i hastigheten, tack för påminnelsen.
Se där, 4 spelare som är rejält revanschsugna alltså...

Kommentera

Gurra88: " För övrigt tycker jag det är att häda att önska att en före detta fuskare ska ta platsen före Honken"

Nu var det bara det lilla kruxet att jag inte alls ÖNSKAR att Rahm ska sno förstaspaden från Honken, jag TROR att han kommer att göra det.
Förstår att du har problem med att se skillnaden iom dina läsförståelseproblem.
Jag önskar Honken all välgång och att han håller Rahm bakom sig, så länge han bidrar till att göra laget så bra som möjligt.
Men om nu Rahm skulle visa sig vara bättre, ja då har jag inga problem med det. Vilket du verkar ha...

Det komiska är att du själv verkligen ÖNSKAR att Rahm och laget ska misslyckas och därmed försämra möjligheterna att försvara guldet.
När du dessutom förordar en lockout som kommer att ställa till en massa oreda i varje lag (yngre spelare som behöver utvecklas får stå tillbaka, man tvingas betala dyra försäkringspengar, osv), så framstår du än mer som en genuin och äkta hatsupporter.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Jo jag läste det. Men alla här inne förstår att du även hoppas han tar platsen.. Vore på allvar intressant att höra varför du tror han ska lyckas så jävla bra..

Ja jag hoppas och tror honken blir förstaslternativ eftersom rahm knappt visat nått på denna nivå.
Jag hoppas även få se Bäckis, Silfver, Lindbäck. Hur nu det kan va att hata förstår nog bara du.
Kommentera

Gurra88: "Men alla här inne förstår att du även hoppas han tar platsen."

Ja, jag skrev ju precis att jag hoppas på det om det visar sig att han är bättre än Honken.
Om inte annat så hoppas jag förstås att han tar platsen, enbart för att få se dig stå härinne med byxorna nere när det visar sig att du som vanligt inte haft ett rätt i dina profetior...

"Jag hoppas även få se Bäckis, Silfver, Lindbäck. Hur nu det kan va att hata förstår nog bara du."

Du hoppas att få se Bäckis m.fl bara för att slippa se Rahm i Brynäs, även om det visar sig att han är bättre än Honken.
Det är skillnaden mellan ett hatfan som du och ett normalfan som jag och övriga som vill se ett så bra lag som möjligt.
Oavsett om laget består av spelare som avtjänat ett dopingstraff eller aldrig varit i närheten av några otillåtna preparat.

Kommentera

Huge: haha, så jag ser enbart Bäckis för att slippa Rahm? Inte för att han tillhör tolppskiktet i världens bästa liga. Men däremot vore det absolut bra mycket roligare att se Lindbäck än en Rahm som knappt visat något på hög nivå.

Ja.. Jag ser hellre att honken lyckas som kört den hårda vägen istället för en som försökt ta genvägar till framgång.
Kommentera

Gurra88: Du vill hellre se en Lindbäck eller Honken även om Rahm skulle visa sig vara en bättre målvakt, det är vad du har sagt så här långt.
Du vill dessutom helst se en lockout och en massa strul för samtliga lag, både sportsligt och ekonomiskt sett.
Förhoppningsvis slipper vi se Bäckis och Lindbäck, jag ser hellre att våra nyförvärv och yngre spelare får chansen att spela in sig i laget i lugn och ro.
Verkar som att dom flesta sportchefer tycker likadant, men vad vet dom jämfört med en soffliggande läktarcoach...
Kommentera

Huge: Klart Rahm ska stå om han är bäst? Men jag hoppas och tror han får det tufft. I mina ögon är honken det självklara valet och jag tror han kniper förstaspaden. Blir givetvis annorlunda om Lindbäck kommer, och då skickas rahm givetvis ner till allsvenskan. Undrar fortfarande varför du tror så självklart att rahm tar förstaspaden, vad bygger du dina åsikter på? Hans halva säsong i elitserien?

Dom flesta? Vart har du hittat den artikeln? Länka gärna den. Eftersom jag tycker vi har möjlighet att få tillbaka riktigt spännande namn så tror jag bara vi har fördel av en lockout denna gång.
Kommentera

Gurra88: Verkar iaf som att dom flesta lag helst ser en lösning på konflikten därborta och att vi slipper en massa strul.
Här är en länk i mängden.

Bygger min Rahmtro på framförallt intresset som Alcén uppenbarligen visat.
Hade ju varit betydligt enklare att värva nåt mer säkert om man nu hade trott att det varit bättre.
Rahm spåddes en lysande framtid när han var tilltänkt som ersättare till Salak i FBK, innan dopingavslöjandet spolierade hans möjligheter.
Han har en modernare spelstil än Honken och är dessutom yngre och mer utvecklingsbar.
Min känsla är iaf att Honken kommer att få det tufft i konkurrensen så fort Rahm kommit ikapp vad gäller träning och matchning.
Blir inte förvånad ifall Rahm tar över lagom till juluppehållet, ev tidigare.
Kommentera

« · 1510018