Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Jag vill ha en ny Davydov

« · 81263 Till forumet

Jag vill ha en ny Davydov
Tänk om Brynäs kunde värva en liknande spelartyp som Davydov igen. Jag vet att han kanske inte var världens bästa lagspelare men vilken artist! Brynäs var inget topplag under tiden då Davydov spelade men det var väldigt kul att besöka Gavlerinken. Han har ialla fall skänkt mig många underbara stunder på läktaren. Men det kanske inte finns utrymme för sådana artister längre och frågan är om det finns liknande spelare som "Davve"? Han var ju genuin! Håller ni med mig?
Kommentera

Sv: Jag vill ha en ny Davydov
Stjarten: Davydov var onekligen lite "egen". Första, och hittills enda, gången jag varit med om som brynäsfansen skriver på protestlistor för att ha kvar en spelare. Det säger väl en hel del? :)
Kommentera

micke: Tyvärr (i mina ögon) ledde det till att Brynäs missade Jonas Johnson; man hade honom klar på ett treårskontrakt, tillbaks från Landshut mitt i säsongen, och Davydov skulle säljas till Krefeld för att göra plats i budgeten (minns att Davydov inte gjorde många knop den hösten). Tyvärr sprack hela affären, Davydov ansträngde sig i ett par matcher, fick stanna, somnade in igen, och stack så snart kvarten var avstökad. Hade hellre sett en långsiktig förstärkning på centerpositionen då, det har varit ett problem ända sen dess (kanske inte i år, beroende på om Kyrö är frisk; Larsson, Kyrö, Mietinen, Wågström är OK konstellation)
Kommentera

Lyck: Åhfan. Det visste jag inte. Isånafall ångrar jag bittert att jag skrev under den där listan. Får väl skylla på ungdomligt oförstånd. :)

Där ser man hur det går när fansen får leka sportkommitté...
Kommentera

micke: Davydov blev ju rikskänd med sin tuffa spelstil och inte minst sitt tuffa gallar som var minst sagt annorlunda.
Bäst med Davydov var dock givetvis alla hans mål. De hjälpte oss verkligen i en svår situation.

Älskar när ni dryftar gamla spelare, både stjärnor och inte.
Kommentera

Kessler: Kör med samma galler som Davydov på min hockeyhjälm (skryt:)
Kommentera

Lyck: Stort! Möts du av avundsjuka blickar?
Kommentera

Kessler: Inte värst, däremot brukar lammen tystna när jag glider förbi på innerlädret....
Kommentera

Lyck: Vågar man fråga vilken klubb och division?
Kommentera

Kessler: Vad menar du!? förklara dig!!
Kommentera

HÅKAN23: Meddelandet var till Lyck. Följer du tråden: "Jag vill ha en ny Davydov" så kommer du att förstå.
Kommentera

Kessler: lugn och fin, jag hänger med. Men nu till något annat!! Nog för att Davydov var duktig men jag ser nog hellre att vi får en ny ung pär Djoos och tillbaka Jonas Johnsson eller Dackell!!
Kommentera

HÅKAN23: Är jag den enda här som inte drömmer om att se Jonas Johnson i brynäsdräkt igen?
Kommentera

Johnson skrev ju dessutom nytt kontrakt med Frölunda på 4 år och sade att han ska sluta karriären där så det är inte ens någon idé att drömma....
Kommentera

Kessler: Klubben är AÅ (Allmänhetens Åkning), klubbens storstjärna är Börje Salming (som hoppade med en lördag)
Kommentera

Lyck:

Börje Salming? Nu börjar det likna något. Jag säger inte att de andra namnen är dåliga, men hur många backpar slår The Big Brothers - Börje och Stig Salming?

Skulle det inte vara härligt att åter få se motståndarna cirkla nervöst i mittzon, oroliga för att bli förnedrade av bröderna Salming? Var väl inte så många motståndare som hade lust att utmana stygge Stigge, och Börje behövde de alltid hålla koll på...
Kommentera

Ford Prefect: Vad ska vi med Jonas "degliraren" Johnsson till? Han lönestrejkade senast han var i klubben. Samma sak med Christer Olsson, en riktig "deglirare". Jag vill inte ha tillbaka Jonas och inte behålla Christer. Tycker inte Olsson är särskilt konstruktiv med klubba och puck. Rätt bra i defensiven men det måste finnas mycket bättre backar att få tag på för de pengar Olsson begär.
Om inte en ny back värvas, så ge Adam Andersson en ordinarie plats. Han har kapacitet att bli riktigt bra.
Kommentera

« · 81263