Brynäs IF

727808 inlägg · 7961 ämnen

Jaha

« · 1910640 Till forumet

Sv: Jaha
Axle San: 28 matcher de senast 2 säsongerna alltså dårå
Kommentera

bradberry: hoppas dom gör allt dom kan för att få hem rödin i form av nån några sponsorer snälla!!!!!!!!
Kommentera

Charles: Hahaha, den stora optimisten :)
Kommentera

dAVydov: kan inte sluta tänka tänk om🤗
Kommentera

bradberry: Fast vi har ju Kristo.
Kommentera

Axle San: Fast han bryter ett kontrakt på 7 miljoner... Betänk det! Är Brynäs betalningsförmåga då överhuvudtaget med i matchen..? Jag tror på KHL. Möjligen Schweiz. Det enda som talar för Brynäs är väl om lagen i dessa ligor ställer lön i relation till vad han presterat de senaste tre åren och finner honom övervärderad.

Då skulle ett omtag i SHL kunna bli aktuellt... Men kan knappast vara större än 5-10% möjlighet....
Kommentera

Tjurn : Risken är förstås att sponsorerna får hem en Rödin ur form istället.
Kommentera

bradberry: En lösning skulle väl vara att ge honom ett långvarigt kontrakt där man skriver in att fr.o.m. nästa säsong får han en ordentlig löneförhöjning då ett antal löneposter försvinner.

Det skulle dock vara jävligt givmilt från Antons sida att gå med på en sån lösning :)
Kommentera

bradberry: Visst han bryter ett kontrakt värt 7 miljoner men hur stort kan intresset vara egentligen? Rent krasst så har han inte lyckats någonstans utanför Brynäs sedan junioråldern, jag menar 44 poäng på 121 matcher i AHL, i landslaget ingen succé och i NLA han inte prestera så mycket innan skadan direkt.
Nu har han knappt spelat på två år och på nytt nobbats av NHL, hur mycket är han värd idag? Inte så himla mycket tror jag.
Kommentera

KalleTeodor:
Håller med dig!
Tror inte man kan titta på värdena/statistiken och tro sig kunna se svaret på hur bra ett lag är bara baserat på dessa. Alldeles för få och trubbiga parametrar för att erhålla den bilden säkert..
Kommentera

Axle San: Han är väl knappast ur form, han har väl kört försäsongen med Ducks?
Kommentera

John: Och hur gick det?
Kommentera

Axle San: ”Detta är ju obegripligt:”

Vad är obegripligt? Siffrorna visar ju detta, oavsett hur din magkänsla säger att det borde vara.
Kommentera

Axle San: Han tog ingen plats... Platsar nog här ändå...
Kommentera

Skrubben: Nån siffra måste vara fel för det där or obegripligt.
Kommentera

John: Jo han platsar säkert här, frågan är om någon klubb är beredd att betala jättedumme för honom, jag är tveksam.
Kommentera

Axle San: spelar ingen roll om han är ur form han kommer komma i form, isf å då blir han livsviktig
Kommentera

Axle San: Tror du missförstod meningen.

”För att förutsäga hur många poäng man kommer ta efter 15 omgångar...”

Det är alltså poängen man kommer ta efter dessa 15 omgångar, inte poängen man tagit under dessa. Kolla länken i samma inlägg!
Kommentera

Det känns som vi ändå kan komma att ro hem Rödda. Allt ligger rätt i tid. Ge han ett väldigt bra 3 års kontrakt. Nygift. Kanske vill ha barn. Allt hemma i Gävle skulle kännas bekvämare får jag för mig. Att han dessutom skulle bli en av hela SHLs största attraktioner är något som vi i Gävle och Brynäs verkligen är i stort behov utav. Kom igen nu Anton! Vi skulle älska dig gränslöst om du valde oss igen.
Kommentera

Rodrigo: då förstår jag, det var lite felskrivet.
Kommentera

Pettisbif: Sä här skriver Abris på Twitter, han brukar ha koll på killarna i Gävle.
Men oj vilket lyft om han skulle spela i Brynäs, vilken profil

Rödin hemma i Gävle och tränar och förbereder sig för en flytt ut i Europa. Hör att hans förra klubb Davos i allra högsta grad är med i bilden.
Kommentera

« · 1910640