Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Jämtin är inget för Brynäs

« · 272753 · » Till forumet

Jämtin är inget för Brynäs
"Från Arbetarbladet"

Just nu finns det bara en målvakt och ynka fem backar i laget.
Spelare som Andreas Jämtin från AIK och finska försvarsspelarna Marko Tuulola samt Antti Bruun är inte längre aktuella. Däremot jobbar Brynäs hårt för att få hem Tony Mårtensson från Cincinatti och knyta till sig målvakten Fredrik Norrena från Frölunda//
Kommentera

Sv: Jämtin är inget för Brynäs
Ursäkta det skulle vara från GD och inget annat.

Fast det är inte bara jag som skriver lite fel..
GD skriver "Just nu finns det bara en målvakt och ynka fem backar i laget" Där har dom nog lite fel!!??
Kommentera

wesleyjah: Jag skulle gärna se en förklaring till varför Jämtin inte är aktuell längre. Jag blir så less...
Kommentera

Ford Prefect:

Jag håller med dej, det är så djävla pissigt att dom inte fixar honom när dom ändå går ut och säger att det är ont om bra spelare vi den här tiden!!!.
Jag hoppas att det här beror på att dom har större talang på gång eller att han krävde för mycket i lön.
Kommentera

Tycker laget inte ser bra ut på långa när, det blir garanterat kvalserien igen... Om nu inte Sportkommitén trollar med knäna å fixar några RIKTIGT bra nyförvärv. Det känns dock som att man inte har något större hopp!
Kommentera

Ford Prefect:Less är bara förnamnet! När fan ska dom glädja oss supportrar egentligen?
Kommentera

Dom vill inte ha Jämtin men Nylander har erbjudits nytt kontrakt! Vad håller dom på med???
Kommentera

70 Rodrigues:
Det är oceaners skillnad mellan Jämtin-psyke och Nylander-psyke.
Jämtin behöver hanteras, Nylander bara kör.
Jämtin har fler alternativ, således även andra lönekrav än Nylander som bara Brynäs är intresserad av...
Det enda lag som inte kommer att signa unge herr Jämtin är FBK :-)
Där gjorde Jämten ingen succé (underdrift)!
Varför inte MIF (storstad)?
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag tror fan att dom vill lägga ner BIF
Kommentera

"Bäckis" gjorde just en fin sista manöver innan han slutade som värvaransvarig ! Han måste ha riktigt bra spelare på ingång om man kan tacka nej till Jämtin. Tragiskt. Mikael Holmqvist istället ? F-n vad jag dagdrömmer!

Att "Lill-Nyllet" har erbjudits kontrakt innebär ju inte att han kommer att nappa på det. Hoppas att han nobbar och söker sig till en annan klubb. Rönnqvist istället för Nylander tack !

Daniel Johansson bör skriva på nytt kontrakt och göra bror sin sällskap i två säsonger. Tror på en "pånyttfödd" Johansson på backen nästa säsong.
Kommentera

gordo: Keb nämner att Jokerit är intresserade av Jamtin. Om jag inte var Brynäsare skulle nog jag också välja Jokerit före Brynäs, tyvärr. Med dagens nivå på värvningarna blir det nog riktigt tufft att klara 10:eplatsen. Ge mig Norrena, Mårtensson, en back på internationell nivå och fyll på med utvecklingsbara yngre så kan vi nog börja snacka 8:eplats kanske.
Kommentera

Igor:
För tillfället innehåller truppen 1,5 elitseriefemma inkl två målskyttar (Soling, Anger).
Målvakt i klass med Kapanen skulle behövas... och en hårdför back... och en till målskytt.
Kommentera

Kahn: Ja det vore väl riktigt dråpligt om Brynäs inte ens kan förmå Nylander att skriva nytt kontrakt.
Kommentera

Igor:
I vilken annan Elitserieförening skull Nylander få samma backning av tränaren...
Kommentera

70 Rodrigues: Såja pojkar på lördag kommer det att släppas 2st stora namn. ;)

Jag hoppas på att det händer något då, eller så får vi leva i ovissheten ett tag till.

Ang målis så måste dom ju ha någon färdig mer än Lundström för dom kan väl inte vara så j-a dumma så att dom sparkar Ram och Aspen utan att ha någon annan klar?
Kommentera

65 Selander: Ang målvakt varför skulle dom inte det? Dom har ju gjort sig av med 12 utespelare och endast skaffat in 4 nya.
Kommentera

Man kan ju inte ha kvar en målvakt som man inte vill ha bara för att ha två!? Det finns hyffsat med tid att hitta en ny.
Kommentera

65 Selander: Hehe, ser verkligen fram emot lördagen.=)
Var det inte du som drog igång ryktet med Norrena?
HockeyVM drar i alla fall igång.
Kommentera

Magoo70: Det var 63 Norberg som drog igång det, men jag var inte sen att haka på. Men han kommer :)
Kommentera

65 Selander: Ok, litar på dig helt och fullt.=)
Kommentera

Nu är det klart var Jämtin spelar nästa år.

Från Hockeymagasinet......

"Det blir HV 71 som får ta del av AIK-talangen Andreas Jämtins tjänster nästa säsong. Till Radio Jönköping säger Jämtin att han bestämt sig för HV 71 och att det bara är underskriften på kontraktet som saknas."
Kommentera

Makkan: Undrar om det var det sportsliga eller ekonomiska som styrde..
Kommentera

Magoo70: Förmodligen båda två. Men det ekonomiska vägde nog över kraftigt till HV.
Kommentera

Jämtin till HV och Fredrik Sundin till Timrå. Det var väl dagens Silly Season då.
Kommentera

Igor:

Nu är det nog snart Brynäs tur att presentera ett NYFÖRVÄRV.
Eller vad tror ni ?

Det kanske rent av presenteras två stycken på samma dag.
Kommentera

Makkan: Vad får dig att tro det? Jag behöver nog nåt mer påtagligt än en känsla som argument. Tänk på att nya EK har precis börjat idag. De sitter väl på sina tjänsterum och väntar på att telefonerna ska kopplas in, skrivborden monteras, pennorna vässas etc. Först i maj börjar de väl få tid att titta på sina arbetsuppgifter ;-)
Kommentera

Igor:

Det är ingen känsla.
Det är en förhoppning.
Kommentera

Magoo70: Både det sportsliga o ekonomiska avgjorde till HV:s fördel, garanterat! HV71 satsar o gör verklighet av sina visioner tillskillnad från Brynäs!
Kommentera

70 Rodrigues:
De dagarna är historia när Brynäs var ett självklart förstaval för spelarna .
Kommentera

70 Rodrigues: Spelar ingen roll hur mycket visioner HV har,dom kommer aldrig att vinna nåt ändå.Ett runkguld från -95 är det enda dom vunnit,och hade inte Sundlöv gått sönder i match 4 nere i samfundsträsket så hade dom inte haft det heller.
Kommentera

58 Larsson: Nu är Brynäs ett 3:e eller 4:e alternativ som det verkar!
Kommentera

Sylf: Du e rolig du! Dom kanske inte vinner fler guld men dom har ändå något att presentera o locka nyförvärv med. Undrar vad Brynäs lockar med?
Kommentera

70 Rodrigues:
Japp. Men det skall bli ändring på det.
Kommentera

58 Larsson: Vet du något som inte jag vet.....:-)
Kommentera

70 Rodrigues: Dom lockar med det enda som funkar.Stålar.Såna finns inte norr om dalälven,öster om Valbo,söder om Tönnebro värdshus.
Kommentera

Sylf: Problemet är att trots att det är ett lag som inte har presterat något uppseendeväckande så drar dom in kosing och blir bara rikare, vilket medför att dom kan locka till sig bättre spelare.

Om inte jag har fel så var väl hallen full nästan hela säsongen och det ger cashflow
Kommentera

70 Rodrigues:
Nej , men jag vill bara att vi skall vara med och leka när de stora spelar om guldet. Vafan hände efter guldet ,där hade vi ett gyllene tillfälle att haka på i värvningscirkusen som regerande mästarna. Det var oss man skulle visa respekt men sen började man samla pengar på banken för att sen vräka bort dem på reklam och halldrömmar.
Kommentera

65 Selander: Dom har även en marknadsavdelning som vet hur man drar till sig penningstarka sponsorer!
Kommentera

70 Rodrigues: Frikyrkorna ger visst 70% av kollekten ;)
Kommentera

58 Larsson: Precis! Va fan hände efter guldet 99? Håller med dig till 100%!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag hoppas att något avslöjas på lördag helst ett helt etablerat nyförvärv med meriter och inga kungörelser om förnyade kontrakt.

Känner på mig att lördagskvällen kommer att gå i glädjenstecken

1 Löning
2 Norrena klar för Brynäs :)
3 Sverige vinner med uddamålet över Lettland
4 Nya rykten om Dackel
Kommentera

65 Selander: Alternativ kväll som följer:

1 Strejk på banken
2 Asplund klar för Brynäs :)
3 Sverige torskar mot Lettland
4 Nya rykten om Dackel (masken har ringt)

hua.....
Kommentera

prosten:

1:an kan stämma med tanke att dom är lika snabba som en kommunalarbetare ;)

2:an är fel eftersom Micke P kommer istället
Kommentera

Sylf:

Jag ska inte på något sätt sticka under stol med att HV säkert betalat bra för att få Jämtins namnteckning men det du borde göra är att vakna upp från din 70- och 80talsslummer och inse att Brynäs inte längre kan locka med nåhot sportsligt. För tro det eller ej, att vinna kvalserien i stor stil som nedflyttat elitserielag räknas INTE, jag upprepar INTE, som en sportslig framgång.

Om HV vunnit eller inte med Sundlöv kvar BIF är omöjligt att avgöra och dessutom fullständigt meningslöst att spekulera i. Att du använder ord som "samfundsträsk" tyder nog mest på att du ersatt hjärnceller med kaffebönor (personangrepp, jag vet.... det är lågt) eller att du lever kvar i en förlegad tid. Det faktum att du tror att BIF kan locka sportsligt tyder iofs mest på det senare...

Ha de gott alla brynäsare
Kommentera

TobbeA: Sylf uttrycker sig ofta grovt och oanständigt, det tar vi andra BIF-are avstånd från. Bara så du vet. Det du skriver om Brynäs som oattraktiv klubb att gå till håller jag med om. Det skär i hjärtat men detta är sant. Sen vann ju inte ens Brynäs kvalserien, måste jag rätta dej med...
Kommentera

Clarence:

Det är helt ok. Brynäs har ju många fina meriter från fornstora dagar men som sagt. Det hjälper inte längre. Det enda HV kan ståta med är ett SM-guld från 1995 som ni säkert kommer ihåg. Men två saker som HV faktiskt kan locka med är eget kapital i drivor och en vilja att satsa. Viljan att satsa tror jag inte för en sekund att BIF saknar... snarare pengarna att backa upp det hela med. Att spelare väljer att gå till ett lag som har ambitionen att inom en snar framtid ta guld kan man knappast klandra dem för. Även om det också innebär att de får en hyggligt fet lön.

Ha de gott o kul att ni kom tillbaka till eliten!
Kommentera

TobbeA: HV har väl snålat en del genom åren tycker jag iaf om man ser till tillgångarna. Är du av annan åsikt?
Kommentera

TobbeA: Jag tror HV lyckas snart. Satsningarna måste rimligen ge en fullträff nån gång, kanske 2004? Annars är väl min uppfattning att det sitter lite i den småländska myllan eller i det lokala kynnet att "inte vilja vara allra bäst". Smålänningar, både infödda och inflyttade, är i allmänhet lite f ö r snälla, vilket också verkar återspeglas i HV 71´s elithockeylag. Man är inte nog elaka för att vinna de största segrarna, känns det som. Men detta är en klädsam småländsk stil. Till skillnad från en del andra här på HS gillar jag Småland och smålänningar. Ni har ju inte minst så snygga tjejer där, både rikskända och privat bekanta...
Kommentera

Lunkan: Jag håller med Dig om att HV verkar ibland "dum-snåla" lite. Verkar vara på god väg att göra en "IFK Göteborg". Det är inte så länge sedan den klubben snurrade sin löpande verksamhet på sina intäktsräntor, sades det på den tiden !!!

Vad skall en solid klubb med en sån som "Loppan" till ???
Jag menar, om man kan välja & vraka ??
Kommentera

« · 272753 · »