Brynäs IF

727659 inlägg · 7962 ämnen

Jesper Björck

« · 276443 Till forumet

Jesper Björck
Att värva Jesper ¨Jeppe¨Björck är att skriva sitt eget testamente Brynäs IF,
Ledsen ...men han var Ssk:s siste man på ¨dom som fick spela¨-rankingen förra året.
Vart är gamla fina Brynäs på väg!!
Tigern träd fram och tala ut!!
Kommentera

Sv: Jesper Björck
Jef: det är väl ungefär det som majoriteten av inläggen här på HS har handlat om senaste dagarna...nja snarare året...de senaste åren....
Kommentera

Jef: Du verkar ha samma gamla nattmössa på dig fortfarande, den du var iklädd senast du var här inne och yrade....
Kommentera

Saxar från BT:s medlemsforum ang Björck från en SSK supporter: Jag hoppas ärligen att det går bra för Björck i Brynäs.Han har ett bra skott(rightare)men det visar han inte så ofta.Han är stor o stark men trots det har han varit den största säkerhetsrisken i egen försvarszon, bland alla backar i SSK.Han går bort sig ibland och det rejält i egen zon och har en förmåga att emellanåt slå riktiga indianare och fantastiska dropppassningar bakom eget mål till motståndare...Men han står upp bra o tar fighten om det behövs.Lycka till Jesper! Kanske miljöombytet hjälper?

Ps Vad har hänt med Brynäs??? Sådana här värvningar gjorde inte Gävlelaget tidigare!
Kommentera

70 Rodrigues: Vad menar du? Han är en säkerhetsrisk, går bort sig, slår indianare och vägrar skjuta... Han är ju som klippt och skuren för att passa in i Brynäs spel. ;)
Kommentera

70 Rodrigues:

Vi värvade ju Djoos en gång i tiden från just SSK.
Byt ut ordet "SSK" mot Brynäs i ovanstående beskrivning, och du får en hygglig beskrivning av vår f.d puckelegant... :-))

Allvarligt talat, jag litar mer på Sjöddas och Djoos bedömning än en SSK-supporters. Dom har ju stått face-to-face med Björck under några år, om man säger så...
Kommentera

Ford Prefect: Fan, det har du rätt i.......:-)
Kommentera

Huge: Så om du litar på Sjödin så tycker du alltså också att vi måste ha ett bra lag innan det kan byggas en ny hall???
Kommentera

Varför tjatar alla om Sjödin hit och Sjödin dit när det gäller nyförvärv. Vi ska väl spela av säsongen 03/04 först, sen så är det väl dax för Sjödin att kliva in som sportchef, inte redan i år...eller är det något jag missat??
Kommentera

Hong Kong: Rent officiellt har du inte missat något, men däremot inofficiellt. Tror knappast att Sjödda ställs utanför diskussionerna om nyförvärven, trots att han inte tillträtt ännu.
Kommentera

70 Rodrigues:

Som sagt, vi måste naturligtvis lita på Sjödda & Co eftersom dom har blivit valda och majoriteten verkar nöjda med detta val, även om han officiellt ännu inte tillträtt.

Frågan om arenan är ju också lite av ett "Moment 22".
Ett bra lag som slåss i toppen = lättare att få sponsorer och hjälp av kommunen att bygga ny arena.
Å andra sidan krävs det pengar och sponsorer för att få ihop ett bra lag.

Min åsikt är att man i första hand satsar på ombyggnad av Gavlerinken a la LLA, om det blir aktuellt med ny arena.
Allra först måste vi dock få ihop ett bra stabilt lag som under ett par år kan lägga grunden till en "ny" anläggning.
Kommentera

70 Rodrigues: Låter som om vi har fått en ny Djoos! Allt från att tappa bort sig totalt till att göra riktiga indianare. Det blir en orolig säsong till!!!!
Kommentera

Som SSK'are måste jag säga att det är synd att tvivlarna ryter innan de sett Jeppe i match. Jag tror det kan bli en nytändning för honom med miljöombytet. Och jag vill inte säga att han var dålig i SSK........
Kommentera

Är det så in i helsike otroligt att spelare som Brynäs värvar nu kan höja sig!!? Jag tror det kan hända. Olika spelare kommer till oss och dom får olika roller i laget, till ex Björck är förmodlingen inte värvad som en grym målskytt utan en klippa där bak!! Han slår indianare sägs det, kan det bero på att han var osäker på sin plats i laget eller är han bara jävligt dålig? INGEN kan säga det utan att ha sett honom i ett nytt lag och i en ny miljö.

Kanske får Brynäs en otrolig bra harmoni i laget och spelar bättre därefter?

Jag vet att det kanske är en utopi men det kan hända hockeyvänner, det kan hända!

Att vara allt för besviken och arg på värvningarna utan att ha gett dom några matcher i benen anser jag var lite förhastat.

Visst !!!om ska vi och SK stirra blint på spelares poängstatistik så kostar det PENGAR, PENGAR och åter PENGAR.Nått som vi har snålt av.
Kommentera

Anneli S: Djoos var en riktig säkerhets risk i egen zon hur många indianare slog inte han, dom var fler än man kommer ihåg. Djoos storhet var dom pass som kom fram, för han slutade inte att passa över 2 zoner efter några indianar.
Det är ett fel som våra backar gör nu, dom törs inte när dom har slagit några fel pass.
Kommentera

Tomas HOCKEY: Det händer att nått nyförvärv överaskar, men sällan att alla nyförvärv överaskar, och när det hittills har värvats en del spelare som man inte riktigt vet var man har, då minskar den teoretiska chansen för överraskningar, att de höjer sig och spelar på högre nivå än man tror nu - alltså det är knappast troligt... Men under kan ske... Man vet var man har Micke Lind, han har hockey i sig, om han nu inte går skadad halva säsongen så blir han nyttig, men annars så är det inte toppspelare precis, men det finns potential i Malmström och Johansson tror jag...

Med andra ord, hoppas att något av frågetecknen iallafall sträcker ut sig till utropstecken under säsongen som kommer...
Kommentera

P J Davydjoos: Det är ju det jag försöker säga! Det kan bli riktigt bra! Värvningarna är inte klara heller.

Sen så verkar det som vi kan ta alla pengarna som blir över när andra spelare försvinner till att köpa spelare rakt av för dom!!!??
Nja säger jag, tror att lite av det pengarna måste gå till besparingar samtidigt som det kan bli en dyr erfarenhet att inte satsa!

Vill inte vara i SK:s kläder nu och nu måste jag som supporter lita på att dom fixar det här!
Kommentera

Tomas HOCKEY: Det blir inga pengar över!
Kommer ni inte ihåg att den gamla styrelsen la 3 mil. på nya spelare i höstas som dom inte fick in.
Kommentera

Tomas HOCKEY: Men chansen för att det blir riktigt bra är inte precis överhängande nu, utan mest en enormt stor önskan. Det kan bli så, men troligtvis inte...

Men visst värvas det enbart riktigt bra spelare framöver så ser det ju ljusare ut, för trots att det finns en promille-chans att det blir bra ändå, så är som sagt chansen överhängande att det blir värre än förra året...
Kommentera

P J Davydjoos: Förra året - menar den gångna säsongen, ifall det lät tvetydligt...
Kommentera

P J Davydjoos: Förlåt att jag försöker dela med mig av min sol till alla då :) ha ha!!

Ja jag säger inte emot dig!! Ingen vet hur det kommer att bli(jävlar vad jag upprepar mig) och jag försökte bara få till lite posetiva tankar jämnfört med mycket som står här!

Tycker oxå det är väldigt roligt och trevligt att kunna samtala med olika åsikter utan att man behöver ironisera över varandra som det finns många exempel på.
Kommentera

Tomas HOCKEY: Jepp, håller med släpp denna tråd med Jesper Björck. Killen är signad och klar och det kan ingen här göra ogjort.
Kommentera

Magoo70:
Ville bara säga vad jag tycker efter att suttit tyst och läst många negativa inlägg!
Kommentera

Anneli S: om Björck.

Har vi fått en ny DJOOS=Spelgeni som Anneli S tror så behöver vi inte vara oroliga. Då blir det både bra powerplay, snabba spelvändningar och mycket kontringar (=inget burskydd).

Som du kanske vet att om man är en spelande back kan det bli en och annan indianare när man försöker slå öppnande passningar. Men du kanske föredrar en back som slår sarg ut i 60 min. Alla gläds vi åt olika spelstilar. Men jag föredrar ett spelgeni framför en säkerhets-spelare (sarg-ut).
Kommentera

Makkan: Björck ska ju inte vara nått spelgeni, tvärtom, ska ju enbart, enligt rykten, slå indianare och sarg-ut, det är ju det Anneli S troligtvis menar... Alltså vi har fått Djoos negativa sidor, inte dom bra... Å andra sidan har vi fått en fysiskt spelande back, som tydligen går bort sig ofta, men aldrig ger sig, aldrig viker undan... Ja det blir iallafall intressant att se hur det hela slutar...
Kommentera

P J Davydjoos:

Men går han bort sig ofta, då blir han ingen fysiskt spelande back. Då blir han en på efter-kälken jagande back.
Kommentera

Makkan: Jo - intressant att se hur det blir...
Kommentera

P J Davydjoos:

Jag förstår ju att finns inte pengarna för att köpa dom spektakulära spelarna så får man ta andra som är billigare. Enkel matematik. Rätta munnen efter matsäcken.
Kommentera

« · 276443