Brynäs IF

725368 inlägg · 7959 ämnen

Jonas Floberg och Kristoffer Jobs

« · 152802 Till forumet



Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Nike89: Herregud,nu har dom lånat ut framtidshoppen.Ska Berg snöra på sig grillorna ? Eller har dom nån billig 68 årig Bulgar på gång ?
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
förmodligen så är utlåningen en pengafråga...som vanligt!
kanske öppnar det för ett nyförvärv?
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Sylf: Är Floberg och Jobs verkligen framtidshoppen? Hade sagt att Östlund och Adam Andersson är mer av framtidshopp än Jobs och Floberg. Men jag håller med Dig--om vi menar allvar med föryngring och generationsskifte så är det kanske inte så smart att låna ut dem. Tanken är väl att de ska få mer istid i Kiruna. Bätte mycket istid i allsvenskan än nöta bänk i elitserien. Misstänker också att det finsn en ekonomisk sida; vi lånar väl inte ut dem för Kirunas blå ögons skull?
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Jompe: Då vore väl vitsen att låna ut dom så man kan plocka hem dom vid behov.Nu verkar det som om dom är där för resten av säsongen.Till nästa är dom borta,som vanligt.
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Enligt Brynäs hemsida så gäller det 14 dar,men enligt Kirunas så är det resten av säsongen.Någon far med osanning.
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Sylf: Berg har väl öppnat stora plånboken och ska presentera 3 nyförvärv av kaliber inom en snar framtid! *Asg*
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
70 Rodrigues: Sig själv,sin fru och hunden.Kräver bara en hamburgare i lön.
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Sylf: Om dom lånas ut så har vi en trupp bestående av 3 Målvakter 8 backar och 11 Forwards! Soling och Wågström är ej med räknade! Lysande! Jag förvaäntar mig och kräver att det kommer att presenteras ett par nyförvärv snart, det går inte att gå runt på så lite folk, å andra sidan så har det ju inte gått med fler spelare heller!
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
70 Rodrigues: Och av dom 11 fw och 8 backar så skulle hälften inte platsa i nåt annat elitserielag,det är det som är det mest skrämmande.Nåra spektakulära nyförvärv kan vi nog inte vänta oss,blir väl nån mupp som ingen nånsin hört talas om.
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Sylf: Frank Banham är och förblir en dröm för Brynäs!
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
70 Rodrigues: Asså ja fattar inte hur dom tänker, först säger dom att dom har tunn trupp, sen lånar dom ut halva laget!!! Knäppisar SKÄRP ER! och få se lite nyförvärv TACK!
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Puffen: Dom tänker inte alls, det är det som är problemet! Men jag hoppas att jag har jävligt fel och att dom chockar ordentligt i veckan och presenterar ett par kanonvärvningar!
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
70 Rodrigues: Knappast troligt!!!
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Jag är fundersam om en utlåning av Jobs och Floberg var de smartaste , snart så stänger väl disiplinämden av Janne Larsson nåra matcher ?
för ett löjligt slag med klubban ?
Fler anledningar till att inte låna ut Jobs och Floberg :

Mikko Luovi har eviga problem med bihållorna .
Jonas Soling borta resten av säsongen , samma sak troilgtvis med Daniel Wågström .
Per Mårs kickad .
Om inte samtliga ordinarie spelare finns tillgänliga så blir de problem .
11 forwards finns att tillgå om alla är "fict for fight" , en forward kort alltså .
Att Jobs & Jobs behöver välbehövlig matchning är rätt , men de viktigaste är väl att vi har fulltrupp att tillgå alltså 22 man vid matcherna .

Att dom lånas ut för att ge ekonomiskt utrymme för nyförvärv känns inte så troligt .
Jobs och Floberg kännar nog inte mer än 30-40 "papp" i månaden var .

Lite historik :

adress : gd.se
Saxat från Gefle Dagblads utmärkta Brynäsajt : Under säsongen 1992/1993

52 årig och tio dagar - här har ni Elitseriens äldste debutant .
Han kom från Brynäs och namnet är Hans Dahllöf .
Den historiska matchen inträffade 4 februari i Gavlerinken och är förstårs värd sin alldeles egen story .
Nyutnämde landslagsmålvakten Michael Sundlöv tränade på förmiddagen , insjuknade sen i feber och kunde inte spela .
Tredje målvakten Lasse Eriksson var på kurs i Stockholm och kom inte loss .
Kvar fanns bara andremålvakten Lasse Karlsson så när Dahlöf som vanligt kom till Gavlerinken en och en halv timme innan nedsläpp fick beskedet " Du är andremålvakt ikväll".
Gissa om publiken i Gavlerinken spärrade upp ögonen när "Länsman" gled ut på isen .
-Hade vi varit i ledningen i slutet av matchen hade jag kastat in Dahlöf , sa trännare Tommy Sandlin .
Malmö vann med 6-3 .
Senaste gången Hasse Dahllöf spelade en riktig match var 1972!

Var själv på matchen med farsan och morfar tror jag .
En annan kul sak som man varit med om , hände också runt de här åren 1992 till 1994 tror jag .
Brynäs spelade hemma mot "Percys Pågar " Malmö man ledde stort och Peter"Pekka"Lindmark var förstemålvakt och i slutsekunderna tror jag att de vad då händer detta : Anders"Masken"Carlsson kommer fri med "Pekka" i målet då välter "Pekka" helt sonika målburen över målgården!!!
De blir straff för Brynäs och "Masken" lägger straffen , men kan inte kunna hålla sig för skratt och missar målet och skjuter i sargen .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Tor Karlström: Jobs och Floberg 30-40 tusen i månaden per skalle !!! Skulle tro att dom inte är över 10.
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Tjeckerna-Sverige 5-2. Jag trodde det var meningen att Anger skulle få lite mer självförtroende ;-)
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Mårs i landsflykt.
Floberg och Jobs skickade till gruvorna.

Det är till att visa grabbarna och omvärlden att Brynäs IF satsar på sina juniorer...

Såg nån förresten Luukkonen i Frölunda när de var här? Nä, trodde väl inte det. Jämngammal med Mårs. Spelade. Såg nån Steen? Han spelade också.
Brynäs juniorer är minst lika bra som de killarna från början, men skillnaden är att medan juniorerna spelar i Frölunda så sitter de på bänken i Brynäs.
Och så blir man förvånad att Brynäs juniorer inte utvecklas...

Men i Kiruna och USA blir de mycket bättre, ooh ja!
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Jompe: Helt klart bättre att dom får gott om istid i AS. Man måste ändå vara så pass uppriktig att man inser att grabbarna inte riktigt håller måttet. I det läge vi just nu befinner oss är det nog bättre att luta sig mot di gamle. Har junisarna fått lite istid tidigare så lär det nog knappast bli mer av den varan om dom stannat. Tror nog att man menar allvar med föryngringen men jordmånen kanske inte är den bästa just nu. Att låta dom stanna i detta läge är nog att bistå med en riktig björntjänst.
Vad jag förstår så lär det väl bli fråga om en uthyrning, direkt feta lär vi nog knappast bli på den affären.....
Utgår i stället från att man är ute och fiskar efter ngn etablerad på artistkontrakt. Bissett? :-/
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Huge: Det hade väl varit bättre om dom fått istid i Brynäs,att luta sig mot PRO spelarna har ju visat sig omöjligt.Bara att backa bandet och se vilka som utmärkte sig förra slutspelet t.e.x.Soling gjorde väl typ alla mål,och om inte han gjorde dom så var väl Bissett den som skötte det.Året innan i slutspelet svek dom också och då var det framförallt samma gubbar som var bland de sämsta.
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Satan fick in 5-2 till tjeckien på Bomben men gick bort på finland där de blev 5-0 och ja som hade 4-0 och 6-0 FAN
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Ha glömde ju de jag skulle skriva....Jo nog fan vore de bättre o låta dom få spela mer i BRYNÄS än att sända dem till Kiruna..in med hungriga unga spelare och bänka åldringarna
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Sylf: Det är mycket möjligt att det gått NÅGOT bättre tidigare om juniorerna fått mer istid, men jag tillåter mig att tvivla.
Det saken gäller är väl om dom tillför ngt i dagsläget och framåt.
Som sagt, jag tror inte det, av orsaker jag redovisat tidigare.
Ishockey går ju ut på att göra mål och det verkar som om du stirrat dig rejält blind på just denna sak. Det som försiggått INNAN själva målskottet, anfallsuppbyggnad och assist etc, det som dina s.k "PRO-spelare" (Djoos, Larsson, Sjödin mfl) stått för räknas kanske inte, vad vet jag.....
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Huge:
Är helt med ni som säger att detta är ännu ett stort misstag av brynäs underbara ledning
Man kan bara skratta åt skiten
För det första
Tittar just på tabellen
de har vunnit en match
förlorat 13
Gjort 33 mål
släppt in 87!!!!!!!!!!!!!!!

De kommer ju för fan att få slå ut pucken ur zonen hela matcherna

börjar nästan att bli dags att varna sveriges junisar att skriva på för brynäs
kan ni tänka er att vara junior i ett elitserie lag
vet att jobs har flickvän
vet inte om flobergs är singel
tror ni grabbarna är glada att få lämna flickvän, kompisar, föräldrar och vänner
för att spela i det härliga bottenlaget Kiruna
Stackars jävlar
jag lider med er
Kommentera

Sv: Jonas Floberg och Kristoffer Jobs
Sylf: Att diskutera vad om dom tjänar 30-40 "papp" eller under 10 "papp" är ointressant , vad jag ville säga vad att utlåningen knappast kan frigöra ekonomiskt utrymme till ett eventuellt nyförvärv .

Vad dåligt drag de är på forumet , kom loss alla Brynäsare skriv!!!

Brynäs ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

« · 152802