Brynäs IF

723723 inlägg · 7956 ämnen

Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07

« · 944106 · » Till forumet


Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Inte den blekaste aning, Lindström:
Men jag har i varje fall läst vad Mats skrev, medan du bara hatade.

Men jag håller med dig,
Detta måste vara bland det mest anti-Brynäs-aktiga som skrivets i modern tid:
"[Bäckström] har ju ett avtal – vad rapporterats i alla fall – som säger att han slipper farmarlaget och skickas direkt hem om han inte platsar.
Det hade varit en dröm för elitseriens jumbo Brynäs."

(...Om det finns ett sådant avtal eller inte tar jag dock ingen som helst ställning till)
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: Ja, och så sitter väl Sundlöv och tänker på hur stor lönehöjning Sjödda ska ha till nästa säsong.

08/09 - Karlsson, lagkapten och förstacenter.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Metal Guru: Så du tror på fullaste allvara att Caps skulle skicka hem Beckis??!!
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Peja:

Det kommer aldrig att ske,Sundlöv sitter o knåpar på ett 10-årskontrakt åt D.J......
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Lindström:
Inte för att jag vill vara taskig, men just teorierna om Bäckis tycker jag låter väldigt jordnära och sannolika.
Det är inte så att det är du som är förblindad av din aversion mot den gode Mats?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: Absolut. Det finns många finska klubbar som skulle vara intresserade av Hutten om han av någon anledning skulle komma att lämna Brynäs. Varför inte försöka skeppa iväg DJ till Rögle när vi ändå är på G?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Sant men Wennerholm är i mina ögon den som vill racka mest på Bif.
Kritik i all ära men han skriver ju till 99% egen på påhittade scoop.
Ta te x om Beckis att han skulle vara aktuell för Bif igen..
men ack inte nu när han gjorde 2 ass+ 1mål.
Som om han har den blekaste om det.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Peja:

Han lär ju ha ett bra rykte i Finland fortfarande,så fortsätt att frys ut honom kanske nån finsk klubb är sugen på att lösa honom.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Hauhtonen tillför mer än t.ex Karlsson, Hutten vann trots allt en del tekningar i förra matchen vilket Karlsson aldrig klarar av, men det är klart att man måste kunna begära mer av Hutten. Hoppas han placeras i frysboxen tills han går med på att bryta kontraktet.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Lindström: Om du har svårt för wennerholm för at han skrver negativa artiklar om Brynäs....vad gör du då här? Det är ju inte vidare positivt här heller...
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Lungn det kommer, Dacke kommer att känna av ljumskarna snart...
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Hitman: Varför spelar då Dackell? Han borde ersättas med Alcén... Dacke är SÄMST i Brynäs +/-
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: "- Vi har tretton forwards som för närvarande tillför laget mer än Hauhtonen, säger Östblom."

Oh så skönt det var att läsa detta i dagens tidning. Kort, ärligt, korrekt och efterlängtat
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
GävleLasse: Ja det känns som om det fins kapital att ta av där! Emil Sandin te x..
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
StoltBrynäsare: Ja snacka om att Wennerholm har svårt att vara i verkligheten..
Har av princip slutat köpa Aftonblaskan tack vara hans jävla hackande på Bif, när skrev han något negativt om te x Dif...
Kommentera


Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Glipan mellan perrongerna blirt allt mer öde, efter dagens match! Brynäs gör ånyo en skral insats och förlorar klart med 1-4. Sedan kan man dra ned natthatten och börja vänja sig vid tanken på kvalspel. Ejendals here we come! Snacka om "sicket" sugigt år det blev av denna..))
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Lindström: I så fall blir det tunnt i leden i vårt J20 lag...För det lär ju behövas en del förstärkningar då.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: Ja hoppet lever än då att Mr O ska skrälla å ställa över sådana som varit undermåliga i 10-15 matcher...
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Angående varför Hutten inte spelar idag:
"- Vi har tretton forwards som för närvarande tillför laget mer än Hauhtonen, säger Östblom."

Bra Olof.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
aphac: Instämmer! Men det kan ju inte bli mera uddlöst nu ivf!
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Lindström: Hansen är den felande länken i 1:a, men honom flyttar man inte på!!!

Brynäs ALLA centrar suger purjolök!!!!
Fart!!!! för h-e fart!!!!!!! men vem f-n skulle det vara som ska spela upp med fart.

Våra backar kanske(haha)???

Brynäs burskydd, klapp,klapp,klapp(hejaremsa till i morron)
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Skall tydligen försöka spela en typ av bortaspel på hemmaplan.
Hm, det har ju inte gått bättre borta än hemma.
Det har ju gått nästan exakt lika dåligt borta som hemma.
Skiljer bara en poäng.

Det kanske skulle vara bättre att försöka spela
ett aggresivt hemmaspel i stället som gör att
motståndarlagen i alla fall får svettas för poängen.
Att ge initiativet redan från start till motståndarna är väl onödigt.

Om man minns måstematcher från tidigare säsonger, så är
känslan att Luleå kommer att ta en tidig 3-0 ledning och sen
slutar matchen med att Luleå vinner med 6-2 eller 6-3.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Ja kors i taket att den fruktade 1:linan är splittrad...
Då finns det hopp trots allt kanske......
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
65selander:

Vissa har det jävligt bra!
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
wap.hockeysnack.com
Som omväxling till dögrävarhockeyn så verkar det bli en tripp till Köln. Köln mot Mannheim
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Gusten:

Söker du efter Coach Tom Bola...?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: Skönt med splittad förstakejda och att Hutten är sidsteppad (om han nu inte är skadad).

Finns dock mer att peta i som ni alla nämner. Hade t.ex hellre sett Sundström som center i en i såfall potentiell producerande 3:e kedja.

Vafan har Alcén gjort för ont? Han visar klass och vilja när han bryter in med huvudet före och målar mot Mora...som tack får han spela J20 medan spelarmaffian underpresterar...jävla purjocoachning!
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
sylf: Kan vara nyttigt att stärka självförtroendet med att få mkt speltid och inte minst, chansen att vinna några matcher.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huss:

Jag håller med du.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huss: Ja, JC skulle aldrig ha lånats ut över huvud taget.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
sylf: Eller byta Herman mot Alcén. Sen är det läge att ta hem JC från Löven där han verkar spela riktigt bra. Gynge var också bra mot Växjö, Sunna hyfsad och Morin osynlig.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: Byt ut DJ mot Anderen och Björne mot Alcen. Det är det minst dåliga som går att uppbringa!
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Hauhtonen har hamnat i Olofs frysbox,laget imorrn:

Laget

Markus Korhonen
(Daniel Sperrle)

1:a
Daniel Johansson - Tommy Sjödin
Ove Molin - Mads Hansen - Andreas Dackell

2:a
Jörgen Sundqvist - Juuso Hietanen
Björn Danielsson - Micke Lind - Pavel Bredl

3:e
Peter Nolander - Nick Angell
Mathias Månsson - Sebastian Karlsson - Daniel Widing

4:e
Daniel Hermansson - Alexander Sundström - Lars-Erik Spets

Extraspelare
Johan Alcén och Niclas Andersén
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: Detta med att Brynäs spelat "mycket bra", "bra" osv det spelar absolut ingen roll. Dom får gärna spela 55 matcher med ren grishockey bara dom tar poäng. Och det gör dom ju inte. Det är ju poängen som räknas och inte hur man spelar, så att försvara ett lag som inte tar poäng är bara dumt!
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
stefanalno:
hur går annars diskussionerna i Gävle för tillfället?
Jag menar, många av Er arbetar där o måste höra kommentarer från anställda o chefer.
Finns det en oro för saker o ting.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Lindström:
Jag hämtar min åtgärdsplan från "LYXFÄLLAN"
ALLA inom familjen måste hjälpas åt för att lägga skutan på rätt köl igen.

Jag hoppas givetvis att spelare o tränare skall vända det för oss alla, men kräver absolut det ej.
Vill ej lägga mer tyngd på deras axlar.
Andra bör/måste ta sitt ansvar.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Ja vänder det inte i morgon så är det go natt är jag rädd. Då går nog det berömda tåget...

Man kan ju åtminstånde kräva HJÄRTA av alla i laget..

Åtgärdsplan:
1. Skit i vad det står på ryggen (är du kass ska du bänkas)
2. Agera som ett ELITSERIELAG på isen
3. Spela enkelt (gris hockey eller vad som hellst, inga dragningar på blå)
4. Visa HJÄRTA
5. Åk skriskor i 60 min oavsätt vad det står.....
6. Se över om man kan plocka in någon TOPP spelare i truppen

Lyckas dom med minst tre av dessa förmanigar så kanske vi har en chans, tack för kaffet annars å börja skicka spioner till As..
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge är på plats imorgon för att beskåda vändningen.

Bra. 58 Larsson kommer att fånga in dig vid entrén.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
tjugo8: Min poäng var att försöka nyansera bilden av vårt spel den senaste tiden. Att enögt påstå att allt har sett värdelöst ut, både framåt och bakåt, är ju bara löjligt.
5 poäng upp till slutspel. Två viktiga matcher väntar nu mot konkurrenter "därnere" och jag är på plats imorgon för att beskåda vändningen... :-)
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Ove Myling: Gällande KÅE kan man undra hur Brynäs policy för anställda ser ut med tanke på att den person som senast var ekonomiansvarig hamnade inför rätta för bedrägeri. Själklart borde då en policy införts som säger att den anställdes privataffärer inte får vara av sådan art att påverkar arbetet negativt eller kan förknippas med föreningen på ett negativt sätt. Någon form av sunt förnuft borde kunna efterlysas från nämnde klubbdirektör....
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Hitman: "Alltså, kanske egentligen inget större fel med Boorken utan snarare en trupp som inte godtog honom som ledare."

Ja, tyvärr är det lättare att byta ut en person än 5-6 stycken informella ledartyper (som också tidigare varit bärande spelare).
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
tjugo8: Det är lungt vi går minst till semi... dags att ta en tablett igen tror jag.

Efter två raka segrar mot LHF och LHC så sa jag till många efter matchen i LA att vi kanske har något stort på "G". På lördagen for jag och Bissett till Södertälje och han får samtal från Gusten att Boorken ställer över ett helt gäng med tongivande spelare. Den lördagen så började något svart över Brynäs att hända istället som mynnar ut till att risken att få spela KS är rejält överhängande samt strider i styrelsen som har gett Brynäs stort badwill återigen.

Förlust på lördag samtidigt som SSK vinner över Mora borta och Skellefteå lyckas slå Färjestad hemma, då ser det ännu ljusare ut... :-(


1 HV 71 21 14 3 4 79 : 52 46 1 0
2 Färjestads BK 21 10 5 6 67 : 53 36 1 2
3 Linköpings HC 21 10 5 6 60 : 53 36 1 1
4 Frölunda HC 21 11 1 9 67 : 58 34 0 1
5 Timrå IK 21 9 4 8 52 : 52 34 3 0
6 Djurgårdens IF 21 9 4 8 53 : 49 31 0 1
7 MODO Hockey 21 9 2 10 51 : 52 31 2 0
8 Mora IK 21 8 2 11 46 : 63 26 0 1
9 Skellefteå AIK 21 6 6 9 50 : 55 25 1 3
10 Södertälje SK 21 7 3 11 39 : 47 24 0 0
11 Luleå HF 21 6 5 10 54 : 71 24 1 2
12 Brynäs IF 21 6 2 13 53 : 66 21 1 0
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge:
du glömde omdömen om spelet i en del matcher...så jag bistår

Frölunda borta - "Det var ren och skär parodi då" citat Sundlöf ang SSK matchen, min bedömning av spelet.

Sviten Mora - FBK andas knappast underbetyg..."bra spel" mot Mora?

SSK hemma - "Det var ren och skär parodi då", citat Sundlöf
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Dax att börja skrapa ihop stålar till ett seriekort kvalserien 2008...
In med Melin fort som attan. Men Sundlövs plan är garanterat att ta in Flemming till den minst dubbla kostnaden mot att kontraktera Roger M.

Jag blir bara mer o mer fb över att man låter 2 killar utan nånsomhelst erfarenhet av att leda ett lag på den här nivån sköta det hela.

En viss tränare från gurkstan myntade det här sköna uttrycket; "Det är väl för fn ingen social verksamhet vi håller på med"
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Peja: Jag försöker bara nyansera den enögda bild du lyckas ge av i stort sett allting du uttalar dig om. Denna gång vårt spel den senaste tiden.
Det enda i ditt svar som stämmer är att vi just nu ligger sist.
Undrar hur länge du suttit och klurat på den sanningen?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Om vi nu överlever denna säsongen så får man ju fan hoppas att ekonomin inte är för upp-fuckad...så man slipper genomlida detta en gång till.

Fast vem försöker man lura...som brynäsfan verkar man aldrig få lugn och ro.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: Att åka på en klar förlust mot seriens (näst) sämsta lag på sin egen hemmaplan är inte mycket att hurra över. Om vi ska klaga på enstaka matcher är ju en sådan match det absolut sämsta som man kan prestera i den här serien. Brynäs ligger sist, det är fakta, sedan att du försöker få det till att laget har spelat bra (eller vad du nu försöker göra) känns bara löjligt, men dock föga förvånande.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
bobby: Det intressanta i kråksången härinne är att många av de supporters som nu saknar den gode Leif Boork, skrek som spädgrisar när räfsten gick och Tommy/Mikael/Vesa skickades ut bakvägen.

"Daniel Casselståhl är 8/9 back just nu"
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Jag kom nyss hem från kvällens match och de är bedrövligt just nu, de måste ske en förändring nu och de är NU !
Min far var på Scandic hotell och fick syn på Roger Melin
de kanske kan vara nåt på g nu (för nu behöver Olof hjälp) eftersom jag tror inte att Roger Melin
åker och kollar på LHC men men vi får se

Nu har vi chansen på 6 poängsmatch men hemma plan är ju iof ett spöke för brynäsarna :S

22 Lördag 2007-11-24 15.00 Brynäs IF - Luleå HF


23 Tisdag 2007-11-27 19.00 Brynäs IF - Mora IK
Kommentera

« · 944106 · »