Brynäs IF

728240 inlägg · 7962 ämnen

karjalainen

« · 98797 Till forumet

karjalainen
Har inte sett så mycket vem han igentligen är? Jag vet han spelade i Djurgården men var han bra där?......Vad är det bästa hos Karjalainen?.....kan han ersätta unge Torny Mårtensson?
Kommentera

Sv: karjalainen
shad: Är stor och tuff och har ett av landets bästa handledsskott. Varken storleken eller skottet använde han särskilt ofta den här säsongen. Och gjorde inte alls en bra säsong för Djurgården. Flyttar med största sannolikhet till Skutskär för spel en säsong vad jag vet.
Kommentera

shad:
Vet du inte vem Karjalainen är?? Han är en avdankad målspruta som påminner alldeles för mycket om Tom Bissett för att han bör få chansen i Brynäs i år!
Sämre skott än Bissett, sämre tempo än Bissett, det ända som är lite bättre hos Karjalainen är väl kylan och avsluten..
Kommentera

Klanka inte ner på Kung Karja.... *s*

Senaste säsongen var han väl inte så där över sig, men han är ruskigt bra på frilägen.
Kommentera

Linda - EDiK:
Håller med, måste vara elitseriens bästa straffläggare...
Kommentera

Linda - EDiK: Låt oss slippa Kyösti Karjalainen som är en avdankad spelare som väljer mellan Elitserien och divsion "två" , de säger allt. Så Sportkommiten satsa på Harder eller en junior tack. Dom som tror att Karjalainen kan vara en förstärkning för Brynäs IF kan mycket mycket lite om idrotten ishockey.

Första träningsmatchen är : Onsdagen den 7 Augusti i Sandvikens ishall , Klockan 19.00 mot Bofors IK.
Andra träningsmatchen : Lördagen 10 Augusti i Valbo ishall , klockan 15.00 mot Lada Togliatti.
Kom ditt och stötta laget i våra hjärtan .
Kommentera

Tor Karlström: Kom igen nu Tor, du kan inte ha missat snacket om vad det kostar att ta in en spelare som har spelat på artistkontrakt tidigare? Vill du sänka Brynäs ekonomi genom att ta in Harder igen? Det ska ju betalas retroaktiva avgifter för en sådan spelare...

Angående Karjalainen så finns det något som heter nytädning kanske..
Dessutom kanske han kan fås på lån mot någon av våra junisar.
Är han inte bra, ja då finns det möjlighet att värva någon, kanske runt jul. Då brukar det rensas ut lite spelare som kanske inte passar in i lagens spelsystem etc.
Kommentera

wesleyjah: Håkan Berg får helt sonika ta pengar ur egen ficka och betala vad Mike Harder kostar slut diskuterat
Kommentera

Tor Karlström: Jisses .. jag förundras över hur mycket du skriver innan du tänker. Har flera goda Brynäs vänner som inte heller förstår vart du får allt ifrån. Ang. Kyösti så kan man väl säga att han inte gjorde en jättesäsong förra året men som Djurgårdare är jag helt nöjd med vad just han uträttat dom senaste två åren!

Att skriva att folk inte skulle kunna något om hockey om man tycker att Kyösti skulle bli en förstärkning, då har man lagt ribban lite snett redan där va!? Alla har ju rätt till sin åsikt vad det gäller det...tror att det skulle kunna bli helt ok med honom i Bif, inte succé kanske och inte heller bottennapp. Men han har fortfarande fortfarande rutin och är hungrig vad jag tror.
Kommentera

Arthur Dent: Ja vad ska man säga ännu än anhängare till gammlingen Karjalanien. Synd grabbar men Djurgårdare är inga att rekomendera om man vill diskutera hockey med. Jag vill inte han Karjalainen av den enkla anledningen för han skulle inte vara nån bra gubbe i Eskos lagbygge vi har redan ett ganska ålderstiget lag . Kyösti är de sista vi skulle behöva just nu.
En sak till om man värvar en spelare till en klubb så ska de vara en spelare som kan bidra och förstärka klubben. Om inte spelaren kan göra de som i Karjalainens fall så plocka upp en junior istället.
Tony Måretsson är 22 år och offensiv ytter forward de är Kyösti defnitivt inte. Sen så varför lägger du dig i saker som har med Brynäs och göra när du är Djurgårdare??!!
Kommentera

Tor Karlström: Hejsan Tor. Finns du i verkligheten eller försöker du bara driva med oss? Du kan ju inte mena allvar i många av dina inlägg?
Kommentera

Frisco:
Tor finns, men är en ung pojk som kanske inte alltid borde ta så stora ord i sin mun med tanke på sin ringa erfarenhet kring livet och hockey i synnerhet.
Kommentera

Tor Karlström:

"Synd grabbar men Djurgårdare är inga att rekomendera om man vill diskutera hockey med."

Det där lät intressant. Det kan du få utveckla litet till om du vill.

"En sak till om man värvar en spelare till en klubb så ska de vara en spelare som kan bidra och förstärka klubben"

Några verkar anse att han kan göra det, andra inte. Ingen lär väl veta säkert förrän han har spelat i Brynäs nu.

"Sen så varför lägger du dig i saker som har med Brynäs och göra när du är Djurgårdare??!!
"

Detta är ju ett forum för hockeyintresserade oavsett laglojalitet. Varför skulle han inte få ha en åsikt om brynäs och uttrycka den här? Det är väl ändå litet det som är meningen med detta samlade forum, eller?

Till sist skulle jag vilja citera det som som står i informationen om Hockeysnack:
"Vår vision är att vara det största och mest seriösa diskussionsforumet för hockeyintresserade i Sverige. Visionen skall uppnås genom att vi respekterar varandras åsikter och har en ödmjuk attityd sinsemellan.
"

Tål att tänkas på Tor....
Kommentera

carina:

FANTASTISKT väl talat! Iofs håller du ju på fel lag, som vi snackat om tidigare, men ändå ; )

Tror (som många andra) att ni gjort 2 klipp iom värvningarna av Rudan o Lindström : )
Kommentera

carina: Ignorera denna pojkspoling(?)....det är det bästa.
Kommentera

Hälge:

Jo, du har nog rätt men det rycker liksom i uppfostringsnerven när jag läser sådant där :D
Kommentera

carina: *skratt* .. struntade i att svara jag men ditt var ett så komplett svar så det behövdes inte. Vi ser ju att det går aldeles utmärkt att diskutera emellan leden vanligtvis så. :)
Kommentera

Har skrivit det förr och skriver det igen
ta emot han om han vill spela!, junisarna sticker ju iaf om dom blir upptäckta utav pappa NHL.
Kommentera

KentaK: Om han har bättre avslut än Bissett borde det väl vara riktigt bra?
Kommentera

Tor Karlström: Jo, jag tror säkert Berg kommer att betala ur egen ficka. Särskilt nu när du rutit i ordentligt. Hur kommer det säg att du avslutar med "slutdiskuterat" (eller för att citera korrekt; "slut diskuterat") så fort nån har en annan åsikt än du? Vi är här för att föra en diskussion och alla har rätt att framföra sin åsikt, t o m du...
Och en sak till: Ge fan i att hacka på supportrar från andra lag som kommer in och har nåt att säga. Både Carina och Arthur har, i egenskap av att de är just djurgårdare, en hel del att tillföra i diskussionerna kring Karjalainen eftersom de har sett honom spela de senaste två åren. Och även om så inte vore fallet så har de liksom du rätt att säga sin mening.
Slut diskuterat. ;)
Kommentera

Tor Karlström: Ge dig nu för f-n, du har precis skaffat dig en massa nya kompisar. Jag gillar inte heller ev. värvning av Karjalainen men man måste ju vara något nyanserad och respektera vad andra tycker (även från andra lags supportrar).
Kommentera

Ford Prefect: hahaha
Det kanske inte kom ut riktigt rätt, men jag tycker bara att Karjalainens avslut känns mer genomtänkta och kontrollerade, Bissett går mer på instinkt och ena gången sitter den i krysset, nästa gång på familjeläktaren.. =)
Kommentera

KentaK: Jag tyckte iofs att de oftast gick på mål jag, men helt klart gick karln på instinkt. Det var det som gjorde honom bra också. Alltför många andra i laget vill passa in pucken i målet. ;)
Kommentera

Ford Prefect:

Precis, jag tycker oftast Brynäs "trillar" puck lite V Ä L mycket, jag har många gånger kommit på mig själv (och i samma andetag hört andra) skrika "SKJUUUT" under matcherna.
Kommentera

claesw o Ford Prefect: Jag håller med, därför tycker jag det va LITE skönt att bli av med Tony Mårtensson som hör till dom som helst ska kunna lägga in kassen i helt öppen kasse för att ens försöka!

Men det är skönt att se spelare som Soling och Bissett som vågar ta skott, iofs så tyckte jag att Bissett sköt lite för lite senaste säsongen, men så blev han ju petad också..
Kommentera

Tor Karlström: Men snälla Tor, kan du sluta hacka ner på andra å deras åsikter, det här är ett forum där man får tycka till om allt utan för den skull bli trackad av nån annan.
Och det är kul att andra fans som Difare å de är här inne å läser å skriver i våran GD, för det här är ju ändå en GD för alla fans.
Du gör dig bara till åtlöje bland oss fans så du vet.

MVH//Lothar
Kommentera

Håller med Lothar, ja börjar personligen tröttna lite på Tor Karlström... Jobbig pöjk..
Kommentera

KentaK: Jag kanske utryckte mig lite väl hårt. Så till alla som har tagit illa vid sig ber jag om ursäckt för de. Men jag står fortfarande fast vid att jag föredrar Mike Harder eller en junior före Kyösti Karjalainen.
Kommentera

KentaK och alla andra som skriver inlägg typ som jag gör just nu och gnäller på andra som skriver inlägg: LÄGG AV - LÅT LILLPOJKEN VA !!! Det är förbannat trist att läsa inlägg vars enda syfte är att påpeka att någon annans inlägg är dåligt eller inehåller ett eller annat stavfel. Tack för mig.
Kommentera

1912: Jag tänkte gnälla på dig för att du säger emot dig själv när du gnäller på folk som gnäller på folk. Men sen insåg jag att om jag gnäller på dig för att du gnäller på folk som gnäller på folk så säger jag också emot mig själv. Så jag avstår. :D
Kommentera

Har inget emot Karjalainen som spelare, men för det första så har han förmodligen inte tränat barmark sen säsongen tog slut, och han är gammal. Bissett sparkades för att man ville föryngra laget då ska man hålla det och inte gripas av panik bara för att Mårten försvann fem i tolv. Janne, Sjödda och Djoosen spelar inte i all evighet. Ge en junior chansen på försäsongen och leta efter en utländsk förstärkning under tiden. Håller inte juniorerna så förstärk annars låt bli.
Kommentera

Gavlerinken:
Egentligen är det väl så att det behövs två förstärkningar, en för Bissett och en för Mårtensson, om Brynäs skall ha lika stark forwardsbesättning som förra säsongen!
Karjalainen kan ersätta en. Vem skall ersätter den andre?
En junior gör det rimligtvis inte även om de (Mårs, Jobs, Floberg, Östlund) naturligtvis skall tillåtas försöka ta en ordinarie plats under träningsmatcherna. Det finns för övrigt alltid lediga spelare, men det viktiga är att det är rätt spelare.
Om man byter Mårten mot KK så behövs det dessutom en kraftfull killer/stridsvagn i anfallszon och framför mål som klarar tät trafik och kan peta in returer. Lite åt Holmström/Werna-hållet...
Eller kanske åt ettrige Hannula-hållet! En Duracell-retsticka!
Kommentera

« · 98797