Brynäs IF

728072 inlägg · 7962 ämnen

Klara för topp 6??

« · 1805568 Till forumet

Klara för topp 6??
Såg att nån skrev att vi skulle vara klara...men så kan det väl inte va? Om fbk går fullt o saik vinner några matcher så är vi väl utanför top 6. Underförutsättning att brynäs endast tar en eller två p de sista fyra
Låst ämne

Sv: Klara för topp 6??
Stefan R 63: Jag har raderat inläggen i den här tråden som du startade. Jag känner inte igen ditt nick så du kanske är ny. I så fall så önskar jag dig välkommen hit till hockeysnack

Men som ett tips så är det alltid bra att kolla om det finns relevanta trådar att använda innan man skapar en ny.

Mvh Powerfade/moderator
Låst ämne

Stefan R 63: Vi är klara för slutspel men vi är inte klara för topp 6.
Låst ämne

Powerfade: ok...tack. Gott med lite vänlighet ;)
Låst ämne

Carl Lejonkräk: mm tänkte du menade så men jag ser play in som en skärseld som vi har haft så svårt att ta oss igenom... så jag hoppas ppå vinst ikväll och att Luleå tar p mot FBk...då luktar det ju slutspel..på riktigt..;)
Låst ämne

Stefan R 63: Klara för slutspel i praktiken. Sannolikheten att FBK går fullt är minimal med deras svåra spelschema som är kvar. Brynäs har också KHK och Leksand kvar vilket bör innebära minst 3 poäng.
Låst ämne

Stefan R 63: Nja, vi är 50%-iga i playin sedan det infördes. Hade vi haft färre skador förra säsongen så hade det gått bättre. Sen var det ju Felix som ställde till det i sista omgången mot Frölunda. Hade han inte klantat till det så hade vi haft Örebro med hemmafavör och då är jag rätt säker på att vi varit 100%-iga i play in.

Nu får jag säkert Huge på mig för att jag hängde ut Felix.. Men det skiter jag högaktningsfullt i ;-)
Låst ämne

Om FBK går förbi SAIK och kniper 6e platsen, vilket inte är helt omöjligt, kan vi få FBK i kvarten då?
Låst ämne

Härligt med Bertil o Blomman tillbaka idag! Och Nick!
Låst ämne

Powerfade: Ok bra med att du har koll ;) men som sagt lite 50/50 då...i play in. Tycker vi har två bra målvakter och det är väl nästan alltid så att någon mv måste ståpå huvudet för att ta sm guld. Så är det för alla lag oavsett namn på tröjan
Låst ämne

Stefan R 63: Ja visst är det så. Sen tror jag att det är väldigt viktigt att vi slipper spela en massa extramatcher. Bulans hockey tar ut sin rätt på spelarna och med matchande varannan dag kommer att bli riktigt tufft. Vi kommer verkligen att behöva att våra målvakter står på skallen. Annars blir det väldigt tufft.
Tar vi oss till Semi så är jag mer än nöjd. Just med tanke på att jag tycker att våra målvakter inte är bra nog för att gå hela vägen. Men under har hänt förr. Kolla Svedberg hysteriska form han var i när han fick hoppa in mot Frölunda när Honken klev av.
Låst ämne

Powerfade: Precis...och Honken 99 när Sedinarna snurra som bålgetingar...o att P Djoos var i sin livs form..Så det krävs något extra. Vem skulle du vilja se i mål nästa år? Jocke E Anders L eller nån annan...?
Låst ämne

Stefan R 63: Jag vill se Lindbäck i kassen. Alternativt Jocke E. Eller varför inte båda två Haha ;-)
Låst ämne

Powerfade: på en gång ;) Jag känner mer för Lindbäck... Vet inte men känns lite mer BIF hjärta där...men det är inget jag har belägg för..;)
Låst ämne

Powerfade: Svedberg ska tydligen också vara på väg hem. Vore mäktigt att få tillbaka våran guldmålvakt igen.
Låst ämne

Stefan R 63: NJa, Jag betvivlar inte Jocke E's hjärta. Han hamnade ju lite i kläm när han skulle gå från J20 till seniorhocey. Då hade vi både Markström och Lindbäck som man, helt korrekt valde att satsa på. Så Jocke hamnade i Leksand och sedan SAIK... Hade målvaktssituationen varit annorlunda så är jag övertygad om att han hade fått chansen i Brynäs. Och tagit den!
Låst ämne

Skrubben: visst vore det häftigt. Och motsätter mig inte det. Men jag tar hällre Lindbäck. Antagligen lite billigare eftersom han vill kunna bo i Gävle och dessutom gillar jag hans spelstil något enormt.
Låst ämne

Skrubben: Men Svedberg var ju inte så överjäligt bra under säsongen. 91,47% och 2,40 i GAA Inga hållna nollor. Det var ju i slutspelet som han överträffade sig själv och spelade grymt.
Men visst skulle det vara kul att få hem honom.
Låst ämne

Powerfade: Ta hellre bort hela tråden. I och med hockeysnacks utformning blir det lätt att folk bara skriver i helt irrelevanta trådar om andra ämnen. Nu pratas det om Svedberg i en tråd om topp 6...
Låst ämne

Brynäsgubbe: Varför ha trådar öht härinne?
Vi diskuterar ju ändå bara hockey och lite annat emellanåt, kan väl inte vara så otroligt svårt och jobbigt för den som vill läsa nåt att scrolla och leta?
Jag menar, det är ju inte Flashback med massor av ämnen vi talar om utan en hockeysida med 99% hockeysnack....
Låst ämne

Huge: Hade ju räckt med matchtrådar + Proposito de nada
Låst ämne

bifhjärta: Instämmer. Fullt tillräckligt för en sån här sida.
Å andra sidan: är det nån som egentligen bryr sig om i vilken tråd det skrivs, om vi ska vara ärliga?
Förutom nån nitisk moderator som har för lite att göra? ;-)))
Låst ämne

bifhjärta: Japp jag håller med. Samt en Silly-tråd under off season.
Låst ämne

Huge:
Har du devalverat dig till en onyanserad läktarmoderator nu? 😃
Låst ämne

bifhjärta: Saken är ju att alla kan öppna nya trådar hursomhelst vilket kan skapa problem ibland.
Låst ämne

Brynäsgubbe:
Ekonomi
Statistik
Formationer
Individuella spelare av särskild betydelse
Publik/Arena
Låst ämne

Auchinleck: Ja han borde låta kunnigt folk sköta den biten. Ergo: VI moderatorer ;-)
Låst ämne

Powerfade: Varför har vi ett trådforum? Jag har svårt att se poängen med det men du kanske kan övertyga mig om fördelen med det?
Låst ämne

Brynäsgubbe: Men vad är egentligen problemet? Jag läser inte överskriften i inläggen. Visst, det kan bli tokigt om man prenumererar på en tråd. Men kör man som 99% gör så får man det senaste inlägget högst upp. Så jag ser liksom inte problemet.
Låst ämne

Powerfade: Det är juu coolt att prenumerera :D
Låst ämne

Zappaholic: Det är nog en fråga som jag får skicka vidare till Marcus som skapat den här sajten. Precis som jag nyss skrev så tycker jag att trådnamnet är irrelevant. Man läser ju i alla fall inläggen i den ordning de postas. Om det är någon bakåtsträvare som promt vill köra forumet som nåt gammalt BBS forum från mitten av 90 talet så skall inte den stora massan påverkas.
Låst ämne

Bratwursten : På Buster och Fantomen kanske ;-)
Låst ämne

Powerfade: Det var en sorgens dag när Buster la ner...
Låst ämne

Bratwursten : Har den lagts ner? Det var mer än vad jag visste.. Men det är väl ingen som läser serieblaskor längre...
Låst ämne

Bratwursten : Vafan, har Buster lagt ner?
Låst ämne

Powerfade: 12 år sen..
Låst ämne

« · 1805568