Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021

« · 2120014 · » Till forumet

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Vi stjäl en poäng ikväll vilket är oroväckande. Totalt utspelade av Leksand under större delen av matchen. Leksand?? Ett mittlag som lever på en förstakedja!
Vi får nog trots allt inrikta oss på kvalspel trots allt.
Molin lite uslare än övriga.
Låst ämne

Peja: Det enda vi kan ta med oss från denna match är att vi tog in en pinne på HV, LHC och Oskarshamn...
Låst ämne

Lindström: Efter två rätt bra matcher sitter man här förbannad igen efter en total utskåpning, mot Leksand, IGEN. Vad fan är problemet med det här laget. Det känns så amatörmässigt. Nåt jävla krav på en högre lägstanivå måste det finnas. Spelarna såg helt jävla ointresserade ut ikväll. Antar att det krävs en månads uppehåll för att de ska visa någon jävla vilja.
Låst ämne

Falken: Tror ni vinner komfortabelt över LHC, Oskars och möjligen även Mif... men de verkar ha kommit in i ett flow för tillfället.
Låst ämne

Varför förlorar vi mot alla soplag hela tiden? Vi klipper ju topplagen en efter en...
Låst ämne

Davey85: Hellqvist vinner coachmatchen totalt. Spelar man seriens bästa kedja varannat byte i två peroder så får man bra tryck i offensiv zon. Brynäs hade enorma problem med den kedjan förra matchen också.
Låst ämne

Bästa spelare i Brynäs var överlägset viktor andrén, har någon målvakt någonsin i Brynäs räddat fler skott i en match?
Låst ämne

HitTheLights: Ja, den kedjan hade runt 25 minuter. Rödin tex hade 16 min.
Låst ämne

Davey85: Faktiskt bland de sämsta insatserna vi gjort, utspelade mot SHL’s 9:a😂
Låst ämne

HitTheLights: Alla har problem med Leksands förstakedja. Hellkvist matchar dom galet hårt, känns kalkylerat att han matchar dom stenhårt för att undvika kvalrisken. I slutet av säsongen kommer dom nog vara helt slutkörda/skadade.
Låst ämne

Brynäsgubbe: Syns ju tydligt att de inte orkar.
PA har kört för hårt med dem efter en obefintlig barmarkssäsong. Där har ni problemet!
Låst ämne

Davey85: Rödin förtjänade inte fler minuter idag...
Låst ämne

Ständig: Hade Berg fått matchstraff så är jag övertygad om att vi tagit tre pinnar.
Låst ämne

SWEATT: Det kan bli så här. Visst var Camper och hans polare bättre än Brynäs. Inget snack. Men i första och efter powerplayorgien för Leksand så nog var Brynäs med. Förutom målen även två ramträffar då. Därefter kan det bli så där när man bara får jaga. Kommer inte in i matchen helt enkelt. Och Leksand är ett lag som skjuter mycket. Men hur många av alla deras skott var farliga egentligen. Målvakten bör stå i vägen för såna skott. Ja visst kan det bli styrningar och hade så skett hade det förstås runnit iväg.
Låst ämne

HitTheLights: Utan tvekan.
- Visste precis vad de skulle göra mot VA (dumpa allt på mål)
- visste precis hur de skulle komma ur Brynäs presspel (smart att inte backa hem för djupt med forwards)
- matchade förstalinan vid tekningar i Brynäs zon
Osv.
Nu förstår man varför Modo var så bra förra året...
Låst ämne

Davey85: Blir per automatik mindre istid på Rödin, Bulan mfl när BP/PP är så ojämnt fördelat som i den här matchen. Men Rödin missade hela försäsongen och det vore givetvis osmart att spela honom 25 min.

Leksand vinner rättvist men man kan ju spekulera i hur det hade gått om Brynäs fått ett 5 min PP efter Bergs huvudtackling, vilket man faktiskt borde ha fått enligt regelboken. Istället blev det ytterligare BP-kavalkad. Aldrig kul när spelare blir skadade men karma på Berg där.

Otroligt många skott från Leksand i den här matchen men de skapade verkligen inte "rekordmånga" heta chanser. Många skott som bara var för retur vilket man kan förstå med tanke på alla Andréns returer.
Låst ämne

Avsluta högt: Menar förstås FÖRE powerplayorgien
Låst ämne

Peja: Nu glömmer vi detta och gläds åt att tabelläget i alla fall inte blev sämre och att det finns både öl och sprit i skåpet. Tack för idag brynäsbröder.
Låst ämne

Peja: Ja vi får se om de orkar, men de såg inte direkt slutkörda ut efter 25min istid idag.
Låst ämne

Så Andrén släpper tre mål i rad i slutet av straffläggningen. Stabilt.
Låst ämne

Axle San: Helt rätt
Låst ämne

Peja: Det är inte första gången Berg försöker skada Brynäsare. Såg ej smällen som gjorde att han utgick idag, men hoppas att den gjorde skada.
Låst ämne

HitTheLights: Kan hålla med om det. Också rätt bra ålder på de gubbarna. Samtidigt kommer många lag att spela oerhört tufft mot dom och varje extra byte innebär fler situationer. Om "vissa" lag får möta Leksand i slutspelet kommer de ju att tackla bort 1-2 från den kedjan ur matchserien, tror jag. Leksand är så pass beroende av dom att en del osportsliga lag kommer tycka det är värt att ta ett par avstängningar för att vinna matchserien.
Låst ämne

Ständig: Expressen toppar sporten med en text om Berg.
Låst ämne

Satan vilken jobbig match. Men men...hellre 1pinne eften en skitmatch än en hedersam 0a alla dagar i veckan!
Tänker att vi tagit 6 av 9 möjliga och poäng i varje match sedan coronauppehållet.
Låst ämne

Peja: Det som blir tydligare och tydligare tycker jag är att PA inte är en matchcoach. Det är som mest några rätt konservativa omstuvningar i kedjorna och sällan TO eller bänkningar. Idag hade Solems gjort nytta när energin saknades, både som inspiration och avlastning. Eller en TO i andra när vila av skallar och kropp behövdes.
Låst ämne

Leksand har en bra förstakedja som vi vet kan dominera. Men sen...? Så här utspelade ska vi inte kunna bli.

Jag säger Sverige-Sovjet... Räcker så... Plågsamt att beskåda och våra ”hjältar” måste rannsaka sig själva... Jag tänker på:

Lönekuvert-Attityd?
Privilegium att spela ishockey-Håglöshet inför uppgiften
Ansvar mot fans- Skamlöshet...

Idag skäms jag över att vara Brynäsare. Låter hårt, låter känslostyrd... Men detta saknar fan motstycke. Vi skulle behövt förlora med 0-8 idag för att ruskas om och uppnå sjukdomsinsikt... Fy fan säger jag...
Låst ämne

Peja: Ja Leksand har ett alldeles för dåligt lag totalt sett för att gå långt i slutspelet. Det finns flera lag som är tillräckligt bra för att ta bort Chelarik o co ur en längre matchserie. Men om deras mål är att stanna kvar i serien så matchar Hellqvist helt rätt.
Låst ämne

Peja: Problemet som jag ser det är det fullständigt odugliga domarteamet missade en femma för Leksand. Om man nu stänger av det förbannade fega jävla kräket så innebär det att han kanske missar två närmaste matcherna för Leksand . Leksand har dubbelmöte med Linköping närmast. Vilka förlorar på detta, jo BIF. Berg ska straffas hårt i nästa match!
Låst ämne

brynäs08: 6 av 9 pinnar är riktigt bra... så ni kommer om några matcher att vara på plats 11. Sedan kör ni för plats 10 och play in. Och i bara farten är ni ifatt Leksand.
Låst ämne

Ständig: Håller med, väldigt matchavgörande. känns som det - speciellt med utfallet - gav energi till Leksand och att Brynäsarna tappade. Håller även med att vem bryr sig om han blir avstängd. vad gynnar det laget idag? nä bedrövligt och helt bedrövligt att inte domarna på ett tydligare sätt kollar situationer av detta slag på video. Känns som en bedrövlig match på alla sätt!
Låst ämne

Charliejfz: Jag trodde på det innan den här matchen, nu är jag osäker.
Låst ämne

Den här matchen får ju LHC-BIF när Sperrle stod på huvudet att se ut som en jämn match....
Låst ämne

Känns som laget inte klarar av att prestera när pressen ökar
Låst ämne

Carlo:” – Vi har lagt jäkligt mycket krut i två matcher, före det hade vi 20–25 dagar där vi inte har tränat och det kommer ikapp oss.”
Säger PA.
Har han sett spelschemat framöver?
Låst ämne

Aja, 1 poäng och jag tror nog ändå att vi har alla chanser i världen att komma ut starkt mot Oskarshamn i en betydligt viktigare match. Var ändå mentalt skönt att få med sig poäng och att man återhämtade sig något i matchen.

Som andra har varit inne på så spelade vi ju bevisligen inte bra, speciellt i andar perioden. men sjukt frustrerande om tjat om alla skott. som jag ser det så var ju Brynäs närmare en vinst utifrån att man hade massvis med ramträffar. upplever inte att Leksand hade så farliga lägen generellt. förstår nu varför man ligger sist i skottprocent, om man skjuter på allt så blir det så. vi är ju betydligt mer återhållsamma med skotten och letar verkligen rätt läge, och då blir det inte så mycket.

på spelarfronten så visar Molin återigen att han inte håller i SHL. bör bänkas direkt vi får in fler spelare.
Låst ämne

Carlo: Men det kändes som att laget hade mer press mot Malmö men lyckades. 1p är ändå okej med 60 skott emot oss
Låst ämne

Huss: Tycker det är en vettig analys. vad har det med vårt kommande spelschema att göra? vi såg trötta ut.

men absolut, en stor nyckel är ju att vi orkar hela vägen.
Låst ämne

Supportern: Jag tycker att domarna är onödiga i SHL. Sätt in nån extra kamera och låt en jury sköta dömandet. Kan inte bli sämre än Sören, Morgan och kompani. Låt en signal ljuda och juryn förklarar både för spelare och publik varför det blåstes med tvbilder som illustration.
Låst ämne

Supportern: Jag tackar för mig ikväll! 1 pinne är viktigare än inga. 6 av 9 på senaste matcherna. Bättre lycka på tisdag
Låst ämne

Huss: ”– Vi har lagt jäkligt mycket krut i två matcher, före det hade vi 20–25 dagar där vi inte har tränat och det kommer ikapp oss.”
Säger PA.
Har han sett spelschemat framöver?”

Såklart han har men vad ska han göra år saken? Kanske vi har ett gäng spelare med kraftigt nedsatt fysik efter Covid. Det är bara att kämpa på och göra det bästa av situationen och det är tydligt att PA inte ville slita på vissa spelare för mycket trots taskigt spel.

Återigen, tack för idag.
Låst ämne

Supportern: Det säger väl sig självt att om det krävs så mycket energi att vinna enstaka matcher kommer vi få det oerhört svårt givet det tuffa spelschemat som återstår.
Låst ämne

Supportern:
brukar heta, ju fler kockar ju sämre soppa..
Har vi för många domare i SHL-matcherna..??
Verkar bli fel med ansvarsfördelningen, många randiga där ingen egentligen har ansvaret,,,,,,,,,,,,blir ofta "polsk riksdag" vid utredningar om vad som egentligen hände vid de olika bedömningssituationerna.
Domarna tillåts inte titta på jumbotronen eller??
Hur kunde FYRA domare missa huvudtacklingen på Sallinen????
Hur kunde FYRA domare missa spearingen på BERG, en pay back ifrån en kedjekamrat till Sallinen????
Varför har vi så dåliga domare i SHL.

Varför tillåts Lena Sundqvist på C-More bedriva sina subjektiva vendettor mot Brynäs?? Tror att C-mores osakliga rapporterande från matcherna där Brynäs är ena parten på något sätt, ger motståndarlagen alibi, att går över gränsen i olika attacker på brynässpelare..
Är inte bra att våra spelare från andra sidan pölen tillåts skipa rättvisa på egen hand (pungkrossen på Berg). Blir följden av inkonsekventa domslut, där ingen av de FYRA domarna sett något..
Låst ämne

Cehlarik hånar Brynäsbåset efter avgörandet. Han passar i Leksandströja!
Låst ämne

Jag vet inte vad det är, Men det är något med PAs sätt att slå ihop linorna som inte går i god jord för mig,
Är en spelare het och en annan loj så borde man kunna rucka på innehållet i linorna lite mer än man gör under match. Ok att PA har en idé om att komplettera ett par med en 3dje länk, och att om den ena i par 1 är het och en annan i par 2 är loj så sänker man genom det tänket två linor, men jag tror det måste finnas en gräns.
Tex Deschenau och sallinen borde fått testa någon annan.
Rödin är het, men får han draghjälpen av Pettersson och Danielsson då scott inte är med för att få luft att anfalla?

Och tar PA timeout någon gång typ?
Låst ämne

Supportern: Fast det är ju snarare Oskarshamn som har ett gyllene läge att bryta sin negativa trend. Håller dem som solklara favoriter...
Låst ämne

Supportern: Kan ha varit bland det roligaste jag läst på länge. Total utklassning, som kommentatorn så, har aldrig sett ett lag bli så totalt utspelade med endå få poäng med sig. Ni fick 2 mål gratis idag som Juvonen bjöd på. Sen hade Leksand oxå 3 i ramen.
Låst ämne

Ständig:
Du Berg är redan straffad, men han kan ju alltid adoptera..ifall båda kulorna pajjade..
Låst ämne

Peters bedrift idag alltså:
•Tar ingen, alltså ingen TO på hela matchen. Och då är vi rejält slaktade. Alltså ruggigt våldtagna!
•Han byter inte ut planket Andrén efter 2a perioden.
•Han ändrar inte i kedjorna och i backparen och spelar inte dom hetaste. Tex sätter in Solem nått byte här o där.
•Straffar är lite av ett lotteri. Men det gäller väl för faan att sätta dom spelarna som har nån slags självförtroende då. Dom 2 sämsta forwardsen idag var Bulan och återigen Molin. Dom ska fan inte ta nån straff. Trotts att dom gör mål på träningsstraffar. Varför får inte Desch lägga första så man har nått att gå på? Han är den hetaste spelaren vi har. Harper är en straffspeciallist. Det borde en tränare som Peter med hans meriter veta om. Billins är grym på straffar. Mannberg var bra matchen igenom. Likaså Pettersson.

DAGS ATT STEPPA UPP DU OCKSÅ PETER!!!!
Låst ämne

spolaisen: Man lär endå bli imponerad av Sallinen som klarar att stå på benen och spela vidare trotts den fruktansvärda huvudtacklingen, normalt vid en huvudtackling åker man i isen krävs ingen hård heller. Så det är imponerande
Låst ämne

« · 2120014 · »