1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 735338 inlägg · 7963 ämnen

Klubbdirektör

Sv: Klubbdirektör
Gusten: Kingofthenorf!

tjugo8: Jag struntar i Stark ser ut bara han är stark och inser att Brynäs är inne i en ond spiral som måste brytas

Detta blir nog bra! Ångrar att jag tog upp hans utseende igår. Sorry, Johan :)

dAVydov: äh han var ju fan hunk, Starken

tjugo8: Som alltid intetsägande. Det hade varit intressant om han vågat sticka ut näsan och sagt att vi ska vinna guld inom x år, vara ledande inom svensk hockey eller liknande.

Kapten R?dsk?gg: Ja,för när Brynäs säger sådana saker så brukar de ju inte alls hånas härinne t ex.

Intervju med Stark!

Kopparjimmie: "Vi hoppas verkligen på mycket segrar, det ger mycket publik och det är stålar och då händer det bra saker."

Davey_22: Det gäller förstås att omsätta orden i handling.

Kapten R?dsk?gg: Ja, och man kan förslagsvis börja med att få spelartruppen klar nån gång innan serien står för dörren.

Kopparjimmie: Han ger ju ändå ett gott intryck. Bra att han är social och gillar att vinna, samt är social och gillar att vinna. 😄

Brynäsgubbe: Hur har sagan varit för Ockelbo basket? Är det en välskött och framgångsrik förening?

Carl Lejonkräk:

Nja inte särskilt. :) Men till hans försvar kan väl nämnas att det inte är särskilt lätt att driva elitverksamhet i en liten håla som Ockelbo.

Redigerad kommentar

ellis: Jag tror alla förstått att du tycker lagbygget går för långsamt. Finns det inget annat du vill bidra med som gör forumet intressant att följa? En stillsam fundering bara.

Johan Norrström: Var han klubbdirektör där 2007?

Brynäsgubbe:

Han klev väl av som sportchef i Ockelbo 2005 för att bli Badmästare på Parkbadet. Tror inte att han kan lastas för något varken före eller efter det.

Redigerad kommentar

Johan Norrström: Badmästare låter fint.

Carl Lejonkräk: kan han styra upp ankdammen shl förhoppningsvis ☺

Ger ett bra intryck i intervjun. Kanske kan tyckas banalt å självklart men jag vill trycka på att han upprepar att han gillar att vinna och att det är vinna som gäller etc.

Vinnarkulturen saknar vi lite i Brynäs idag. Bra att pränta in den. Tror knappast BZ är sen att haka på där...

Hmm, tror jag spelade streetbasket mot Stark för typ 15 år sen. Alltså måste han vara bra. 

Klarar man av att skapa elitbasketfeber i lilla Ockelbo som får genklang på nationell nivå ... då är man ett jäkla bra ämne för att bli klubbdirektör i Brynäs. Klockrent val!

Så nu har vi alltså en sportchef och en klubbdirektör som tycker om att arbeta med små resurser samt lämnat en klubb med ekonomiska bekymer? 

Låter lovande detta! ;)

Närå, tycker det verkar vara ett bra val av klubbdirektör. Förhoppningsvis passar han bra ihop med både Bz och Cahling :)

#SMGuld14 #Guldetskahem

P.S. tror Brynäs tar sitt nästa SM-guld säsongen 2016/17!

« · 1690326