1150x200-brynasbanner.jpg

Korpklubb ?

« · 258598 Till forumet

Korpklubb ?
Mycket intressant läsning i DN ekonomi idag.En jämförelse mellan FBK och VF gällande deras ekonomi.Eftersom Brynäs ordförande går ut i matchprogrammet och säger att klubben skall leda svensk hockeys utveckling, så bör även han läsa den artikeln.FBK omsätter smått otroliga 118 milj kr,bara deras kiosk och souvenirstånd omsätter nästan lika mycket som hela Brynäs IF.Man betalar ut 54 milj i löner, mycket mer än BIF omsätter.Både VF och FBK drar in 27-28 milj i sponsorpengar och gnäller över att det inte finns mer plats på tröjorna.Studieresor till Nordamerika och duktigt marknadsfolk har sett till att driva klubbarna på ett bra sätt.Om Brynäs skall leda hockeyns utveckling i landet så lär det dröja sådär en 200 år,minst.
Kommentera

Sv: Korpklubb ?
Sylf: Fan vilket korpgäng BIF är i det där sammanhanget!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

aphac: fast vi slog ju aik igår,det kanske är att leda utvecklingen.
Kommentera

Sylf: Medan FBK:S scouter åker till Nordamerika och spanar så tar BIF:s dito med sig biltelefon och jagar hare(nån kan ju ringa och fråga om dom får spela i BIF). Kanske lite överdrivet men ändå lite sanning.
Kommentera

aphac: ...om någon är intresserad så verkar Stefan Hellqvist vara klar för HV 71... Bif-ledningen befinner sig i ett knepigt läge när det gäller truppen inför nästa år. Det kan inte vara lätt att försöka värva spelare när man inte vet vart man spelar nästa år. Jag tror nog att det finn flera kandidater till nästa säsong och så fort det blir klart att klubben stannar i ES så kommer säkert många transferrykten i svall.
Kommentera

aphac: Min högst personliga bedömning är att vi även här på HS har ett hyggligt korpgäng bland supportrarna.
Jag skulle kunna ta ut en fin förstafemma, men jag tror jag avstår för husfridens skull.... ;-))
Kommentera

Huge: Jag kan vara center och lagkapten.Med aphac och rodrigues på backplats och Gordo och bright på kanterna spelar vi lätt ut Brynäs 3:e line.
Kommentera

Sylf: Nu blir du snart mailbombad från Bäckis inför avslutningen.Han köper det direkt.
Kommentera

Sylf: Högsta drömmen: spela med BIF en match som vb och trycka till Rydmark regelrätt men in i h-e hårt, sen lägga av!!!!
Kommentera

aphac: Magnus Svensson hade inte heller varit dum,eller Jönsson.
Kommentera

Sylf: Hade gärna tryckt ner hjälmen till knävecken på Wernblom.
Kommentera

spookyMulder: "Bif-ledningen befinner sig i ett knepigt läge". Nja, man har kanske gjort det. Men nu, när elitserieplatsen rimligen är i hamn, borde man kunna vakna till och konkret starta värvningsprocessen. Varje vecka känns viktigt och dyrbar.
Kommentera

« · 258598