1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

731365 inlägg · 7961 ämnen

kris?

« · 21226 Till forumet

kris?
Jag tycker inte att läget är krisartat just nu, men det känns inte som BIF är en het kandidat till guld just nu ;) Snarare känns FBK mer och mer överlägsna i serien...

Men jag har sett fenomenet förr, VIK vinner serien klart (1992/93) men BIF vinner guld-samma sak 98/99 men då med MoDo som överlägsen seriesegrare (men BIF som mästare som alla ju vet).

DIF blir jag inte klok på i år. Laget är alltid starkt, men verkar ha lite flax som vinner vissa matcher (t ex mot frölunda senast). Dessutom har man inte samma tyngd i år, utan förlitar sig på snabba spelvändningar vilket kan vara nog så effektivt. Nä, årets TOTALHOCKEY står ju FBK för, man har intensitet över hela banan och i alla moment-imponerande!
Kommentera

Sv: kris?
Som tur är verkar elitserien vara extremt jämn förutom de tre topplagen, efter gårdagens match har brynäs 4 poäng upp till 4:e platsen och sista laget malmö är 5 poäng efter. Och på något ologiskt sätt måste det ju vara så att vi kommer närmare och närmare en vinst. På lördag skulle bli alldels utmärkt, williams första mål och Molin tillbaka!

Intressant det här med ny arena men hur ska man kunna sälja 40 vip loger till gästrikeföretag om man inte ens kan sälja reklamplats på matchtröjan. (i och för sig är den ju snyggare utan men..)
Kommentera

Sv: kris?
Det är helt fel att snacka om kris alla lag har svackor det är bättre att ha den nu än i vår som i fjol. Det har trots allt bara spelats 15 av 50 omgångar. Det ända som inte får hända är att vi inte hamnar blande de 8 första vilket jag ser som en minimal risk att vi gör.

Orosmomentet är skador slipper vi nu bara ytterligare skador bör det ljusna snart. Seger mot TIK i morgon och allt kommer att kännas mycket bättre.
Kommentera

« · 21226