Brynäs IF

722795 inlägg · 7954 ämnen

Forum

« · 2715660 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Tror en del här inne blandar ihop AHL-spelaren Oskar Steen med NHL-spelaren Alex Steen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
Perspektiv:
AHL-spelaren Steen har lyckats få till 60 NHL-matcher under 5 säsonger i Nord Amerika.
Endast 60 matcher på 5 säsonger => en AHL-spelare alltså. Varför såg han inte till att bli ordinarie i NHL under dessa 5 säsonger? Varför inte se till att spela mångdubbelt fler NHL-matcher typ 400 eller så under den perioden?
”Ligans bästa värvning”????? Nja
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Håller med om att Brynäs behöver en tuff defensiv back. Tror att Benn kommer behöva anta den rollen om han blir kvar. Kändes som att Benn inte alltid var tillräckligt aggressiv 23/24, han steppade upp i slutspelet, men under seriepunken var han inte alltid på tårna. Kanske för att laget var så pass överlägsna motståndarna i många matcher.

Med tanke på hur den övriga backuppsättningen ser ut måste Benn bli en defensiv backtuffing om han stannar. Annars hoppas jag att man tar någon annan med den profilen, det finns fortfarande flera bra namn på marknaden som passar in i den profilen. Cukste funkade i HA men man behöver någon bättre i SHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Tycker personligen att Steen är ligans bästa värvning inför säsongen. En klass bättre än Brynäs bästa värvningar och fem klasser bättre än Modos bästa värvningar. Vi får se hur många importer Modo sparkar under nästa säsong, det är väl 50/50 att era importer får sparken mitt under pågående säsong sett till 23/24. Förhoppningsvis lyckas ni sätta den där superviktiga förstabacken, kan bli tufft om det blir någon som kickas efter 20 omgångar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Silfverberg hade 0,23 i poängssnitt i NHL förra säsongen. Steen hade 0,03 i poängssnitt i NHL förra säsongen. Silfverberg måste vara enormt mycket bättre än Steen då eller hur funkar det?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Precis. Då vet jag att när du svarar på inlägg så år det hypotetiskt. Tack.

Till och med om jag tycker att om Lindblom fått slippa cancern och all skit han fått efter det skulle varit en betydligt bättre spelare än Steen är det fel, för du måste liksom vara motvalls.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Du tar alltid saker ur kontext..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Absolut. Du framförde fakta. Och jag framförde kompletterande information till den statistiska faktan. Ingen har sagt att du gjorde en bedömning?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Jag konstaterade fakta. Finns det annan fakta du tycker år felaktig?
Jag gjorde inte ens en bedömning mer än att just sjukdomen sänkte honom. Då konstaterar du samma sak... Oerhört märkligt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Bara den okunnige bedömer Lindblom utifrån den senaste säsongen när han hade problem med en skada och spelade många matcher med körtelfeber i kroppen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsaren05: Sämre än Lindblom innan sjukdomen, men ifjol snittade han nästan dubbelt så många poäng som Lindblom i AHL
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Skulle säga samma nivå som Oskar Lindblom.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Otrolig värvning av Färjestad. Håller de som guldfavoriter.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: ja jag håller helt med dig kan Larsson göra över 30 poäng i shl så kan Silfverberg göra minst lika många, sen har ju Lindblom alla möjligheter att bli lika dominant som senaste sejouren i Brynäs bara han får lite bättre självförtroende
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62:
Jag vill också se vad Benn kan göra i shl - trotts åldern. Med handen på hjärtat. Han kan dyka fort nu i kvalitet.

Men mest saknar jag en Cukste. Någon som kan och vill spela på gränsen fult när det behövs.
Tycker vi saknar BP backar generellt. Vi måste ha någon som kan ta bort/låsa någon som går på returer och stör framför mål i BP.
Nu har vi förvisso bra BP forwards men jag tycker ändå vi saknar bra defensiva backkvaliteter. Berra är ff bra men han kan inte ta det spelet själv.
Hoppas Larsen växer på sig defensivt istället för att se sig som en tvåvägsback för offensivt tycker jag han saknar mycket och han behövs kanske inte heller offensivt, men storleken borde kunna gynna honom om han hinner med på rören. Han behöver inte stoppa och vinna puck, det kan räcka gott att han stoppar spelförande forwards som tappar puck.

Med Benn får vi lite mer defensiv också. Men jag vill ha en Cukste där ute som kan få rätt spelare att snedtände.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs forever 1912: Larsson gjorde 31p på 45 matcher första säsongen tillbaka i svensk hockey. Då har ändå Silfverberg spelat betydligt mer offensiva minuter i NHL än vad Larsson gjort, bortsett de 2 senaste säsongerna kanske.

Är Silfverberg en stabil 2-vägs forward som gör runt 30p och laget undviker plats 13-14, så har både Jacke och laget gjort en godkänd säsong i mina ögon.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skulle Silfverberg göra mellan 25 och 30 poäng och vara stabil i boxplay så skulle då inte jag va besviken tycker det är rimliga förväntningar att ha på Silfverberg för tyvärr gör han nog inte 40-50 poäng
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zzz: Ja absolut, men det är här inne. Under säsongen är det ju inte direkt något som påverkar laget på något sätt. De har ju sin plan. Förutom om det blir massa skit i pressen då.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zzz: Känns som det beror mycket på hur det går för laget i stort. Går det bra, vi når slutspel och är rätt långt från kval kommer man nog vara nöjd ändå. Blir det kval kommer det antagligen klagas en del över utebliven produktion.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: Hur kommer det här inne om Silfverbergs säsong summeras med 22 poäng och stabilt spel i bp?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Så länge inte laget eller ledningen tror att det är den version av silvferberg som kommer hem är det väl lugnt? Så tänker iallafall jag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
TIK_TIK:
It takes two to tango.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Örebro visste vad som stod på spel, ändå gick det inte att lösa. Pga av detta så blir ju klubben lidande nått år framåt. Så vems fel kan det vara tro? Bådas, ja kanske.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge:
Kan ju vara en Bulan som Bromé behöver. Tydliga ramar så att han inte spårar fel...?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Han gnäller, kastar sig, allmänt lat, känns mest som han går ut på isen för att få lönen som jag tycker han inte är förtjänt av.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Håller med, Bjurman håller nivån.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Abris har spenderat för mycket tid med Wennerholm på AB och börjar hamna på samma nivå. ”Hockeyjournalisterna” på AB är ett skämt, det är väl Bjurman borta i NY som håller lite nivå.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Abris rankade värvningen av Silfverberg från NHL som nr 18 värvning i SHL.
Michael Brandsegg-Nygård från allsvenska Mora och Kapanen från Liiga däremot som 4 och 5:a. Nån som vill byta med dem 😂😂😂😂😂

mm mm
Kommentera

Sv: A propósito de nada
TIK_TIK: Bromé hade inte många rätt senaste säsongen med tanke på rollen han hade i Öret. Kommer han kunna underkasta sig Bulans hockey? Oerhört tveksamt, han känns långt ifrån en Luleå spelare. Sen har ju Luleå fått han relativt billigt med tanke på pengarna Öret betalde för att köpa ut honom.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Ursäkta, men jag tycker Bromé är ett skämt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Ett tecken på att man inte ska bry sig så mycket om dessa skribenter.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Ett intro jag minns är när Virginia Tech kör Enter Sandman, alla hoppar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Förstår inte varför Brome och Co satsar på NHL om dom är så duktiga?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Luleå har värvat Örets Brome - ojojoj i AB. Rankad som större värvning av AB än värvning av en ordinarie NHL-spelare - amen va fan.
O s v
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Inte någon skulle jag vilja säga. Oavsett om Silfverberg inte är samma spelare som 2012 så rankar jag det som överlägset största värvningen hittills i år. Finns ingen som är i närheten av samma meriter.

Journalister och annat löst folk gör i brallan för att Växjö värvat någon AHL finne, go figure…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Hyllningen efter sista NHL-matchen av kollegorna i BÄGGE lagen… Respekt.
Återigen - vilka spelare i motståndarlagen 24/25 har nuddat vid något liknande?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Silfverberg är så klart klass och kommer från en oerhört hög nivå. Jag är bara orolig att folk tror att det är 2012 Silfverberg som kommer hem.

Han var fullt ordinarie senaste säsongen, så ingen tvekan att han kommer bli grymt nyttig för vårt lag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Som en i det äldre gardet här inne har jag letat på en introlåt Brynäs borde köra - sittplats varsågod och go crazy! Black Dog med Led Z. Högsta tänkbara volym! Det vore KLASS!! Får journalisterna och domarna med oss från start.
Skål från grillen (med högljudd musik!)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Vill verkligen ha kvar Benn!!!!!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Tycker också Silfverberg och Lindblom är svårbedömda, men i det stola hela ser forwardsuppsättningen ändå ganska bra ut. Om man får in en till av hygglig klass finns en bredd där som man inte har haft på länge.

Jag vet att spelartypen och åldersprofilen är fel, men har ändå lite svårt att släppa att Carter Camper vill bo i Leksand. Brynäs är inom pendlingsavstånd, särskilt om han får en övernattningslägenhet i Gävle. Om man kan få honom för en relativt billig peng på grund av de omständigheterna måste han vara intressant, alla negativa faktorer till trots.

Då är jag mer orolig för att backsidan är för offensivt inriktad. Där behöver man antingen behålla Benn eller hitta en annan defensiv klassback. Det är ju egentligen den stora värvningen som återstår nu, om man tänker att forwarden blir mer av en breddforward och målvakten en andramålvakt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Adderar frågan: Vilka befintliga spelare i samtliga SHL-trupper nu tror ni skulle kunna klara av att hoppa in och vara ordinarie en hel säsong i NHL?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: Nja gillar inte Linköping som klubb, men deras tränare känns jäkligt genuin! Sedan så har dom byggt upp nånting under några år nu!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Två 38-åringar ägde HA förra året. Ja, om man bortser från seriesegrarna,
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Silfverberg var väl 100% ordinarie i NHL hela senaste säsongen (och ett otal år före det samt A). Han är 33 år.

Hur står sig det jämfört med de övriga SHL-lagens befintliga toppspelare förra säsongen och nyförvärven inför 24/25?
Har toppspelarna i övriga SHL-lag något liknande att komma med? Eller ska vi jämföra honom med fd AHL-spelare med enstaka NHL-inhopp???
Tror dock inte han är så offensiv som 2012 - men absolut en riktig toppspelare i SHL några år framöver.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Silfverberg är så klart på nedgång, men Oskar har alla möjligheter i världen att hitta tillbaka till 2017 formen. Rent åldersmässigt ska han ju vara i sin prime nu. Men han har haft några tuffa år och självförtroendet är nog inte på topp. Förhoppningsvis kan han hitta det igen hemma i tryggheten i Gävle och Brynäs.

Jag hoppas bara att inte lagledning och supportrar stället för stora krav i början. Det är en stukad spelare vi fått hem.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Skulle Silfver och Oskar leverera som under sina senaste säsonger i Brynäs är vi ett topplag. (Ja, jag vet att det inte är sannolikt.)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: Känns på förhand helt omöjligt att ens spekulera inför denna säsongen… Det är mer ovisst än någonsin. Säg att Silfver och Oskar inte klarar omställningen på ett bra sätt. Det kan räcka för att sänka vår produktivitet och därmed också dra ner Schroeder och lägga orimliga krav på förra årets A-kedja samt Djoos att dra hela lasset… Då är vi å tampas om att undvika kval…

Säg att ovan nämnda duo utöver sin proffessionalitet och positiva prägel på truppen också levererar i produktion. Ja då blir effekten nog den motsatta och vi skulle kunna ha att göra med topp 6…

Känns galet ovisst på förhand. Mer svårtippat än någonsin…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: Och när kommande säsong är färdigspelad så har vi 20 raka mot modo 😉

Lite väl lugnt nu, vill se/höra ett livstecken från Alcén. Jag älskar sommaren, men september kan inte komma snabbt nog.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tom Topp:

Sen tror jag Linköping kan dras in i bottenstriden med. Tycker inte Växjö ser så starka ut heller.

Men det kommer bli en säsong där alla slår alla.
Kanske lyckas Modo till och med slå Brynäs för första gången på 16 matcher. Japp, Brynäs har 16 raka segrar mot Modo.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: som läget är just nu så kan du mycket väl få rätt på det tipset!
Kommentera

« · 2715660 · »