Brynäs IF

724435 inlägg · 7957 ämnen

Kvalserien

« · 524788 Till forumet


Kvalserien
Jag skulle vilja höra efter om det finns intresse att åka ner till Skellefteå matchen från Härnösandsområdet mot SAIK på Annandag Påsk, med buss.
Kommentera

Sv: Kvalserien
Känns bra att vi har kvalseriens just nu bästa målvakt.


Räddningsprocent
1 1 Holmqvist, Johan Brynäs 97,92
2 21 Nurminen, Pasi Malmö 96,43
3 44 Leinonen, Timo IKO 96,10
4 30 Dunham, Mike SAIK 93,65
5 1 Hedberg, Johan Stars 91,07
6 35 Asplund, Johan Nyköping 87,01

Anta insläppta mål per match (Snitt)
1 1 Holmqvist, Johan Brynäs 0,48
2 21 Nurminen, Pasi Malmö 0,92
3 44 Leinonen, Timo IKO 1,52
4 30 Dunham, Mike SAIK 1,92
5 1 Hedberg, Johan Stars 2,31
6 35 Asplund, Johan Nyköping 5,82
Kommentera

Sv: Kvalserien
Falken: När jag ser den här sammanställningen tänker jag på MagnusåBrasses "Vem ska bort?" Ett namn känns lite "off".
Kommentera

Sv: Kvalserien
Falken: Hur kan Nurminen ha 0,92 när han släppt in 2 mål på 2 matcher?
Kommentera

Sv: Kvalserien
sylf: Sudden då? Man kan inte sudda bort sudden.
Kommentera

Sv: Kvalserien
Frisco: OK,dom räknar alltså 65 spelade min som lite mer än 1 match,,,,,,
Kommentera

Sv: Kvalserien
sylf: Jepp. 1 match = 60 minuter i deras räknesystem.
Kommentera

Sv: Kvalserien
sylf: Tydligen...

(MÅL*60) / (MATCHER*60 + SUDDEN*5) => (2*60) / (2*60+2*5) = 120 / 130 = 0,92307692307692307692307692307692

Verkar stämma...
Kommentera

Sv: Kvalserien

sylf:

Japp, det räknas enbart i minuter och sekunder. Det är den totala tiden dividerat i 60, dividerat i antal insläppta mål som blir GAA.

Ibland händer det också att en målvakt tas av banan till förmån för en extra utespelare. Då stannar tiden för målvakten i den matchen. Ev. ENG påverkar heller inte GAA.

Kommentera

Sv: Kvalserien

Gillar slutklämmen i gårdagens artikel i Expressen.

  • 2005 kan vara året elitserien får lära sig att leva med Skellefteå AIK.
    Malmö har gjort två mål på två matcher och fått två poäng.
    Brynäs har gjort två mål på två matcher och fått – fyra poäng.
    Skillnad det.
  • Att Brynäs ser ynkligt, stukat och nästan fegt ut verkar Wayne Fleming skita fullständigt i.
    Fleming vet att det är poängen som är poängen.

    För hela artikeln se länk

  • Kommentera

    Sv: Kvalserien
    65selander: Det var väl Mattias Ek som hade skrivit det där,en riktig kaxig jävel bakom dataskärmen o sina kröninkor.Såg Expressens sändning från OIK-Brynäs i söndags,då var han studiogäst,men man kunde lika bra satt en trasdocka som gäst,för han sa inte ett smack,satt mest o såg blyg ut............!!!
    Kommentera

    Sv: Kvalserien
    Bissett19: Blyg var han väl knappast, tyckte han mest snackade skit
    Kommentera

    Sv: Kvalserien
    65selander: Ek kan ta sin TV-kanal ,Pappersbilaga och webbtidning och hoppa i Nybroviken. SportExpressen lägger snart sin vikt på vilka som fuckar varandra och vilken storlek dom på suspen. Det har pappersblasken gjort i åratal.
    SportExpressen:Ett skvaller innanför utrustningen,snart hos dig!!
    Kommentera

    Sv: Kvalserien
    65selander: "Att Brynäs ser ynkligt, stukat och nästan fegt ut verkar Wayne Fleming skita fullständigt i."

    Den slutklämmen ger jag inte mkt för, då den dessutom skall komma från en s.k expert.
    Att Brynäs i de två matcherna i KS spelat mer disciplinerat och tajt än någonsin tidigare under ES-säsongen verkar ha undgått herr Ek.
    Att nerver skulle kunna spela in i en kvalserie och dessutom mot ett lag man aldrig mött verkar heller inte spela så stor roll för oraklet.
    Hade vi fått ngt ytterligare mål i andra så hade det förmodligen rasat iväg ordentligt, och då hade det varit annat ljud i skällan....
    Kommentera

    Sv: Kvalserien
    Huge: Du har nog inte läst allting eftersom du citerar en del utav hela klämmen. Se hela nedan!

    Att Brynäs ser ynkligt, stukat och nästan fegt ut verkar Wayne Fleming skita fullständigt i.
    Fleming vet att det är poängen som är poängen.
    Kommentera

    Sv: Kvalserien
    65selander: Jodå, jag har läst allting.
    Att Fleming vet att poängen är poängen håller jag med om.
    Men inte det andra tramset, som jag räknade som en del i slutklämmen...
    Kommentera

    Sv: Kvalserien
    Sv: Kavlserien
    Stämmer dom där siffrorna... Isofall så ligger vi riktit bra till.
    Hoppas dom siffrorna håller sig.
    Kommentera

    Sv: Kvalserien
    Huge:
    Jag håller dock med om att vi såg fega ut under matchen; nästan rädda för att göra mål.

    Och vad höll Sjödin på med? Hans onödiga utvisningar höll på att kosta poäng.

    Sedan fattar jag inte hur Micke Lind kan missa såväl öppet mål som målet från en halvmeters avstånd vid en fin direktpass.
    Kommentera

    Sv: Kvalserien
    65selander:Jag håller med WF om det är hans inställning. BIF får spela helt utan publikfrieri, bök, gris eller vadsomhelst hockey för min del,bara dom klarar sig kvar.Jag kommer aldrig att klaga efter en match som dom vunnit i KS.Oavsett hur matchen har vunnits.Äta eller ätas!!
    Kommentera

    Sv: Kvalserien
    Kingbif: Lind och Frodos sk. missar senast är ett bevis på att viljan att få in pucken är större än kylan. Hade matchen varit mindre viktig så hade både satt sina chanser,that´s the life of kvalserien.
    Kommentera

    Sv: Kvalserien
    Kingbif: Betecknar det nog snarare som lite brist på självförtroende och safety first än feghet.
    När vi tog tag i det hela i andra så var det ju spel mot ett mål i 20 minuter.
    Som sagt: dåligt självförtroende, stress , nervositet och osäkerhet är ingen bra grund när man går in i ett kvalspel.
    Säger som aphac: 3 pinnar, sedan spelar det ingen roll hur dom tillverkas.
    Nu gäller det att inte fuska mot Nyköping hemma. Dom har gått på 2 minor och kan ställa till det om vi inte ser upp.
    Tror dock att vi får hål på Aspen rätt tidigt och sen rullar det på...
    Kommentera

    Sv: Kvalserien
    Bissett19: Ek var faktiskt riktigt pinsam i TV-rutan. Såg ut som han höll på att skita ner sig. Nervöst leende och pinsamheter staplade på varandra, nej han skall nog hålla sig till att producera skit bakom tangentbordet! Förövrigt tycker jag att defensiven var bra matchen igenom och att vi skulle punkterat tillställningen i andra perioden.
    Kommentera

    Sv: Kvalserien
    Huge:Ställa in skridskorna och underskatta, det har BIF varit bra på i historien.
    Man skulle bara våga göra det på torsdag för då blir nämligen Aphac ledsen,får mensvärk samt kommer att gå bärsärkagång på sin dator. Jag vill fira på torsdag inte ta en gravöl, fan det har man gjort alldeles för många ggr.Skulle man dricka bira efter förluster får man snart söka ny lever.
    Kommentera

    « · 524788