Brynäs IF

446305 inlägg · 7961 ämnen

Kvalserien

« · 1000716 · » Till forumet

Sv: Kvalserien
rackham: Ahha den kursen som Högskolan i Gävle just startade..
Kommentera

Lindström:

Det är fortsättningskursen...
Kommentera

rackham: Hahahah såååååå sant!! Livbåt men vi behöver väl inte ro, det finns motor på den va??
Kommentera

Lindström:

Ja, det verkar tunt med återväxten i dagens hockey när det gäller Kaptensämnen, men rekryterar man från villaområdena så är det väl givet att man får primadonnor på köpet, det var skillnad förr när man rekryterade från gruvan... det fanns en annan moral och kraft förr...

Nu är det alltid någon annan som har ansvaret... och Månsson/Widing gjorde det tydligt igår...

En kurs har de visat att de fått MVG i... "Var är livbåten, 20 p?"
Kommentera

ROS BESTÄMMER !
"Brynäs och Mora favoriter i kvalserien"

1 Brynäs
Laget tog sig till slutspelet i fjol. Tappade visserligen Nicklas Bäckström, men värvade super-målskytten Pavel Brendl. Det finns kapacitet i laget och sett till laguppställningen ska Brynäs fixa en av de två platserna i elitserien. Har en nackdel i att de knäckt två målvakter, Korhonen och Sperrle, och ska nu lita på en nybliven 18-åring i målet.

Nyckelspelare: Jacob Markström, Pavel Brendl och Daniel Widing.
Kommentera

rackham: Just det någom med pondus!! Någon som visar vägen!
Kommentera

Lindström:

Det körde ihop sig redan i somras i och med kontraksspektaklet. Sedan är han ett år äldre och frågan är om hans sommarträning var lika bra i år.

Det är också lättare att vara kapten som forward eftersom det går enklare att visa vägen där med brunkarspel, bra tek, många avslut, poäng osv.
Och så skiljer det 11 år mellan Davidsson och nr 7 förutom att HV har ett MYCKET bättre lag.
Vet inte om Davidsson som person är mer Kapten i sitt uppträdande, men har driver på laget på isen i alla fall...

Vi behöver en Wendell Clark, en Mark Messier, en Rod Brind´Amour, en Steve Yzerman.

Slickar mig om munnen (nej, Gusten, nej!)...

Huss, kom tillbaka! = )
Kommentera

GävleLasse:

Precis...
Kommentera

GävleLasse: Kanske lite råg i ryggen, och att man inte drar i 300 knyck från spelaren som åker på våran målis utan sänker han istället.
Sen kanske det inte skadar att man ska vara en LEDARE om man har C på bröstet...

Davidsson ger 110% ALLA matcher, kan du säga det om nr.7?
Kommentera

Lindström: Davidsson är kapten för ett lag som VANN serien i stor stil. Sjödda är kapten för Brynäs som kom sist i serien efter att ha haft en topp4 placering som målsättning...

Vad kan man vänta?
Kommentera

rackham: Ja löjligt att nr.7 har haft den rollen i år igen..
Man kan ju kolla på te x Davidsson, lite skillnad på deras betende på isen och i båset...
Kommentera

mattiaskarlgren:

Öppnar för Färjestad
Nästa säsong står kanske Widing i LLA i Färjestads tröja.
- Inget är väl omöjligt men vi får ta det där efter säsongen. Jag vet inte om jag har en klasul i kontraktet som säger att jag får bryta om vi åker ur Elitserien. Men som sagt, det är något man får ta ställning till då. Jag har inte fått nått erbjudande av Färjestad så jag tror inte dom är intresserade.

En spelare som välkomnar Widing med öppna armar är Färjestads lagkapten Rickard Wallin.
- Man vill absolut ha en spelare som Widing i laget, det är en riktigt bra kille som alltid kör på. Det är klart att vi skulle vara glada om han kom till oss.
Kommentera

rackham: Mediaträning Rackham, mediaträning.

Månsson? Vad kan man vänta från en person som häver ur sig både det ena och det andra till allt från media till ordningsmakten?
Kommentera

mattiaskarlgren:

Månsson hade inget att säga och jag kommer inte ihåg ett ord, däremot visade han upp ett kroppsspråk som sa till oss framför TV:n på Björkö att "jag skiter i det här".

Och vilka tics...

Widing vet jag inte om han blev intervjuad i TV, däremot läste jag en intervju på Svenska Fans... och den var ingen trevlig läsning.

Dackell blev intervjuad i TV och berättade att det svårt med motivationen i en sån här match. Utan katastrofalt kroppsspråk...
Men så är det han som är lagkapten också, egentligen.
Kommentera

rackham: Vad sade Månsson samt Widing i intervjuerna?
Kommentera

Med Herman-Sundström-Persson i en tredje kedja så kan man ju bara säga Lycka till i AS Brynäs. Igår skapade Brynäs ingenting, förutom ett stolpskott. Brynäs är fruktansvärt dåliga framåt i vissa matcher. Nästan pinsamt att se.
Markström har som vanligt ingenting att göra på målen igår. Det är den enda som kan rädda Brynäs från att ramla ur.
Kommentera

rackham: Det hade sett väldigt annorlunda ut med en CENTER i den kedjan. Låt säga Pakkaslahti eller till och med vår egen Lind.
Kommentera

GävleLasse:

Ja, det kanske finns förmildrande omständigheter, men jag är tveksam = )
Kommentera

rackham: Ja vem skall få månsson att förstå? Doffen hade 43 omgångar på sig och misslyckades. Men jag har viss förståeöse för att Månsson försökt på saker att hända. Utan playmaker i linan så måste ju någon ta tag idet.
Kommentera

GävleLasse:

Månsson verkar ha svårt att inse de mest grundläggande fakta, varför skall han då förstå at han inte är playmaker. Utan Bäckis hjälp lär han inte spela i landslaget igen...

Primadonna!
Kommentera

GävleLasse: 95/96 sparkade vi Sandlin till jul,Dackell,jonas jonsson och Modin var kungar i landslaget! Efter jul spelade vi i Allsvenskan där var dom ovan nämnda Kungar!
Kommentera

rackham: Och tänk om Månsson kunde inse att han inte är en playmaker utan en brunkare. Månsson skall röra pucken en gång per anfall - när han rakar in returer i tom kasse.
Kommentera

GävleLasse:

Jo, det visar vad det är för ruter i grabbarna.

Spöstraff.
Kommentera

tjugo8: Givetvis så kunde de ha svarat på ett smidigare sätt men det förändrar ju egentligen inte ett jota. De lämnar klubben vid en eventuell degradering.

Det avgörande just nu är hur de kommer att uppträda i KS.
Kommentera

GävleLasse:

Man har ett ansvar som anställd också.
Dackell skötte det på ett snyggare sätt...

Spelarna gör och säger saker som man inte förväntar sig.
Jag sammanfattar det hela som ledarunderskott i föreningen. Stort ledarunderskott.

Vad kan annars vänta sig när vi bla går kort på verkställande chef, verkställande sportchef och har en vikarie i båset...

Den rekordstora truppen var inte rekordstor efter deadline pga behovet att sanera ekonomin. Att sedan skador och sjukdomar gör att det blir kort om seniorforwards är ju en annan fråga. Spel på tre femmor i en match är inget att gnälla för.

Men tillhör man primadonna-släktet så är ju allt jobbigt... således också gårdagens kommentarer från två ärkeprimadonnor.

Förresten...
Tänk om Widing kunde spela pucken ibland. Det är rätt tröttsamt att se att han "alltid" tar pucken i egen zon och raidar hela vägen. Pojkhockey...
Samspel, Widing, samspel...
Kommentera

GävleLasse:
vad är fel med att svara;
inga kommentarer.
mitt enda fokus just nu är att spela kvar min arbetsgivare, tillika klubben i 100.000-tals hjärtan, i elitserien?

men den här diskussionen utvecklar jag gärna mer efter kvalseriens slut
nu allt fokus på positiva tankar...
Kommentera

rackham: Samtidigt så tycker jag att det är rakryggat av spelarna att inte hyckla. Innan jag dömer dem som några slags förrädare så vill jag se deras insatser i kvalserien. Ska vi prata om hycklare och förrädare så får vi titta uppåt i näringskedjan.

Bara en sån sak att man gått på kort om folk efter att ha haft en rekordbred trupp säger ju lite om kompetensen hos ledningen.
Kommentera

bradberry:

Inte för att det går att försvara AIK-fansens uppträdande alla gånger, men det är i såna här lägen man förstår varför Kvartssamtal uppstår...

Finns det inga gränser...?
Kommentera

tjugo8:

Tvärtom, med såna spelare behöver man ingen motståndare...

Det borde kosta avdrag på den väl tilltagna lönen för illojalitet mot arbetsgivaren!

Tyvärr säger det "en del" om stämningen i truppen...

Egotripp & Co.
Kommentera

tjugo8: Bara för att ledningen agerat pajas så måste ju inte spelarna skämma ut sig i onödan...

Man kan fortfarande kräva att de svarar proffessionellt på frågor i media t.ex. Det här skadar bara klubben ännu mer. Spelarna är klubbens ansikte utåt. De som supprtrarna ska älska (?) etc. När de uttrycker total uppgivenhet och antyder att de kanske lämnar klubben efter säsongen redan nu så känner då åtminstone jag ett uns av förrakt.

Som jag skrev: Att ha inställningen att: Jag kan ju alltid dra till en annan klubb när jag bidragit till att spela ner denna anrika förening i skiten (läs: allsvenskan) visar bara att spelarna är en samling egon utan någon som helst klubbkänsla. Detta har jag oxå tidigare insett men när de skyltar med det utåt är det jävligt illa...

Fy fan Widing, fy fan Månsson....
Kommentera

tjugo8: Skit samma så länge vi inte åker ur men att ens snacka som han gör är lite horaktigt tycker jag.
Kommentera

bradberry/arnio

det är ledningens fel
Kommentera

Snart drar festen igång, ska bli kul att spöa Leksand och Malmö igen.
Kommentera

Bissett19: "Widing på frågan om han spelar i FBK nästa år: -Inget är väl omöjligt men vi får ta det där efter säsongen. Jag vet inte om jag har en klasul i kontraktet som säger att jag får bryta om vi åker ur Elitserien. Men som sagt, det är något man får ta ställning till då"

- Jävligt obevåvat sagt av Widing i det här läget. Nu när han är en av de som har ansvaret för att de ligger där de ligger så ska man fanimej inte utåt ens antyda att man tänker FLY efter säsongen. Spela ner klubben i skiten och sen sticka. Fy fan...

Vad han sen tänker innerst inne är en sak. Men att antyda detta utåt... Ruttet...

Jävla klåpare!
Kommentera

65selander: Jaha.Tittat på Melodifestivalen me fru`n!
Kommentera

Hallå!
Skulle vilja ha klarhet i vad det har kommit för uttalanden från Månsson och Widing som ni snackar om. Jag pallade inte följa matchen med tanke på att man var säker på resultatet!
Kommentera

Huge:
:) vi får väl se om det inleds med en winning-streak...

vill nog dock vara på plats när denna fadäs korrigeras alt hålla spelarnas hand när det fördärvar 1912...
Kommentera

Huge: Japp :) Direkt!
Kommentera

tjugo8: Vi pröjsar om du förlänger vistelsen med 14 dagar ungefär.... :-)
Kommentera

65selander:
missar omgång 1-3...:(

possitivt dock;
när jag var på Fillippinerna i Dec hade Brynäs sin bästa streak för säsongen...och Hutten var tydligen ngn form av kung...?!
Kommentera

Huge:
Czarnecki Huge Czarnecki......

Om det nu blir han.

Många rykten rullar runt:
Rindell
Djoos
Flygis
Per-Åke W (Onespoone yard)
Jonas G (Orsa)
Patrik S (Linas)
Är de hetaste namnen.....

Kommentera

Huge: aka Bagdad Bob: Hur fan är det möjligt att se en hockeymatch på det sättet som du gör, vi hade ju för fan inte en chans, FBK ägde alla zoner som finns på hela isen, dom gjorde ju precis som dom ville, hönsgård så fort dom kom in i våran zon, när vi kom in i deras så körde dom ut oss som broderna Sedin i hörnorna. Finns absolut inga linjer i vårat spel, uppspelen och PP går så långsamt så till och med Hauthonen ser snabb ut. Apropå centrar så har vi bara en bra center och han är skadad i ljumskarna. Sundström är en flopp, likaså Karlsson i Nybro. Hauthonen och Hansen har vi diuskuterat förut. Men som vanligt så köper du alla Brynäs beslut, oavsett. Därför kan man ALDRIGV ta dig på allvar.
Kommentera

tjugo8: När går flyget?.....

Du kommer att vara i samma sits som mig när Aspen släppte in sista målet i kvarten för några år sedan mot FBK

Då sitter man på krogen i Gressoney och drar en korvbricka och en Grappa när mobilen piper "Jävla Asplund"
Kommentera

Bissett19: Utan att ha hört vad Månsson sagt så har jag en viss känsla att hans uttalande i vanlig ordning har misstolkats avsiktligt av besvikna supportrar som tror att han redan är klar för nån annan klubb.
Exakt VAD är det han sagt?
Kommentera

tjugo8: Jag var snarare lite förvånad att vi stod upp så pass bra och kämpade så pass mkt som vi gjorde idag, just med tanke på förutsättningarna.
Czarnicki är väl inte dummare än att han förstår spelarnas brist på motivation i en sån här match.
Markan gör en halvtavla vid 1-0 och sen släpper han 2-0 på en frispelning av Jönsson. Fram till dess är det snarare vi som för spelet och skapar det mesta. Sen rinner det iväg efter 3-0, fullt förståeligt.
Hoppas bara att Sundström inte åkte på nåt allvarligt. Centerbristen är nog illa som den redan är.
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag såg väl bitvis av matchen,det var ju andra matcher som snodde intresset.

Men blev uppringd av en arg Brynäsare/Hockeysnackare som berättade om Månssons uttal i pausen......:)
Kommentera

Cyklob: Tack, det hoppas jag verkligen!
Kommentera

Huge:
nej då...inte mer än basala krav såsom försöka hittta något som liknar ett spel, inte skämma ut klubbmärket på bröstet etc...

nu sket ju jag i min första match i år så jag kanske är helt ute o cyklar...allt kanske såg helt ok ut...
Kommentera

Bissett19: Såg du inte matchen och intevjuerna
Kommentera

Lycka till nu i kvalserien, Brynäs hör hemma i elitserien så hoppas ni grejjar detta nu.
Kommentera

« · 1000716 · »