Brynäs IF

446535 inlägg · 7961 ämnen

Kvalserien

« · 1000716 · » Till forumet

Sv: Kvalserien
rackham: Ahha den kursen som Högskolan i Gävle just startade..
Kommentera

Lindström:

Nej, nej, det är Grundkursen i "De första stapplande stegen utanför den skyddade hockeyverkstaden, 5 p"
Kommentera

rackham: Jaha trodde det var en 20p kurs, då som saknar total socialkompetens samnt grundskoleutbildning..
Kommentera

Om nu ledningen äntligen fått arslet ur vagnen och visar handlingskraft vad tänker Gävle och vi aktiva brynässupportrar bidra med? Nån sjujävla satsning på läktarstöd behöver laget och då menar jag inte på bortaplan, där brukar det funka bra ändå. Ska Gävle vänta på att laget spelar kul hockey eller ska man ta sista chansen att visa att Brynäs betyder nåt?

Har Brynäs supporterklubbar nåt på g? En slagordsliknande kampanj? En kraftsamling under fanorna? Eller är det bara ett antal hemmamatcher i mängden vi har framför oss? Känns som om det är nu eller aldrig.

Mitt bidrag från en sunkig stockholmsförort blir ett löfte om att gå på så många hemmamatcher som är möjligt.
Kommentera

Jajjen: Jag tyckte jag hörde något om att Selander höll på att fila på en kampanj kallad "Vi är Brynäs och vi ger alltid upp!"
Kommentera

Paddan: Ville jag läsa en idiots svar hade jag ställt frågan i Modos gb.
Kommentera

Jajjen: En liten kampanj tillsammans med Läkerol då, specialtryck på askarna med Brynäsemblemet och texten "För röststarka supportrar"
Kommentera

Paddan: Precis som Modos kampanj med pappersbruket. Se till att användas i rätt ända...;)
Kommentera

Paddan: J Ä V L A R V A R O L I T !
Kommentera

Paddan:
kryp tillbaka hem o vänta på nästa guld...35 år m nuvarande tempo...
Kommentera

GävleLasse: Faktum är att jag var ytterst allvarlig med mitt senaste förslag. Fast såna grejer kanske Brynäs redan har i sitt souvenirsortiment.
Kommentera

Paddan: Tänk att kvalserien kan ta fram den bittra ådran hos vissa.
Kommentera

Paddan: Nej det är fortfarande Willes bevingade ord som gäller. "Ät din korv å håll käft..."

Handen på hjärtat. Skulle Modoiterna jubla och gå man ur huset om Modo presterat samma säsong som Brynäs? Näppeligen.
Kommentera

Paddan: Nja, i så fall tror jag nog mer på konceptet med Läkerol i flytande form. Skulle passa mycket bättre till de tandlösa tigrarna...Moahahahah!
Kommentera

GävleLasse: Ett längre svar: Ärligt talat så tror jag att gubbarna som satt ovanför mig på Kempistiden aldrig ens hade jublat över ett SM-guld, men lik förbannat satt de där nästa match trots att de efter varenda match sade "Nä nu river vi årskorten"

Ett kort och koncist svar: Nej!

Men samtidigt så verkar det ju finnas väldigt många med oerhört god insikt i Brynäs organisation i den här gästboken, hur mycket har ni tillsammans möjlighet att påverka situationen och planeringen inför framtiden i klubben?
Kommentera

Paddan, Poffa: Har ni så jävla tråkig gästbok att ni måste hänga här? Tråka ut Timrås GB istället.
Kommentera

GävleLasse:
har hört att de också bara sjunger när de leder men också när det än en gång lyckats skrika upp armen på domaren...
Kommentera

Jajjen: Skadeglädjen är den enda sanna glädjen.
Kommentera

Paddan:

En medlem, en röst. Om man vågar använda den...
Kommentera

Paddan: Situationen är väldigt komplex. Visst finns det många som är insatta men samtidigt så cirkulerar så mycket desinformation runt att de som är "insatta" lik förbannat är fetborta. Sen har vi soffliggare som skriker efter förändringar men dyker aldrig upp på årsmötena för att vara med att förändra.

I vilken ände skall man börja?
Kommentera

GävleLasse:

Genom att lyssna och agera tillsammans med de som har visat att de har stake nog att stå upp för sin åsikt när det blåser... en medlem= 1 röst.
Kommentera

rackham: Länkarna ploppar upp till höger å vänster nu om att det blir Boork/Czarnecki. Låter bra!! Alla spelare som inte ställer upp på det här eller har signat för andra klubbar, typ Månsson, kan fara åt helvete!
Kommentera

GävleLasse: Ja, det var ju knivigare. För att ha möjligheten att "kuppa" in någon så behöver man väl ha ett ganska stort stöd på årsmötet. Det gäller ju att på något sätt hitta konsensus inom den stora gruppen här i gästboken, och det har jag ju märkt är väl snudd på omöjligt. Det är väl nästan alltid så vid diverse val att de som skriker högst på förändringar inte orkar masa sig till valurnan/årsmötet när det väl bär till.
Kommentera

Paddan: Precis. Sen har vi ett annat problem och det är att det lätt pekas finger om kuppmakeri så fort någon annan vill ha en förändring. Dessa "kupper" är oftast ganska lönlösa då de är dåligt underbyggda. Vad hjälper det att få in en person i styrelsen? En person som idligen blir nedröstad av de andra.

Nej det krävs först och främst en Klubbdirektör och en Sporchef som har en solklar linje som de arbetar efter.
Kommentera

sylf:

Ja, om det bara var så enkelt...
Kommentera

GävleLasse:

Ja, ett sorgligt bevis är ju Reanders kuppuppgång och pinsamma fall... vad blev bättre av det?
Kommentera

rackham: Abslout ingenting. Jag vet dessutom inte om han tillförde något eller inte. Det enda jag vet är att han klev av i protset mot hur saker och ting sköttes i klubben och att hans alarm kostade KÅE jobbet... Så nånting gjorde han i alla fall ;)
Kommentera

GävleLasse:

Jag vet inte om det skall tillskrivas Reander han hade ju lämnat det sjunkande skeppet långt tidigare...
Kommentera

rackham: På nåt sätt så var det ju han som fick bollen i rullning med sitt larm om hur man överskridit budgeten utan att först förankra det i ekonomigruppen. I och med att följden blev att KÅEs lekamen numera återfinns på Brynäsbingon så får man nog se det som att det ÄR Reanders verk.
Kommentera

GävleLasse: "Vad hjälper det att få in en person i styrelsen? En person som idligen blir nedröstad av de andra." Man kan ju inte veta hur utfallet blir förrän man faktiskt provat. Men det kanske duger för er att konstatera faktum, le i mjugg, officiellt ställa in sig i ledet och sedan vilja sticka kniven i ryggen på "slipsnissarna som ställer till allt med sina konstanta förändringar/ avsaknader av förändringar"
Kommentera

GävleLasse:

Jag som trodde det var ett beslut av majoriteten i Brynäs styrelse... ja, de åtta som är kvar efter att Reander hoppat i livbåten... = )
Kommentera

Paddan:

Det är ingen höjdare att kuppa in folk i ett lag.
Ungefär som att jobba med fler sportchefer. Det blir inget bra lagbygge.

I övrigt är det precis som du säger. Det finns många Brynäsare som nöjt sitter i baksätet och klagar.

Varför skulle vi annars befinna oss i skiten?

Medlemmarna har tillåtit eländet...

Nu är det fan dags att klagomuren signar upp sig för tjänst i Brynäs...
Kommentera

rackham: Visst var det så. Men vad var anledningen? Att rädda sitt eget skinn eller?

Insynen och rapporteringen är som sagt begränsad. Det är som att handla köttfärs på ICA ;)
Kommentera

GävleLasse:

Rädda sitt eget skinn.

På samma sätt som Ahlgren för nåt år sedan.

Stora starka gossebarn... i primadonnornas tidevarv...

Medan andra under samma tid har tyst försvunnit ut genom bakdörren för att inte skada Brynäs.
Kommentera

rackham: Att Reander skulle försvinna under buller och bång kanske inte är så konstigt. Han tillträdde ju under samma förhållanden. Han hade aldrig kunnat smyga ut genom bakdörren. Vad gäller Ahlgren så har jag ingen kommentar, det hände innan jag engagerade mig för brynäs som förening. Då var jag endast "brynäsare" när det gällde A-laget
Kommentera

GävleLasse:

Buller och bång, Lars, buller och bång...

En annan sak som tränger igenom hostattackerna är flashbacks till den gamla Sportkommitténs tid.

Bäckis & Co imponerade inte då... hmmm... mutter, mutter... och nu är chefen back in charge...
Kommentera

rackham: Nepotsimens ekorrhjul...
Kommentera

rackham: Smita ut genom bakdörren, varför ska man behöva göra det, skada Brynäs gör dom så bra själva. Så jävla typiskt Brynäs att allt hela tiden ska tystas ner och kommer det någon som vågar öppna käften och komma med kritik, då tar det hus i helvete. Sätraåsen är hycklandets Mecka.
Kommentera

rackham: "Nu är det fan dags att klagomuren signar upp sig för tjänst i Brynäs..."

Dom som kan fixa den här soppan finns inte bland dom som gapar högst och är tvärsäkrast. Däremot ska guldkornen bland gaphalsarna identifieras och med hjälp av majoriteten driva Brynäs framåt och uppåt.

Valberedningen är väl dom som ska göra skitjobbet. Sverige måste dammsugas på möjliga styrelsemedlemmar. Det är bara där vi medlemmar kan ha verkligt inflytande. Duktiga sportchefer, klubbdirrar och tränare kan inte vi bidra med.

En kvart kvar till vi får veta resultatet av det viktigaste beslut som Brynäs tagit i mannaminne.
Kommentera

rackham: Bäckis och Sundlöv kan man lägga i samma låda med bedrövliga sk sportchefer.
Kommentera

70 Rodrigues: Till Bäckis försvar kan ju sägas att han inte var ensam. Han ingick i den s.k sportkommiten och fick ofta agera talesman. Ingen lätt sits. Sundlöv har ju haft helt andra förutsättningar.
Kommentera

sylf: Fortfarande fel personer på fel plats.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, det är inte det jag säger, men Bäckis ensam var aldrig sportchef!
Kommentera

sylf: Det vet jag också.
Kommentera

Jajjen: Bra! Gillar tanken att man (dvs. valberedningen) gör en nationell sökning för att hitta bra styrelseledamöter. Någon på Sätraåsen har väl hört talas om telefon/videokonferenser? Sen ska man inte fokusera på namn som har tunga poster i näringslivet. Sponsorsraggningen är en annan fråga än frågan om gott ledarskap, och det finns många exempel på tunga näringslivsnamn som inte visat sig ha tid att göra jobbet i styrelsen. Det gäller att hitta en vetting mix av kompetenser till en styrelse som fattar strategiska beslut. Sedan måste man självklart ha en bra klubbdirektör som verkställande och drivande aktör.
Kommentera

70 Rodrigues:

Att lägga ut saker och ting inför öppen ridå skadar bara Brynäs.
Vad är vinsten med det?

Du vet inte vilka som kommer med kritik internt. Jag tycker det är större än att gråta ut i media som vissa herrar ägnar sig åt.

Vad gör du själv för att få till en ändring i allt elände du ser?
Kommentera

Jajjen:

Nä, det är få i bla detta forum som har en önskan att delta i ett konstruktivt bygge av föreningen.

95% besöker väl tex inte ens årsmötet...

Det är enkelt att sitta med en bira i handen i baksätet och klaga över andras oförmåga...
Kommentera

rackham:
Skönt med borken tycker jag, den där cherkawski som bisittare blir nog bra!
JAG VARA NÖJD!
Kommentera

rackham: Det vet du ju, har vi ju diskuterat massor med ggr. Så om någon kritiserar Brynäs i media så GRÅTER dom ut, lägg av. Det är just den inställningen som gör att man inte kan ta klubben på allvar, ett gäng JA sägande ryggdunkare. Som sagt, om klubben sköter sina kort rätt så slipper folk gå ut och "gråta" ut i media, tyvärr så är så inte fallet pga att det sitter ett flertal lallare uppe på Sätraåsen.
Kommentera

sylf:

Vadå inte ensam (Bäckis)? Det gör det väl i så fall ännu sämre...
Sundlöv står där själv, medan Bäckis hade stöd av Peter Eriksson, Janne Kock, Mats Andersson m fl...

Är man ordförande så är man... och de felbesluten de tog lever vi med fortfarande...
Kommentera

« · 1000716 · »