Brynäs IF

730610 inlägg · 7961 ämnen

Kvalserien

« · 1002334 · » Till forumet

Sv: Kvalserien
Utifrån sett så tycker jag inte att erat problem varit tränar relaterat. Utan ert problem har ju varit era toppspelare som underpresterat. Gamla stötar som Molin och Sjödin skulle ni ha sagt tack å adjö till innan de blir ihågkommna som sopor.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror nog att Huge m.fl härinne tycker precis som du och jag att Brynäs suger getpung!
De försöker bara linda in det i lite finare ord, ungefär aom att parfymera en bajskorv...
Kommentera

70 Rodrigues: Lallare, hycklare, kinderägg mm är på gränsen. Men att kalla en fellow Brynäsare för leksing....där gick du ÖVER gränsen!
Kommentera

70 Rodrigues:

Men du som var så positiv när Olof tog över?Har för mej en kommentar:Låt Olof få sätta sin prägel på laget så kommer det bli bra....
Gick det bra tycker du Nej-sägarn,och ohycklarn Rodrigues?
Kommentera

70 Rodrigues: Näe, e ja inte alls dä!
Kommentera

70 Rodrigues: "...sväljer ma allt som Brynäs görv och tycker att det är bra, då är man en lallare"

Vad är man om man tycker tränaren är en idiot trots två raka slutspel?
Kommentera

Jajjen: Du är väl Leksing!
Kommentera

Magico: "Det var minsann svar på tal! Allt är frid och fröjd i föreningen Brynäs. Skönt att vi fick det utrett! Slutet gott."

Ja, nu vet jag ju inte hur din situation ser ut, dvs om du är synskadad eller bara rent allmänt har jätteproblem med att tyda en text.
Men så här svarade jag iaf:

"Isf skulle ju allt vara frid och fröjd med det mesta, och det håller jag inte alls med om."

Vilket i klartext betyder att allt inte är frid och fröjd i föreningen Brynäs, enligt min mening.

Så fick vi DET utrett! Slutet gott.
Kommentera

70 Rodrigues: Hehe, det här är ju kul. Huge skäller för att jag dissar föreningen. Du tycker jag är för snäll. Inte lätt att va alla till lags.
Kommentera

Jajjen: Just därför så kan man inte ta dig på allvar, sväljer ma allt som Brynäs görv och tycker att det är bra, då är man en lallare.
Kommentera

70 Rodrigues: Du var ju missnöjd med Boork redan förra säsongen. Var är logiken? Vilka tecken tydde du då? Spådde i kaffesump?
Kommentera

Bissett19: Det som gör mig förbannad är att det blundas för problemen som finns i föreningen, det skrevs om det förut, men så fort Boorken klev in i handlingarna så blev fokus på något helt annat, beror det på att Kärleken till Boorken är större än till Brynäs IF.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, jag erkänner. Jag är brynäsare!
Kommentera

70 Rodrigues:

Vad är det för lallande du pratar om?
Vem härinne tror du är nöjd med besluten som tagits av Brynäs IF denna säsong?
Men bara för att man inte håller med dej så blir man ju kallad hycklare,Ja-sägare,rövslickare etc.....

Din avsky på föreningen har ju verkligen eskalerat efter presentationen av Brynäs Coacher i Kvalserien.
Kan det vars så att Leffe Boorkhatet är större än kärleken till Brynäs??
Kommentera

tjugo8: Beröm förtjänar man likaså negativ kritik, är det så jävla svårt att förstå, eler du kanske vill att det ska muppas på som det har gjorts dom senaste 10 åren? Gör man bra saker så får man bra saker, fuckar man up så bloir man behandlad efter det, thats life!!!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Som jag förstår det omöjliggörs dit svar på fråga 1 av ditt svar på fråga 2...men jag kanske har fått allt om bakfoten?

murlvarna hade nog inte viljat göra ngt annat än att vältra i det som varit
när brynäs nu ej bidrar t detta skriver de nog inte ett positivt ord i onödan...
Kommentera

Jajjen: Det säger ju mer om dig än mig. Herregud!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag kommer aldrig acceptera när nån utomstående hackar på Brynäs. Hur rätt han än har.
Kommentera

Jajjen: Man kan ju inte tro något annat med det här jävla lallandet.
Kommentera

tjugo8:

1. Hade hade anställt en ny tränrare asap, samt 2 nya centrar och ett par backar.

2. Ingen vill ha Coachjobbet i Brynäs pga att det är en förening i spillror.

3. Vad murvlarna tror och vet har jag inte en aning om , men det verkar ju du ha eftersom du ifrågarsätter mina inlägg.

Så vad tror du själv?
Kommentera

70 Rodrigues: "Men fortsätt du att slicka o vända efter vinden, det får står för dig."

Huge light?
Kommentera

70 Rodrigues: Tycker du att vi som skriver här är nöjda med Brynäs?
Kommentera

Bissett19: Som sagt!!
Kommentera

Jajjen: Ja, just därför så blir det extra äcklande, trodde att Brynäsfans kunde se åt mer än ett håll. Men fortsätt du att slicka o vända efter vinden, det får står för dig.
Kommentera

Huge: Det var minsann svar på tal! Allt är frid och fröjd i föreningen Brynäs. Skönt att vi fick det utrett! Slutet gott.

Men en sak är ändå allt bra märklig. Brynäs spelar i kvalserien? Ja just ja, otur m.m.

Men det löser sig väl om Sundlöv vaktar kassen? Han är snart frisk och kry.
Kommentera

70 Rodrigues: "Så fort någon kritiserar Brynäs IF så blir det en så jävla äcklig och slemmig stämmning på den här sidan..."

Du är medveten om att du är inne på Brynässidan?
Kommentera

70 Rodrigues:

vänd på skivan o svara på frågorna nu istället ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Hur kan nån i förväg säga att Brynäs gör fel i valet av tränare? Och dessutom va så jävla tvärsäker som Ekwall och Nyström. Ekwall är så jävla dum så han säger att inte är insatt. Sen är det så jävla lätt att säga "allt är åt helvete, skjut alla jävlar". Svårt är att hitta en lösning - dvs. det Brynäs ledning är tvungna att ägna sej åt.

Att säsongen är ett stort fiasko vet vi alla. Vem som har klantat sej är betydligt svårare att säga. Vi som står utanför har ingen aning.
Kommentera

70 Rodrigues:

Och du återupprepar dej som vanligt,alla som inte håller med dej är JA-sägare,kappvändare,hycklare etc.....

Jag tar iaf inte Patrik Ekwalls åsikter om hockey på allvar,nu kommer jag iofs inte ihåg vad han sa,även fast jag såg det.Det gick in igenom ena örat o ut genom andra.
Då tar jag hellre dina åsikter på allvar,trots att du inte såg att Anton Persson spelade forward mot Mora....:))
Kommentera

tjugo8: Ett facitsvar av en JA sägare, föga förvånade. Med sådana fans är det inte konstig att vi ligger där vi ligger. Det står mig upp i halsen med detta rövslickeri.
Kommentera

Jajjen:

läste också det
sicken idiot...o sådana där tvingar en att förklara sig i personalmatsalen för människor som egentligen inte bryr sig om hockey...

suck
Kommentera

70 Rodrigues:

hade nog gjort exakt som Brynäs nu gjort
hur hade du gjort?
hur många svar tror du man får på en platsannons på boorks nuvarande tjänsteuppdrag?
tror du murvlarna är helt ifrån sig just nu bara för att brynäs gör det enda rätta o kniper igen?
Kommentera

Bissett19: Så fort någon kritiserar Brynäs IF så blir det en så jävla äcklig och slemmig stämmning på den här sidan, speciellt efter att idioterna har återanställt Boork, Shit, har ni överhuvudtaget några egna åsikter, eller ska ni som alltid köra på med att "Det ordnar sig". Allt Brynäs gör är bäst. Sluta HYCKLA nu för fan. Det är ju så man vill spy på allt vad kappvänderi heter.
Kommentera

Jajjen:

Tror inte Ekwall ser skillnaden på en bandyboll o en hockeypuck....
Kommentera

Jajjen: Hur hade du själv gjort, eftersom du anser att alla som kommer med negativ kritik har fel?
Kommentera

Läser chatten från igår med Ekwall på TV4, en av alla "låter-jag-mest-är-jag-bäst" journalister. Nyström är en annan. Det gäller att säga så mycket som möjligt, så högljutt som möjligt. Rätt eller fel skiter dom i.

"RICKARD: EKWALL OM DU VAR SPORTCHEF I BRYNÄS HUR SKULLE DU GÅ TILLVÄGA MED DET DOM HAR HÄNT I BRYNÄS
ekwall: Jag är inte tillräckligt insatt för att veta hur man ska lösa problemen i Brynäs i stort."

Begåvad kille. Först öser han ur sej hur jävla fel Brynäs har gjort sen säger han att han inte är tillräckligt insatt. Pulitzerpriset nästa?
Kommentera

Härmed önskar jag som SSKare all lycka till er i kvalserien. Jag tror ni klarar det! Jag tror det blir ni och lif som spelar i elit nästa år! Lycka till H/Selanders vän från Vojens
Kommentera

Magico: "Alla kritiker är kappvändare, läktarcoacher, medgångssupportrar osv."

Inte alla. Men du och ditt anhang innefattas definitivt av samtliga ovanstående kategorier.

"Allt kritik som skrivs i detta forum eller i tidningar är överdrivna och därav helt att förkasta."

Nä, inte all kritik i detta forum eller i tidningar. Men ganska så mkt är överdrivet och kan i stort sett förkastas. Beror helt på vad det gäller och varierar från fall till fall.

"Allt missnöje bland sponsorer och publik handlar om deras taskiga inställning och bristande lojalitet."

Nä, det kan jag inte påstå. Vore ju ganska orimligt om ALLT missnöje skulle bottna i taskig inställning eller bristande lojalitet.

"Den rakt motsatta allmäna uppfattningen om Brynäs hälsoläge är närmare sanningen."

Nä, det skulle jag inte vilja säga. Isf skulle ju allt vara frid och fröjd med det mesta, och det håller jag inte alls med om.

"Visst kan en samlad och helt enad tidningskår ha fel."

Absolut, visst kan dom det. Det ligger ofta i deras intresse att överdriva och spekulera på ett avsiktligt sätt för att skapa rubriker och sälja tidningar.
Ingen skulle ju läsa skiten om sanningen vore simpel och fullt logisk eller odramatisk.

"Och Nyström? Ja, det är ju bara en onyanserad gamnacke till tonårsanalytiker i finkostym."

Nä, inte alltid. Han är normalt sett en av dom bättre murvlarna, så därför blev jag lite förvånad över hans usla analys av vår tränarlösning.

Snabbt sammanfattat: ditt inlägg är en enda lång uppvisning i överdrivna och onyanserade synpunkter på hur JAG ser på sakerna.
Kommentera

moreten:
"Starka Mora, turbulenta Brynäs, storsatsande Leksand"

Kunde dom inte hittat nåt mer skräckinjagande för Brynäs?

Hur blir det? Är det nån som har koll på hur mycket Brynäs supporterklubbar kommer att satsa på kvalserien, sista natten med gänget? Ska laget få fixa det här på egen hand eller blir det fullt ös från Gävle med omnejd. Full uppslutning? Lite jävlaranamma? Eller ställer vi bara såna krav på spelarna, inte på oss själva?

MOT ELITSERIEN 08/09!
Kommentera

65selander: hade jag bara haft den förbannade kanalen så....
Kommentera

munkas: "Konceptet med "torpeden" som tränare och Boork som sportchef tror jag kan bli bra. Båda verkar ha vinnarskallar och ingen verkar ha problem med att bänka auktoriteter."

Låter riktigt intressant. Hoppas inte Boork är alltför trött på Brynäs bara så att han absolut vill sticka efter KS. Annars tror jag att han absolut är rätt man för att bli klubbens nya sportchef.

Tror det skulle vara grymt för Brynäs om Boork kunde styra upp klubben och kunna jobba lite mer långsiktigt och inte ha samma press som om han var tränare!

Heja Brynäs
Kommentera

Lunkan: Passa på och glo på ev en av motståndarna 1:a matchen.
19:00 Västerås IK - Växjö Lakers
Hockeyallsvenskan (Playoff 1)
TV4 Sport
Kommentera

moreten: Länk till dina uppgifter om TV tider?
Kommentera

Magico: Amen!
Kommentera

Huge: "Nä, min käre Nyström. Lite bättre kan du...."

Alla kritiker är kappvändare, läktarcoacher, medgångssupportrar osv. Har vi hört det förut?

Huge, det enda du är bra på är att vifta bort problem och skriva långa menlösa inlägg. Snabbt sammanfattat: Allt kritik som skrivs i detta forum eller i tidningar är överdrivna och därav helt att förkasta. Allt missnöje bland sponsorer och publik handlar om deras taskiga inställning och bristande lojalitet. Alla motgångar har med otur och dåligt självförtroende att göra. Eller kort sagt; Den rakt motsatta allmäna uppfattningen om Brynäs hälsoläge är närmare sanningen. Eller hur?

Visst kan en samlad och helt enad tidningskår ha fel. Och Nyström? Ja, det är ju bara en onyanserad gamnacke till tonårsanalytiker i finkostym.
Kommentera

Så här sänder TV4 Sport.

Onsdag 19 mars:
TV4 Sport 18.50 Brynäs - lag som vunnit play off 2.

Fredag 21 mars: (långfredagen)
TV4 Sport 15.00 Rögle - Malmö
Tv4 Sport 17.45 hockeymagasin
TV4 Sport 18.15 Leksand - Brynäs

Söndag 23 mars, (Påskdagen) Omgång 3:
TV4 Sport 15.00 Brynäs- Rögle
TV4 Sport 18.00 Malmö - Mora

Måndag 24 mars (annandagen):
TV4 Sport Leksand - segraren i play off-spelet

Torsdag 27 mars:
TV4 Sport 18.50 Mora - Brynäs

Lördag 29 mars:
TV4 Sport 15.00 Brynäs - Malmö
Tv4 Sport 17.30 Leksand - Mora

Tisdag 1 april:
TV4 Sport 18.50 Mora - Leksand
Kommentera

munkas: Håller med, bra skrivet
Kommentera

Huge: "Spelarna är dessutom så pass professionella att dom inser läget och kan borts från tidigare ev meningsskiljaktigheter.
"
Det är nog en skaplig överdrift att kalla spelarna professionella, när hälften av dem endast bryr sig om pengarna som kommer in den 25:e och den andra hälften gör korkade uttalanden i media.

Hoppas innerligt att det blir Boork som blir sportchef nästa säsong, så han kan sparka ut gubbmaffian en gång för alla. Boorken började sin utrensning av överbetalda gnällspikar när Wahlberg, Viitakoski och Miettinen fick lämna skutan. Synd bara att han inte hann fullborda processen med resten av packet bara...
Konceptet med "torpeden" som tränare och Boork som sportchef tror jag kan bli bra. Båda verkar ha vinnarskallar och ingen verkar ha problem med att bänka auktoriteter.
Kommentera

Huge: Om spelarna är emot en ny (gammal) tränare så anser jag att klubben gör fel om dom ändå går emot spelarnas vilja.. Nicke är väl bra att dom tar in men Boorken köper jag inte. Gillar honom men han har gjort sitt i Brynäs.

Sen så tar man aldrig in en tränare som inte spelarna vill ha, oavsett sport, oavsett serie.
Kommentera

« · 1002334 · »