Brynäs IF

730583 inlägg · 7961 ämnen

Kvalserien

« · 1009028 · » Till forumet

Sv: Kvalserien
Vad är slutspelet mot KS?
är väl antagligen 53,1% masar som har röstat

Vad är hetast?
Ställningen just nu:
SM-slutspelet (46.9 %)
Kvalserien (53.1 %)

Kommentera

70 Rodrigues:

Länk från morgonens sändning
Kommentera

70 Rodrigues: Självklart är jag orolig också, men jag tror att Brynäs definitivt ska undvika att spela raggarhockey och byta målchanser med motståndarna. Vi ska utnyttja deras iver att anfalla genom att ha tålamod och satsa på snabba spelvändningar. Givetvis ska vi trycka på när tillfälle ges men kyla och tålamod tror jag blir segerreceptet. Men det kommer att krävas 100% i varje byte.
Men nu hoppas jag att det tränats in lite fler varianter än att Brendl ska komma till avslut i PP, det är sönderläst av hela hockeysverige.
Kommentera

rafalski: Jag hoppas att du får rätt, men jag är verkligen orolig, det krävs anfallshockey och full fart, det går inte att backa hem och tror att det ordnar sig av sig självt, det är ju Brynäs proffs på och tyvärr så brukar det gå åt helvete.
Kommentera

70 Rodrigues: Lyckades inte dom att spel 1-1 mot Brynäs i första omgången också ? Men såna sagor finns det inte plats för i dagens hockey, visst kan det skrälla i enskilda matcher men i längden håller det inte. Mot elitseriemotstånd måste lagen nerifrån spela på toppen av sin förmåga och lite till, det är trots allt klasskillnad mellan lagen i ES och AS. Tror personligen att Leksand är ruskigt överskattade, däremot är tysnaden runt MIF lite oroväckande.
Kommentera

rafalski: Säger bara Vilda Väsby. Jag såg deras enda seger mot MoDo i ES(5-2) och deras nästan vinst mot Brynäs i Vilundahallen, dom ledde med 5-2 men Brynäs lyckade vända och vinna med 7-6(eller var det 6-5). Var full redan på den tiden :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Okej, nån tappad pinne kan det nog bli på vägen men i längden så blir det vi och Mora som får återvända hem till högsta serien. Såg att många var mäkta imponerade av att VIK som lyckades nå KS efter att ha lagt hockeymetropolen Borås på rygg, ja man darrar av skräck...
Kommentera

65selander: Något för A-laget att ta efter, det här förbannade backahem spelet ger jag inte fem öre för. Anfall är alltid bästa försvar :-)

"Det var kul att se Brynäslaget, som aldrig slutade spela. Även när man ledde med 6-0 fortsatte man att ge järnet framåt"
Kommentera

rafalski: Wikegård hade Kvalserien på sin lista och han hade svårt att se att LIF skulle kunna klara av en uppgång p g a den sega lunken i AS. Han tror alltså att både BIF och MIK klarar sig kvar.

MIF nämnde han inte ens ;-)
Kommentera

rafalski: Snälla, skriv inte så, sluta jinxa...........
Kommentera

Gusten: Fan vad skönt att Lind är tillbaka. Brendl har nog saknat sin lekkamrat. Nu blir nog KS en ren formalitet ;-)
Kommentera

Bissett19: adress till bloggen?
Kommentera

65selander: Bara ställa han åt sidan vilket humör han än är på ska det vara!!
Kommentera

Bissett19: Vem kan det vara? ;-)

Bara ställa han åt sidan om han skall vara så där tjurig.
Kommentera

tjugo8:

Aprpå denne finne så hittade jag en bloggare/Hockeysnackare som verkar följa Brynäs träningar på nära håll,saxat från den:

"En finne som under stora delar av säsongen varit väldigt kritiserad av mej va helt värdelös som vanligt idag. Dessutom visade han upp ett humör som inte hör hemma på en is där Brynäs tränar mindre än en vecka innan kvalserien drar igång.
Denna bastubadare kunde inte acceptera att Alcén va starkare och snodde pucken av nämnda idiot. Han blev vansinnig och slet åt sig Johans klubba och slängde den i plexit. Behöver jag säga att det är helt jävla underbart att han är klar för Jokerit till nästa säsong!?"
Kommentera

arnio: Hur ser biljett läget ut inför onsdagens match mot Västerås ?, tänkte eventuellt åka ner med en polare och kika på lite hockey.
Kommentera

15 lag i Elitserien vore ballt.

1-8 Kvartsfinal
9-12 semester
13-15 kvalserie

Kvalserie med 6 lag
Kommentera

tjugo8: okej då, ber om ursäkt om jag trampade dig på tårna :-))
Kommentera

65selander:
hade du jobbat istf att hänga på hockeysnack hade du kunnat gå på hockey i början på detta år istf att ligga framför ppv m italienska charkuterier på magen...;)

efter denna säsong vet man att alltid planera för det mest osannolika...
Kommentera

Jompe: Det är också en anledning till att INTE hamna i KS, vilken spelare vill skriva kontrakt och vad finns över när KS är över och vi förhoppningsvis har säkrat nytt kontrakt?
Kommentera

Lunkan: Håller med har sett lite veka tendenser hos den nämnde 

En annan ställer in trippen till Vemdalen för att stå och svettas på ståplats i Leksand samt Gävle på onsdag och söndag.

Snart kommer han med att resan redan var beställt långt innan det blev klart med KS. Är man Brynäsare så håller man koll på ev missräkningar ;-)
Kommentera

65selander: Nej han är ingen riktig brynäsare den nervöse. Åka utför när det kan gå riktigt utför här hemma....
Kommentera

Lunkan: Har inte din nervöse polare dragit än till Dolimiterna. Boka skidresa när han visste det skulle bli hocke! pftt :-)

Kul med Lind och förhoppningsvis så är han riktigt hel så att de inte chansar något.

Kan bli en del poäng på Pavel och Micke
Kommentera

Lunkan: *ASG* Nu känner jag att en kumbaya-spya är på väg upp...
Kommentera

Gusten: Vad härligt det skulle vara, alla håller armkrok och sjunger -We shall overcome...mina ögon tåras. Kvällen avslutas med att en dyngrak (vad annars) Sigge Svensson gör långkuk med allas våran Keb och i bakrunder hör diLevas vi har bara varandra......
Kommentera

tjugo8: det är ju det han gör på matcherna tränar singstar alltså, han är ju finlandsfärjan.
Kommentera

Gusten: Hehehe ja, vilka idéer. Jag läste också det där i morse och reagerade nästa lika som dig (dock skulle jag aldrig gå så långt att byta lag och speciellt inte till Mora)
Kommentera

Bissett19: Skulle något sånt här bli verklighet så ska jag bli Moring...jag lovar!
Kommentera

Bissett19:
Hutten kan plugga in sitt Singstar-set hemma...
inför hans färd med finlandsfärjan
Kommentera

Lite trökigt att Sandin ska spela J20 bara..
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Äntligen lite positiva nyheter,nu hoppas jag att Boorken kastar in honom i elden på en gång.
Kommentera

Gusten:
Lead by example...!
...not by being a Crybaby...
Kommentera

tjugo8: Härligt! Speciellt detta gör ju en liiiiite lugnare:

Och han tror att han är i bra form. 
"Det känns så. Och är jag inte i form, då kommer jag att gå på ren vilja, säger Lind."

På med C:et!
Kommentera

Brynäs kommer att ha kvalseriens bästa center, f-n va skönt det känns !!!

"Lind är tillbaka
[12:35]

GÄVLE/ISHOCKEY Brynäs viktige center Micke Lind är tillbaka.
Under förmiddagen tränade han på is och nu kan han vara aktuell för kvalspel i matchen mot Västerås på onsdag.
- Blir jag uttagen så spelar jag, säger Lind till Sporten efter träningen. "
Kommentera

Lite statistik.
En tabell på AS lagen inbörde möten under säsongen 07-08
(9matcher) visar att det var ganska jämnt inbördes.
Ju jämnare i KS desto bättre för Brynäs…

Leksand 17p (hemma 5m/12p, borta 4m/5p)
Rögle 14p (h 4m/6p, b 5m/8p)
MIF 12p (h 5m/8p, b 4m/4p)
VIK 10p (h 4m/6p, b 5m/4p)

I en jämn serie räcker det med 18-20 poäng för att bli bland de två bästa. Alltså vinna hemma och oavgjort borta. Eller om man vinner sju matcher har man råd att förlora tre.
På bortaplan har vi skött oss bra i år. Nu gäller det att vinna hemmamatcherna.
Kommentera

Jompe: Tigern, varför inte! Oslagbar vinnarskalle som dessutom är bättre än t.e.x Björne.
Kommentera

Jompe: Hamnar vi gud förbjude i AS nästa säsong kan vi köra med J18 laget!
Kommentera

sylf: Självklart nytt kontrakt först. Ingen lär vilja skriva på med Brynäs förrän man vet var vi hamnar.

Tigern rörde sig rätt bra på isen i höstas. Comeback, kanske?
Kommentera

Jompe: Vi behöver ett nytt kontrakt först, sen får vi se om vi kan värva Kauppila eller plocka in Wickberg, Wahlberg, Lill-Strimma etc igen.
Kommentera

Aftonbladet listar de spelare i slutsspelslagen som inte har kontrakt för nästa säsong. Finns en del intressanta namn där. Ett är Jari Kauppila, HV, är den ende center som HV inte har skrivit nytt kontrakt med. Bara att öppna lädret och dra igång faxen så snart kvalserien är över, mormor. Vi behöver desperat en bra center inför nästa säsong.
Kommentera

tjugo8: Du är en rolig kille du :-)
Kommentera

tjugo8: ""Jag stöttar alltid laget"

Haha...
Ja, det uttalandet borde man nästan låta trycka upp och rama in.
Kommentera

70 Rodrigues:
"Jag stöttar alltid laget"
ja, detta forum formligen översvämmas av ditt stöd för 1912....bra jobbat !!!

Hur många elitserielag inom svensk ishockey har du tränat?
Kommentera

Bissett19: allt hack på boorken. Själv tycker jag inte bara att det är hans fel att det blev som det blev. Sundlöv är lika delaktig han plus att Brynäs hade 45 omgånger på sig att reda ut det hela men lyckades inte. Vinner vi KS med Boork blir han hyllad av samtliga skulle ja kunna tro. Jag skulle gärna se Czarnecki och Boork i båset nästa säsong men Boork lär knappast vilja vara assisterande.
Kommentera

21olsson:
Den är ju underhållande! Har aldrig varit med om så mycket infighting i nån gb tidigare mellan folk som håller på samma lag. Vem behöver motståndarsupportrar..? :o)
Kommentera

Bissett19:
Det blir en rysare.
Det är lite synd att både matcherna mot BIF och Leksand i Rocklunda går sent risken är att dom är betydelselösa då.
Kommentera

21olsson:

"Det är inge roligt att läsa den här gb:n längre.."

Vadårå?
Kommentera

Clubsport:

Vi möter dem sista matchen i ABB,antingen är vi klara,annars är vi helt avhängda......
Däremot är ju första matchen hemma i LA mot dem extremt viktig.
Kommentera

« · 1009028 · »