Brynäs IF

730610 inlägg · 7961 ämnen

Kvalserien

« · 999442 · » Till forumet

Sv: Kvalserien
mikenomad: Det är därför som ni är både drygast och sorgligast?

Äääh, nu var jag elak. Fy på mig. I säng, omedelbart.
Kommentera

GävleLasse: I år vill vi vinna ALLT! ;-)
Kommentera

mikenomad: Sluta att fiska efter röster i vår omröstning. ;)
Kommentera

GävleLasse: Ja, jag erkänner att jag drar mig för att leta efter positiva saker från en säsong som ur ALLA aspekter har varit fullkomligt bedrövlig. Det finns andra personer här inne som är mer lämpade för det.

Sen tror jag det nog är en form av försvarsmekanism hos vissa Brynässupportrar att istället för att låta sig knäckas av alla nederlag som radas upp försöker man se det komiska i eländet, vilket till viss del innebär att häckla och håna spelare. Vissa gör precis tvärtom och blundar för allt det negativa och försöker med en dåres envishet att hitta guldkorn i allt som händer runt föreningen. Vilken kategori du tillhör vet jag inte eftersom du ena dagen kritiserar föreningen för att nästa dag kritisera de som kritiserar.

Jag gillar Brynäs för att jag alltid har följt laget, men också för att de spelar i högsta serien, med de bästa lagen. Om Brynäs skulle åka ner i allsvenskan tror jag inte att det skulle bli fler säsongsbiljetter för min del,
dels för att hockeyn är sämre men också för att jag tror Brynäs chanser till återtåg skulle vara minimala. Därför tycker jag det är riktigt pissigt att Brynäs hamnat i den här situationen, och på något sätt känns det som om varken laget eller de ansvariga i föreningen gjort vad de kunnat för att undvika det.
Kommentera

mikenomad: "Kvartsfinaltråden" heter den visst....lika bra jag rättar mig själv innan nån hugger.
Kommentera

Ser att vi leder omröstningen härintill....ja vafan, lika bra att göra skäl för epitetet då: Vi har en liknande tråd inne i vår bok....fast den heter "slutspel" istället.

Hellre drygast supportrar än sorgligast....
Kommentera

munkas: Visstfan finns det en hel drös med saker att gnälla på. Därför kommer du alltid att hitta detaljer att gnälla på. Det beror inte på att Brynäs är dåliga utan mer på att du älskar att gnälla och häckla.

- Att Sundlöv har gjort generalfel i truppen vet alla så det känns som overkill att gnälla på detta i nuläget. Åtgärder LÄR komma efter säsongen. Det som är mest tragist är att det skall behövas en resa nere i kvalserien för att få bort rtäggen ur organisationen.

Östblom har gjort vad han kunnat. Varken du eller jag vet vem som egentligen styr i omklädningsrummet. Är det Sjödda och Dackell eller Östblom och Thelin? Att man bänkade Sandin igår till förmån för Danielsson får mig lite fundersam, handlade det om bästa platsen framför TV'n eller? För varken Danielsson eller Sandin var med mot Timrå igår.

Men jag håller med, Östblom har tittat för mycket på gamla meriter istället för att se till dagsform och vad man visat under pågående match.

Men vad hjälper det idag? Kvalserien är ett faktum. Är du en sån som dyker upp i slutet av slagsmålen när en ligger för att dela ut några välriktade sparkar eller är du en person som står upp hela vägen? det är ganska intressant när du tar upp "gnälliga spelare" när du inte gjort annat än gnällt de senaste åren.

Låt oss ta itu med Brynäs situation när röken lagt sig, årsmötet och inlämnande av motioner inför det kommer att bli viktigt. Står du upp för dina åsikter då eller prioriterar du sol och bad? 
Kommentera

Peja: Okej, då vet jag lite mer! Tack för hjälpen!
Kommentera

Peja: Får väl fylla på lite... Som jag tycker är deras bästa spelare målvakterna Wesslau (f.d AIK, Malmö) och Rahm (lån från Frölunda), backarna Täng (fd Frölundajunis 85a), Mats Hansson (fd Timrå), Jens Karlsson (fd Frölunda, DEL, landslaget(?)), Elias Fälth (offensiv back av bra allsvensk klass) och Anders Eriksson (samma bakgrund som Täng). En annan grej värd att notera är ju att de tappade sin bästa spelare (Brunnström) inför den här säsongen. Jag har tidigare skrivit om Eriksson och Täng som potentiella nyförvärv till Brynäs, återstår att se om något händer där.
Kommentera

GävleLasse:
Ok, då ska jag försöka skriva lite fler positiva inlägg a `la GävleLasse i framtiden...

"PP igår var bedrövligt. Stererotypt och förutsägbart. ALLA lag vet hur man stoppar Brynäs PP. Så länge man anpassar sitt spel efter EN spelare så går det åt helvete"

"Hade däremot spelarna satt något mer mål på alla lägen som skapades så hade man haft råd med nåt skitmål bakåt.

Sen har vi det där med OÖ's skitnödiga matchning av laget. Det är beklämmande att se hur han bänkar Alcén och Sandin till förmån för en spelare som Danielsson. Han hade fan inte ett rätt idag.

Och när han nu vaskar om, varför ger han inte Widing ny omgivning? Han kom bort helt i matchen idag tack vare sopan Hauthonens insats.

Sundlöv hade en lönebudget att spendera i somras. En lönebeduget som inte på långa vägar är lägre än många andra sportchefer har. Men Sunklöv köpte en massa medelmåttor istället för att satsa på komoetens. Detta straffar sig idag.

Vart är den breda trupp som man skulle triumfera med?"

"Visst finns det underlag för ett Elitserielag i Gävle. Men folk är SÅ trötta på hur Brynäs IF har misskötts under åren. Jag har många bekanta som helt enkelt inte orkar engagera sig i klubben längre. För många dåliga nyheter och för många skandaler har satt sin prägel."

Det finns alltså en del att gnälla på?
Kommentera

Macahan: Det är Stefan Persson som är sportchef och Gunnar Persson som är tränare. Deras lag består mest av gamla Frölundajuniorer, men även av några andra spelare som håller bra klass i allsvenskan tex Mats Hansson (fd Timrå).
Kommentera

Huss: Jasså.
Vet lika lite om VIK också.
Kommentera

mattias - 74: Haha, det är så pass :)
Kommentera

Macahan: Borås är inte så mkt att bekymra sig om. GP bakom spakarna och bl.a. Orrsten och Jocke P bland spelarna.
VIK lär vara laget vi kommer möta.
Kommentera

Macahan:

Hockeyns svar på Åshöjdens BK ;)
Kommentera

Vad vet ni om Borås? Såg att dom vann idag, dom har jag ingen koll på alls.
Kommentera

65selander: Det låter som ett klassiskt SBK problem

Skit Bakom Knapparna ;)
Kommentera

Clubsport: I ES får det lag som slog icing inte byta, den regeln finns inte i Allsvenskan. Hur det blir i kvalserien vet jag dock inte.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Huge: Ny mobil.. sämsta tränare. Är inte lätt att wappa med en HTC på HS. Man får några teckens fötsprång
Kommentera

65selander: Tror du Hutten klarar det? :-) Gick inge vidare alls igår?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Huge: Ang starten så är den dödsviktig för alla lag. LIF och MIF har dödsrustat för att kunna gå upp. Dalalom har hotell samt mr Ejendal som punkt sponsrar spelare. LHF värvade men lyckades en Asplövens tränare värva finnlands sämsta tränare. Huge det är så mycket kosing på spel nu. Om Pavel och Markström är på humör samt Widing och domarjäveln så kan det gå vägen. Fan glömde att Hutten måste lära sig att hålla klubban i is n.
Kommentera

T T:
Dom får inte använda målkamerorna i kvalserien eftersom dom allsvenska lagen inte har dom.
Vad menar du med icing? Är ingen skillnad på icing i dom olika serierna.
Kommentera

65selander: Vem det nu blir så får det visa sig. Att det finns stora risker till olika störningsmoment med Boorken i båset råder det ingen tvekan om. Det var ju i alla fall spelarna som fick honom sparkad i höstas.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nu har jag inte orkat betat igenom allt men är den nya tränaren så jävla mycket bättre än Boorken¿ Han är som Bobbo som gick från RBK till MIF.
Kommentera

Huge: Han har varit borta för länge för att spela på sprutor. Jag har tänkt i de banorna jag med men en långsam spelare som saknar matchtempo tillför knappast det vi söker. Nej herrarna Hansen och Hauthonen får göra skäl för lönen istället.
Kommentera

Huss: Hans insatser har räckt till en topptioplacering i målligan den här säsongen plus att han har varit en viktig kugge i både PP och BP så visst har han varit nyttig. Han är ju även en erlänt bra tekare så frågan är om han inte varit värd pengarna, skadorna till trots.

Den svaga centersidan i laget ligger inte på Linds samvete utan på Sundlövs felsatsning i spelare som Hauthonen. Minns scoutingrapporten från NHL där man påvisar hans dåliga speed och tendens att ta onödiga utvisningar. Sett ur den aspekten så var han i sitt esse igår mot tallefjantarna.
Kommentera

GävleLasse: Fast om det bara hänger på smärttröskeln så kanske han biter ihop och spelar på sprutor, om det nu går att döva skadan på det sättet. Ett par dars ytterligare vila finns det ju trots allt utrymme för men sen måsta han väl isf gå på is för att inte halka allt för långt efter i matchtempo.
Å andra sidan har väl inte tempot varit det han byggts sitt spel på direkt...
:-)
Kommentera

GävleLasse: Synd om Micke Lind, men han har i varje fall gjort en riktigt bra säsong. Tyvärr vore det nog tjänstefel av en blivande sportchef att erbjuda en så skadebenägen spelare kontrakt nästa säsong. Om vi hamnar i Allsvenskan däremot....
Kommentera

GävleLasse: "munkas: Dina inlägg når rekortlåg nivå. Är det säkert att du inte är Leksing? ;)"

Vad var det jag sa....;-)
Kommentera

Huge: nej det sista är väl att hans skada inte skulle förvärras vid spel utan det handlar om Mickes smärttröskel. Han är inte på is så det serinte ut som att han skulle komma tillbaka.

Kanske har han gjort sin sista match i Brynäs dress.
Kommentera

GävleLasse: Hört nåt om Lind?
Kommentera

Jajjen: Vad har utgången av kvalserien med sakfrågan att göra?
Det handlar om förutsättningarna för de inblandade lagen och att dessa har varit helt olika under alla kvalseriespel.
Därför kan man inte entydigt dra några som helst slutsatser om hur det kommer att gå just denna säsong, bara för att det har gått på ett visst sätt tidigare säsonger.
Hade Enaranger däremot påstått att risken att åka ur denna säsong är lite större jämfört med de gånger vi tidigare spelat KS så hade jag hållit med honom. Mest tack pga att både Malmö och Leksand ser ut att vara lite bättre än de tidigare upplagorna av topplag i AS. Fast å andra sidan tycker jag att vi själva har ett klart bättre lag än tidigare KS-upplagor av Brynäs.
Så någon idiotförklaring av vare sig dig eller mig har öht ingen relevans i sammanhanget.
Kommentera

Per HApps: 19 mars
Kommentera

Jajjen:
Nån som vet när kvalserien börjar?
Kommentera

Huge: Om Brynäs klarar kvalserien erkänner jag att jag är en idiot. Om Brynäs åker ur erkänner du att du är en idiot.
Kommentera

GävleLasse: Jag fastställer det!
Kommentera

Jajjen/Huge: Lägg ner pajkastningen.
Kommentera

Jajjen: Du riktar isf uppmaningen att ta en svenskkurs till helt fel person.
Det är inte JAG som fastslagit något INNAN kvalserien ens har startat utan du och din statistikkompis.
Kommentera

Per HApps: Ja kassamässigt är ju det kanon. Sen sportsligt så återstår ju det ja...
Om vi nu klarar oss så kommer det att täppa till en del i den felande budgeten!
Anars så.. Snara fram...
Kommentera

GävleLasse: Skulle just komma till det, risken finns ju att dom flyttar runt vinsterna lite i bolaget..
Kommentera

Lindström: Menman skall nog tillägga att det finns en hel del på plussidan. Willes restaurang har gått bättre än väntat, speciellt när det gäller lunchserveringen.

Det ska bli intressant att se vad resultatet hamnar på.
Kommentera

Lindström:
så med andra ord är det kanske bra med en kvalserie, 5 extra hemmamatcher med mora och leksands supportrar borgar ju för slutsålt i minst 2 hemmamatcher.
Kommentera

GävleLasse: Ja tappet på kring försljningen vill man ju inte ens tänka på då det mesta är 100% vinst. Då produkterna kommer ifrån Läkerol (Leaf)och Gevalia..
Kommentera

Huge: Okej, då fastställer jag att jag ska vinna på travet imorrn, att jag ska ha en löneförhöjning och att räntan kommer att gå upp. Fastställt och klart! När du ändå börjar plugga statistik kan du passa på att gå en svenskkurs.
Kommentera

munkas: Den dagen du blir positiv lär aldrig komma. Du kommer alltid att hitta någonting att gnälla på,du har det genetiskt. Är det säkert att du är Brynäsare boendes i Gä'vle? du verkar mer vara en leksing boendes i Örebrotrakten ;)

Vad gäller raderingar så kommer vi att fortsätta att radera inlägg som innehåller olika angrepp på skribenter här på HS.
Kommentera

GävleLasse: Ja, du har säkert räknat rätt. Litar på dina mattematiska färdigheter.

Brynäs har varit bra i både PP och BP, inget jag säger något annat om.
Det jag ville säga var att Brynäs släpper till för många kontringar i den spelformen. Mycket slarv på offensiv blå.

Vet att det kanske är en fis i rymden.
Kommentera

Huge: En precis lika stor överdrift av situationen som att säga att det är bra överlag. Nu har sista hemmamatchen spelats och snittet landade på -605 besökare per match.

605x27=16335 besökare om vi snittar biljettpriset på 170 kronor per besökare så landar tappet på 2 776 950 kronor. Sen har vi ju ett mörkertal på förlorade intäkter i barer kiosker etc.

Stora förändringar inom organisationen krävs oavsett resultatet i KS.
Kommentera

GävleLasse: När Brynäs börjar spela seriös hockey ska jag börja skriva seriösa inlägg. It`s a deal!

Sen tycker jag du ska sluta radera mina vassa inlägg som jag jobbar hårt med att skapa..., ;)
Kommentera

Huge: Ja, inte mycket som talar emot hans profetior. Endast nåra lirare som sitter och kammar sig med osthyveln med huvet i sanden som inte begriper att varenda ord är sant!
Kommentera

Jajjen: Enarangers egna ord:

"Så med tanke på att Brynäs lär komma sist i elitserien och att
klubben är i total upplösning, organisatoriskt och ekonomiskt,
så spelar Brynäs, på lördag, sin sista elitseriematch på väldigt
länge, kanske för alltid"

Ja, han spånar uppenbarligen genom att fastställa att vi redan är AS-klara nästa år.
Kommentera

« · 999442 · »