Brynäs IF

446266 inlägg · 7961 ämnen

Kvalserien

« · 1001228 · » Till forumet

Sv: Kvalserien
Lindström: BT kör nog alla gånger. Stockholm vet jag inte men det lär nog komma upp
Kommentera

Lindström:

Kolla bland undersidorna till höger så hittar du spelschemat.
Kommentera

Macahan: Tackar!!
Kommentera

Någon som vet när biljettpaketen släpps för hemma matcherna? Hittar inge info om det..
Kommentera

Lindström: Torsdag skulle ja tro att dom släpps..
Kommentera

21olsson:

Såg nåt om paketsläpp på tisdag och enstaka biljetter på fredag...
Kommentera

rackham: Man kör via supporterklubben så slipper man köa ;-)
Kommentera

65selander:

Till Leksand ska du,men att ta dej ut till Globen en Söndagskväll,det gick inte........:))
Kommentera

65selander: Bt? eller?
Kommentera

Lindström: BT eller Sthlm är med i båda.
Kommentera

65selander:www.brooklyntigers.se/ hemsida känns ju inte så aktuell.. 2007/09/22 var den uppdaterad..
Kommentera

Lindström: Att Kenta lottade fram Skellefteå, var det någon som trodde på det? :)
Kommentera

Macahan: Jag men å andra sidan tror jag på tomten och gud också....
Kommentera

Wikegård var klockren i sportspegeln gällande Brynäs, "finns ingen trovärdighet kvar"
Kommentera

70 Rodrigues:

Wikegård:Brynäs IF vinner SM-guld 2008.
Kommentera

70 Rodrigues: Hehe stämmer.. fattar inte heller att Boorken ställer upp igen !!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag sk**er i trovärdigheten. Jag bryr mig bara om serietillhörigheten. Kortsiktigt; tom 10 april; alltså.
Kommentera

70 Rodrigues: säger inte att han har fel men vad har wikegård själv åstakommit
Kommentera

Bissett19: Vad har det med saken att göra, det var han inte ensam om att tro, var många på den här sidan som trodde likadant.
Kommentera

Lunkan: Inte mycket, men kommentaren var klockren.
Kommentera

Lunkan:
hmmmm...trovärdighet...takes one to know one...
brynäs tippade ju bara sig själva på lägst 4:e plats
Avgå Wikegård!
Kommentera

70 Rodrigues: mm känslan inför kvalserien är väl sådär känns som resultatet onsdagen den 19 mars 2008 är oerhört viktigt.
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag kommenterade bara Wikegårds kommentar om trovärdighet.

Förra säsongen tippade han Modo 11 i Elitserien.
Inför denna säsong tippade han att Brynäs skulle ta hem hela klabbet....

Kommentera

Bissett19:
Men sanningen är att Kvalserien är mer spännande och mer på liv och död.
Kommentera

tjugo8: vilken/vilka tv-kanaler sänder skiten?
Kommentera

Lunkan: tror att det är bara tv4 sport som sänder.
Kommentera

ajon: sportexpressen sänder ihop med tv4 plus
Kommentera

Bissett19: Så det finns ingen sanning i hans kommentar menar du, har du hört eller läst någon som tycker att Brynäs har tagit ett bra beslut, förutom Brynäs sjalva och en del JA sägare och kappvändare på den här sidan?
Kommentera

Lunkan: Onsdag 19 Mars TV4 sport:
18:50
Kommentera

70 Rodrigues:

Har inte påstått att han har fel.

Wikegård har ingen trovärdighet,det var min poäng.
Kommentera

Bissett19:

antagligen ingen web-sändning, o inte RAI Uno heller gissar jag? ;)
Kommentera

Bissett19: Hittar inte Sportexpressen som separat kanal i nåt utbud. Har haft den tidigare.
Sänder dom möjligtvis ihop med nån annan kanal, typ som kanal 6 sänder ihop med 3:an, bara att dom sänder på olika tider?
Kommentera

Huge: Sportexpressen är väl det som numer heter TV4 Sport?
Kommentera

Huge:

Sportexpressen finns väl inte kvar,den heter väl nu TV 4 Sport,tror jag......
Kommentera

Bissett19:

mkt intressanta omröstningsresultat;

Vilka är mest ansvariga för Brynäs fiasko?
Ställningen just nu:
Spelarna (47.4 %)
Klubbledningen (48.0 %)
Tränarna (4.6 %)
Totalt har 7763 personer röstat.

Tror du Brynäs spelare kommer ge allt för Boork i kvalserien?
Ställningen just nu:
Ja (61.6 %)
Nej (38.4 %)
Totalt har 15195 personer röstat.

Czarnecki och Boork i båset?
Bra
38 röster (62.3%)
Anus
4 röster (6.6%)
Vem bryr sig?
19 röster (31.1%)
Kommentera

Poffa och Bissett: Tackar.
Kommentera

Bissett19: Fan den kanalen har jag inte :(
Kommentera

wap.hockeysnack.com
28: Jag skiter totalt i vem som leder laget under kvalserien. Det enda som gäller är den duon får oss tillbaka till eliten.
Kommentera

65selander: Från Wikegårds blogg :-)

Brynäs, Pinocchio och Bagdad Bob

Brynäs ömsar skinn. Igen. Precis som Mora gör man ett andra tränarbyte under säsongen, och det säger väl allt. Nu gör Leif Boork comeback och skall tillsammans med Niklas Czarniecki leda laget under resten av säsongen. Olof Östblom går från tränare till lagledare, och Brynäs orförande Christer Sundin låter som Bagdad Bob och tycker att detta känns som en jättebra lösning. Vem, jag frågar vem är korkad nog att gå på den här dragningen från en allt mer pressad Brynäsledning? Undrar om inte ordförande Sundin & Co unisont sitter med en näsa som är två meter längre än den Pinoccio hade.
Kommentera

Ons 19/3 Brynäs - Borås/Västerås/Växjö
Fre 21/3 Leksand - Brynäs
Sön 24/3 Brynäs - Rögle
Tor 27/3 Mora - Brynäs
Lör 29/3 Brynäs - Malmö
Tis 1/4 Malmö - Brynäs
Fre 4/4 Brynäs - Mora
Sön 6/4 Rögle - Brynäs
Tis 8/4 Brynäs - Leksand
Tor 10/4 Borås/Västerås/Växjö - Brynäs

Högintressant; Brynäs börjar med fyra raka torskar och avslutar med sex hedersamma förluster. Spännande!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag läste också det där, sjukt roligt.

Ja, nu är det bara att hoppas att grabbarna kan svälja stoltheten (Boork inkl.) och fixar den på pappret svåra KS. Förhoppningsvis är Brynäshjärtat starkare än egona och spelarna på något konstigt sätt utsätts för radioaktiv strålning och utvecklar superkrafter.
Kommentera

Hitman:

Det finns bara ett ord i en kvalserie, HJÄRTA!
vilket brynässpelarna inte alls visat under säsongen.

De måste spela för fansen, för Gävle och för Brynäs som förening, vi har aldrig någonsin åkt ur elitserien och jag hoppas verkligen inte att det är dags nu.

Kom igen nu Sjödin, Molin, Brendl, Dackell o.s.v SKIT i vem som gormar och styr i båset, svälj stoltheten gå in i kvalserien och spela för alla fans och alla andra som älskar sitt Brynäs.

KÄMPA!
Kommentera

Hitman: Inte ens superkrafter hjälper. Men kanske en vecka på Fiskens Hockeyskola?
Kommentera

Bissett19: Till Leksand ska du,men att ta dej ut till Globen en Söndagskväll,det gick inte........:))

Nu har man ställt in den årliga trippen till Vemdalen mot en resa till Dalom som är på liv och död istället.

Vemdalen finns ju kvar men frågan är om LIF eller BIF gör det efter KS...
Kommentera

70 Rodrigues:

Vad är det som är dåligt?

Att inte Östblom fick bestämma sin efterträdare?
Kommentera

pastorn: Så kan man ju också se det. Självklart så menar jag att det är riktigt dåligt skött om det har gått till på det viset. Väldigt lustigt att det inte finns EN enda krönikör utanför Gävle som tycker att Brynäs IF har skött den här soppan på ett proffsigt sätt, Pucken och Keb fortsätter springa Brynäsärenden, så pinsamt så det finns inte. Blir äcklad av allt jävla smöreri och krypande som görs för Brynäs. Allt dom gör är rätt och är det någon som kommer med negativ kritik så tar det hus i helvete. Om Brynäs IF hade haft en kompetent och proffsig ledning så hade dom inte befunnit sig i det här läget, att då som en del gör sitta och försvara deras beteende är ju bara patetiskt. Jag hoppas och tror att vi klarar oss kvar, gör vi det inte så kommer det ta låååång tid innan vi kommmer tillbaka.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag vet inte jag. Jar har nog aldrig läst en bra krönika av Nyström. I mina ögon en pajas som frodas av att trycka på det negativa. Fan. Till och med Anrell kan pricka rätt någon gång i att skriva krönikor.

Nyström är inget mer än en sensationsjagande "expert" som ingen seriös inom hockeysverige tar på allvar.
Kommentera

Konceptet: Ja, Nyström svamlar som vanligt och berör öht inte kärnfrågan som gäller just nu: är Boork och Czarnecki rent hockeymässigt en bra lösning?
Vad som varit mellan Boork och spelarna tidigare har väl öht inget med nuvarande situation att göra, mer än att Nyström som vanligt älskar att överdriva för att få sina rubriker. Han måste ju försöka föra i bevis att det förekommit en jättespelarmaffia i Brynäs som spridit skräck i omklädningsrummet och dessutom på ett mkt ojysst sätt lyckats få bort Boork som tränare. Vem som helst inser väl att bilden är betydligt mer nyanderad än så. Visst fan har det förekommit meningsskiljaktigheter, men inte av så allvarlig art att det inte går att lösa. Att Boork fick gå var väl mer en nödvändighet eftersom man kört fast och det insåg nog båda parter vid det läget. Spelarna är dessutom så pass professionella att dom inser läget och kan borts från tidigare ev meningsskiljaktigheter.
Och Nyströms plötsliga mån om Östbloms väl och ve är väl iofs hedervärt, men vad fan: det handlar i nuläget om att rädda laget kvar i ES.
Östblom är väl inte dummare än att han själv inser att det måste till en förändring på tränarsidan i nuläget, för att få till nån form av break och nystart. Boork är både en bra tränare att luta sig emot i såna här lägen plus att han utstrålar lugn och trygghet utåt. En perfekt kombination med en helt ny röst i båset i form av Czarnecki.

Nä, min käre Nyström. Lite bättre kan du....
Kommentera

« · 1001228 · »