Brynäs IF

730610 inlägg · 7961 ämnen

Kvalserien

« · 1002453 · » Till forumet

Sv: Kvalserien
Ar en svang pa gran canaria och har lite god semester. Men sa laser man att boork ar tillbaka. Klart han tar chansen nar den kommer.. Men jag skulle ge en stor penning till den som kan fixa bort de IDIOTER i klubbledningen som ens kommer pa tanken att ta tillbaka en sparkad tranare. INGEN spelare vill ha tillbaka honom, det racker for att inse att det har inte kommer att ga vagen.. Idioti pa hog niva.. ses i allsvenskan grabbar..
Kommentera

Huge: Så jävla skönt att du alltid sitter inne med dom enda rätta svaren, sen att folk har total kol på läget, det verkar inte bekomma dig alls, Rövslickeriets mästare, det måste vara du. Du skulle kunna hitta något positivt med en dagiisbrand där alla barn dog., Hur fungerar du egentligen?
Kommentera

Huge: Slutet är inte gott förrän du försvinner från denna gb.
Kommentera

70 Rodrigues: Enligt den RÄTTA tankemetodiken ser verkligheten ut såhär:

Tv4 är en tv-kanal och dom som jobbar där och sköter den är proffs. Eftersom ingen härinne jobbar på en av de största kanalerna i Sverige så är vi bara lekmän och kan omöjligt veta bättre än några proffs som jobbar med tv.

TV 4 har bjudit in ett antal personer till sitt program sportklubben, dessa personer har olika idrotts bakgrund. Vi kan inte ifrågasätta varför just dessa personer har bjudits in, eftersom ett proffs har valt just dem och han vet alla dagar bättre än oss lekmän.

Vi kan heller inte ifrågasätta vad de här personerna anser om Brynäs eftersom de är experter inom idrott och därför har mycket bättre insyn i sådant som rör idrott än någon härinne kan ha.

Därför är allt som de har sagt sant eftersom de vet bäst, och att de har blivit utvalda att tycka i en idrottsfråga av en stor proffsig idrottskanal.

Samma argumentation kan tillämpas på alla som jobbar inom tidningsvärlden, som Pucken Persson, Nyström och Anrell.

Enkel metodik a la en viss person!
Kommentera

Ove Myling: Fel, det är ingen från Brynäs. De vet alltid bäst
Kommentera

70 Rodrigues: Du måste vara Sveriges argaste människa... :-)

Spottar och spyr hit och dit utan att andas....

Funderat på yoga?
Kommentera

bradberry: 70 Rodrigues är nästan lika arg som Glen Benton "sångaren i Deicide" som vid en intervju hävdat att han hatar allt och alla utom sina barn och eventuellt heller inte sin fru .
Kommentera

Fan jag hoppas verkligen Brynäs fixar detta och får ordning på saker och ting. Idioter eller inte så är både spelarna och ledarna nu Brynäsare och jag är säker på att de gör precis allt de kan för att rädda Brynäs från att åka ur så ni som gnäller som värst kanske skulle ta och inse att de faktiskt försöker vinna alla matcher och att floppar tillhör idrotten likaväl som topparna.

Ribban i topp för Brynäs - mot seger i kvalserien !
Kommentera

bradberry: Bara när det gäller Brynäs och deras korkade beslutstaganden år efter år, när fan ska dom skärpa till sig.
Kommentera

70 Rodrigues:

Din favorittränare har skickat ner Markan till juniorerna så länge...
Kommentera

70 Rodrigues:

"Bara när det gäller Brynäs och deras korkade beslutstaganden år efter år, när fan ska dom skärpa till sig."

När medlemmarna bestämmer hur vi vill ha det...

Tills dess har vi ett tjänstemannastyre.
Kommentera

rackham: Pulitzerpriset till Ros. Vilket scoop!!!
Boork vill ha effektivitet i målvaktsträningen....
Kommentera

Huge:

Ja, i morgon tränar Sperrle eller Korhonen med J20...?
Kommentera

Farbrorn börjar direkt med sina konstigheter. Det här går åt HELVETE. Spelarna kommer inte "psykiskt" kunna tackla denna situation som gäller i denna pissförening. Saknar jag harmoni-glädje i mitt arbete så är jag en "usel" arbetare
Kommentera

VBgr: Eller så är det så här att han har koll på Markström men behöver se på de två andra hur formen ligger till.
Kommentera

rackham: spännande artikel jag måste bara rusa iväg och köpa papperstidningen
Kommentera

65selander: Så kan d också vara, helt klart! Flåt jag "brusa" upp..Vill ju bara att Brynäs skall fixa detta..)) Är tamefan "skraj" för vad komma skall..(S)
Kommentera

VBgr: det är alla med hjärtat på rätta stället
Kommentera

rackham: "Ja, i morgon tränar Sperrle eller Korhonen med J20...?"

Ja, eller Månsson.... :-)
Kommentera

rackham:

Märkligt att han petar Markström.
Kommentera

Ove Myling: Vet inte vad du ville ha sagt med ditt virriga inlägg.
Att Sportpanelen i TV4 är sammansatt av ett gäng "profiler" som vet ungefär lika mkt som du eller jag om Brynäs göranden och låtanden?

Det vet vi redan.
Den enda med någotsånär insyn i hur lag funkar vad gäller ex förhållandet tränare/spelare är ju Staffan Olsson, som själv spelat och nu är tränare i ett elitlag i handboll.
Och han var också den ende med en vettig åsikt värd att tas på allvar.
Kommentera

Att se klubbledningen i Brynäs ta tillbaka en gammal sparkad tränare är riktigt korkat (även om dom klarar sig kvar), Men att sedan Boork det första han gör, petar Markström som varit klart bäste Brynäsare då han stått, är för mig obegripligt. Det går inte att spela på på gamla meriter vare sig du är målvakt eller utespelare.

Jag var för att Boork skulle sparkas och jag är även emot att dom tagit honom tillbaka, mot spelarnas vilja.. Men å andra sidan så verkar Brynäs ha en kalle anka-ledning. Att man ens funderar på att ta tillbaka Boork är väldigt konstigt.
Kommentera

mattiaskarlgren:
Ser inte folk spöken mitt på ljusa dagen här, eller är ni inkapabla att filtrera kvällstidningsjournalistik till vanlig svenska?

När jag läser den artikeln (och översätter den i mitt inre till den svenska jag och du pratar, fjärran från braskande löpsedlar och lösnummersförsäljningsstaplar i powerpoint-format) ser jag inte ett ord om en petning av någon Markström. Däremot ser jag att man vill känna vem av DS och MK som helst vill vara med fortsättningsvis - eftersom man föredrar en träning med bara två målvakter.

Men, men...
Kommentera

Metal Guru: Japp, jag ser det som en sorts semifinal mellan vårt ursprungliga målvaktspar. Vem är revanschsugen, vem hänger med huvudet, vem ska konkurrera med Markström.
Kommentera

Huge: "Vet inte vad du ville ha sagt med ditt virriga inlägg."

Jag skrev inlägget i den resonerande ton du själv brukar använda när du ger tyngd åt dina åsikter som du alltid kopierat från Brynäslednigen.

Konstigt att i det här fallet vet "du och jag lika mycket" som experter, men så fort man ifrågasätter hur vissa personer blivit tillsatta och agerar i Brynäs, då är "du och jag" alltid läktarcoacher, hmmmm
Kommentera

Huge: "Den enda med någotsånär insyn i hur lag funkar vad gäller ex förhållandet tränare/spelare är ju Staffan Olsson, som själv spelat och nu är tränare i ett elitlag i handboll."

Fast du verkar ju alltid ha en otrolig isyn och du har väl inte varit i något elitlag... Hela panelen i det där programmet var ett gäng clowner, hur mycket vet de om Brynäs överhuvudtaget?
Kommentera

Oavsett tränare så är det endast Mora som har samma storlek som Brynäs, sett i spelarmaterial.
Leksand och Malmö är ett nummer för små, Rögle två nummer för små och det ännu inte klara laget tre nummer för små.
Kommentera

Ove Myling: "Konstigt att i det här fallet vet "du och jag lika mycket" som experter, men så fort man ifrågasätter hur vissa personer blivit tillsatta och agerar i Brynäs, då är "du och jag" alltid läktarcoacher,"

Det beror väl helt på VAD och VEM du ifrågasatt?
Och i vilket sammanhang.
Skriv nyanserat nån gång emellanåt så ska du se att du slipper kritik från mitt håll.
Svårare är det inte.
Kommentera

Huge: "Det beror väl helt på VAD och VEM du ifrågasatt?
Och i vilket sammanhang."

Läses: Vad =Brynäs IF och Vem = Sundlöv/Doffen/Boork/Kent-Åke...
Sammanhanget = aldrig.

Man kan aldrig ifrågasätta klubben Brynäs IF och dess anställda.
Metodik enligt Huge.
Kommentera

Ove Myling: "Man kan aldrig ifrågasätta klubben Brynäs IF och dess anställda."

Jaså?
Du ifrågasätter ju det mesta, och det mest hela tiden?
Jag är ledsen att du måste vara beredd på att få mothugg på mkt av det du skriver, men det är smällar du måste acceptera.
Jag förstår mkt väl att du hellre vill sitta och gruppgnälla med munkas och magico i er egen lilla myspyshörna, men det funkar liksom inte riktigt på det viset härinne. Det är en gästbok där alla får komma till tals och vara beredda på att åsikterna man framför blir ifrågasatta. Dina som mina.
Svårare är det som sagt inte.
Kommentera

Huge: Att lägga fram fakta för dig är som att hälla vatten på en gås, det rinner bara av.

Men enligt dig gör ju inte Brynäs ett enda fel, trots att man kom sist i elitserien. Hur är det ställt egentligen?

Nämn en person härinne som håller med dig i dina förvirrade inlägg?
Kommentera

Huge: ""Man kan aldrig ifrågasätta klubben Brynäs IF och dess anställda.""

Du ryckte som vanligt citatet ur sitt sammanhang. Till meningen ovanför hör ju oxå texten "metodik enligt Huge"

Enligt dig gör ju aldrig Brynäs något fel!

Nämn en gång den här säsongen som du haft en annan åsikt i en fråga gentemot Brynäs IF!

"och vara beredda på att åsikterna man framför blir ifrågasatta" Problemet för dig är ju att du inte har några egna åsikter, du kopierar ju bara de som Brynäs redan har sagt.
Kommentera

Ove Myling: Och enligt dig gör ju Brynäs ENBART fel!

Problemet för dig är ju att du inte har några egna åsikter, du kopierar ju bara det som dina gnällikompisar redan har sagt.
Kommentera

Huge: och ännu en gång så gömmer farbror huge sitt huvud i sanden.

Han svarar som vanligt inte på obekväma frågor utan kopierar istället det jag skrivit och ändrar några ord

Huge - HS värsta copy cat, är det inte brynäs åsikter så är det vad andra skrivit. Kom med något själv för en gångs skull. Eller är det för mycket begärt? Antagligen!
Kommentera

Ove Myling:
Men en sak som är bra med Huge är i varje fall att han får dig att tänka på annat än den läskiga kvalserien. Eller hur?
Kommentera

Metal Guru: Ja, gnällspiken verkar totalt ha kommit av sig och glömt bort sitt kall här på sidan.
Inget ont som inte har nåt gott med sig... :-)
Kommentera

Huge: Gå o lägg dej,du måste raka dej för faan!
Kommentera

Ove Myling: Om du inte märkte det så svarade jag på din obekväma fråga med en motfråga. Men det var kanske lite överkurs för din del?

Kan du förklara för mig vad som krävs för att ngt ska kallas för "en egen åsikt" ??

Ska vi kalla ditt eget konstanta gnällande om att exakt allt som Brynäs säger och gör är felaktigt, för en egen åsikt?

Varför skulle isf den åsikten vara så mkt mer "egen" än MIN åsikt att allt dom gör är rätt?
Kommentera

Huge: De ä inge kul o gå in på hockeysnack så länge du håller på(orkar inte läsa dina meningslösa inlägg)Kom igen Brynäs kom igen!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

66Berglund: Jag rakar mig helst stående, det känns mer bekvämt och praktiskt.
Men det där märker du sen när puberteten är över och du själv börjar få skägg...
Kommentera

66Berglund:
Hur orkar du läsa den andra halvan av konversationen?
Är den lite mindre meningslös, eller ser du den bara inte?
Kommentera

Huge: Ok, då får du svara på de här frågorna:

Vilka tycker du skall rensas ut ur truppen inför nästa säsong, förutsatt att Brynäs spelar elitserien? (Du kan även nämna spelare som har kontrakt, om så önskas)

Vem skall vara sportchef?
Kommentera

Huge: "Om du inte märkte det så svarade jag på din obekväma fråga med en motfråga. Men det var kanske lite överkurs för din del?"

Inte alls svårt att förstå, men jag skulle gärna höra dig rikta ett kritiskt ord mot Brynäs. Att aldrig svara på en annans frågor utan bara möta upp med motfrågor är ju inte bara löjligt det är oxå fegt. Du har absolut ingen logisk anledning bakom dina "sanningar", du tycker bara som Brynäs utan att fundera egentligen varför!

Men jag ska svara på dina frågor, även fast du aldrig kommer att svara på mina.

"Du gnäller på allt som har med Brynäs att göra" Sant! Anledningen är att Brynäs kom sist i elitserien, organisationen är åt helvete det finns liksom inte något positivt att ta fram!

"Du har alltid samma åsikter som dina gnällkompisar". Delvis sant. De flesta som tycker att det är något fel i Brynäs, av mina vänner, anser att det inte bara är den sportsliga biten som underpresterar, utan även hela ledningen. Därför är det klagomål på hela förenigen, inte bara vissa bitar

"Kan du förklara för mig vad som krävs för att ngt ska kallas för "en egen åsikt" ??"

JA, det kan jag. När tex jag tycker att Brynäs ska göra sig av med Dackell, Sjödin ooch Daniellsson eftersom deras prestation inte matchar deras varken lön, eller speltid.

När du å din sida, hänvisar till en intervju med, hur var det "kunnige tränaren OÖ"? som nu fixar matlådor!, kan man inte anse att det är din egen åsikt eftersom någon annan redan sagt den. När du dessutom ofta använder dig av just den här tekninken, blir det ännu lättare att se att du bara kopierar andras åsikter.
Kommentera

munkas: Ge karln lite tid bara, han måste googla å se om någon annan uttalat sig i frågorna först!
Kommentera

munkas: Tror du han är insatt i styrelsens beslut om hur Brynäs skall spela sin hockey, då är du dummare än ........Men du kanske är bättre insatt?
Kommentera

Ove Myling: Ja, man vet ju fortfarande inte vad han tycker om sparkningen av DJ...
Kommentera

El Aka Ali: Vad menar du?
Kommentera

munkas: Huge kan väl omöjligt påverka styrelsens beslut om hur Brynäs skall spela sin hockey. På dig verkar det så.
Kommentera

El Aka Ali: Är du full?
Jag frågade vilka spelare han tycker skall ratas till nästa säsong och vem som skall vara sportchef.

Om jag säger att t.ex. Ove inte skall få nytt kontrakt nästa säsong behöver inte det betyda att det blir så. Det är bara min åsikt, fattar du?
Kommentera

Ove Myling: ""Kan du förklara för mig vad som krävs för att ngt ska kallas för "en egen åsikt" ??"

JA, det kan jag. När tex jag tycker att Brynäs ska göra sig av med Dackell, Sjödin ooch Daniellsson eftersom deras prestation inte matchar deras varken lön, eller speltid.

När du å din sida, hänvisar till en intervju med, hur var det "kunnige tränaren OÖ"? som nu fixar matlådor!, kan man inte anse att det är din egen åsikt eftersom någon annan redan sagt den."

Men vänta här nu ett tag.
Det finns ju andra som redan sagt att ovanstående spelare har gjort sitt, så hur kan du då påstå att det är din egen åsikt när andra redan har sagt den?

Dessutom har du ju isf bara plagierat andra läktarcoachers åsikter, där jag istället isf har plagierat åsikter från personer som är fackkunniga och sysslar med frågorna dagligen i sitt yrke.

Dina logiska kullerbyttor blir mer och mer skrattretande.
Kommentera

« · 1002453 · »