Brynäs IF

730583 inlägg · 7961 ämnen

Kvalserien

« · 696912 · » Till forumet

Sv: Kvalserien
wap.hockeysnack.com
E-tuna skräcken: Dom stora vinnarna i kväll är anti-brynäs, fast nu vänder serien och det ser allt mörkare än ljust över lilebror i Gävle/Dala ;-)
Kommentera

65selander: E-tuna skräcken är Lasse S,en sådan dysterkvist är borthyst av kommunalrådet Lars Ekström i Eskilstuna Kommun.......nu får Gävles dito ta hand om honom!.....:-)
Kommentera

Bissett19: Så nu vågar till och med du gå ut.. ;)
Kommentera

65selander: Djoosen är nog den enda spelare jag sett som kunde stå still på egen blå och dribbla bort 4 motståndare.......en av de sorgligaste dagarna i mitt liv när han meddelade att han slutade spela!!

4. Per Djoos = En av de största i Brynäs historia (enligt mig)
Kommentera

GävleLasse: "Så nu vågar till och med du gå ut.. ;)"

Njaa! Din brorsa bor ju bara ett par femhål härifrån så helt trygg är jag ju inte.......:-)
Kommentera

Med tanke på SSk's poängförlust i kväll samtidigt som MIF vann så verkar det som man förlorar 1 kort resa och en hyfsad kort bortaresa nästa säsong mot två långa. Storstockholm har fn bara ett elitlag kvar i ES.

Får hoppas på att det blir lördagsmatcher så att kan styva in sin lekamen i supporterbussen.

Kommentera

65selander:
Det beror väl på med vems ögon man ser det?
Tobbe i Malmö, och vi andra på framsidan av landet är glada för en match till i närheten........... =)

Men, men. I gengälld hatar jag Malmö sedan Percys uppkäftiga epok.
Jag är livrädd att han ligger och lurar. Rätt som det är plockar han fram åtta miljarder och bygger den där hallen han snackat om med 20.000 platser, varvar varenda stjärna i hela världen och dominerar svenska hockey i 20 år.

Man kan ge sig f-n på att Percys sjungande plånbok lockar Bäckis till Skåne om 15 år när han kommer tillbaka från NHL......
Kom ihåg var ni såg det först.
Kommentera

Pelle Borås: ...och likförbannat så hade de betalat en massa pengar för att inte vara intresserade av hockey... Där har du den stora skillnaden. I Sverige går man inte på hockey om man är ointresserad, det gör man i USA... till hemmalagets stora glädje.

Jag skulle inte klaga alls om LA fylldes med 8000 ointresserade varje hemmamatch i framtiden... ;)

Sen skall man väl även påvisa om att vi ÄR på väg åt det hållet vi med inom svensk ishockey. Fler och fler platser till matcherna går till sponsorer och samarbetspartners, Arenor designas så att marknadsadvelningarna ges möjlighet att tjäna så mycket som möjligt på varje evenemang. Ståplatspubliken som på sin höjd köper en korv och en kaffe i paus skuffas undan, man är helt enkelt inte intressant längre.

Om några år så skommer man säkert se en hel del "högintresserade" hockeybesökare sitta med laptopen i knät och mobilen i handen. Matchtröjor och halsdukar har bytts ut mot ett diplom på kontorsväggen eller på sin höjd en pin eller en slipsnål på kostymen.

Man kanske skulle skriva en bok i stil med 1984 ;)
Kommentera

Nu när både MIF och SAIK är klara och LIF och SSK åker ur så vore det trevligt med någon lördagsmatch hos någon utav dom nya eller varför inte hos båda.

Jag tror att LIF kan ha någon chans att återkomma igen bereonde på hur stor spelarflykten blir. SSK ser jag inte har någon chans och det grundar jag på att dom har en taskig ekonomi.

Undrar om dom säljer ut något från Ejendals eller AXA som vi kan behöva i Läkerol? ;-)

Kommentera

65selander: Tja, både Hallin och Masken är väl tillgängliga, så det är bara för dig att betala... ;)
Kommentera

65selander: Undra om Boorken fortsatte sin Värmlandsturne´,han var ju i Karlstad igår o hade lite åsikter i TV4-studion.Han kanske fortsatte till Karlskoga o tittade till Angell o Wessner i Bofors,dem imponerade tydligen båda två enligt Radiosportens man på plats,Wessner tre kassar o ett matchstraff,Angell 1+1!!

Kommentera

Bissett19: Jo Boorken far nog runt i AS-klubbarna som döden faromkring runt äldreboendena ;-)

Angell slog en dålig straff också i kväll.

Kommentera

Bissett19: Ja man kan ju hoppas att båda kommer till Brynäs. Vad gäller Agnell så ser jag helst att man gör om killen till forward OM han nu skriver på. Wessner imponerar tycker jag. En sån där som aldrig ger upp...Ta in honom så behöver vi inte Casses enda kvalité, att peppa laget :)
Kommentera

65selander: Ja dåliga straffar verkar vara ett signum i Brynäs, så det är ju snarare en merit... ;)
Kommentera

GävleLasse:
Trodde Cassels enda kvalite var att göra Br Martinsson glada :-)

Blir intressant och se vad som händer när sista matchen är spelad i KS. Lär bli en del folkvandring. Bölir intressant och se vad MIF och SAIK hittar på ang spelare för att förstärka lär dom behöva iaf.

Kommentera

GävleLasse: Fick jag välja skulle jag nog ta Wessner,en sån spelartyp vi saknar,vi behöver en bad boy i laget som samtidigt är en duktig hockeyspelare,lite Kåbergvarning på Wessner!!

Kommentera

65selander: Jag tror att det kommer att dra igång redan i morgon med transfers till höger och vänster...De återstående matcherna är ju mest en formalitet. Visst är det en prispeng för en vinst av kvalserien men den känns som kaffepengar med tanke på TV pengarna...

Fast det e klart... FBK har ju blitt rätt bra med hjälp av kaffepengar ;)
Kommentera

Bissett19: Ja, och en såndär "rallymusche" hade han med, i bästa Kåbergstil...

Fast nog tycker jag att Månsson e lite av en buse med... Han kliver ju inte undan om man säger... fast han måste ju odla en musche då förstås, lintott som han är ;)
Kommentera

GävleLasse: Jorå,Månsson är ju oxå en sån spelare som är lite småful a´la Wessner,han är ju lite yngre så han kommer säkert att bli ännu mer spetsad på den fronten reda till nästa säsong,han verkar vara vass i truten iaf!!

Kommentera

Brynäs anmäler sig härmed till tjänstgöring.
Kommentera

Stötta BRYNÄS NU !! ALLA BRYNÄSARE !!! GÅ PÅ ALLA MATCHER NI KAN!! DOM BEHÖVER OSS NU !!

EN BRA PUPLIK ÄR SOM EN 6 utespelare !

KOM IGEN NU BRYNÄS !! DETTA KLARAR VI !!
Kommentera

Bara att fortsätta knapra cipramil:
Datum för Kvalseriematcher:

Omgång 1: Onsdagen den 19 mars 2008

Omgång 2: Fredagen den 21 mars 2008

Omgång 3: Söndagen den 23 mars 2008

Omgång 4: Torsdagen den 27 mars 2008

Omgång 5: Lördagen den 29 mars 2008

Omgång 6: Tisdagen den 1 april 2008

Omgång 7: Fredagen den 4 april 2008

Omgång 8: Söndagen den 6 april 2008

Omgång 9: Tisdagen den 8 april 2008

Omgång 10: Torsdagen den 10 april 2008

Kommentera

Snacket om att Brynäs inte har scoutat motståndarna kanske stämmer (dom har ju hoppats på att slippa spela kval) MEN en som har riktig koll på lagen är ju vår kära Boork....
Kommentera

Bissett19: Det är lugnt,vi lär väll spöa ÖIK/Brunflo i Allsvenskan i alla fall?
Kommentera

DÅ har ju första lustigkurrarna på jobbet gratulerat till spel...
Innehållet duger gott och väl när man skall reboota hjärnkontoret.
Kommentera

65selander:
Hahaha!!!!
Kommentera

En fråga bara; är det bara jag som seriöst tror att BIF kommer att fixa detta?
Kommentera

65selander: Spara till mej mä!!
Kommentera

Izah: Var bara lugna ni har så pass bra lag att ni fixar KS.
Kommentera

Izah: Ja, möjligen Huge också, för i hans alternativa värld befinner sig Brynäs inte i nån kris. Vi har en bra coach, bra spelare,pengar,klubbdirektör och sportchef.
Kommentera

sylf:
Är månsson klar för timrå?
Kommentera

Saxat ur AB:"I övrigt noterade jag bara att Hauhtonen, Sundqvist och Hietanen klappade igenom totalt samt Månsson som inte gjorde något väsen av sig inför sin nya hemmapublik. "

Har Månsson redan skrivit på för TIK är det bara att dumpa honom redan nu.
Kommentera

jag förnekar inte att det är kris i BIF, men det har det varit länge, gamla spelare har fått framstående positioner inom föreningen utan att ha rätt kvalifikationer, men när man läser vad som skrivs här så är BIF att jämflöra med, på en bra dag, Valbo eller Tierp.
Om det är så illa att maninte tror på sin produkt så kan man väl byta lag då och hålla på något som man säkert vet komemr att ligga i topp och bara kamma hem vinster.

Det är märkligt att det finns så många experter här men inte i verkliga livet, om nu alla andra vet bäst så anser jag att alla andra kan väl ringa och erbjuda sina tjänster så att BIF fixar detta då!
Kommentera

Izah: 50 / 50 på att det går vägen. Det är upp till bevis och dom 2 bästa lagen går upp, det finns inte mycket att skylla på när det är en serie på 10 matcher.
Kommentera

med en stark röst i båset tror jag att det går vägen, dessutom måste ju spelaran tänka på sitt eget bästa. Om BIF spelar i allsvenskan nästa år, hur många av de kontraktslösa spelarna kommer att bli erbjudna kontrakt av lag i ES?
fast i och för sig om jag hade ett halvhyfsat jobb med ca 90K i månaden samt 30K till pensionsförsäkring skulle jag också lalla runt på ett "skitjobb" i ett år.
Kommentera

65selander:

Snygg flaska. Delar du med dig i Ejendals ?
Kommentera

Izah:

Vi fixar det här, och 57,8 procent håller med dig. Brynäs åker aldrig ur!
Kommentera

Att elitserielagen skulle vara överlägsna de allsvenska
lagen i en kvalserie är bara en myt.

Om man räknar de åtta senaste säsongerna så är det
vanligare att ett lag från elitserien, som hamnat
i kvalserien, åkt ur än att det klarat sig kvar.

Det har till och med varit mer vanligt att båda lagen
från elitserien åkt ur än att båda klarat sig kvar.

I 3 fall av 8 har båda elitserielagen åkt ur.
I endast 1 fall av 8 har båda elitserielagen klarat sig kvar.
I endast 2 fall av 8 har det lag som kommit sist i elitserien klarat sig kvar.
I 4 fall av 8 har det lag som kommit näst sist i elitserien klarat sig kvar.
De fyra senaste säsongerna har det lag som kommit sist i elitserien åkt ur.

Sammanfattningsvis: Lagen från allsvenskan har tagit
10 av 16 elitserieplatser de senaste åtta säsongerna.

Så med tanke på att Brynäs lär komma sist i elitserien och att
klubben är i total upplösning, organisatoriskt och ekonomiskt,
så spelar Brynäs, på lördag, sin sista elitseriematch på väldigt
länge, kanske för alltid (Hur många tror att Göta, med en massa
SM-guld, kommer att gå upp i elitserien igen).
Kommentera

mattias - 74: den är nog tömd innan Eugeniatunneln....
Kommentera

Enaranger: Jag tror på Göta kanske inte redan i år dock.
Kommentera

sylf: "Ja, möjligen Huge också, för i hans alternativa värld befinner sig Brynäs inte i nån kris. Vi har en bra coach, bra spelare,pengar,klubbdirektör och sportchef."

Med tanke på att du alldeles nyss berömde Östblom så verkar du inte veta vad du själv säger.
Coachen har varit godkänd men det är som sagt spelarna på isen som trots allt har det största ansvaret. Det strulade redan från omgång 3 och sen har man aldrig hittat nån riktig trygghet i spelet. Rotationssystemet kan till viss del vara boven men i huvudsak känns det som att övergången från fjolårets striktare styrspel till årets försök att utveckla laget, har varit det som spelarna inte klarat av.
Vi har haft materialet för att spela med en offensivare grundidé men när det sen tagit emot så har man haft svårt att gå tillbaka till en striktare "grishockey", när det krävts.
Lägg till att många av våra tongivande spelare har underpresterat och att nya spelare har haft det tufft med anpassningen till ES, och du har en lite mer nyanserad bild av läget.
Kommentera

Enaranger: Ditt statistikrunkande ger ingen normalt funtad person ngt för.
Tidigare säsonger har var för sig haft sina egna unika förutsättningar, så man kan inte säga någonting egentligen om hur det kommer att sluta detta år.
Du avslutar dessutom med en sedvanlig megaöverdrift och talar om "total upplösning" vad gäller allting som öht rör klubben.
Inte speciellt trovärdigt.
Avslutningen och jämförelsen med IK Göta är sen den definitiva bekräftelsen på att du öht inte verkar ha nåt intresse av en seriös debatt.
Kommentera

Enaranger: Jäklar vilken dysterkvist du är då, alltid så här framåt.

Och jag anser inte att det är en myt att det är klasskilland mellan ES och AS lagen, det är en skillnad har sett tillräckligt med AS matcher i år för att se skillnaden.

Och om man har en chef (Östblom) som bevisligen inte klarar av jobbet så blir det myteri, så är det nämligen på min arbetsplats, ingen orkar prestera något och önskar bara att dagen är över, chefen gråter på jobbet varje dag och alla vassa hjärnor (inklusive mig själv) har sagt upp sig.

Synd att Gordon Ramsey ej är hockeycoach för han skulle kunna ta fram det lilla xtra som nu behövs.

Har noterat att du tror att det var sista matchen i ES på länge för BIF, så talar en sann pessimist!
Kommentera

Enaranger: Jag måste tyvärr be någon moderator radera ditt inlägg. Ingen god Brynäsare vill läsa sådana hemskheter (även fast det är ren fakta..)
Kommentera

Horace76c: Han är nog bara klar för aftonbladet...
Kommentera

Horace76c: el kanske AB är arbetarbladet?
Kommentera

Enaranger: Jag vill berömma dig för din fina historiska genomgång. Det är möjligt att vissa här vill blunda för verkligheten och visst har varje säsong sina speciella förutsättningar. Det känns som lagen i allsvenskan satsat hårdare än någonsin (ja iaf sen Malmö gick upp första gången) på att ta sig upp samtidigt som elitserielagen är i rörigare röra än någonsin tidigare. Men även om man inte vill se detta ska man iaf ge cred till en skribent som levererar ett bra och sakligt inlägg.
Kommentera

65selander: ohhh, en cammofärgad Maglight skymtar bakom whiskeyn, det har man inte sett sedan tiden i det militära....
Kommentera

Det här blir en lååång..påfrestande väntan på ett riktigt helvete,positivt med väntandet är dock att Lind får ytterligare tid att göra comeback på.

Sluter sig laget,tränarna,organisationen och publiken tillsammans NU så fixar vi det, trampar allting på som förut med rykten,skitsnack,hängande huven o s v så kan vi hälsa hem.
Kommentera

Enaranger:
Klockren och mycket oroande statistik... känns helt plötsligt inte alls så roligt.
Är inte rädd för att vi blir ett nytt IK Göta men däremot kommer vi harva i AS många många år, (om vi nånsin kommer upp igen om vi åker ur)
Bra jobb Enrager!
Kommentera

« · 696912 · »