Brynäs IF

728050 inlägg · 7962 ämnen

Kvalserien för oss som tittar på.

« · 1143096 · » Till forumet

Sv: Kvalserien för oss som tittar på.
Bissett19: Underbart!
Kommentera

Gusten:

Kvitterat:(
Kommentera

Bissett19: Är väl ingen vidare match i Tälje men ett satans liv.
Kommentera

65selander:

Verkar vara grinigt därnere.

13.18 2 min LIF 39. PETROVICKY, Robert ROUGH
13.18 2 min LIF 32. BERGENSTRÖM, Jens ROUGH
13.18 2 min LIF 26. LUNDSTRÖM, Per anton ROUGH
13.18 2 min LIF 26. LUNDSTRÖM, Per anton ROUGH
13.18 2 min RBK 22. ENSTRÖM, Tommy ROUGH
13.18 2 min RBK 19. JÖNSSON, Kenny ROUGH
13.18 2 min RBK 14. GATH, Mikael ROUGH
13.18 2 min LIF 13. GREEN, Morten ROUGH
13.18 2 min RBK 8. PORSELAND, Mathias ROUGH
13.18 2 min RBK 5. DEMÉN-WILLAUME, Richard ROUGH
13.18 2 min LIF 3. EKMAN-LARSSON, Oliver ROUGH

Kommentera

Bissett19:

Och Grodätarn Bellamere gör 2-1 till LIF.
Kommentera

Bissett19: De vågar stå upp, sällan ni brynäsare tar nån kamp
Kommentera

Bissett19:
Jag håller i all fall på LIF i stället för både RBK och SSK. Om inte annat för att det blir kortare bortaresor :))
Kommentera

Projta:

kan man se röglematchen??

Kommentera

Per HApps: Det bästa för svensk hockey borde ändå vara att få upp LIF och AIK, publiksnittet kommer ju formligen explodera jämfört med den publiken tex SSK lockar på sina bortamatcher (och hemma iofs).
Kommentera

Partyjack: Först efter 10 minuters tittande på SSK-AIK inser jag att SSK har hemmaplan.. Bara en sån sak.

Kan ju ha att göra med mina helgaktiviteter lika mkt förstås.
Kommentera

Partyjack: Skyll inte på gårdagens festligheter, AXA Center är väl inte direkt känt för att koka...
Kommentera

Hence: Nämen precis.. Ångestladdat och nervigt idag. :)

Morgan Johansson lyckas ju förstöra den matchen rätt hyfsat måste man säga.

Och tyvärr lär kringlorna ha räddat ES-kontraktet redan när de signade Henrik Karlsson från MIF, verkligen en sjukt bra målvakt!
Kommentera

Partyjack: Riktigt imponerande av Karlsson att gå in på den här högre nivån i ett helt nytt lag och göra det så bra. Påminner väl om en viss Markan från förra säsongen? Även om Karlsson inte är lika grym. :)
Kommentera

Partyjack: Hej RBK..
49.14 3 - 2 EQ RBK 24. ABBOTT, Cameron  
  (19. JÖNSSON, Kenny)

AIK kämpade tappert men det räckte inte till riktigt. Tycker att SSK ser skitnödiga ut i sitt spel.

Kommentera

65selander: Och AIK måste jobba "lite" med effektiviteten..
Kommentera

Partyjack: Håller jag inte alls med om, på lång sikt är det alltid det bästa för svensk hockey att de bästa lagen är där. Att hålla på att lägga in aspekter som publik osv det är alldeles för kortsiktigt tänkande.
Kommentera

65selander: Har ju visat sig vara en framgångsfaktor att spela "skitnödigt" i KS mot lagen från AS.

Titta bara på Brynäs!

Lagen från AS har vant sig att kunna spela offensivt men på en lägre nivå mot sämre lag. Lagen från ES har oftast spelat defensivt på en högre nivå mot bättre motstånd.

Spelar ES-lagen bara med kyla så tror jag defensiv inriktning (Läs: Skitnödighetsspel) mot AS-lagen faktiskt är en smart väg att gå.

Då BIF är experter på området tror jag Czarneckis boys faktiskt klarat årets KS utan problem om det blivit aktuellt,
Kommentera

65selander: Visst kämpade AIK tappert, och jag tycker dom gott å väl räcktetill också. Som vanligt kliver en pajasdomare in och avgör matchen till SSK´s fördel. Till och med Boorken gick hårt åt Mårrgan johansson, med all rätt. Ska det va så jävla svårt att få fram EN ENDA bra domare??
Kommentera

sylf: Jo han gjorde nog ingen glad idag. Blir intressant och se om Gnaget rår på LIF nu när det verkligen gäller. LIF kan ha åkt på ett par skador också

Kommentera

bradberry: Är väl så också att ES lagen har så mycket att förlora, bara TV-kosingen är ju en hel del. Men än så länge ser tabellen ut som jag vill ha den med reservation för AIK. Vore kul att få några matcher till i Stockholm.
Kommentera

Bissett19:

Obegripligt att inget straff utdöms för den tacklingen!

Har sett ett antal betydligt snällare tacklingar som renderat i matchstraff.
Kommentera

spud: Självklart ska publiksnittet egentligen inte vara en bidragande faktor.
Men personligen tycker jag att LIF och AIK har mkt större och bättre förutsättningar att bli stora hockeykrafter än vad RBK och SSK har.

Intresse ger pengar, pengar ger bättre hockeylag.. Tycker publikintresset ganska uppenbart förbättrar ett lags chanser att bli ett bättre lag jämfört med ett lag med mindre intresse.

Samtidigt behövs ju kanske minst ett ES-lag nere i skåne också, verkligen dags att utöka ES nu tycker jag.
Kommentera

Partyjack: För Brynäs del skulle ju AIK och Leksand rent ekonomiskt vara en god affär. Bara en Leksandsmatch i jämförelse med en Röglematch borde ge 2000 extra åskådare och en AIK match i jämförelse med en SSK match kanske 500 pers mer. Åtminstånde 5000 extra på en säsong och dessutom kortare resor till Leksand jämfört med Rögle.

Nackdelen kanske är att dess lag har större möjligheter att köra om Brynäs i långa loppet. Dessutom tycker jag att Leksand ger Allsvenskan en extra krydda.
Kommentera

JanT: Ser ut som en vanlig tackling, sida mot sida inte för många skär. Bara otur.
Kommentera

arnio: Det ser ju snarare ut att vara en armbåge i bilden på SVT:s bilder.
Kommentera

Peja: armbåge i ryggen*
Kommentera

Peja: håller också med att det är en armbåge, vi får väl se vad som händer med LIF´s anmälan
Kommentera

Må hända att han kör upp armbågen i ryggen, och det är hemskt när det blir så pass läskiga skador.
Men ärligt talat tycker jag nog att det är lite för vanligt att backar vänder ryggen till i liknande lägen.

Därmed inte sagt att tacklingen är okej, men det är konstigt att det inte händer oftare då backarna bara blir sämre och sämre på att ta emot tacklingar i svensk hockey.
Kommentera

Solklar tackling i ryggen. Niemi åker ju med ryggen vänd mot Tjärnqvist redan långt innan tacklingen kommer. Visst hade väl Niemi kunnat ta emot tacklingen bättre men samtidigt så känns det som otroligt dålig timing av Tjärnqvist. Man kan ju inte bara åka och tackla helt i blindo.
Kommentera

Hård: Visst kommer tacklingen i ryggen och skulle naturligtvis beivrats. När man ställer det i paritet med den utv som AIK förlorade på, en kamp om pucken, så inser man att domarna är totalt värdelösa.
Kommentera

sylf: Solklar tackling i ryggen(har ändrat mig efter att ha sett några repriser)och skitful faktiskt, med ett par hjärnceller i pingisbollen så fattar man att det är skitfarligt att tacklas på det där sättet. Det finns inget som helst försvar för det där. Solklart matchstraff.

Sen är överkörningen av målvakten också riktigt, riktigt ful också och solklart matchstraff.

Man fattar att dommarna har problem att hänga med för själv är man fan alltid (nästan) ute och cyklar innan man har sett reprisen. En dommare till behövs plus att videogranskningarna måste träffa mer rätt när de diciplinnämden dömmer i efterhand. Kanske de skulle kunna ha mer bestämda straff, tex. farlig tackling i ryggen 3 matcher eller medveten överkörning av målvakt 1 match. En mall för diciplinnämnden helt enkelt.
Kommentera

arnio:

Domarna hänger inte med i vissa matcher det är knappast nån nyhet. Det som jag blir mest förbannad över med Rönnmark är hans uttalande om incidenten. " han får skylla sig själv " jävla mupp !
Kommentera

Rögles svar på det hela är att "Antti Jussi-Niemi vänder upp ansiktet och kroppen mot sargen precis i tacklingsögonblicket."

Riktigt märkligt för på alla repriser jag se så åker Niemi med ryggen vänd mot Tjärnqvist långt innan tacklingen kommer. Visst kan väl Niemi göra sig beredd på en tackling där men det försvarar ju inte Tjärnqvist totala brist på omdöme i den situationen. Han måste ju sett hela tiden att Niemi hade ryggen vänd mot honom.
Kommentera

mattias - 74: Rönnmarks uttalande är hårresande!

Tjärnqvists tackling är mkt. vårdslös och skall enligt mig rendera i matchstraff resten av KS!

Man blir mörkrädd!
Kommentera

JanT: Rönnmark, Kvinnomisshandlaren och Sjöberg är dom mest arroganta och de som totalt saknar känsla för spelet. Inte konstigt att det är just de som är i blåsväder.
Kommentera

sylf: Divine justice?

Kolla länken - herrens vägar äro outgrundliga.

Var det inte tomten Rönnmark som blev avstängd som domare för sitt engagemang i en vadslagningsfirma?

Varför i hela friden blev fanskapet inte avstängd för gott?
Kommentera

sylf: Har för mig att Sjöbergs ena linjeman påpekade att Obsut skulle in på isen - det ville han uppenbarligen inte lyssna på.

Vilka tavlor herrarna gör mellan varven!
Kommentera

JanT: Jo, det var han!
Och varför får Rådbjer döma? Ingen människa har väl respekt för en man som misshandlat sin fru och dömts för det!
Kommentera

Att sylf gnäller på domarna och överdriver med ungefär 300% är inget konstigt, för det gör han oavsett vad saken gäller.
Men jag blir lite mer orolig när andra normalt sett sansade bedömare går upp i limningen över Tjärnqvists tackling.
Men hallå! Kom igen nu...

Båda spelarna har samma åkriktning och håller även samma fart.
Tjärnqvist sätter in en tackling som man kan se ungefär 100 ggr under en match, alltså en fullt normal och inte speciellt hård sådan.
Det oturliga är att Niemi i sista sekunden vrider på huvudet, passar pucken bakåt och därmed också får lite rotation på kroppen, vilket gör att tacklingen tar mer i ryggen än i sidan. Hade Niemi fortsatt åka rakt fram och inte sett sig om så hade tacklingen tagit mer i sidan, inget hade hänt och ingen hade öht noterat tacklingen.
Men den absolut största boven i dramat är Mr Plexiglas.
Det stumma och hårda glaset medför stora risker i såna här lägen och det kanske är dags att man gör ngt åt saken.

Sen gäller väl den allmängiltiga och förnuftiga regeln att man inte ska döma efter konsekvenserna vid såna här tillfällen utan efter orsaken, dvs själva tacklingen som sådan.
Kommentera

sylf: Som dessutom åker och hånflinar hela vägen till sekreteriatet varje gång han ska plocka ut någon för en tvåa.

Att just Rönnmark får döma så viktiga matcher är ett jävla hån, jag väntar fortfarande på den första felfria matchen från honom.. Men det verkar aldrig hända.

Tycker nog att KS borde vara ett jättebra tillfälle att testa nerverna på de allsvenska domarna, Wolmer Edqvist (osäker på efternamnet) och Tomas Forsström har jag sett en handfull gånger vardera i AS och jag tycker de gör riktigt bra matcher ständigt.

Vi ska inte ens tala om Morgan Johanssons insats i Tälje, total brist på spelkänsla, det ska bara kvittas och kompenseras oavsett vilket lag som faktiskt är stökigast och fulast..

Jag skäms för att vara svensk varje gång jag tänker på svenska domarkåren.
Kommentera

Partyjack: Har för mig att denne Mållgan Johansson även dömde en felfri match i scandinavium mellan VF-BIF, i 2 perioder.....Sen klev han in och visade ut Brynäsare på löpande band, de flesta som igår, kamp om pucken. Rådbjärs insats på hovet i januari sitter fortfarande på näthinnan och gör att det är svårt att sova. Rönnmarks match mot DIF i Gävle. Listan kan göras länge än bibeln där domarna kliver in och direkt avgör alt förstör matcherna p.g.a sin totala avsaknad av känsla. För klubbarna står 100 tals miljoner på spel, då ska fan inte en inkompetent idiot gå in och dominera bara för att han hade betong i sandlådan som barn!
Kommentera

sylf: hahaha inte nådig kritik här inte. Dommarna överlag håller inte sämre klass i sitt yrke än vad hockeyspelarna gör överlag och dessutom tjänar de kattpiss i jämförelse
Kommentera

Fyfan vad jag lider med Timrå. Vart bestulna på CHANSEN att gå vidare. Först tar dom för 6 man på plan, sen chansar linjedommarn åtar utvisning på nr.3 när det är nr.33 som hade hög klubba (såg ut som en solklar hv filmmning fö).

Fy fan vad vissa lag har fördelar......
Sparka av dommarna som inte håller måttet för fan, dom dödar ju sporten TOTALT..
Kommentera

Lindström: Och ändå så var det Sveriges proffsdomare som dömde båda matcherna ikväll.
Kommentera

Lindström: Lider med Timrå, som verkligen bjudit till och spelat en bra hockey. Även SAIK har gjort det mycket bra så här långt, hoppas dom får in en puckjävel!

Tycker TIK,SAIK och till viss del LHF bjudit på bra motstånd i sina kvartar, till skillnad mot det fjärde laget.......2 mål på 4 matcher!!

Men vi har en bra trupp!
Kommentera

Lindström: Ä skitsnack, om det var 3 eller 33 har ju knappast någon sak för slutresultatet. Och de var på 6 man på banan därför får de utv för det också.

Att timrå tagit detta till 7 matcher ska de sannerligen vara sjukt nöjda med, det var deras max resultat. Att det inte blev semifinal är då ingen domares fel.
Kommentera

65selander: "Och ändå så var det Sveriges proffsdomare som dömde båda matcherna ikväll."

Betyder ju bara att dom har bra betalt för att vara dåliga! Skrämmande.
Kommentera

När diskussionen ändå är väldigt insyltad i domar-träsket passar jag på att fråga; Vad har hänt med Robert Lahti? Har för mig att han dömde i början av säsongen, men är inte säker. Sedan absolut senast nyår har jag inte sett röken av honom, och det tycker jag faktiskt är förbannat skönt.

Personligen tycker jag nog han var den som var sämst av allihop, nu kan de lämna Rönnmark på kontoret på förbundet till nästa säsong och sen ser jag iaf en liten ljusning på domarsidan.

Även om en storstädning kanske vore att föredra.
Kommentera

« · 1143096 · »