Brynäs IF

727759 inlägg · 7961 ämnen

Kvalserien för oss som tittar på.

« · 1254654 · » Till forumet

Sv: Kvalserien för oss som tittar på.
Storhonken:
Härligt Läxand!! Gör inte en brynäs nu då och skit i halmstrået!!
Kommentera

Horace76c: byt lag för fan,idiot!
Kommentera

Storhonken:
LÄXAND LÄXAND LÄXAND!!!
(Du kan ju faen inte säga att det var tråkigare när dom var i ES...??)
Kommentera

Horace76c: Ska vi gissa att Virta dricker pilsner i kväll så att det sprutar ur ögonen i morgon bitti?
Kommentera

Horace76c: klart det va tråkigare!Tyckte Du om när det fanns redlineoffside...
Kommentera

Storhonken:
Ja, faktiskt tyckte jag om redline offside (säger inte därmed att jag saknar det för den sakens skull)

Ok, tråkigare när leksand var med...full hall, stämning och jämna matcher...tänker inte patronisera (finns det ett sånt svenskt ord???? "patronise")  dig ditt tänkande såååå, nöjer mig med att vi helt enkelt är av helt olika åskikt...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Schysst käftsmäll som RBK håller på att åka på. AIK leder med 5-2.
å
Kommentera

65selander: KS ser ut att bli ett riktigt getingbo i år..

Tur att man sitter bredvid...

Kommentera

65selander: Jag sitter fan och skakar av ilska. Snacka om att hockeyguden vill ha upp leksand! Rögle borde haft 2,3-0 efter fem minuter. Knätacklingen borde gett 5 minuter osv osv.

Men å andra sidan så är det rätt åt Rögle som luktar skit ända uppifrån ledningen som byter in Harald Hårfager tre omgångar in i KS till just nämnde balsam-boy som INTE byter ut kaninkäften i mål som helt klart verkar ha skrivit på för leksand nästa säsong. Och herregud vilken sopa Porseland är!
Kommentera

Gusten: Nån hörde din bön, RBK snart ikapp nu!
Kommentera

sylf: Leksand i Eliserien skulle om det mot förmodan bli sant betyda miljonbelopp för Brynäs i form av ökade publikintäkter och minskade resekostnader. Visst vi hatar alla Leksand men Rögle är inte så mycket roligare att ha i Elitserien, mot dem känner man bara likgiltighet.
Kommentera

sylf: 6-4soel nu 1.25 RBK trötta och båda har bränt chanser
Kommentera

arnio: Nä fy fan för dryga masar..jag håller på tälje och Aik...
Kommentera

HillBiliRedNeck: P.P avgör i PP för Leksand
Kommentera

Gusten: Domarna gav extrapoängen till äckellaget.
Kommentera

Storhonken: hoppas Lif missar ES igen..det vore en tröst på Timrås knackiga säsong..men dom dalmanska nerverna brukar va trygga..så jag e lugn
Kommentera

HillBiliRedNeck:
Ujujuj, tror jag håller mina tankar om Leksands vara eller icke i ES för mig själv va??! :D.... Lynchmobben verkar vara på G...:)
Kommentera

Horace76c: dryga mas as kan skotta kodynga istället..
Kommentera

Horace76c: Logga ut! ;)
Kommentera

Storhonken:

Snacka om Getingbo

1 Södertälj  8  5  3  0  1  31- 23  19
2 Rögle 8 3 3 2 2 27- 21 14
3 Leksand 8 3 2 3 2 21- 18 13
4 AIK 8 4 1 3 0 25- 23 13

Almtuna - Rögle Växjö - Leksand SSK - AIK nästa omgång..

Kommentera

Horace76c: Jag vil ha upp Leksand. Detta skule öka hockeytemperaturen några grader i Gävle med..

Hellre fullsatt mot Leksand än 4000 mot Rögle...

Kommentera

GävleLasse: A M E N!!
Sen att man inte gillar dom alls e en annan femma..
Kommentera

Gusten:
Muahaha...risk för att bilen blir äggad till helgen nu antar jag...(sikta på volvon, ägarn till den är riktig leksing)..
Kommentera

mattias - 74:
Tja, Leksand har ju lättaste motståndet, ni lär väl hoppas att AIK spöar SSK så att de har nåt att spela om sista omgången mot rögle...
Annars är det risk för en "Brynäs anno..(var det -03??)" med storvinst för RBK då SSK redan tagit semester..
Kommentera

GävleLasse: Hellre 55 icingpuckar och tre pinnar inför halvtomma läktare mot Rögle än att torska mot leksand inför fulla läktare och efter matchen få höra "Leksand Star-låten" i högtalarna på sin egen hemmaarena.
Kommentera

Horace76c: Ägg?? Det går ju att tvätta bort! ;)
Kommentera

Gusten:Lite bitter tror jag...;)

Det är klart att Leksand ska spela i ES, lika klart är det inte att de vinner mot oss.

Tänk vad bra. Att ha Leksand som strykpojkar i serien igen.. Bra med folk och säkra poäng haha

Kommentera

GävleLasse:

" Tänk vad bra. Att ha Leksand som strykpojkar i serien igen.. Bra med folk och säkra poäng haha"

vare sig du eller jag eller nån annan vet vad LIF kommer ha för lag nästa år om de spelar i Es. Så självsäker man kan vara då :)

Kommentera

mattias - 74: Haha, det handlar om rutin..

Det är knappt LIF fixar pressen i en kvalserie, hur fan ska de palla med pressen en hel säsong?

Kommentera

GävleLasse: Klart att man vill ha Leksand i Elitserien. Det finns ju inget lag som är skönare att slå!!
Kommentera

Gusten:" Hellre 55 icingpuckar och tre pinnar inför halvtomma läktare mot Rögle än att torska mot leksand inför fulla läktare och efter matchen få höra "Leksand Star-låten" i högtalarna på sin egen hemmaarena."

Praktexempel på nutidens Brynäsanda. Med sån där inställning så vore det bäst för dig om Brynäs spelade i Allsvenskan så att de fick vinna lika ofta som Leksand.....hur kan du ens tänka tanken att vara rädd att möta Leksand?
Kommentera

arnio:Gustens situation är mer än nog utsatt för att vilja ha Leksand på behörigt avstånd. Han bor ju i träsket stackarn.
Kommentera

Jag håller med Gusten jag. Räcker med att masarna snodde J-20 guldet framför vår näsa för att bli orolig. Motivation slår klass allt som oftast ;-)
Skulle sen inte vara ett dugg förvånad om det finns pengar att satsa kring Siljan om de går upp. Knappast någon säker räddningsplanka. Men vilka är det? :-)
Kommentera

Ymmot: "Jag håller med Gusten jag. Räcker med att masarna snodde J-20 guldet framför vår näsa för att bli orolig. Motivation slår klass allt som oftast ;-)
Skulle sen inte vara ett dugg förvånad om det finns pengar att satsa kring Siljan om de går upp. Knappast någon säker räddningsplanka. Men vilka är det? :-)"

Herregud att de snodde vårt J-20 guld gör ju bara att man känner revanchlusta och inte rädsla....
Kommentera

arnio: ".....hur kan du ens tänka tanken att vara rädd att möta Leksand?"

Vadå?? Det HAR ju hänt! Men du är förmodligen för "ny" Brynäsare för att komma ihåg vad som hände i kvalserien för 5 år sedan. Sen ger jag inte mycket för fans som alltid tror på seger, vinner man så är det jubel, torskar man så är det en axelryckning och fortsatt skrävlande om "nästa match då jävlar krossar vi dom". Tyvärr bryr jag mig mer än så ...

För mig så är det fullständigt ofattbart hur man som Brynäsare kan hålla på leksand. Men jag antar att DET är den "nya" Brynäsaren.
Kommentera

Gusten: Jag håller givetvis inte på Leksand och unnar dem ingen som helst framgång. Men det skulle vara kul att få chansen att piska dom igen när det gäller någonting mer än en träningsmatch.

"Sen ger jag inte mycket för fans som alltid tror på seger, vinner man så är det jubel, torskar man så är det en axelryckning och fortsatt skrävlande om "nästa match då jävlar krossar vi dom". Tyvärr bryr jag mig mer än så ... "

Sen finns det också de som inte glädjs åt segrar utan direkt oroas över nästa förlust. Om det är ett tecken på att dessa personer bryr sig mer vet jag inte.

"Det HAR ju hänt! Men du är förmodligen för "ny" Brynäsare för att komma ihåg vad som hände i kvalserien för 5 år sedan.2

Jag har säkerligen varit Brynäsare sedan innan du ens var påtänkt...
Kvalserien för 5 år sedan?? Det där har jag förträngt..
Kommentera

Gusten:

Det är en jävla skillnad att hålla på lexand och vilja ha upp dom för Brynäs bästa. En full hall mot knäcket ger mer deg en en halvfull möt gröt. Hursomhelst 2 lag från kvalserien måste upp och jag håller definitivt inte på nått av dom men för Brynäs bästa önskar jag AIK och LIF upp.

Kalla mig gärna "ny brynäsare" men jag minns guldet 1980 trots att jag inte fick vara uppe så sent satt jag och smygtittade på TVn men det är en annan historia...
Kommentera

arnio: Rädd och rädd, kanske inte är rätt uttryckt. Men man kan ju känna oro ändå. Jag tror att ex. Rögle får mycket svårare att mobilisera/satsa än ex. Leksand och AIK. Två lag som väntat ett tag och är sugna som satan på ES.

Sen är jag ju så gammal att Leksand trots allt är huvudantagonisten (även om LHC håller på att gå om Norrköpingsbo som jag är ) och de unnar jag inte ens att få spela i vår fina hall...Skrivet en del med glimten i ögat...
Kommentera

Ymmot: Säger bara en sak, 14 lag.
Kommentera

Hence: OK, du vill ha upp Almtuna och Växjö då? ;-)
Nä, skämt åsido så har jag ingen uppfattning om det eg.
Frågan är om det hinner hända innan ev. europa-hitte-på startar.
Om Leksand och / eller AIK går upp nu så tystnar väl en del rop om utökning
Kommentera

Ymmot: Hmm...Båda kanske inte går förresten...har inte superkoll på tabell och spelordning...
Kommentera

Ymmot: Det är ju bara kul om det är lag som satsar, ju bättre kvalitet och ju mer intresse runt elitserien dessto bättre, både för elitserien i stort och för intresset runt Brynäs.
Kommentera

arnio: OK...Vi kan väl bara konstatera att vi tycker lite olika i den frågan. Kommer knappast längre här och nu :-)
Kommentera

Ymmot: Finns plats för iaf Almtuna som bygger både arena och lag för elitserien. Publik-underlag borde finnas i landets fjärde största stad utan större konkurrenter bland vintersporterna. Lägg därtill AIK, Leksand och Södertälje/Rögle så blir det 14 lag som inom två-tre säsonger kan bära ekonomi/publiktillströmning.
Kommentera

Ymmot:Onödigt att spekulera i Leksands vara eller inte vara i Elitserien, de faller ju alltid ihop när det drar ihop sig därnere ändå.
Kommentera

Hence:

Nog finns det konkurans om publiken i Uppsala!Du har ju Sirius bandy o innebandy o Storvreta Innebandy o även basket...
Kommentera

Storhonken: Visst, möjligtvis Sirius delar av säsongen. Men varken basketen eller innebandyn drar särskilt mycket folk.
Kommentera

Hence:

Storvreta snittar nog 1600,det är lika mycket som Almtunas snitt.
Kommentera

Storhonken: Ett Almtuna i en riktig arena kommer sannolikt att kraftigt höja sitt snitt, samt kunna dra publik från både innebandyn, basketen, badminton, och andra stora idrotter i Uppsala...
Kommentera

Hence:
Nämen!! Kors i taket..Leksand viker ner sig IGEN?? Kan ju inte varit så enormt högt odds på det...
DIF är bra, och även om jag tvivlade på mitt tips att DIF skulle vinna guldet efter de 2 första matcherna mot oss så får jag nog förstärka att dom känns som heta guldkandidater..
Att dom är så gnälliga (har aldrig sett DIF så förr) svärtar ner lite grand dock..
Kommentera

« · 1254654 · »