Brynäs IF

727650 inlägg · 7962 ämnen

Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011

« · 1358396 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Jajjen: Jag vet att du vill det men tyvärr, du får lista ut det själv.
Kommentera

70 Rodrigues: Kan du utveckla det där? På svenska.
Kommentera

70 Rodrigues: We shell owercome..
Kommentera

GävleLasse: Det hade säkert varit klackarna i taket.

Men tänk på en sak till. Gruppdynamiken:)
Kommentera

Jajjen: Va fan tror du, du kanske också ska inställa dig i idiotserien??
Kommentera

GävleLasse: Konsekvensen?
Kommentera

GävleLasse: "Men det kanske inte är så konstigt för nu slipper han ju själva konsekvensen av att säga fel saker vid fel tillfälle."

Det där konsekvenstänkandet är det ett par till som borde tänka på ;-)
Kommentera

mk: Nej laget blev inte bättre. Det går inte att bara värva spelare. Den befintliga truppen måste givetvis höja sig de med. Men med nyförvärv som bidrar så pass mycket så skapar man en rejäl chans att få den effekt man ville ha med nyförvärven.

Hur hade det låtit här om Sundlöv hade tagit in en spelare som gjort 12+12 på 25 matcher?
Kommentera

70 Rodrigues: Då tycker vi samma:)
Kommentera

Jajjen: Visst gör jag det... En normal effekt av att bli påhoppad av Huge.. Jag har träffat honom ett par gånger. Då har han vara en timid person. Inte i närheten av vad han häver ur sig här. Men det kanske inte är så konstigt för nu slipper han ju själva konsekvensen av att säga fel saker vid fel tillfälle.
Kommentera

mk: Jag anser att Modo blev bättre med Nagy och Bartecko, utan dom hade det sett ännu sämre ut, det är vad jag tror??
Kommentera

70 Rodrigues: Absolut,men diskussionen gällde väl Sundlövs
agerande vid transferföstret. Nu agerade Sundlöv inte.
Modo var tvungna att värva, pga deras dåliga trupp.
Kommentera

mk: Det hade definitivt gått ännu sämre utan Bartecko och Nagy. MoDo gjorde vad dom ansåg nödvändigt, tyvärr för dom så räckte det inte.
Kommentera

GävleLasse: Men egentligen. Blev Modo bättre med Nagy och
Bartecko? Nä, men dom som spelare är säkert bra.
men laget blev inte bättre.
Kommentera

GävleLasse: Nu tycker jag du sänker stämningen härinne...
Kommentera

Huge: Intressant att du valde att inte bemöta mig på ditt svammel om Modo..

Vilket ger mig rätt.. Du är en enögd jävel.
Kommentera

Huge: "Än mer beklämmande är att du senast igår satt härinne och försvarade CZ och påstod att han har yrkesstolthet och absolut inte kommer att påverkas negativt i sitt jobb för Brynäs i slutspelet, bara för att han ev är klar för FBK.
Har du ändrat dig över natten, eller?
Märkte du helt plötsligt att du i din iver att racka ner på CZ sa nåt positivt av misstag?"

När har jag sagt att man skall sparka CZ? Jag bestred det faktum att CZ aktivt skulle missgynna Brynäs i sin coachning. Det tror jag inte att han gör.

MEN

Det hindrar ju inte att "murvlarna" belyser just den punkten och bygger sitt resonemang kring det...

Du kommer med att Samuelsson skulle missgynna FBK bara för att han skall vidare.

Du har fortfarande inte sett skillnaden.. Jag ger upp..Du får leva i din ignoranta lilla bubbla.
Kommentera

GävleLasse: Jag resonerar exakt lika enögt och onyanserat som du och alla andra experter brukar göra, bara för att visa hur enögda och onyanserade du/ni är.
Beklämmande att du inte begriper det.

Än mer beklämmande är att du senast igår satt härinne och försvarade CZ och påstod att han har yrkesstolthet och absolut inte kommer att påverkas negativt i sitt jobb för Brynäs i slutspelet, bara för att han ev är klar för FBK.
Har du ändrat dig över natten, eller?
Märkte du helt plötsligt att du i din iver att racka ner på CZ sa nåt positivt av misstag?

" Samuelsson står med ett UTGÅENDE KONTRAKT och vill säkert vinna. Dels för att stärka sina aktier för att bli attraktiv på marknaden OM han nu inte redan har ett jobb."

Men CZ står väl också han med ett utgående kontrakt, oavsett om det är Brynäs eller han själv som valt att bryta/inte förlänga.
Och vill säkert stärka sina aktier hos sin påstått nya arbetsgivare genom att ge allt och visa att han är en seriös tränare.
Eller tror du på fullt allvar att FBK skulle uppskatta ifall CZ avsiktligt och uppenbart försöker hjälpa sin nya arbetsgivare genom att sabotera för Brynäs i slutspelet?
Isf är du ännu dummare än jag trott.

Kommentera

mk: Ja tränarfrågan måste prioriteras av Sundlöv. För det är viktigt att man vet hur den nya träaren vill använda laget och själv vara med och leta fram lämpliga spelartyper för sitt lagbygget. Så man slipper problemet med att han tvingas spela laget på ett sätt han egentligen inte vill
Kommentera

GävleLasse: Jag tycker faktiskt att han efter jul "tror jag" har blivit
bättre på att coacha laget.
Vissa saker som att stå framför laget,
har bänkat "favoriter", rutit till om det inte har sett bra ut.
Sånt som du med andra har klagat på tidigare.

Sen.Många vill ha Bäcklin som ny tränare.
Vad har han för stil? Hur jobbar han i båset.
Än viktigare. Hur har det gått för J-20 iår?
Det är lätt att leda ett lag med dom som har spelat senaste åren.
På samma sätt har många ifrågasatt Pecka som mv- tränare?

På frågan om J-20 kanske Peja har ett svar.
har förstått att du är insatt i juniorerna.

Det är en FRUKTANSVÄRT viktig fråga ang. tränaren nästa år.
Inte bara att hysta in Bäcklin i båset, För att han finns i huset.

Har inte rätt många ropat på en ny röst. En som inte har vuxit upp
med brynäs?

FORZA BRYNÄS!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Bissett19: Ok, tackar, man får ju verkligen hoppas att det även gäller Svedberg...
Kommentera

*Edit*
Nagy snittade nästan en poäng per match 12+12 på 25 matcher är inte att leka med. Tvärt om väldigt bra. Han står även för 2 stycken GWG vilket i sig är ett bra facit på en så kort tid.
Kommentera

Peja: Uppenbarligen INTE .
Kommentera

arnio: Ja, du älskar Brynäs... men tror du att Czarnecki också gör det?
Kommentera

Huge: "Modos värvade som bekant ett par slovaker plus Anders Eriksson.
Sundlöv valde att inte värva.
Ojojoj, hur kunde Sundlöv vara så korkad, när Modo visade sån stake och värvade ihop dessa stjärnor?
Och hur gick det?
Hoppsan, det blev visst KS....."

Ja vad fick man ut av sina sena importer?

Nagy snittade nästan en poäng per match 1+12 på 25 matcher är inte att leka med. Tvärt om väldigt bra. Han står även för 2 stycken GWG vilket i sig är ett bra facit på en så kort tid.

Sen snackar du om att de hamnade i KS. Men vart är ditt snack om otur, skador och allt annat som du dragit upp som förklaringar de gånger Brynäs hamnat i KS? Lite ödmjukhet från din sida vore önskvärt tycker jag.

Samma med SSK som har överraskat den här säsongen. En futtig poäng skilde. En futtig poäng som de skulle ha kunnat ta på "en i princip oviktig poäng som man får genom straffar".

Med facit i hand så blev ju SSK robbade på poäng i och med det felaktigt bortdömda målet. Så små marginaler var det den här säsongen.

Så.. ödmjukhet tycker jag borde vara på sin plats från din sida.

"Det roliga är att Abrahamsson inte säger nåt om Färjestades tränare inför slutspelet.
Varför bör inte FBK sparka Samuelsson, när CZ nu uppenbarligen är klar för nästa säsong?
Varför spekuleras det inte kring Samuelsson på samma sätt och att han inte kommer att ge allt i slutspelet?
Märkligt..."

Är det verkligen så märkligt? Samuelsson står med ett UTGÅENDE KONTRAKT och vill säkert vinna. Dels för att stärka sina aktier för att bli attraktiv på marknaden OM han nu inte redan har ett jobb. Detta med att jämföra med CZ som enligt uppgifter skall träna laget Brynäs möter. Således en lojalitetssak. Stor skillnad. Det trodde jag du hade förstånd nog att räkna ut. Men i din iver att racka ner på allt och alla som skriver minsta negativt om din gud CZ så glömmer du så elementära saker...

Beklämmande!
Kommentera

mk:Som tur är spelar inte NC. Knäpp den fan på näsan nu. Igår kl. 21:22

Så skrev jag igår.
Givetvis kommer NC inte att coacha sämre
bara för att FBK är motståndare.
Det som är irriterande är att han säger att han vill träna ett lag
som kan vinna något. Där undrar man om han är stendum.

Såga sitt nuvarande lag så mycket imponerar inte i Gävle, inte
heller i Karlstad. Alla undrar, var ligger lojaliteten?

Därför, Knäpp den fan på näsan, och visa att han har valt fel.

Nått rätt måste han ha gjort om en av Sveriges största föreningar
har valt honom.
Det är irriterande att Brynäs har utbildat ännu en produkt, som
en annan förening kan skörda frukterna av.
Kommentera

Honken:

Saxat från GD/AB:

"Till den första SM-kvartsfinalen på tisdag räknar han dock med att alla skadade spelare ska vara tillbaka – förutom lagkaptenen Andreas Dackell som brutit handleden."
Tror dock inte Svedberg ingår i den skaran som är tillbaka på Tisdag.
Kommentera

Är det någon härinne som har koll på det verkliga skadeläget i truppen inför kv1?
Kommentera

Hence: nej jag har inga sådana ambitioner
Kommentera

foppa78: Rätt uppenbart att alla skribenter här har den ambitionen.
Kommentera

Huge: Undra vem som vill vara expert här inne?
Kommentera

Huge: Härligt, Årets inlägg.
Kommentera

Jajjen: "Sluta läsa om skittidningarnas påhittade verklighet! Ska Brynäs vara det första laget i år som sparkar tränaren? För att en skandalskribent har fantiserat ihop en historia? Cz tränar givetvis ett topplag nästa år men det kommer inte påverka utgången av vår kvartsfinal ett skit."

Kunde inte sagt det bättre själv.
Mediamurvlarnas jobb är att skapa rubriker, som vanligt.
Inget att bry sig om, ifall man är en normalbegåvad hockeyintresserad supporter som kan tänka lite kritiskt och genomskåda skiten.
Det roliga är att Abrahamsson inte säger nåt om Färjestades tränare inför slutspelet.
Varför bör inte FBK sparka Samuelsson, när CZ nu uppenbarligen är klar för nästa säsong?
Varför spekuleras det inte kring Samuelsson på samma sätt och att han inte kommer att ge allt i slutspelet?
Märkligt....

Sen är det lite komiskt att konstatera ett par saker, där "experterna" härinne har varit väldigt tvärsäkra och där det nu visar sig hur pass mkt experter man i verkligheten är.

Modos värvade som bekant ett par slovaker plus Anders Eriksson.
Sundlöv valde att inte värva.
Ojojoj, hur kunde Sundlöv vara så korkad, när Modo visade sån stake och värvade ihop dessa stjärnor?
Och hur gick det?
Hoppsan, det blev visst KS.....

SSK har som bekant en färgstark tränare som är väldigt aktiv i båset.
Ngt som "experterna" var väldigt avundsjuka på.
Hur kan den där CZ vara så inaktiv och till synes passiv i båset?
Han borde förstås ha viftat lite mer med armarna, eller hur?
Och hur gick det?
Hoppsan, det blev visst KS även där...

Nu noterar jag att samma "experter" dissar Lückner som tränare i Brynäs, så med tanke på hur många rätt man haft tidigare så är det bara att signa Harald på direkten....

Kommentera

Jajjen: nä jag blir inte arg :-)

Jag blir arg om Brynäs förlorar, och inte innan för att jag tror på förlust.
Kommentera

arnio: Du blir väl inte arg? :-)
Kommentera

Erat: ja men skit i och titta då.
Kommentera

Jävligt tråkigt slutspel kommer det bli!

aja, blir fyra raka förluster då...Brynäs har inte ens en chans mot färjestad i ett slutspel, sorgligt men sant.

Redigerad kommentar

Kommentera

Själv får man ju gratisbiljetter...

;-)
Kommentera

Jag läser att någon har nämnt Hardy som ett föredöme bland tränare. Han har en spelarbudget som är 20% högre än Czarnecki och lyckas ta tre (!) poäng mer. De enda som kan konkurrera med Czarnecki i år är Rönnqvist och Melin. Tror fan att FBK jagar honom.
Kommentera

GävleLasse: "Men efter att ha sett Brynäs spela de sista 3-4 matcherna så tycker jag att man skjuter allt mindre."

Stämmer. Från att ha varit ett mittenlag är det nu bara AIK som har skjutit färre skott. När andra lag får många gratismål genom att bara lägga en chanspuck på mål, så håller brynässpelarna i och väntar på öppet mål. Irriterande.
Kommentera

hahii: Obligatoriskt!
Kommentera

hahii: Dom skaffade jag i torsdags. Alla fem.
Kommentera

Sluta läsa om skittidningarnas påhittade verklighet! Ska Brynäs vara det första laget i år som sparkar tränaren? För att en skandalskribent har fantiserat ihop en historia? Cz tränar givetvis ett topplag nästa år men det kommer inte påverka utgången av vår kvartsfinal ett skit.
Kommentera

Jajjen: Om 3 min blir det köp av slutspels biljett! woohoo
Kommentera

Smakar alltid bra med gratisfylla i AXA på SSK:s bekostnad. Men idag… Ouch. Kul att höra SSK-höjdarna prata imponerande om Brynäs förvandling de senaste åren. Nåt man vill åstadkomma själva (lycka till, liksom). Också kul att höra dom såga Popovic coachning igår. Man får också perspektiv på Gävles hantering av Brynäs ”misskötsel” av alkoholtillståndet. Hade tant Fröberg gjort ett studiebesök i AXA loger igår…

Har Rådbjer bytt lag? Jag har nu sett FBK:s första mål. Kan man ju göra en instruktionsfilm av om hur en spark ser ut.

Gurra88 och Lindström: Ni är Idiotseriens HV och FBK. Ni får välja motståndare först.
Kommentera

sylf: Ja helt rätt! Om nu det är 100% säkert att CZ drar till FBK så tycker jag att han ska få kicken.
Kommentera

Färjestad var det lag som jag absolut inte ville att Brynäs skulle få i kvarten, känns riktigt tungt! Vi får hoppas på en bragd, ingenting är omöjligt. Jag förutsätter att Czarnecki gör allt för att vinna, jag vägrar tro något annat.

Kommentera

Är det så att NC är klar för dansbandsraggarna, tycker jag det är en självklarhet att lyfta bort honom. Allt annat känns ju bara löjligt.
Kommentera

« · 1358396 · »