Brynäs IF

727620 inlägg · 7962 ämnen

Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011

« · 1359454 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Gurra88: Hur skulle du GURRA värva med elitseriens näst lägsta spelarbudget för att ta SM-guld?

Hur värvar SSK med elitseriens lägsta spelarbudget för att ta SM-guld?
Kommentera

bombastic: "förutom 29 sek i början så gör brynäs en riktigt bra period"

Synd för Brynäs att en period håller på i 20 min, inte 19,31. Tillfällighet, knappast!
Kommentera

Jag vill att den där målvakten Brynäs har ikväll ALLTID står för Tyskland när Sverige möter dem.

Kan inte släppa det att han släpper in skitavslut från halva plan stup i ett
Kommentera

Erat: Konstig jämförelse du kom med hur i helvete tänker du igentligen!
Kommentera

Anders Blank: Det gäller att fokusera på insats och inte resultat. Det är bäst av SJU matcher! Kom igen nu för fan!
Kommentera

sylf:

Viljan fanns i första perioden,Brynäs åkte sönder FBK dom första minutrarna,.men Sunken förstör denna kväll.
Sen ger NC order i paus att dom ska lugna ned sej,det är ju helt galet.
Ska vi kunna slå FBK i nån match så år det bara full gas som gäller.

Sen är det så tydligt att som man misstänkte innan att vi har inte dom spelarna som kan driva på mål och skapa chanser.Bara titta på FBK när dom vänder,en puckförare och två som driver på kassen.
Vi är för tunna helt enkelt.
Kommentera

Lindström: "Sorry laget -1st. som visar K*K och fattar att det är slut spel.
Men du tycker kanske att Granis mfl har spelat kanon oxå dom första 20?"

Nä,jag tycker att de som visat slutspelsvilja är : Sunken (dock på ett mindre lyckat sätt), Larsson, Järnkrok som försöker och driver på. Efter det är det väl ganska slätstruket.

Tyvärr är det så att Greiss inte klarat omställningen till ES-hockey och i den sekunden Svedberg blev skadad förstod jag att en kvart skulle bli ett helvete oavsett motstånd..Greiss flänger för mycke och hamnar ur position.
Kommentera

Lesky: "Vem i helvete skulle gnälla om NY Islanders tog sig till slutspel och slogs ut med råge av Philadelphia?

Vem fan klagar och gnäller på Blackpool om de förlorar med ett par mål mot Man United?

Det måste ju finnas någon hejd på klagomålen härinne för helvete....

Klart som fan man inte ska vara nöjd en kväll som denna men finns inga belägg för pga av det bara spotta och klaga på allt och alla!"

Ren idioti!

Hur fan kan man tänka så?
Kommentera

förutom 29 sek i början så gör brynäs en riktigt bra period!! skiiit!!
Kommentera

Andashockey: "Framförallt så har jag en otroligt RESPEKT för den VILJA spelarna visar."

Kul för dig, men ska man "ta nästa steg" i utvecklingen räcker det inte!!
Kommentera

Lesky: Ja det är ett utmärkt lagbygge att ta sig till slutspelet. I serielunken.. Men när det gäller så har vi inte en jävla chans..
Kommentera

Gurra88: Håller med dig där till 100%,men dom är inte utspelade
som många härinne vill få det till.
Kommentera

Erat: Kallar du mig idiot för att jag tycker att Brynäs inte spelarmaterial för att nå semfinal? Isåfall måste du vara redigt korkad!
Kommentera

Gurra88: Om Sundlöv värvat fel spelartyper är NZ ett GENI som tagit laget med nästa lägst spelarbudget till slutspel 3 år i rad!
Kommentera

MarcusElving: Det känns som Brynäs styr spelet men färjestad har allt under kontroll och styr undan brynäs till sargerna.
Kommentera

Andashockey: Vadå vad menar du? Att NC inte är rätt man i båset det har vi vetat hela säsongen eller nja inte Huge och arnio då!!!!
Men du som säger att du är lite familjärt involverad kanske vet mer än oss okunniga fans?
Kommentera

MarcusElving: Ja eller hur....
Kommentera

Andashockey: Ja, kanoninsats! 4-1 i röven mot färjestad borta är väl inte direkt nåt man skriver hem om! Det är riktigt riktigt beklämmande att se!
Kommentera

Storhonken: Vi väger alltid lite för lätt. Vi har gjort det i tio år. HUr jävla svårt ska det vara att skapa ihop ett något starkare lag rent fysiskt. Det finns ingen undanflykt. Sundlöv har egnat sina senaste tio år på att värava fel spelartyper.

Och nej det är ingen som tror nått annat,förutom arnio som lever i förnekelse.. Men det är så jävla förnedrande att vi aldrig kan stå upp i ett slutspel.
Kommentera

Storhonken: 4-1 med en period kvar är ganska överlägset.
Kommentera

MarcusElving:

Personligen anser jag att målsättningen att nå semfinal är KORKAD och framför allt inte återspeglar Brynäs styrka som lag. Känns som ett slag i luften!

Därför kan jag tycka att Sundlöv och CZ förtjänar en del av kritiken, men man måste ju ändå inse vad de har att arbeta med!
Kommentera

hahii: Ja, där släpper dom ju ett VERKLIGT överfall från svinet Lindström! Fattar inte hur dom får hålla på! Är så jävla vidrigt å se att domarna släpper ALLT på färjestadare! GAAAAAAAH!
Kommentera

MarcusElving: Till skillnad ifrån dig så ser jag matchen.Och fbk leder inte överlägset!
Kommentera

Nä, jag orkar inte..

Vi hörs efter matchen gubbs!

Redigerad kommentar

Kommentera

brynäs08: Bra fråga! Jag är nöjd med många spelare den här matchen. Det finns ett par som inte kommer upp i full styrka,men jag tror knappast att "spela bra för i helvete" gör att de lyfter sig. Grabbarna behöver en ledare som kliver fram och får var och en av dem att slå "personligt rekord". DET är jag tveksam till att de har. Framförallt så har jag en otroligt RESPEKT för den VILJA spelarna visar.
Kommentera

MarcusElving:
Skitkonstigt att vara inne o snoka på FBK's forum....dom är inte alls lika über-vi-är-bästi-världen som dom var för några år sen (i deras ögon)
Kommentera

MarcusElving: SKIT DOMARE, ALLT ÄR SKIT!
Kommentera

Lindström:

Sunken drar garanterat inte på sig utvisningar med flit men lika onödigt och klumpigt är det väl iaf? Greiss torde väl inte släppa in mål med flit och ändå sågar folk honom hela tiden!

Jag klagar inte på juniorerna men att förvänta sig att de ska överglänsa välbetalda stjärnor i FBK är ju på gränsen till korkat om inte bara naivt.
Kommentera

Lesky:
Va fan snackar du om??? Vi är i kvartsfinal, många här visar känslor. Vi har plusstatestik på laget vi möter. Vi ska spela på 100%. Vi ska försöka. Varför i helvete är ni nöjda???
Kommentera

Storhonken: Ser du verkligen resultatet, tycker du att Färjestad leder överlägset?

Kommentera

foppa78: Stick härifrån för FAN,jävla bebis!Hur trodde du att det skulle se ut?
Dom spelar ganska bra men dom väger lite för lätt.
Kommentera

MarcusElving: Ja just det semifinal here we come jihaaaaaaaa NOT!!!
Kommentera

Lesky: Från Brynäs sida har man ju sagt att Brynäs ska ta sig till semi i år, snacka om att skapa falskt hopp hos supportrarna.

Det är därför man blir så JÄVLA besviken när vi väl är i slutspel och det ser fan ut som vanligt. Finns ingen skillnad..

Kommentera

MarcusElving: Nä detta satans jävla lag vad fan ska jag i Karlstad på lördag och göra?

Redigerad kommentar

Kommentera

Storhonken: Nen det gör han förmodligen inte. Hade det inte varit för utvisningarna så hade vi fortfarande varit med.
Kommentera

Lesky: Fjunisar? Är väl förfan bara dom som inte behöver skämmas idag, eller avgör det hur många tusen du tjänar på hur lite du behöver tackla?

Sen att grina om Sunkens utvisningar är löjligt, hade lika gärna kunnat tagit Ekholm eller nån Fbkare.
Eller är du så dum så du tror att Sunken tappar balansen med flit och får upp klubban i nyllet på han?

Mactchen förloras pga att man inte ger allt i alla byten. Rödin kan ju dra till Nhl NU, osynligast i Bif.
Kommentera

MarcusElving: Tittar du verkligen på matchen?Tycker du fbk är överlägsna?
Kommentera

sylf: Jag tror det finns en gråzon.. Personligen tycker jag grabbarna kämpar på riktigt bra! Jag är lite familjärt inblandad. Tar det kanske lite väl personligt ;-)
Kommentera

Vem i helvete skulle gnälla om NY Islanders tog sig till slutspel och slogs ut med råge av Philadelphia?

Vem fan klagar och gnäller på Blackpool om de förlorar med ett par mål mot Man United?

Det måste ju finnas någon hejd på klagomålen härinne för helvete....

Klart som fan man inte ska vara nöjd en kväll som denna men finns inga belägg för pga av det bara spotta och klaga på allt och alla!

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag tänker inte läsa en tidning eller se en nyhetsrapportering om det här spektaklet.

"Färjestad som väntat överlägsna i första kvartsfinalen mot Brynäs"

"Brynäs hade inte mycket att sätta emot mardrömsmotståndaren Färjestad"

"Färjestad kommer ta detta i fyra raka"

Bla bla bla bla - Det värsta är att allt är sant.

Kommentera

Gurra88: Jag antar att du inte ser matchen eftersom Hansen varit helt ok idag!

Redigerad kommentar

Kommentera

Andashockey:
Varför ska sylf spela? Han är inte ett betalt hockeyproffs. Jämför inte äpplen med päron. Dessa spelare och ledare har bra betalt för att göra sitt jobb. Är du en nöjd supporter just nu? Känner du att det här är tillräckligt?
Kommentera

70 Rodrigues: Givetvis inte. Men,det är ju bra om det finns något av en konstruktiv ton. "sylf" kanske är sugen på att själv entra planen?
Kommentera

70 Rodrigues: Givetvis inte. Men,det är ju bra om det finns något av en konstruktiv ton i något man skriver. "sylf" kanske är sugen på att själv entra planen?
Kommentera

MarcusElving:

Jag är mer bedrövad av att läget är som det är ekonomiskt och att vi nu ÖVERPRESTERAT 3 år i rad och tagit oss till slutspel. Hur skall det bli då när vi spelar som vi betalar spelarna? 

Därför är det deppigt att ikväll, för att man förstår att det inte är en slump att det ser ut som det gör!

Laget vi ställer upp med skulle får problem i kvalserien alla gånger, så vi ska vara jäkligt nöjda med slutspelsplatsen även fast det är deprimerande att konstatera.

Redigerad kommentar

Kommentera

Horace76c: Ja, inställning och det menatala är viktigare än det mesta. Där ligger Brynäs svaghet, en svaghet som straffar oss varje slutspel.
Kommentera

MarcusElving: snyggt hansen.. tänk om nån utmanade som dicken istället..
Kommentera

Kom igen nu, gör skitjobbet! Käka is! Chansa! Vad fan har vi att förlora? Och häng en slips i målet så tar vi väl något?
Kommentera

Kom igen nu, gör skitjobbet! Käka is! Chansa! Vad fan har vi att förlora? Och häng en slips i målet så tar vi väl något?
Kommentera

« · 1359454 · »