Brynäs IF

727968 inlägg · 7962 ämnen

Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011

« · 1359636 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
70 Rodrigues:

Han är helt jävla värdelös och förstör för Brynäs ikväll,nu kanske FBK hade vunnit ändå utan hans blicklösa utvisningar.Men innan dom så hade ju faktiskt Brynäs ett bra grepp om matchen.
Karln har -20,toksämst i hela ligan,men han får förtroende om och om igen...
Har han kontrakt över nästa år?
Kommentera

Jävla skit, fyfan vad surt. Typiskt att Wallin ska få ha show dessutom. Järnkrok vilken hjälte däremot åker äntligen lika mycket skridskor som förra slutspelet. Satan vad det ska bli andra bullar i läkerolen.

Stecklarn: Brukar tunga spelare fungera bra i Brynäs? Hauthonen, Vas och Wanvig är bara några exempel de senaste åren. OCh jag tycker det är ganska lika överlag i Svensk hockey, dom som producerar på stor plan är ofta väldigt skridskoskickliga och snabba+stora är en ovanligt kombination. Små spelare brukar däremot kunna lyfta sig när dom kommer till Sverige, detta resonemanget gäller dock främst forwards, då backar gärna får ha några kilon under bältet.
Kommentera

70 Rodrigues: självklart var han bidragande, men han var knappasr ensam.ingen av de som måste kliva fram gjorde det.
Kommentera

Tväst: Varför göra smilies, när jag inte tycker det är roligt, förklara?
Kommentera

bizon: Haha han klarar sig nog. "Laget före jaget" ;-)
Kommentera

Bob68: Jag må vara jävligt besviken på BIF:s insats, men faktum är att när jag hörde om NC:s nya jobb som iofs inte är helt bekräftat, så tyckte jag ändå att det inte spelade någon roll.
Men, lagen har garatnerat gjort upp om matchserien, för att FBK skall gå så långt som möjligt.
Kommentera

zigge: ja, han såg rätt nöjd ut, precis som han gjorde förrra året vid samma tid när vi åkt ut mot dif. Jävla pajas.
Kommentera

zigge: vill inte byta med er trots era 5 hemma matcher, era sista på högsta nivå på ett tag kanske
Kommentera

Bob68:
4-1 eller 4-2 i matcher till FBK...... ja det är väl inte så höga odds på en sån utgång, men jag tror nog att Brynäs vill spela om det.
Kommentera

Bob68: Uppgjort???
Om man behagar skämta på en sån här blogg så underlättar det om man gör en ;-) efteråt...... nivån på analyserna (eller vad det kan kallas) kräver att man är lite övertydlig.... i.v.f. om du vill bli tagen på allvar.
Kommentera

sylf: Tyckte cz såg ganska nöjd ut där han stod, o beundrade sin kommande arbetsplats, o sitt blivande lag. Ni får ju iaf 2 hemmamatcher,va? Utsålt?
Kommer Svedda tillbaka till sista hemma?
Kommentera

Tväst: BIF komer att förlora detta med 4-1, 4-2 i matcher.
Detta är en del i dealen gällande tränare samt några lovande junisar.
Kommentera

Bob68: Jo du och gurra
Kommentera

70 Rodrigues: nej härinne finns bara en stor off knapp
Kommentera

MarcusElving: sundlöv och nc har plockat bort hoppet också, inte ens spelarna verkar ju ha nåt.
Kommentera

Blir totalt lack på Brynäs. De skapar uppförsbackar i matcherna. Ikväll så börjar VI sannslöst bra i någon minut i början av perioden. Sedan så träder som så många ggr förr något som det INTE finns någon benämning på in i BRYNÄSLAGET med alla i spetsen, ingen glömd! Totala hjärnsläpp hos varenda Brynäsare är det närmaste som dyker upp i sinnet. Allt SLUTAR att FUNGERA TVÄRT. Spelet man hade i de föregående bytena är som bortblåst och man "lallar" omkring som BARN på isen. Detta händer BARA Brynäs!
Kommentera

Huge:
Man missade nån FBKutvisning i början, visst..... men våra var väl tämligen solklara? Sunkens tripping med rak utsträckt klubba, vem kan missa den?
Sen 2+2 för halshuggningsförsök, tappade möjligen balansen lite oturligt, övertänd? Järnkroks tripping framför mål, går inte att protestera mot om man vill va ärlig..... men det är ju inte så vanligt bland sportfans har jag märkt.

Huvudlösa utvisningar plus inledningen av andra..... det kan man inte bjuda FBK på.
Kommentera

70 Rodrigues: Fortfarande ingen som fattar att detta är uppgjort?
Kommentera

MarcusElving: Det finns ju ingen on/off knapp att använda sig av, vilket vissa härinne tror.
Kommentera

Storhonken: Jag tycker vi ÄR bättre än så här,och så tycker jag att vi totalt sett vart överkörda!
Kommentera

Andashockey: Ja, mycket av det du trycker på skrev jag här på siten redan igår då jag tog upp vad jag tror är nycklarna till framgång mot FBK.

Det tråkiga är att vi inte fick se prov på någoting av det och jag tvivlar på att allt faller på plats på två dagar.

Om det skulle funka på torsdag då, sedan måste ju nivån på spelet hålla i resten av kvartsfinalserien också. Jämnhet är inte Brynäs starka sida.

Det känns jobbigt, minst sagt!

Jag vågar inte hoppas längre nästan, men det är oundvikligt då det sista som överger människan är hoppet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Andashockey: Öj öj öj nu är man RIKTIGT laddad inför torsdag(OBS inte ironi)

- Nu vet vi. Det är rakt på mål som gäller. Keepern har ju för f-n en axelskada. Skräm honom! Tryck till honom! Få honom att släppa fokus på puck!

- Byt PP1a för i helvete(ursäkta men ibland så är raka ord befogade) Första linan kommer ut taggade som få. Vad gör Cz? Sätter dem i splittrade i PP. Två av dem PP2z Blanda dem i ett PP. Eero,Järnkrok och Silfver. I ett första PP. Givetvis.

- Tryck in självförtroende i grisen. Han kan stå i mål. Han måste bara bli tydlig i sina beslut.

- Tryck i backarna att de ska spela enkelt,tufft och tryggt.

- Tryck bort Cz och tryck fram TJ. Vem lurar vem när man tror att någon kan bära fanan trovärdigt inför ett lag när han redan....lämnat bort den...

Kirra det här nu då! DET är vår chans.

Mera sånt här på forumet, bra och saklig kritik!!
Kommentera

Andashockey:Då börjar väl Hansen gråta om han får stå över ett pp=)
Kommentera

bizon: haha kille med humor...Hur löd min analys och vad va det som inte stämmer överens med din?
Kommentera

Huge: Fortfarande ingen som fattar att NC redan är avlönad av FBK, BIF får under inga omständigheter slå FBK.
Det hjälper inte om vi spekulerar, Brynäs kommer inte att vinna denna matchserien.
Kommentera

Storhonken:
Ja, lugna gatan i Karlstad.... där brukar ju Brynäs va inbjudna.
OM Brynäs skall vinna i Karlstad krävs det att en del detaljer o marginaler går Brynäs väg, allt i från skadeläge, sjukdomar, inställning så klart, lite tur med studspuckarna o att varje spelare ger sitt yttersta o dessutom håller huvudet kallt.
Då duger det inte att försöka halshugga FBKspelare i parti o minut, för det mesta blir man utvisad då.... dock inte Ekholm.

Vad den sortens markering skall kallas som andra perioden inleddes med, det vet i.v.f. inte jag..... men matchen avgjordes ju där.

Att sen Brynäs spelar ganska bra vissa stunder i matchen är ju en klen tröst när man gett FBK detta resultat o gå på.
Att vissa s.k. Brynäsfans redan innan matchen kastat in handuken är ju ett tråkigt faktum...... men det är ju inte speciellt överraskande.

Nya tag på torsdag...... med förhoppningsvis mindre misstag.
Kommentera

Storhonken: den analysen du ger måste va nått från riksserien,jag visste inte att fbk hade damhockey!
Kommentera

MarcusElving: Det var mer ett försök att nyansera snacket om utklassning, när jag talar om att vi till stor del gör dom bättre än vaddom egentligen var.
Fördenskull kan dom väl ha gjort en bra match, betydligt bättre än vad dom visat i tidigare matcher?
Mkt avgörs när dom får kvittera så snabbt i 5 mot 3 pga två olyckliga utvisningar där åtminstone den andra såg väldigt billig ut.
Mkt av vår energi försvann där och sen är det i stort sett kört när dom går fram till 4-1 inom en minut.
Tycker ändå att vi inte viker ner oss och inställningen ser bra ut fram till slutsignalen.
Att det rinner iväg är inget att säga om och spelar heller inte så stor roll i ett slutspel, där man börjar om från noll igen i nästa match.
Greiss måste upp ett par snäpp om det ska finnas nån chans, håller inte att släppa ett par billiga mål som han gjorde idag.
Fan vad man saknar Svedberg just nu, han har ju dessutom gjort kanonmatcher mot just Färjestad.
Nya tag på torsdag och där kvitterar vi matchserien till 1-1.
Kommentera

Öj öj öj nu är man RIKTIGT laddad inför torsdag(OBS inte ironi)

- Nu vet vi. Det är rakt på mål som gäller. Keepern har ju för f-n en axelskada. Skräm honom! Tryck till honom! Få honom att släppa fokus på puck!

- Byt PP1a för i helvete(ursäkta men ibland så är raka ord befogade) Första linan kommer ut taggade som få. Vad gör Cz? Sätter dem i splittrade i PP. Två av dem PP2z Blanda dem i ett PP. Eero,Järnkrok och Silfver. I ett första PP. Givetvis.

- Tryck in självförtroende i grisen. Han kan stå i mål. Han måste bara bli tydlig i sina beslut.

- Tryck i backarna att de ska spela enkelt,tufft och tryggt.

- Tryck bort Cz och tryck fram TJ. Vem lurar vem när man tror att någon kan bära fanan trovärdigt inför ett lag när han redan....lämnat bort den...

Kirra det här nu då! DET är vår chans.
Kommentera

bizon: Då såg vi nog inte samma match.
Kommentera

sylf: Loggade enkom in igen för att ge dig 1+
Kommentera

Storhonken:VERKLIGHETEN idag är att vi inte KRIGAR,Vilja går före talang som det vackert heter,idag fanns inte den viljan,Jag tycker FBK va bättre i allt förutom 1:a perren då va vinågot så när med i matchen trots 12-3,andra perren vi vinner skotten men va fan skapar vi nada,3.de,en raksträcka för fbk som enligt mig körde över bif idag,vi va inte ens i närheten!!
Kommentera

Stecklarn: Glöm allt vad kilon och allt heter. Sunklöv är på väg att köra klubben ner i skiten igen, om dom nu varit ur den. Går ut i sept och är som vanligt kaxiga som fan, facit såg vi ikväll, pinsamt för så in i helvete! Bara det att nc står kvar i båset är ett skämt.
Kommentera

MarcusElving: Både Kuk Axelsson o Rickard Wallin skulle korsfästas,
dessutom, var det ingen som såg likheten mellan Sanny Likström o Alexander Bard idag.
Fjollor bägge två, gillar o göra folk illa när dom inte är närvarande.
Kommentera

Stecklarn: Nuff said.....
Kommentera

Huge:

Först skriver du att det är vi som gör Färjestad bra. Sedan ger du cred till Färjestad som spelade bra, bättre än tidigare matcher.

Kommentera

Va fan vi är ju KVAR i elitserien även nästkommande säsong RÄCKER inte för mig. Jag är HUNGRIG på mer än SÅ. Vi har ju för fan varit med i elitserien i ALLA TIDER. Höj ribban till nästa säsong BRYNÄS. Prioriteringar till nästa säsong är följande: 1: Bort med tränaren 2: Bort med Tysken 3: Behåll ungdomarna 4: VÄRVA KILON
Kommentera

Gurra88: Är det bara jag som är jävligt irriterad på BIF:s sätt att genomföra matchen?
FBK behövde ju knappast anstränga sig.
Jag ger mig tusan på att FBK köpt sig en plats i semin.
Brynäs får som sagt NC samt några junisar.
Kommentera

Huge: Fråga skitkastarna härinne?Dom trodde nog på lugna gatan...
Kommentera

Storhonken: Bra analys.
Ingen utklassning, vi gör Färjestad bra idag.
Synd på Sunkens olyckliga ingripanden, där avgörs matchen.
Tillsammans med en släpphänt Greiss som borde tagit åtminstone 2 av målen.
Känns surt och snopet att allt avgörs inom en olycksminut och därifrån kan dom kontrollera matchen.
Vi möter som sagt att riktigt bra lag som uppträder betydligt bättre än vad dom gjort i tidigare matcher, så man måste även ge Färjestad cred för bra spel.
Nu är det nya förutsättningar på torsdag när vi börjar från lika igen.
Vem har sagt att det inte skulle bli tufft?
Kommentera

Huge: Du är givetvis nöjd med CZ taktikdrag att lugna ner spelet inför andra? geniet Cznarnecki
Kommentera

Gurra88: Brynäs kommer säkert vinna en, eller två matcher, men ni kan ge er fan på att dom redan fått pröjs för att inte hota FBK.
Inte för mycket iallafall, utbytet blir NC och så får man några lovande juniorer.
Rätta mig om jag har fel...
Kommentera

Gurra88: Han har väl barn som ska läggas och orkar sannolikt inte med att höra ditt eviga bebisgnäll härinne också...
Kommentera

Vart är semifinals-arnio?
Kommentera

MarcusElving: Det kan du ge dig fan på att jag är besvärad,finns inget värre än en torsk.Men ibland måste man sluta blunda och se verkligheten.Vi är inte bättre än så här men att säga att vi blev utklassade är att ta i lite.Fbk är tyngre och lite bättre som lag än vad vi är men jag tycker vi gör en ok bortamatch mot fbk med lite för stora siffror på tavlan.
Kommentera

Bissett19: Dom måste gå den långa vägen,8-delsfinalen tror jag börja nästa fredag..
Kommentera

« · 1359636 · »