1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446555 inlägg · 7962 ämnen

Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda

Sv: Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda
wikström: de ville bara se leksand för sista gången i elitserien

mattias - 74: Så en match till Mora bevisar att ni e trognast, de är ju så JÄTTE långt dit menar ja!!!

BFG:

Alla har vi våra brister :-)

Malmen:

Bortastå var fullt ändå i den matchen... Dom som skulle åkt med på resan tog sig till mora för egen maskin.. nåt mer du skall ha rättelse för ??

mattias - 74: Det där med mest troga supportrar e nått media har skapat....

58Ollie: Låter mest som du är avundsjuk....

mok: förta och förta, det finns det där lilla att kämpa för i varje match, även om den inte syns varje gång
kanske är jag "förbrynäsad" och ser saker ur en brynäsare synvinkel enbart, men det känns för mej, som om både Frölunda OCH LHC är två "Wannabe-NHL-lag" om ni förstår mej, dyra spelarköp. ofta Amerikaner eller Kanicker (även om dom inte har så många kvar nu")
kanske det även beror på deras, rent sagt, urlöjliga klubbemblem
de flesta allsvenska klubbar har mer finare, klassiska, "Svenska" emblem
varför kan inte vi förhindra den traditionella svenska hockeyn att tvina?
men men, alla är ju inte lika
att försöka överbevisa någon är okej, men inte på nå jävla kaxigt sätt som mok antyder till

så, det ända jag inte svarat på än är vad jag fick luft ifrån
det tog jag från det syre som svävar i mitt hus

**Alla luktar fisk i GBG**

mattias - 74: Hur kan en kille med så bra smak i musik o fotboll helt plötsligt förstöra allt genom att heja Leksand!? ;-)

Dalmas1: Tredje gången gillt - Mora åker ur nästa år.

mattias - 74: Mest trogna, HA HA HA

arnio:

Märkligt att Mora har "chansat" och lyckats till skillnad då från andra som inte chansat. Säg mig arnio - vari består Moras chansning??

Det finns något som heter scouting, något Mora är rätt vassa på.

Finnarna har ju Harri själv sett in action och handplockat = ingen chansning.

Eric Johansson rekommenderades av förra årets succe Shawn Horcoff (för övrigt en annan "chansning" som ingen visste något om trots att han hade ett VM-guld i bagaget. Nu vet alla vem han är).

osv...

mattias - 74: Landets mest trogna supportrar har ni ju inte. Då hade ni inte ställt in resan till Mora.

arnio:

Leksand verkar locka med stora pengar till alla men se vad de får, kan ju ha med att det är en byhåla med ett taskigt lag att göra...

Märkligt att byhålan har 50 säsonger i högsta serien och landets mest trogna supportrar år efter år då??

Metal Guru: De flesta spelare som Mora värvat har ju inte varit så etablerade och därför inte så dyra. De mer namnkunniga spelarna har säkert fått rejäla löner, en del artiskontrakt har det tex. blivit och det ger utrymme för höga löner.
Många spelare som Mora värvat har avfärdats som värdelösa och som sk.panikvärvningar.
Mora har chansat och lyckats, men sådana chansningar är inget Brynäs sysslar med och de har knappast ens varit intresserade av de flesta spelare som Mora värvat.

Leksand verkar locka med stora pengar till alla men se vad de får, kan ju ha med att det är en byhåla med ett taskigt lag att göra...

moreten: Ja, och speciellt nu på fredag när BSKV kommer med 3 bussar och Brynäs Stockholm med 1. Då kommer det bli ruggigt bra drag. Tänk dig alla de plus många, många gävlebor som brukar kunna sjunga i slutspelet. Jag längtar tills fredag och tror vi vinner med 3-1.

Ytterbom:
Hockeyn återstår att se....
Lätaren tror jag inte vi får stryk på nu när det är slutspel.
Brukar vara riktigt bra drag i Gavlerinken när det är slutspelsdax!!

Metal Guru: Vilket minne man har ska anmäla mig till jeopardy direkt. Har kusiner i trakten.

arnio:

ok, vi har betalat bra för spelare andra ratat..?
Förväxlar du oss inte nu med Leksand?

Mora är mer: knappt betalar de som andra inte hört talas om. 

Lunkan:

Yes, det finns en grill vid namn Pomona.

Metal Guru: Mora har väl betalat bra för sina spelare, sedan har de köpt spelare som inte så många andra ville ha.

Metal Guru: Gratis dalahästar samt frikort på pomonas grill!

hette den så?

Metal Guru: Obefintliga är de nog inte men står det mellan t ex Mora om Frölunda så tror jag att spelare väljer Frölunda i de flesta fall.

GävleLasse:

Moras chanser att värva är alltså i princip obefintliga..?
Eller har du missat nån parameter?

mattias - 74: nej nej.. klart att de flesta vill spela i ett topp

GävleLasse: Klart det inte går att generalisera sådant här men tror att trivseln i staden kan ha större inverkan än vad man tror men då handlar det oftast om förlägning av kontrakt och inte nya spelare,

mok: Det går ju inte att generailsera men visst är det en kombination.

Jag tror att rankingen hos de flesta spelare ser ut så här:

1 Lönen
2 Lagets styrka (chans till titlar)
3 Geografiska läge

sylf: Jag menade dom sakerna i kombination med varandra,

sylf: Å den trenden lär ju bli oförändrad så länge DIF har ett avtal med Globen. Vilket de har även nästa år om jag inte missminner mig. Kanske de kan flytta in i AXA nästa säsong, precis som Mora kan flytta in i Ejendals ;)

mattias - 74: Ja men DIF har ju inte pengarna till det...

:-)) Näe,just det!

sylf:

Ja men DIF har ju inte pengarna till det...

mattias - 74: Köper inte det snacket riktigt.Jämför FBK och BIF t.e.x,där Gävle som stad är större men plånboken betydligt mindre.Inte fan väljer "toppspelarna" FBK för jobben till fruarna.Och om den jämförelsen skulle stämma så skulle ju spelarna stå i kö för att få spela i DIF?

sylf:

Tror att mok menar att det är lättare för vissa spelare att välja frölunda eftersom möjlighterna att få ett jobb för deras fruar / sambos är större i en storstad som göteborg...

sylf: kan inte hålla med dej där faktiskt....

mok: "Saken är väl den att spelarna inte bara ser pengarna"

Vilken sten har du legat under de senaste åren? Det handlar till 95% bara om pengar.De återstående 5 % är såna som redan säkrat sin framtid.

mattias - 74: Sant, men det fanns ju en del som ville göra sken av att Leksand h a d e gott om pengar. Nej det är snarare ert geografiska läge som avgjort de flesta fallen. Vem vill bo i en liten ort som Leksand?

De flesta "stjärnor" vill ju ha lite mer att välja på "off ice" sas

sylf:

Nu menar jag ekonomiskt och inte sportsligt.. läs tråden före

mattias - 74: "Leksand och brynäs kan inte mäta sig med FBK FRÖLUNDA HV OCH LHC....."

Att Leksand inte kan mäta sig VET vi redan,dom kan ju knappt mäta sig med Valbo,Botkyrka etc.Om Brynäs kan får vi snart reda på.

mattias - 74: Saken är väl den att spelarna inte bara ser pengarna utan vill väl helst spela i en potentiell toppklubb som helst ligger i en någorlunda stor stad som kan erbjuda jobb till ev fru och så.

mattias - 74: Hur många tror du vill spela i allsvenskan då?

GävleLasse:

Nej men nästa år skall du få se på fan när det gäller spelarköp :-)

Dessutom har inte Leksand så mycket pangar som alla tror. då hade vi fått de spelare som tackade nej och väljde andra lag. Leksand och brynäs kan inte mäta sig med FBK FRÖLUNDA HV OCH LHC.....

mattias - 74: Å det hjälpte Leksand? Att ha mycket pengar är inte vatten värt om man inte har nån som kan förvalta dessa pengar ;)

mattias - 74: Kan vara så ja någon annan drog en skön jämförelse. Men köpelag.... njaeeee.

mattias - 74: Eller så tänkte han sig inte för innan han skrev.

mok:

Han är bara avis för att Frölunda har mer pengar och kan handla de spelare de vill .-)

58Ollie: Vart fick du luft ifrån? Kan du inte vidare utveckla varför du tycker Frölunda ör ett "äckligt köpelag"??

SSK slog VF mycket svag som du säger... men varför förta sej när man inget har att spela för.

Metal Guru: TIKarna har missuppfattat det hela. De tror att de röstar på Fjäirt play priset och de har ju alla känt Sannys odör!

Malmen: Men hur många har sin egen domän o orkar hålla på :) Sen som nån sade kanske många inte skulle rösta om man var tvungen att ange email men låt gå för det för då kanske det blir rättvist iaf.

sylf: TYST! ge dem inte f l e r uppslag... ;)

brynasaren: Naturligtvis är det så. Någon rättvisa i omröstningar brukar inte finnas utan helt baserat på andra saker. Hade Dackell haft stora tuttar så hade han vunnit den här omröstningen direkt...Sen hade Slitz ringt och man hade kunnat läåsa oom Dackells planer på att vika ut sig i Playboy.. ;)

Det enklaste vore att ha EN omrösning, Vilket lag har de uthålligaste supportrarna? Klicka tills du spyr!...

« · 686427 · »