1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446140 inlägg · 7962 ämnen

Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda

Sv: Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda
mattiaskarlgren: Rutin kan han tillföra. Du har tre målvakter alla är unga. Och varför ta ut Stefan Liv? Det behövs två målvakter i ett OS egentligen. För att en målvakt ska komma in i spelet så måste han spela. En sån som Salo har varit med och vunnit OS. Han har varit med och förlorat två OS. Han skulle isf vara med för att hjälpa dom andra in i situationen. Hade Salo kommit med så hade han självklart aldrig varit tänkt att stå en match. Det var tänkt att det skulle Tellan och Henke göra.

mok: Liv åkte med för att lära och se! Henke har nog med rutin och kunnande än vad du tror och så stor som Henke redan är så stor har Salo aldrig varit och kommer aldrig vara.

mok: sant men jag anser, och det står för mig och jag tycker inte att Salo håller elitserieklass längre, tyvärr. Frölunda kmr inte ta sm-guld och dom faller på att dom har en dålig målvakt. Kolla Kallio, en drömspelare för alla lag, samma med Niklas Andersson, men det går inte om dom har en dålig målis..

mattiaskarlgren: Hört talas om rutin och kunnande? Han är våran för tillfället mest rutinerade målvakt. Sen att Henke, Liv etc är bättre i buren är sen sak men som 3e målvakt kund han vart nyttig.

Bissett19: Om han nu är så förbannat dålig som du säger varför blev han uttagen till Rosno Cup? Jag personligen tycker att Salo är bättre än flera av målvakterna i elitserien. Med undantag av Liv, Honken bl a.

FreddanVF: vi har ju inte sagt att Brynäs målvakt (honken) ska vara med i OS innan du skrev ditt inlägg. Bara det att Salo.. vad ska han tillföra en Os-trupp? ne just de, ingenting..

mok: Hur tusan vet du att han var det om jag får fråga??

Lundqvist,Liv,Tellqvist,Honken o Hento lär ju alla ha gått före Salo!!

Bara för att han var uttagen i Rosno Cup så innebar det väl inte att han var änkt för OS!!

mattiaskarlgren: Visst var det så men han var iaf tänkt för det så helt sopig kan han ju inte vara som så många här inne vill få det att verka. Sen vem som hade blivit vald hitoch dit kan vi ju bara spekulera i....

lillovechkin: Citat

"Om Salo spelar bra nu i kvarten (Men det e inte troligt),Så tycker jag att vi ska ta å damma av Wille löfkvist,Dom e väl från samma årskull?!

Eller haha;)"

Inget direkt som inbjuder till en vettig debatt tycker jag,

Bissett19: Ja du hängde väl inte med i snacket i höst när Frölunda från omgång 3 fram till omgång 18 hade 2 förluster och resten vinster. Dvs 14 vinster och 2 förluster. Därav kom snacket om att Salo kunde vara en målvakt till OS. Men det är klart det var ju den tiden som Brynäs var på dekis.

mok: vad har jag sagt som är idioti då?

mok: han var tänkt ja.. bland dom åtta målvakter som togs ut. där var även Honken med, och jag tror att dom hade tagit honken före Salo 10/10 gånger så.. + att vad ska Salo ge Henke/Tellan osv för tips när Henke redan är en av världens bästa målvakter? haha dom skrattar åt salo :)

lillovechkin: Ursäkta mej me du faller in ganska bra på dina argument själv varför FreddanVF skulle stängas av. För en vettig debatt utan massa idioti i så skall du säkerligen se att allt blir så mycke trevligare.

Bissett19: Ja men han var ju det :) Sen blev han tyvärr skadad så vi ve inte hur det hade gått.

kan någon Moderator stänga av FreddeVF från Brynässidan?,Tycker det e jobbigt med såna som ändå inte gillar Brynäs,Och tror att dom har elitseriens bästa målis m.m!

mok: "Men Salo var tänkt för OS"

Host Host......

mattiaskarlgren: Men Salo var tänkt för OS, säkerligen inte för att stå mer än kanske en sunkig match men han har erfarenhet och kan nog dela med sej av många goda tips.

FreddanVF: haha sant men å andra sidan tror jag att Bengan hade tagit nån annan målis. Salo i OS? nej tack jag tror inte det :D haha :D

Bissett19: Vi snackade med lillovechkin om SALO!!!

FreddanVF: Men när ska du börja debattera då??Säg till då va??

Bissett19: För att detta är ett forum för alla fans och för att vi inte delar vissa åsikter om Salo. Därför skrev jag här. Du säger att jag inte är mogen. Så fort du får en motgång så ska du köra iväg dom som du debatterar med. Det är ju väldigt moget.

Bissett19: Trodde du skulle haja det men förstår inte heller varför vi skall babla i Frölundaboken när vi babblar med Brynäsare om matchen.

mok: Vet inte vem du syftar på.......varför forstsätter inte ni två o babblar i Frölundaboken...???

Bissett19: Det står två rader ner... "Nä Kanske inte..."

Vad jag menade var att Salo redan är utskrattad här..

Bissett19: Mognare än en viss annan person här inne tycker jag,....

FreddanVF: "Ja vi får väl se hur det går... Spikar Salo igen eller gör en riktigt bra insats så ska jag skratta ner hela forumet"...

Du verkar vara en mogen kille!!

lillovechkin: Väntar inneligt på att få trycka ner detta i halsen på dej... :)

lillovechkin: Ja vi får väl se hur det går... Spikar Salo igen eller gör en riktigt bra insats så ska jag skratta ner hela forumet...

Nä kanske inte... MEn jag blir inte imponerad om det blir tändvätska för honom att ingen tror på honom. Han är trots allt fortfarande riktigt bra när han är på topp. Kan ju tillägga att under dessa 4 matcher så har Honken under dom tre jag räknade upp släppt 8 mål och Korhonen 3. I den sista så släppte ju Salo 3 och Holmqvist 1

FreddanVF: Om Salo spelar bra nu i kvarten (Men det e inte troligt),Så tycker jag att vi ska ta å damma av Wille löfkvist,Dom e väl från samma årskull?!

Eller haha;)

mattiaskarlgren: Jag sa det inför den här säsongen. Men i höstas så spelade han jättebra och var med i diskussionen om att bli uttagen till OS om han inte hade blivit skadad. Många har glömt detta. Frågan är hur mycket motivation ett slutspel kan ge honom. Men spelar han som i höstas så får ni se upp. Det får ni iaf för Frölunda är bra på att göra mål och i ett slutsepel så räknas inte målskillnad utan bara vinster :-)

mattiaskarlgren: Föredetting är han helt klart men bra är han fortfarande.

Ikväll blir det en liten "dipp" på jobbet! Kommer att sitta så klistrad jag bara kan vid radion. Inga ihärdiga försök till att vara duktig arbetskamrat och göra det där lilla x:tra. Sen att Brynäs gör sin plikt gentemot många och envar är ju givet:)) 4-2 till "Tigrarna"->Adios!

FreddanVF: haha ne kanske inte mot just Brynäs men å andra sidan vet du lika bra som jag att han är en föredetting, som var bra men ej längre. :)

mattiaskarlgren: Salo har stått 4 matcher mot Brynäs i år och i tre av dessa så har han släppt in endast 1 mål. Så helt jäkla kass är han inte.

mattiaskarlgren: Äh, han är med som pynt. Men pynt är också viktigt=)

Linnea: Laget kanske är bra men målisen hör ju knappst till laget i Frölunda :) haha ;)

65selander: Men inte europacupen i den nay konstellationen? Utan den gamla där även engelska sunklag spelade? Minns när Frölunda piskade Manchester Storm med 9-0 i Frölundaborg

wap.hockeysnack.com
mok: Självklart så var man på Europacupen när Brynäs var i Prag.

Bissett19: ;-) Vi är favoriter... då får vi väl vara lite stöddiga? hehe... och det gör väl inget. Jag faller ju bara hårdare om vi får stryk i den här serien. Då kan ni mobba mig hela vägen tillbaka till 1800-talet. Men jag är beredd att satsa det haha...

FreddanVF: Ni är så härligt ödmjuka......

Bissett19: Ja men ni har väl planer på att Spela i Elitserien i många år till? Då skadar det väl inte att hoppas på 19 raka till :-)

mok:

haha :)

FreddanVF: Du vet om att Kvartsfinalerna spelas i bäst av sju?......:-)

65selander: Att ni brynäsare ens vet vad europacupen är förvånar mej :)

Legendarisk tröja? Fan var det du som köpta Carnbäcks?? Annars hoppas jag inte du smutsar ner dej Linnea!!! kaffe fläckar e svåra att få bort.

Linnea: Märkte det på Europacupen :-))

Se till att tvätta dig tills söndag för då skall du få pröva en legendarisk tröja.

End Over Out,

mok: Äh, du och jag vet ju att Frölunda spelar i en liga för sig; )

Lunkan: Ja... Vi får hoppas att han inte spikar igen.... eller vi... jag iaf :)

Jag hoppas på en ny 19 matchers historia. Till Frölunda.

FreddanVF: det räcker bra med en till två öl så länge honken spikar igen :)

GävleLasse: Likaväl som Brynäs skulle spela i den finska typ....

FreddanVF:

Jag blir det, men det har med åldern och göra tror jag :) Inte för att Leksand bara snittar 2 - 3 mål per match!

« · 687329 · »