1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733230 inlägg · 7962 ämnen

Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda

Sv: Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda

90Steen_:

Vi har fyra kvar innan vi har nått de stipulerade 6-0. 

90Steen_: SALO REGERAR!!

Bonuz: Han är enögd... Missat en tripping och en solklar Crosschecking för Brynäs. Men han har tagit för den där så kallade hookingen. Dackell gjorde ju inte en exakt likadan när Plüss var nära att tappa pucken i egen zon.

Han silar mygg och släpper elefanter.

MIK 2 - 0!!! :O

90Steen_:

Fel. 2-0, 2x Kerman. 

PP, vilken start av BIF! :D

90Steen_: Är VF så trötta?

Bonuz: Lustiga utvisningar.

Ojojoj MIK 1 - 0 hehe

90Steen_: Här kommer INDIANERNA!

Farligt Lavins!

B_I_F: Orkar inte länge till!

B_I_F: Fin utvisning. Ronnies Tripping var klar. Men Cross-checkingen var ju ännu klarare.

B_I_F: Nu ska pucken in ja nu ska pucken in, för Brynäs är de bästa jag Brynäs är de bästa förynäs är de bästa!

Bissett19: Brynäs verkar het idag!

Bissett19: vilken sida hitta du kedjorna på?

Snaaart är det dags!! ;)

FreddanVF: Sjödda är för rutinerad för att gå på sånt,men det där lär du dej tids nog.....

Bissett19: Då får vi väl skicka Oduya på Sjödin.

mattiaskarlgren: Felsner extraforward,förhoppningsvis går han in o tar en fajt med Kallio så de båda får ett matchstraff!!

Metal Guru: Sant... Hade det varit ifjol så hade jag nog inte hållit Salo så högt. Men trots att jag satt å var redigt förbannad på Frölunda efter genrepet inför ES som HV vann med 7-2 mot oss och dom två inledande matcherna så visade Salo sen att han kan ännu. Så nu har jag en annan syn på honom. Men det är klart åldern tar ut sin rätt. Han lär inte bli bättre med åren.

mattiaskarlgren: Det där med LHC får du ta tillbaka. Hade dom slagit oss i den matchen så hade dom gått om oss och fått en två poängsledning mot oss. När vi vann mot LHC så hade vi två matcher kvar efter och ledde då med 4 poäng mot LHC. Så det var lite av en final. Men LHC var inte dåliga. Däremot var Norrena, som annars är vass, ganska vissen.

Bissett19: Felsner back? Kedjerna ser grymt intressanta ut!

GävleLasse:

Lycka till ikväll, jag ska kolla er match och hoppas att ni vinner. Inte för att jag gillar er mer än Frölunda men jag vill ju att slutspelet ska bli så spännande som möjligt. ;-)

Kung_Sjödin:

"...Men jag tror att jag utan att tveka skulle välja Honken vilken dag som helst om jag vore neutral draftare."

Jag kan lätt visa på en dag som du skulle framstått som en osannolikt korkad draftare om du valt Honken framför Salo.

Vad sägs exempelvis om 1994.02.28..? 

Laget enligt Swehockey:

1. HOLMQVIST, Johan
Goalkeepers 15. LINDBÄCK, Anders

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 5. KUPARINEN, Mikko 22. SUNDQVIST, Jörgen
14. MÅNSSON, Mathias 19. BÄCKSTRÖM, Nicklas 21. MOLIN, Ove

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 7. SJÖDIN, Tommy 28. CASSELSTÅHL, Daniel
24. WIDING, Daniel 23. DANIELSSON, Björn 17. HERMANSSON, Daniel

3rd Line 29. LAVINS, Rodrigo 3. JOHANSSON, Daniel
9. MALMSTRÖM, Henrik 36. LIND, Mikael 12. DACKELL, Andreas

4th Line 33. FELSNER, Brian 8. ÖHRSTEDT, Martin
20. GELLERSTEDT, Joachim 11. ALMTORP, Jonas 27. SPETS, Lars-erik

Metal Guru: Det ska bli intressant att se vad som händer ikväll. Våra "allsvenska" spelare kom ju ut i premiären och var taggade till tusen. Det skulle inte förvåna mig om det blir samma effekt nu fast nu kommer givetvis resten av laget vara lika taggade.

Det har ju pågått en debatt här Honken VS Salo och rent hypotetiskt så skulle det varit intressant att se vilka siffror Honken skulle haft i Salos ställe och tvärt om. Frölunda har ju en bra mycket starkare backbesättning än Brynäs och det skulle nog göra en hel del rent statistiskt.

Men kan man kolla på statsen från grundserien i ett slutspel? Nej, it's a whole new ballgame...

Frölunda har pressen på sig...allt Brynäs behöver fundera på är att göra allt för att göra frölundas resa så obekväm som möjligt. Brynäs har allt att vinna...

AD: Helt klart där
de få punkter Brynäs har bättre än Frölunda är just
*Målvaktsspelet - I Honken då
*Coachinigen - Då Boork har mer erfarenhet och en klart synligare vilja med laget
för övrigt så är Frölunda överlägset, men detta slutspel kan bli skrällarnas slutspel med tanke på både Mora och Brynäs

AD: Honken är bättre än Salo ska det givetvis stå :)

Att Salo är bra är nog ingen tvekan om men under alla sina år som topmålvakt så tycker jag ännu inte han har fått nerver av stål o klarar av tryck. Men att Frölunda har Salo som förstamålvakt tycker jag ändå är ett skämt, men så blir det tyvärr när man väntar för länge med Lundqvist (som enligt mig är så otrolig, komma in i NHL och vara bland de bästa där.)

Honken är bättre än Frölunda men tack vare Johan Holmqvist så kan Brynäs skrälla i denna kvartsfinal, om det blir så eller inte återstår att se.

Metal Guru:
Ja, som sagt, och vad har den kommit ur? Att Salo kan göra riktiga bottennapp är ju ingen nyhet. Han har faktiskt varit oväntat stabil denna säsong. Men jag tror att jag utan att tveka skulle välja Honken vilken dag som helst om jag vore neutral draftare. Lill-Honken har ju även bevisligen en bättre räddningsprocent...

Metal Guru: jag tycker inte att det var så konstigt att Salo avgjorde kvartsfinalen i OS 2002:D.....Med den där underbara Räddningen!

Skämt å sido,Alla gör fel!

lillovechkin:
Nej, konstigare saker har hänt. 

Metal Guru: haha :)

Metal Guru: Hoppas Mormor har så pass mycket förstånd att han inte köper in Salo,Fast hur stor chans e det då?!:P

mattiaskarlgren:

nej, precis som Vitryssland aldrig skulle få för sig att slå Tre Kronor.

Metal Guru: sant men å andra sidan skulle aldrig Brynäs få för sig att värva Salo.. :)

Intressant målvaktsdiskussion här. En sorts avancerad 'min pappa är mycket starkare än din'-lek.

Det skulle vara roligt att följa hur detta ämne skulle svänga på en femöring om plötsligt VF och Brynäs skulle byta målvakter med varann, så Honken skulle bli göteborgare och Salo Gävlebo...

FreddanVF: Jag har sett en match mellan vf - bif iår.. 3-1 vinsten till oss, var på plats i gbg då. sen har jag sett flera matcher på tv med vf och 2 på plats. en mot dif och en mot fbk och då har Salo _inte_ varit bra.. sen så mot lhc så var ju knappast lhc nått vidare bra eftersom dom inte kunde komma nått annat än trea :)

FreddanVF: där har du rätt. Hento är nog en av dom mest ojämna målvakterna i ES. han blandar toppmatcher med riktigt sumpmatcher..

mattiaskarlgren: Har du sett mer matcher med Frölunda än dom mot Brynäs? Om du såg den senaste så såg du hur dåligt vårt försvar kan vara när det inte är fokuserat. Det kan också vara jättebra som mot LHC borta där vi vann 5-1. Och där stod Salo. Och LHC är inte direkt dåliga.

FreddanVF: Börjar hålla med dig lite grann!

FreddanVF: Men snälla, ett helt lag vilar väl inte på målvakten.. Salo håller inte elitserieklass, men alla andra spelare i VF är ruskigt bra, dom har fyra riktigt bra kedjor och det kommer Brynäs få det svårt men ska Brynäs ha nån chans så är det isåfall om dom bombarderar Salo för han kmr tappa det mesta :)

lillovechkin: Hento är likadan. Han gör grova missar med jämna mellanrum. Färjestad missade nästan fjärdeplatsen pga av sina dåliga målvakter.

Bissett19: Klart han inte håller samma klass som när han spelade ensam mot Dallas när han stod i Edmonton och var en av anledningarna att dom kom till slutspel i NHL. Men han är inte så dålig som många här inne säger. Isf skulle inte Frölunda komma tvåa i tabellen. I höstas spelade han dock bra. Och det visar ju att gubben kan än... Och det trodde inte jag innan säsongen. Man behöver inte sparka på en gubbe hela hans liv för att han släppte EN puck. Det var faktiskt ett lag på isen som inte kunde göra mer mål än 3 mot Vitryssland.

FreddanVF: Hento e en klass bättre än salo!

FreddanVF: kom ihåg att det var 12 år sen!

mattiaskarlgren: Om Salo inte håller elitserieklass så borde det innebära att ni går vidare. Annars kan ju inte Brynäs hålla elitserieklass om ni åker ut? Och om Salo inte håller ES klass så tycker jag inte att tex Hento i FBK heller gör det.

FreddanVF: Har jag skrivit att han är "förbannat dålig"NOT!!!

Nu måste vi hålla isär begreppen,jag har stor respekt för Tommy Salo,inte minst för vad han har gjort för svensk hockey med ett OS-guld o ett VM-guld,men han håller inte samma klass idag,det tror jag oxå du inser.Men han kan kommer säkert lyfta sej när det vankas viktiga matcher!!

« · 687476 · »