1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733230 inlägg · 7962 ämnen

Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda

Sv: Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda
GävleLasse: Visst är Frölunda klara favouriter men att vi i senaste matchen mot Frölunda lyckades vinna tror jag betyder mycket. Där fick spearna ett kvitto på att även Frölunda går att besegra. Sen så ligger ju pressen på Frölunda vilket också är till vår fördel.

Jag tror att Frölunda tar semifinalplatsen men att de får slita väldigt hårt för den och avgör först i 7e matchen. Men jag hoppas så klart att jag har fel och kan vi ta hem första matchen så kan vad som helst hända.

brynasaren: Visst var det skönt för Brynäs att få ett slut på sviten. Men frågan är just det här med motivationen i den matchen. Brynäs kämpade som stålsvin den matchen medans frölundaiterna mest åkte runt å funderade på om de fått ned allt i packningen, passet å att de växlat pengar...

Det som kan rädda Brynäs är en drömstart, att de drar nytta av att Frölunda varit klara för slutspel (för) länge och att de är lite tröga i starten. Men det skall mycket till...

GävleLasse: Vilka trodde att Brynäs skulle vinna mot MoDo 99, ett nytt mirakel kanske?? Hög forecheking, ligga tätt på deras centrar så att backarna måste ta 2:a passningsalternativ i uppspelen, och på så sätt få ner farten i genom mittzon som vi förhoppningsvis kan äga!!

GävleLasse: Ja vi får se hur det går, men hoppas kan man ju alltid göra.

GävleLasse: Visst blir det tufft, men jag är ändå lite inne på Rodrigues linje, även om det kanske inte behövs ngt mirakel direkt för att fälla Frölunda.
Jämför man vårt spel med det vi presterade ex före nyår, så är det en ganska stor skillnad vad gäller vår förmåga att hålla ihop spelet under en hel match. Det har även blivit tryggare och säkrare på de flesta håll och kanter. Boorken är en slipad taktiker som har benkoll på hur Frölunda spelar och även hur vi själva på bästa sätt ska neutralisera dom.
Det är cupspel och efter en torsk så börjar man om igen från scratch.
Till skillnad från Keb, så anser jag dessutom att vi har en större möjlighet att fälla Frölunda än HV. Smålänningarna känns lite tyngre att möta och vi brukar dessutom göra bättre matcher i Göteborg än i Jönköping.
Kör vi med Rodrigus taktikförslag, kombinerat med att effektivt ta tillvara målchanserna så är vi definitivt inte avsågade på förhand.
Tänk på att våra allsvenska nyförvärv aldrig spelat slutspel tidigare och dom kommer att käka taggtråd och skita kätting för att gå vidare....

Alla andra HS are ink. mig själv: Det är en sak jag inte kan förstå..
Vi är överaskade att vi gått till slutspel! (Dom flesta)
Men om man kollar vad vi har tippat oss så har dom flesta tippat oss mellan 8 och 5 i tabellen innan säsongen.....
Beror det på att vi tippat med hjärtat innan säsongen??
Det kanske beror på den turbulens vi hade i klubben tidigare på säsongen??

Men jaja:P...

jag tror dock att vi kan skrälla i slutspelet iår,Det känns bra......

Huge: "Tänk på att våra allsvenska nyförvärv aldrig spelat slutspel tidigare och dom kommer att käka taggtråd och skita kätting för att gå vidare...."

Tänk på att stora delar av vårat kära Brynäs består av oprövade kort. Visst händer det att spelare överaskar men i regel är det de rutinerade som får dra det tyngsta lasset. Att tro att de flesta nyförvärven skall växa så pass att de skall kunna slå ett så pass rutinerat lag som Frölunda är att tro för mycket.

Jag märker att Rodrigues håller med mig i mina tankegångar, vi pratade i telefon idag och vi var rörda till tårar om hur överens vi var.

Nyckeln ligger som sagt var i att våga kliva på med minst en forward för att sätta press på puckhållaren och få denne att "stressa" iväg passningarna. Att våra centrar tar bort deras centrar som passningsalternativ är ett måste för att forcheckingen skall fungera. Det gäller även att vår andra forward inte sjunker ner för djupt i 1-3-1 försvaret för någon måste kliva på och sätta press på den andra backen som med största trolighet kommer att vara den forcheckade backens första alternativ.

Men sen är det matchavgörande att Brynäs är 100%-iga i egen zon när de skall rensa. Fortsätter de som de tenderat att göra de seanste matcherna med att slarva i rensningarna så kommer trycket att bli för hårt och vi kommer att hamna i knä på Honken. Å där vinns inga matcher. HYPERVIKTIGT alltså. Jag säger rensa stenhårt. Hellre en icing än att man misslyckas med rensingarna.

GävleLasse:
"Jag märker att Rodrigues håller med mig i mina tankegångar, vi pratade i telefon idag och vi var rörda till tårar om hur överens vi var."

Anar jag ett kommande manus till Brokeback Mountain 2, The playoffs...?

rackham: Hehe... det vet man aldrig..Kanske är det "The Deep" the sequal som det filas på...

GävleLasse:
Ja, filas på... :-)

rackham: Brakeback Indians 1

kom igen nu alla från västkusten anmäl er på resan upp till gävle på fredag

70 Rodrigues:
Förstod att du skulle nämna en John Wayne-rulle...
Rena Vilda Västern...

rackham: Detta är givetvis nånting man får ta sig en rejäl funderare på. Man kanske skulle ta å sätta skräck i indianerna med lite passande musik när de kommer in på isen...

Ledmotivet till Soldier Blue kanske?

GävleLasse:
Ja, eller Den Sista Färden...

GävleLasse: Bara du sjunger så isar blodet (Gammalt djungelordspråk)

För er som inte fått tag på biljetter så har jag hört att Brynässhoppen kommer att släppa 200 st, om jag minns rätt i morgon kl 16:00. Jag är inte helt säker men till 90%.

westerlind: ojojoj... "När Lasse sjunger lyssnar man" (Gammalt djungelordspråk)

Jaså så det finns biljetter att uppbringa i alla fall...

Själv har jag ju mitt på det torra ;)

GävleLasse: Den Siste Indianen

Isen låg (Isen låg), vackert vit (vackert vit),

Den var stor (den var stor), tyst och skön (tyst och skön).

Men så kom (men så kom), Brynäs man (Brynäs man)

Då sa den tappre siste Indianen

Brynäs är ej längre som förut

Då sa den tappre siste Indianen

Brynäs är ej längre som förut.

I full fart han for och grävde upp yxa stor, hör hans tjut(YYYYYL), blod och död, ond och röd, men Brynäsman tog upp ett spjut och stack det i hans SLUT.

Då sa den tappre siste Indianen:

Brynäsmannen är ej som förut.

Då sa den tappre siste Indianen:

Brynäsmannen är ej som förut.

70 Rodrigues: Spolarvätska är inte nyttigt.

GävleLasse: Ang biljetter så brukar det alltid finnas ett litet lager som dom släpper på. Eller så har dom spikat upp någon extra bänk :-)

Är du medlem i en supporterklubb så är det heller inga problem med biljetter om du nu inte vill ha en i Göteborg och tillhör BSKV. 157 biljetter varav 50 till BT.

70 Rodrigues: Lysande. Budskapet icke att ta fel på. Klassisk prosapoesi.

GävleLasse: Ska bli intressant och se hur Brynäs ställer upp på fredag? Vill inte se Kuparinen och Öhrstedt på isen dock!!

70 Rodrigues: Öhrstedt lär väl inte spela,men Kupan gör nog det,ifall Kupan skall spela så vill man ju se att han använder sina kilon på rätt sätt,vi behöver nån överstegris framför Honken.......

70 Rodrigues: Jag hoppas på sex backar så man får in en extra forward. Om man ska spela som jag vill så kommer man behöva ha in friska ben efter typ halva matchen. Jag antar att det blir Spets som en av spelarna som kommer att få det otacksamma arbetet att vara den som stressar backar och smäller på. Sedan lär det bli Felsner, Gellerstedt och Widing som får jobba med detta.

Bissett19: Varför behöver vi ett övergris framför Honken? Vi ska ju vara i Frölundas zon hela matchen ;)

GävleLasse: Ja dem spelarna blir nog viktiga om vi ska lyckas störa VF,för det kommer bli ett helt annat spel mot Serielunken,Frölunda kommer att smälla på friskt,o då måste Brynäs svara upp med samma mynt!!

Lets get ready to rumble........!!!!

Bissett19: Var är Aarnio när man behöver honom ;)

GävleLasse: Var är alla supportra när man behöver dom? Anmäl er nu till göteborg och alla som bor söder över till gävle på fredag

GävleLasse: Hemma hos frun!!!!!!!!!!!!!!!!,som ej trivdes i Gävle

51 Roger: Ja Brynäs gjorde misstaget att bara värva EN spelare från det finska mästarlaget Kärpät. De skulle ha satsat på ett par till spelare så hade frugorna haft sällskap ;)

Bissett19: Det var läääääänge sedan "Kupan" använde kroppen, tyvärr!! Lille tomas Koch i Luleå lyckades ju sänka honom :-)

70 Rodrigues: Tur att vi inte möter Lule då.......:-)

DMartinssonBSKV: Nu har vissa "element" från BSKV skränat om hur jävla bra BSKV är jämfört med alla sopiga från Gävle...

Upp till bevis ;)

Det är närmare till TV'n än till Göteborg ;)

Bissett19: Där härjar ju flunsan...Äntligen har Skoterraggarna nåt att skylla på när de åker på däng ;)

GävleLasse: Ja en del har skränat om oss, vilket jag tycker fel. Vi är inte bättre än sämre än någon annan.

DMartinssonBSKV: Givetvis så gjorde jag denna "remark" som en liten elak gliring, så vidare allvarlig var den ju inte.. "For the record" så att säga.

Visst skulle det vara kul att åka ner till Götet å kolla på hockey men tyvärr så sätter ekonomin sina begränsningar. Vi får hoppas på ett långt slutspel med motståndare lite närmare Gävle.

GävleLasse: Jag tog det inte hårt. Hoppas inte på ett långslutspel. Det räcker väl att vi spelar 12 matcher och vinner sista matchen

DMartinssonBSKV: Ja ett långt slutspel skulle lämna ett stort hål i min plånbok...I alla fall om samtliga 7 matcher skulle behövas i kvarten, semin och finalerna...

Skulle vi ta oss vidare till semin så lär det bli HV som vi får möta... Lite närmare Gävle med fortfarande ganska långt bort om man skall upp å jobba dagen efter ;)

Ropen skalla, Kupan-som-powerforward-mot-alla...

Uppdrag Kupan:
Proppa alla med A och C på bröstet samt motståndarnas spelande backar.

Det är ett riktigt slutspelsvapen!
En annan stor fördel är att det blir lugnare i egen zon...

GävleLasse: A inte så farligt att gå upp på morogn. Ska åka upp på tisdag då kommer jag hem ca 4 på natten och ska gå upp 5 sen för att ta sig till jobbet.

rackham: Skall Brynäs proppa alla med A och C samt dom spelanda backarna kommer dom få det jobbigt mot Frölunda :)

DMartinssonBSKV: Du är fortfarande ung.... jag har ju en lång startsträcka vet du ;)

GävleLasse: Hehe, men förfarande gammal är äldst.

DMartinssonBSKV: Själv så får man väl någon timme på HF´s soffa på måndagmorgon innan man måste ta morgontåget från gävle 0500

mok: Blir väl inte så jobbigt,några spelande backar har ni ju inte:-)

Senast ni hade en spelande back var väl när Pär Djoos var i klubben......:-)

65selander: För att sedan jäsa vid datorn. En annan måste ju kå¨nka runt på en massa 6 meters rör å klättra runt på stegar å grejer när man installerar dammsugarhelvetet på "Bruschet"

Bissett19: Hahaha då har jag nog missuppfattat begreppet spelande back :)

GävleLasse: Jäsa framför datorn... dom här officerarna är som barnungar ibland, kan knappt klä på sig :-))

65selander: Jo, jag har stött på några stycken under mina månader som beväringsjävel på K1/I1 ;)

GävleLasse: Malaj??

« · 685865 · »