Brynäs IF

727818 inlägg · 7961 ämnen

Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda

« · 687707 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda
Grattis Brynäs :-)
Kommentera

- Att vi förlorar en match i slutspelet -> Det kan jag ta lätt, inga konstigheter.

- Att vi gör det med 3 eller 4 måls marginal -> No big deal.

- Om vi ger Salo en "nolla" -> Oförlåtligt !!! Kan möjligen endast raderas ut av 2 eller 3 SM-guld på rad.

Sedan såg jag under tiden jag skrev detta att t o m Frölunda som jag faktiskt har haft stor respekt för är så skraja för Bäckis att dom försöker skada honom -> Det gör att jag själv får större respekt för Bäckis och Frölunda rör sig i riktning mot den absoluta botten vad gäller hockey. Ja ni vet där Färjestad och såna grishockeygäng befinner sig...
Kommentera

Davve17: Japp :-) Hade iaf funkat i Sverige
Kommentera

Bonuz: 10 raka torskar i slutspelet, inge vidare resultat. Trodde verkligen Ni skulle stå upp betydligt bättre
Kommentera

FreddanVF: Han borde starta eget uteställe.. Jasons Krog :-)
Kommentera

Bonuz: Väl kämpat tigrar, men pressen gillar INTE frölunda.
Kommentera

Tigern: Hur menar du? Jag tycker alla tidningar skrivit om hur ingen vill ha Brynäs för deras jättebra målvakt och form. Iaf innan serien började.
Kommentera

Tar ni ut eran bästa spelare?
Kommentera

FreddanVF: Pressens kelgrisar..VF..såå tydligt
Kommentera

B_I_F: Va? Utvisningen? Säger bara Klubban i isen Brynäs. Man ska inte slå folk i nyllet med den :-)
Kommentera

FreddanVF: Hur onödig?
Kommentera

Davve17: Det såg värre ut än det var sa dom på C+. Ett jack under ögat. Ingen fara.
Kommentera

FreddanVF: Nån som har mer att säga om Sjöddas skada? Har bara tillgång till vanliga radiosporten ikväll.
Kommentera

B_I_F: ganska exakt 10 minuter.
Kommentera

FreddanVF: Hur långt är det kvar av matchen?
Kommentera

brynästigern: Ja ni är bra men det skulle bara varit en tvåa per man där. Det var mycket i samma byte. Interference hakningar och ryggsäckar.
Kommentera

Db_04: Varför fick Kallio 2+2 gjorde han riktigt hårt?
Kommentera

FreddanVF: Bra lag har ofta turen på sin sida..
Kommentera

Nu tappar domaren matchen... Mycket skitspel från båda lagen nu.
Kommentera

B_I_F: nej det börjar väll den 15/3..... oväntat att den komentaren skulle komma :)
Kommentera

Db_04: Har kvalet börjat än iår?
Kommentera

FreddanVF: straffen var solklar inge snack om de
Kommentera

B_I_F: "Vi är sega idag med både anfall och försvar tycker jag"

I första så ägde ni ju matchen frånsett straffen.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Freddan :Jag svarar efter matchen!
Kommentera

Bissett19: Det var en likadan hakning som han tog utvisning för hur många ggr som helst i första. Det är precis likadant när det gäller straff som utvisning, Grejen är på vilken del av isen och i vilken situation det händer.

Tolsa var fri, Hakad, Straff... klart tycker jag. Erkänn att hade VF gjort likadant på er hade du gallskrikit Straff.
Kommentera

Gusten: Beroende på bra ARBETE i försvarszon ja.
Kommentera

Huge: När lag förlorar så e det skrämmande ofta det e flytmål , domarens fel etc... nä nu återgår jag till TVn o min läsk.
Kommentera

mok: Kan du inte tänka själv?Om du tänker på hur man fick straffen.....
Kommentera

Gusten: Hahha ja tolka kan man alltid göra... visst sistuationen som föregår straffen är en kontring men kallar knappast målet för ett konstringsmål för det.
Kommentera

mok: "Underbart att det alltid skall kallas för flytmål :)"

Vad menar du med "alltid"?
Kommentera

Bissett19: Straffen ja vad är det med den? Honken går åt fel håll får pucken på benskyddet men pucken är så skruvad av Kahnberg så den går i mål. Inget snack.
Kommentera

mok: Situationen som är upphov till straffen är ju en kontring eller?
Kommentera

mokArbetsmål kan man kalla dom, vänta till flytet kommer!
Kommentera

Bissett19:
Håller med du, men vill göra följande förtydligande:

- Salo har ett par stora svagheter -> han släpper returer ibland och kan konstra till det så det skiter sig ganska ofta i förhållande till övriga målisar. Jag inbillar mig att Boork har nån liknande teori och därför har gett orders om att grabbarna ska skjuta och gå på retur och klater.

Sen håller jag med att vi borde åka in och sopa rent i slottet och visa vem som äger! Som sagt, vad har vi att förlora. Ingen kommer ihåg vem som vann FairPlay titeln.
Kommentera

Kung_Sjödin: Jag har sagt hela tiden att Frölunda hade en enorm tur i första perioden. Men jag sa också att i andra perioden så har Brynäs haft samma tur. Seikola var ren framför Honken men Honken räddade osv. Kahnberg lägger en usel straff som går in i mål. Tur javisst.
Andra målet går på en gubbe in i mål. Sånt händer det är PP det händer i stort sett i alla matcher. Tur ja kanske. Men det bruka jämna ut sig. Tredje målet är frukten av stor press.

Men jag tycker det skulle varit Brynäs ledning i första, Där räddade Salo och turen oss...

Nöjd?
Kommentera

mok: Straffen my friend!!
Kommentera

FreddanVF: Vi är sega idag med både anfall och försvar tycker jag.
Kommentera

Kung_Sjödin: Inga av målen är väl direkt en frukt av kontringsspel....
Kommentera

Kung_Sjödin: Har du någon gammal video från 80-talet på eller?
Kommentera

Huge: Underbart att det alltid skall kallas för flytmål :)
Kommentera

FreddanVF: Har jag påstått att Salo inte är bra?
Kommentera

FreddanVF: Du talar väl min vän!
Kommentera

FreddanVF: De "experter" som påstår att Salo inte håller ES-klass hade inte en siffra rätt då, och ännu mindre nu.
0-3 speglar inte riktigt matchbilden, även om vi efter 0-2 börjar spelar lite raggarhockey och köra lite för mkt själva.
Chansen är att vi får ett snabbt mål i början av sista, annars är det kört.
Honken kan knappast lastas för ngt av målen. Odågans 3-0 fullbordar bara sviten av flytmål: djävligt snyggt förarbete som avslutas med att Odågan slår in pucken på tennis.... :-/
Kommentera

FreddanVF: Jag ska ge dig en chans, jag skriver min objektivaste ärliga mening och ser om du kan matcha det, OK?

Du kan inte påstå att VF fört matchen, förutom senare delen period 2. Nån rackare håller faktiskt koll på "% puckinehav / lag" så det är lätt att kolla upp.

Jag trodde faktiskt innan att vi skulle ha riktigt svårt mot VF men att det skulle bero på att VF tog initiativet - så har INTE skett, men p g a vårat veka försvarsspel (framförallt runt mål), och kontirngar så har ni fått en 3-måls ledning.

Sen inväntar jag svar kring det där med hockeyguden...
Kommentera

Gusten: Honken tappar också puckar. Har man släppt in noll mål i en kvartsfinal efter 40 min så tycker iaf jag att man är bra. Annars är Brynäs åt helsike dåliga. Eller??....
Kommentera

Kung_Sjödin: Men tycker du verkligen att Salo har gjort en jävligt bra match?ja det klart han håller ju nollan,det är ju alltid bra!!MEN vi är för tama i avsluten,det är ju verkligen gummiarm på Brynäs när vi närmar oss målet,de skotten han får på sej utifrån har han alltid fri sikt!!

Det är jävligt tråkigt att vi bara kan spela bra tills Frälunda gör första baljan,sen kommer de Tjeckiska huvuna fram!!
Kommentera

Bissett19: Vi har väl sett hur det går när ni spelar fysiskt, ät mer gröt!
Kommentera

Kung_Sjödin: Salo är inte ett dugg bättre än Honken...straffen räddar Honken, tvåan tar på Cassel och trean är han chanslös. Salo släpper returer på osmarta Brynässpelare som skjuter när det är som friast sikt.

Hockeyguden suger så fruktansvärt i första och nu börjar klasskillnaden visa sig tydligt.
Spänningen är så jävla lidlig så jag vet fan inte om jag kan hålla mig vaken.

Det tråkiga i kråksången är att vi kommer inte bli så mycket bättre nästa år eftersom alla får förnyade kontrakt.
Almtorp, Hermansson och Kupan KAN vara dom sämsta som har spelat ett slutspel.
Annars är jag ruskigt imponerad av Gella och Spets, sliter som djur, synd att inte dom heller har det där lilla extra som behövs för att producera.
Kommentera

Kung_Sjödin:
Har jag blivit portad från uppdateringar i forumet eller har alla gått å krökat ner sig?
Kommentera

« · 687707 · »