Brynäs IF

730060 inlägg · 7961 ämnen

Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11

« · 1360484 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 2 Brynäs IF-Färjestads BK 10/3-11
Börja ladda för nästa säsong. Förlåt. Men polacken kan dra åt h-vete.. Men nu är han väl glad som fan.
Kommentera

Skitlag. Laget som tappar klara segerchanser till förluster - gång på gång. Helvetes jävla skitlag.
Kommentera

Thomas Greiss - vilken jävla pajas. Tack för den förlusten.
Kommentera

arnio: Funderat nått mer på vilka vi möter i semifinal?
Kommentera

kommer någon med ett positivt inlägg, så lovar jag att hacka sönder deras data!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: Inte ett mål sen den, typ 13:e minuten!!

Heja Brynäs!!! Fyfan va bra ni är!!!
Kommentera

OCh en sak är säker. Greiss står överst på listan av Sundlövs alla hjärndöda värvningar.
Kommentera

Varför i helvete lade Rödin inte ner pucken när han varit inne i 2 minuter redan? Brynäs behövde ett byte och Rödin missade 4 chanser att lägga ned pucken djupt!
Kommentera

så äckligt förbannad just nu........ FAN!!

mina kunder kommer inte våga handla av mig imrn! :O
Kommentera

Gurra88: Jag tror på HV!
Kommentera

Så jävla synd att vi inte spelar i kvalserien!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Snygg retur av Grisen rakt ut på ett harmlöst skott. Allt utom 0-4 i matcher är ett mirakel.
Inte ett mål på 2.5 perioder där Grisens bjudning och en sanslös inefktivitet blir avgörande.
Kommentera

Inte ens Huge och arnio kan komma på nått positivt att skriva. just därför de inte håller sig inloggade.. Semi here we fucking come!
Kommentera

Erat: Ni har omtyckta tröjor iaf.
Kommentera

sylf:Jag ber om ursäkt ni borde ha vunnit
Kommentera

Erat: Ja, jag kan faktiskt tycka att det är synd att vi inte spelar i KS. Annars kommer dessa pajaser fortsätta år efter år att köra klubben i skiten!
Kommentera

Lesky: För att han är en NHL spelare. När man gjort ett mål i slutspelet så är man kung.
Då kan man göra som man vill.

Fö Silver skadad eller sjuk?
Granis maken till klen
L Jonsson fegast klenast och latast= C i Bif.
Tomten i mål, packa väskan å dra tack
Kommentera

Erat:

Brynäs gör en bra match!
Kommentera

Qvarre: Som jag skrev igår, Greiss spelar 100% på första läget och skiter i vad som kan hända vid en ev. retur. Han har ingen blick för vad som händer bredvid honom, vrider sällan på skallen, är inte konsekvent, har ingen strategi utan går det så går det typ.
Kommentera

Bissett19: Vann vi??
Kommentera

Har personligen svårt att bli riktigt upprörd då det känns som att vi startar i uppförsbacke när man vet hur instabil Greiss är.

Den riktiga ilskan och besvikelsen kom iställer när man insåg att Svedberg skulle missa slutspelet.

Jäklar va många billiga Greiss har släppt...hopplöst.
Kommentera

Erat: Små marginaler men FBK drog det längsta strået. Rödin klart bäst ikväll och även Bertilsson bra. Visst fan är det surt men fanns en hel del positivt att ta med sig till Karlstad.
Kommentera

70 Rodrigues: Demon tränaren Pecka har inte direkt lyckats men NHL stjärnan kan man lugnt konstatera.
Kommentera

sylf:

Nä,men jag väntar på att Erat ska hacka min dator;)
Kommentera

rafalski: Vilken match har du kollat på?
Kommentera

rafalski: Dom kan ta med sig vad dom vill till Karlstad, det hjälper inte. Med sig hem får dom ta att hjulen på bussen höll.

AVGÅ SUNDLÖV!!!!
Kommentera

Qvarre: Det är väl ok att man släpper returer ibland men för helvete skicka skiten ut mot sidorna o inte rakt fram vilket är mer regel än undantag i Greiss fall.
Kommentera

Bissett19: Och när fan började det att räknas i ett slutspel?

Det är inte bäst av 7 genomförda matcher..

Det här och nu, vinna eller förlora..
Kommentera

Tycker absolut inte att man ska lasta Greiss för mycket. Visst ska han ta 2-2 målet, sen tycker jag att han kommer ut alldeles för långt på 2-3 målet, står för långt ut och har ger en för svag retur.

Men sen måste man vara realist sett till övriga spelet, jag tycker inte att Brynäs kommer in på kassen ordentligt och skapar dom riktigt heta chanserna, därför vinner inte Brynäs.

Sen har man inte dessa matchvinnarna som FBK har i Wallin, Åslund, Berglund som var riktigt jävla bra matchen igenom.

Johan Larsson & Anton Rödin klart bästa Brynäsare.
Kommentera

Huge: Men nu vann vi inte narcissus....
Kommentera

Huge: Nämen titta, har CP-folket vaknat, kul!

Att Brynäs förlorar de flesta jämna matcher och har EN slutspelsvinst sen 2007 är förstås bara tillfälligheter?
Kommentera

Lindström: Antagligen samma som du, tycker du det skilde mycket mellan seger och förlust ikväll?
Kommentera

Krossade med 7-3 eller falla med flaggan i topp, 3-2 efter förlängning är lika förjävligt. Det är bara segrar som räknas.

Den här tyske killen i mål är inte någon bra målvakt.
Kommentera

mattiaskarlgren: Signifikativt för matchen var att Brynäs dumpade pucken väldigt ofta men följde inte upp med fysiskt spel.

Greiss tabbe blev matchavgörande.
Kommentera

mattiaskarlgren: "Visst ska han ta 2-2 målet, sen tycker jag att han kommer ut alldeles för långt på 2-3 målet"

han gör fel på 2 av de 3 målen, men du väljer endå inte att lasta greiss.
Kommentera

Gurra88:

Äsch,om du läste vad Erat skrev så fattar du.

När FBK gjorde 1-2 så visste man hur denna match skulle sluta,FBK:s bredd avgjorde ikväll,speciellt när NC gick ner på tre femmor så tidigt i matchen.
Det enda positiva ikväll är att Dick Axelsson får sitta och skumpa på en buss till Karlstad magsjuk.
Kommentera

Lindström: God natt forumet och konstaterar att det även är god natt Brynäs.
Hur fan ska man kunna orka ta sig upp i morgon?
Så sjukt tung förlust med tanke på att jag tycker att Brynäs var värd en seger. Vi har inget flyt mot FBK när det kommer till slutspel.
Kommentera

mattiaskarlgren: Bra analys.
När dessutom Lauritzen försvinner så försvinner mkt kreativitet framåt.
Med tanke på skadeläget så gör vi en riktigt bra match, den bästa på mkt länge.
Vi skulle behöva lite flyt och få in nån skitpuck på alla lägen som skapas, men det vill sig inte.
Tufft skott som Greiss släpper: ett närskott från 3 meter upp mot bröstet och där gäller det bara att stoppa pucken.
Sen visar sig akilleshälen med hans spelstil: han hinner inte tillbaka i position och blir satt ur spel. Där måste isf backarna vara med och ta ev returer men allt går snabbt och det är trötta hjärnor mot slutet.
En snopen torsk där jag tycker vi ändå är värda att vinna, sett till hela matchen.
Vi är iaf det mer spelförande laget som vill framåt och det tar vi med oss.
Tänk hur det hade kunnat se ut med en frisk Svedberg samt Dackell, Nordan och en hel Lauritzen på isen.
Ser tungt ut nu men en vinst på lördag och vi är med i matchen igen på allvar.
Man måste tro på chansen.
Kommentera

rafalski: Ja, Bif söker sig inte in på mål vilket Fbk gör i ALLA lägen. Sen är inte deras målis som ett bollplank där alla returer kommer rakt ut.

Sen Rödin bäst?
På vad?
Han gjorde ett mål sen var han bedrövlig.
Killen som måste kladda sig fram i alla lägen.
Kommentera

Ja fan att man inte bara kan vara realist och inse att steget mellan lagen är för stort, men det klart det känns trist att vara gamnacke och ge upp innan matcherna är spelade också, kontentan är att allt är skit.
Kommentera

Qvarre: "Inget flyt och ett lag som är värd en seger".

Så här ligger det till: Bara segrar räknas.

Sen ligger det även till så att FBK ska slå Brynäs 8 gånger av 10 i slutspel, sett till spelarmaterial, organisation runt laget etc. Så det lutar åt fyra raka segrar nu - för Karlstadlaget.

Men nästa säsong, då jäklar, då ska Brynäs "nosa på en finalplats", eller hur det nu var Sundlöv sa.
Kommentera

Huge: Brynäs har alla chanser i världen att vinna på lördag! Skadade spelare får man däremot räkna med. Synd bara att man behöver räkna med en "hel" målvakt som dock spelar som en skadad...
Kommentera

sylf: " Nämen titta, har CP-folket vaknat, kul!"

Vaknat?
Ni har ju för fan varit vakna sen HS startade....

Kommentera

Lindström: "Sen Rödin bäst?
På vad?
Han gjorde ett mål sen var han bedrövlig.
Killen som måste kladda sig fram i alla lägen. "

Då har vi nog inte sett samma match!
Kommentera

Huge: "Ser tungt ut nu men en vinst på lördag och vi är med i matchen igen på allvar."

*ASG*
Kommentera

Huge: " Lauritzen försvinner så försvinner mkt kreativitet framåt"
Den patenterade puckkåtsdribblingen över hela banan som slutar 99 gånger av 100 med att han tappar puck 2m innanför deras blå.

"Vi skulle behöva lite flyt och få in nån skitpuck på alla lägen som skapas, men det vill sig inte."
Ja då duger inte det med att kladda runt i hörnen.

"Sen visar sig akilleshälen med hans spelstil: han hinner inte tillbaka i position och blir satt ur spel. Där måste isf backarna vara med och ta ev returer"
1.Målisens jobb att rädda puckar
2.Om han inte kan hålla den, då ska den styras ner i hörnen
INTE RAKT UT.
A B C för alla målisar man inte för våran NHL lirare..
3. Backarna ska avlasta efter skott om ovan inte inträffar.

Eller ska vi köra med en målis och en back i mål för att kompensera att Tysken är kass?

"Tänk hur det hade kunnat se ut med en frisk Svedberg samt Dackell, Nordan och en hel Lauritzen på isen"
Tänk om dom som spelade gav allt alla spelminuterna dom får.

Eller är det "tänk om" som ska vara klubbens ledord?

SE PÅ AIK hur det funkar. Å vad det gör för dom med publik på läktaren.
Kommentera

Lindström: Var är arnio med sina käcka ramsor??
Kommentera

GävleLasse: Absolut. Vi dumpar pucken näst intill varje gång MEN det kvittar för vi är knappt aldrig först på pucken.

En annan sak som jag är grymt förbannad på är om FBK får ner pucken i offensivt hörn och en BIF-spelare har pucken under kontroll då ska backen eller vem det nu är ALLTID spela pucken tillbaka via sargen där det är typ 2-3 spelare redan och man får återigen ett anfall emot sig, jag fattar inte varför dom hela tiden ska göra detta.
Varenda gång är det likadant att dom ska lira samma sarg ut.
Kommentera

Huge: Vi kan inte vinna en match med en målvakt som kastar pucken i eget mål. Han påminner lite om "monstret" i sin stil. bara att när monstret spelade i fbk var spelarna alltid först på returerna. På våra nollor till backar finns det inget som heter först på returen
Kommentera

« · 1360484 · »