Brynäs IF

728070 inlägg · 7961 ämnen

Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11

« · 1361449 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Bissett19:

Död åt norskjäveln!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Lunkan: lite fel där men ni hajjar vad jag menar...
Kommentera

Fy fan vad stolt jag är över Brynäs idag! Det var ingen välspelad match men det var en grym kämpainsats från samtliga! Vi fick se fysiskt spel och vilja helt enkelt.

Granis var kung idag, så här ska han jämt spela. Han var i ansiktet på Dick Axelsson hela matchen och det märktes att Axelsson inte alls kom in i matchen. Målet han gjorde var väl det enda positiva han bidrog med, sett med FBK ögon. Jag tycker dessutom att Greiss ska ta det skottet!

Kahnberg är en stor favorit hos mig och som jag har sagt förut så vill jag verkligen ha kvar honom. Han var också kanon ikväll.

Men alla i laget förtjänar beröm för kämpainsatsen och viljan! Jävligt kul att se.

Kommentera

Lunkan:

Inte lätt att skriva när Erik(tjugo8) kör som en kratta?=)
Kommentera

Bissett19: kan bara hålla med, skönt med nån som är förstående, hata fbk (starkt ord ogilla då.:-))
Kommentera

Lunkan: Ja, finns väl få gånger som ramsan "Bonde söker fru på bortastå" passar som på måndag....
Kommentera

Varför plockar dom inte hem Emil Sandin från Mora?
Kommentera

Man kan då inte anklaga FBK:s webredaktör att vara opartisk iallafall! Kolla vad han anser om Holtets tackling samt att Bastiansen (!) får sin klubba avslagen innan Brynäs avgörande... Vems klubba är det som går av egentligen?
Kommentera

Måste tillägga att det är fullständigt pinsamt hur Färjestadsspelarna kastar sig och filmar. Granström hade helt rätt i sitt "Italienska fotbollsspelare" uttalande. 

Domarna måste fan städa bort sånt där fjollbeteende, herregud!

Domarna var för övrigt kassa ikväll, tycker jag.

Kommentera

erik_m: För att han är handskadad och har minst tre veckor till med skena innans han får ta av den.
Kommentera

tompap71: "Död åt norskjäveln!!!!!!!!!!!!"ägen. Engå på knä!! jävla massa hån, personliga påhopp, ALLT, kan få hela laget att

För en annan, som var med redan när det begav sig på 80 talet:-)

I den 2:a finalen så crosscheckade Anders Broström, då ansedd som Sveriges störste och tuffaste(?) spelare Janne Kock i ryggen i scandinavium. När han vid nästa besök i Gavlerinken blev totalt hånad och utbuad sket han nästan på sig, blev aldrig sig själv efter den incidenten och Brynäs håvade in sitt 10:e SM-Guld. Hoppas nu för allt smör i småland att dagens ungdom har samma stake som de hade då, då kan det här gå vägen!
Kommentera

Lindström: Sätt in Dackell och Sandin i samma kedja ;-)
Kommentera

Treklövern1912: Enarmade bandit linan!!
Vilket namn =)
Kommentera

Lindström: Dom skall spela bara shorthanded :-)
Kommentera

sylf: Det var ganska bra stämning i hallen också när I 14 var sponsor.
Kommentera

Treklövern1912: 1000 militärer på ståplats plus gratis ärtsoppa utanför:-)
Kommentera

sylf: Undrar om de inte hade också sina fältflaskorna med sig ;-) Det luktade inte bara ärtsoppa.

Redigerad kommentar

Kommentera

Treklövern1912: Ne mök oxå :)
Kommentera

Treklövern1912:

Vi är rökta.
Kommentera

Treklövern1912: Det finns ju en mening i Holtets citat som tyder på att han inte alls är så ångerfull:

"Det är klart att det är jobbigt och jag hoppas verkligen att han kommer tillbaka rätt så snabbt" RÄTT SÅ snabbt. Typ lagom tills matchserien är över. Viss reservation på at han är norrman och inte kan språket.

Som relativt opartisk åskådare så kan jag bara säga att jag hoppas på minst 3 matcher på både Axelsson och Holtet. Vidare så hoppas jag numera att ni slår ut detta patetiska lag av filmande, tjuvsmällande fjollor.

Grattis till kvällens seger Brynäs!
Kommentera

Olle: Det kommer att bli svårt med så många tongivande spelare borta men å andra sidan blir gruppen mer sammansvetsad. Dom fick en tankeställare i kväll och det kanske kan hjälpa oss. Tack för stödet ;-)
Kommentera

Bissett19: Ja, kan man inte spela ut ett lag kan man ju alltid "skada" sig fram. Hoppas verkligen gävlepubliken fattar läget och agerar som man bör nu!!
Kommentera

Jag har ju ingen Brynästatuering direkt (inte ens en gnuggis) men här håller jag en tumme för er. Smutsiga Färjestad.

Redigerad kommentar

Kommentera

Treklövern1912: Naturligtvis måste jag ju säga att Axelssons situation jämför jag direkt med Pikkarainen VS McNevin och jag tycker att Axelssons är MINST lika farlig, knuffen är definitivt tydligare och hårdare (ja jag är partisk, jag vet). Hur som helst så ser jag inte varför inte disciplinnämnden skulle använda det fallet som riktmärke när dom stänger av Axelsson.

Vidare så rättfärdigar den dumme jävla norrmannen sin tackling med att han tror att Järnkrok vet att han kommer och vänder upp ryggen. Jag kan räkna till MINST 7 skär innan Holtet sätter in den tacklingen. Solklart matchstraff och avstängning.
Kommentera

Olle: Det ska bli spännande att se vad diciplinnämnden säger.. Det mest troliga är att det inte händer ett skvatt. Finns det några som är fegare än våra domare så är det ju de tomtarna.

Fortsatt slutspel och stora intäkter till "storklubbarna" är viktigare än hälsan på en spelare vars karriär kan få ett abrupt slut.

Landsförvisa norrmannen, sänk honom i Gävlebukten.
Kommentera

Olle: Håller med dig fullständigt.
Kommentera

GävleLasse: Smutsa inte ner vattnet i Gävlebukten. Ta Sognefjorden i stället :-)
Kommentera

GävleLasse:

Om det nu kommer på diciplinnämndens bord,nu hoppas jag att Brynäs inte står med mössan i hand utan först och främst anmäler Holtet,sen att man konsekvent sågar tacklingen i media...
Kommentera

GävleLasse: Jag tycker också att det skall bli extremt intressant att se hur detta utvecklar sig i disciplinnämnden, utan att jag på något sätt saknar respekt för Järnkrok och vad som hände med honom. Men faktum är att "småklubbarna" ofta tycker att "storklubbarna" får fördelar. Ikväll har vi två fall som är riktigt solklara. Det ena är dessutom underbyggt med resultat från en tidigare dom, nämligen den avstängning som Pikkarainen åker på när han knuffar McNevin. Om båda FBK-spelare kommer undan så ser jag det som direkt korruption/grov försummelse.
Kommentera

Olle: Jag har inte sett Pikkarainens situation men jag utgår från att den var lika felaktig i och med att du säger det.

Svensk ishockey är ute på väldigt tunn is när man hela tiden låter följden av förseelsen vara rättesnöre istället för förseelsen. En ful tackling är precis lika ful även om det inte blir nån skada. Här måste DN vara järnhårda och döma böter och avstängningar så fort en förseelse sker. Inte bara agera när det händer en olycka.
Kommentera

Bissett19: Ja Brynäs har ju varit flata förr. Det finns en risk att man försöker njuta av vinsten istället.

Men här gäller det att störa FBK så mycket man orkar. På isen och utanför isen.

Sen tycker jag att Brynäs borde göra en markering till FBK's klack och INTE tillåta några flaggor alls på bortastå för resten av matcherna i Gävle. Det finns ju en risk att det bara blir en men hoppas kan man ju alltid.
Kommentera

GävleLasse:

Var inne lite och läste på FBK:s oficiella forum,enligt dom är det några Brynässpelare som provocerar klacken.
Nån som såg nåt?
Kommentera

Bissett19: Var har du läst det?
Kommentera

Bissett19: Det finns ju bra bildbevis på jubelidioten i vit tröja som hackar med flaggpinnen genom spelargången.

Har Färjestad som förening något vett så portar de givetvis dåren från LLA.

Jag tror inte att Brynässpelarna provocerar honom, hur ska de kunna göra det genom spelargången. Det är ju ingen spelare som stannar till utan alla går ju raka vägen ut mot omklädningsrummet.

Hoppas idioten skäms ordentligt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: Detta borde rendera i saftiga böter.
Kommentera

Treklövern1912:

Ja precis.
Ge dom ett säsongskort LLA,det är ett skapligt straff=)
Kommentera

Bissett19: Både HV och FBK har huliganer. Den ena med slipsar och den andra med flaggor :-)
Kommentera

MarcusElving: Dommarna var helt SLUT ikväll! FBK har garanterat ett sammarbete med domarkåren! Så jävla less på att det ska få va så här! =(
Kommentera

Bissett19: Ja sicken stor jävla idiot men nu har jag lagt han på minnet:-)
Kommentera

foppa78: Du behöver inte göra det. Skall till Karlstad på måndagkväll efter matchen.
Kommentera

Treklövern1912: Hahahaha då ses vi där så tar vi dom hehehe!
Kommentera

F.Ö så tycker jag att Leif Boork är ett stort jävla skämt som inte borde få kommentera hockey mer, viken jävla gris han var ikväll alltså...!!
Kommentera

andreasknox: Han missade alldeles för mycket under matchen. T.ex. trippingen före 2-1 målet. Och sedan har han mage att försvara lutfisken. Han har inte kommit över det än att han inte blev sportchef i BIF eller sedan kan det ju vara åldern :-)
Kommentera

Men helt underbart med en seger iaf, riktigt jävla bra jobbat!! Som blev dyrköpt som faan...O såå skönt att Granis fick avgöra, som vågade säga vad han tyckte om fjollorna i FBK, som får så så mkt gratis av domarna, det är för bedrövligt att det ska få vara såhär alltså! Men grattis till segern Brynäs, ikväll visade ALLA stort <3 för varandra! =)
Kommentera

andreasknox: Är det samma domare på måndag?
Kommentera

Treklövern1912: Ja du jag gillade nästan boork ett tag, för han har väl ändå pratat rätt bra om Brynäs ett par gånger på slutet, men ikväll hade han ju helt klart en FBK tröja på sig under kavajen, han skulle säkert ut på krogen i karlstad en sväng efteråt...Ang utv så missade domarna en hel hög på FBK minst sagt..
Kommentera

« · 1361449 · »