1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446524 inlägg · 7963 ämnen

Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24

Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Zappaholic: tittar som sagt mest på SAIK-matchen.

Slutspelshockey med allt vad det innebär.

OM vi lyckas ta Malmö så måste vi verkligen hantera det fysiska spelet.

BIF Kungen: kung i HA eller stryklag i SHL. hinken gradin valde det första...

OveJärnkrok: tv4 play? Förstår inte ens vad du menar?

Jag eldar inte upp mig på grund av att jag skrev några frågetecken extra. Hur tänker du där?

Så inga enstaka bedömningar påverkar totalen alltså. Tack då vet jag.

OveJärnkrok: ”smög in” i Modo-boken, skrev inget.

Fy fan..lider med dem…

Gavve: Precis, gäller att se "the bigger picture".

Zappaholic: Jag säger ju totalt sett. Pratar inte om enstaka bedömning. Haha..Varför eldar du upp dig? Du kan fortfarande se Modo på tv4play om du vill.

OveJärnkrok: Att Modo gjort 3 mål på senaste 3 matcherna (alla 3 kom i en match) är så klart inte något man kan lasta domaren för. Tror inte Modo hade vunnit 2 matcher i rad till även med en domare som inte gör ett enda misstag till.

Sen är det så klart trist med felaktiga domslut vilka det än drabbar. Speciellt i en matchserie som faktiskt kan avgöras i dag. Det tror jag alla håller med om (kanske inte HV-fansen just i dag dock).

Zappaholic: Winberg avgör väl när han petar upp puck till hv som kommer på blå när signalen inte kom.
Det gör vinner hv med 6-0

Danne66:
Ja det har varit några riktigt horribla missar i Hv:s favör tyvärr men i ärlighetens namn så har Modo allt sig själva att skylla då de viker ned sig totalt de sista 4 matcherna

Schonning: Även om dessa två beter sig galet finns många hederliga Modoiter. Det är synd att inte ha Modo i SHL, HV har mycket större resurser och kan ta sig tillbaks snabbare.

Skönt ändå att det inte finns nån risk att vi hugger på nån trött jävla hv spelare till nästa säsong, köper inte att vi skulle värva typ luoto han är ju helt jävla bedrövlig😂

OveJärnkrok: Men du ser väl icingsituationen? Hur är den inte avgörande?????

Brynäsaren05: Jag känner väl att det räcker med lidandet det innebär att åka ur SHL. Den här gången är det nog dessutom tuffare än nånsin att åka ur utan fallskärm m.m. MoDo har heller inte någon skattkista att gräva ur som HV hade haft.

Zappaholic: Tycker inte totalt sett att domaren blir en avgörande faktor. Det är väl det centrala. Hv har varit kaxigare och lite elaka, Modo har sprungit och skvallrat till fröken. Typ.

Cardigan Daffipoff: Hahaha, nu ändrar de icingbeslutet.

Brynäsaren05: Det är typ max fem pers som stått för det allra mesta av dumheterna det senaste året. Åker de idag är inte så lite ovärdigt att vara inne och jävlas med den som har det svårt. Vi i Brynäsboken är större än så vill jag tro.

Öhlund är så usel så det är tragiskt. Redan sabbat denna matchen för Modo och nu ska han leta kompensation. Agera rätt från början istället. Följ med Modo ned i HA, tack!

OveJärnkrok: Självklart. Men det går ju att se allt lite i gråskala, inte bara svart eller vitt

Brynäsaren05: bara för att man kan så måste man inte.

Stå över deras låga nivå tänker jag, låt de hålla på…

Synd att HV verkar vinna, njuter dock av vetskapen att JFK och modomille lider

Zappaholic: Domarna förstör den här sporten! Förjävligt.

BIF Kungen: Absolut. Men ingen av de matchserierna avgörs i dag. Är det något lag som har matchboll där medan vi redan är klara tror jag det skulle vara mer intressant för många. Jag själv kollar på alla ändå. Inklusive SSK-Kalmar & Löven - AIK. Fördelen med att ha flera skärmar.

Ruskigt förvånad över hur olika Frölunda - Timrå-serien är. 23-7 till Timrå i skott efter halva matchen i dag. Var 16-9 till Frölunda efter 2 perioder i förra matchen. Verkligen två helt olika ansikten beroende på dag där känns det som.

Zappaholic: Det har varit en del dåliga domarinsatser som gynnat Hv, men totalt sett så förlorar Modo för att de är sämre.

nittontolv: Varför då? De har varit så jävligt otrevliga mot oss.

nittontolv: Precis, va medmänniskor

MoDo ser ut att tacka nej till SHL nästa år.

OveJärnkrok: Nej men du kanske ändå noterade att det var två riktigt usla beslut som gav två mål till HV

Brynäsgubbe: Hoppas ingen går in och stökar i deras bok när det är över. Låt dom sörja i fred.

OveJärnkrok: ser inte dagens Modo-match så du har säkert rätt.

Själv gillar jag Niederbach sett över hela säsongen, uppenbarligen sämre idag då…

Zappaholic:
Riktigt tråkigt i sånna här matcher.

{10753}: Iof inte domaren som tvingar Måns Carlsson att slå en klubba i käften på Pettersson, inte heller domaren som säger åt Jasek att dribbla som en clown framför egen kasse..

{10753}: Två mål de faktiskt mer eller mindre får av domarna.

Nej nu lider jag fan med Modo, ytterligare en match domarna förstör.

Nivån har varit helt brutal i år.

Då gratulerar vi håve till SHL säsongen 25/26. Finns inte en chans att MoDo vänder på detta.

Domarkåren har iallafall bestämt sig för HV

Gavve: tänker också: i kvartarna spelar förhoppningsvis våra kommande motståndare, dvs mer intressant…?

Zappaholic: helt otroligt att man inte kan utmana domslutet.

BIF Kungen: Bättre hockey kanske men känns som kvalmatchen betyder mycket mer än kvartsfinalerna.

Rödin1912: Men vad gör backen sen då, petar upp den till hv spelare trots att han inte ens är attackerad.
De fick en chans i egen zon och dem tog chansen att ge bort pucken. Det är konstigt hur de kan ha så dålig skärpa i egen zon.

Aagaard då? Bra människa som är bra på hockey! Perfekt för Indrasis plats!

Rödin1912: Otroligt dåligt av domarna. Praktskandal.

Och nu en riktigt tveksam utv. Allt går emot Modo

Rödin1912: Alltid ogillat dessa jäkla bedömningar vid icing. Ibland skiter dom bara att blåsa fast det är solklart.

Peja: OK, tack svaret.

Tänker att det borde vara bättre hockey/mer sevärt i kvällens kvartsfinaler.

BIF Kungen: För min del följer jag alla matcher i dag. Just nu 5 matcher i gång här hemma. Men just HV-Modo är väl intressant för att det är vinna eller försvinna för Modo. Om Modo förlorar i dag är de klara för Allsvenskan.

Hade det varit ett play-in mellan HV och Modo hade nog ingen brytt sig nämnvärt om matchen. Tycker själv alltid det är intressant att följa kvalet för att se vilka som klarar sig kvar och hur laget som åker ur kommer formera sig i HA (Oskarshamn kunde jag inte bry mig mindre om dock).

Upplever inte att det finns någon särskild rivalitet mellan lagen. Fanns väl några få (extremt få) modoiter som var in här inför säsongen och höll på men det har försvann ju rätt snabbt då det var svårt för dem att hävda att Modo skulle vara bättre än Brynäs när serien väl startat. Fanns säkert en del (några få) Brynäsare som var in i "deras" bok och höll på också (alla Brynäsare kan inte bete sig).

BIF Kungen: Ser bara ingen spelare jag skulle vilja ha in. Möjligtvis...Möjligtvis Bernhardt.

Fyfan vad vidriga domarna är, årets solklaraste icing å hv gör 2-0, kokar åt modos vägnar…

OveJärnkrok: man kan ju tänka att svaga psyken i Modo kan bli bra i Brynäs-miljö eventuellt..

Gavve: tänkte generellt på lagets poäng, att modo som lag gick tuft den tiden

BIF Kungen: Nej, det är nog bara en HS-rivalitet där främst Modo-fansen, eller rättare sagt några av dom, har spenderat massvis med tid att snacka ner Brynäs de senaste åren.

« · 2849127 · »