Brynäs IF

730661 inlägg · 7961 ämnen

Kvartsfinal 4 Brynäs IF-Färjestads BK 14/3-2011

« · 1362583 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 4 Brynäs IF-Färjestads BK 14/3-2011
mattiaskarlgren: Du får försvara honom. du kanske känner hans pappa?

Men bertil va anledningen till förlusten i en jämn tillställning.. Synd bara att sånna klantigheter aldrig går åt andra hållet. Men så slipper vi nog bertil nästa år.. Ska vi spela semi har vi inte råd med sånna misstag
Kommentera

Huge: Kahnberg är vår bästa forward idag. Å andra sidan var det ju jämnt överlag då Brynäs inte skapar alls mycket heta chanser förutom i PP.
Kommentera

Gurra88: Hade inte Ekholm varit bambi, hade inte Bertil varit bambi.. Ja då hade FBK inte gjort ett enda mål.

Visst fan gör båda var sitt misstag men sådana misstag kommer alltid att hända men att hänga en spelare för att forwardsen tex inte kan göra det bättre på 60 minuter är bara pinsamt.

Sen kan man snacka hur mycket man vill men med dagens trupp (ej skadade spelare medräknade) så kommer man aldrig att rubba FBK över sju matcher. Det hade man aldrig gjort med hela truppen tillgänglig heller.

Att sen då skylla på ett enda misstag på 60 minuter som tyvärr händer med en minut kvar är tufft. Hade det hänt 2 minuter tidigare hade du inte sagt likadant.
Kommentera

Huge: Absolut, håller med dig fullt ut. OM inte din polackälskarinna petat honom så hade vi haft god marginal..

Dessutom kan du sluta såga honom, för inget är klart. Sundlöv försöker behålla honom. men det ser inte ljust ut. För varför skulle han vilja spela i tråkgävle ytterligare en säsong?
Kommentera

Huge: Tråkigt att Kahnberg lämnar, en av få som kan göra 20+ mål i Brynäs!
Kommentera

mattiaskarlgren: Och tänk om Kahna istället hade gjort lite fler mål i serien?
Då hade vi sluppit Färjestad i slutspelet.
Det är Kahna den sopan som förstört allting, och inte Bertilsson...
Kommentera

mattiaskarlgren: Hade bara inte Bertil varit bami på hal is så hade det aldrig hänt.. och han hade plockat bort de som ett litet skit.. nej du kan inte hockey, inte ett jävla skit.
Kommentera

Huge: HAHAHA.. Jag vet ta mig fan ingen dummare busschaffis..

Kahnberg skapar och skapar och utan honom hade vi varit totalt uddlösa framåt.

gräv en grav till dig själv..
Kommentera

Gurra88: Om man ska prata press/styspel så vill jag veta vilken forward som inte kunde styra deras uppspel? Lika mycket den spelarens fel isåfall..

Jag vet att jag är rubbad, men jag kan hockey iaf!
Kommentera

mattiaskarlgren: Bertilsson var en av BIFs bästa idag att håna honom för ett misstag är patetiskt. Vi behöver flyt med så många borta, inte oflyt.
Kommentera

sylf: Ja, det är ju helt otroligt att Brynäs mönstrar varannan 90-talist som bor i Gävle men likförbannat är det Sundlövs NHL-meriterade stjärnback som står för matchens största individuella misstag. Clarke är värdelös både defensivt och offensivt, och det som är mest skrämmande är att Brynäs faktiskt scoutade honom. Fingertoppskänsla.... not.
Kommentera

sylf: Det kvittar om vi hade vunnit idag, vi hade inte haft en chans över sju matcher sen ändå. Så bra är tyvärr inte dagens Brynäs.
Kommentera

mattiaskarlgren: Tycker faktiskt att Kahna är sämst på plan idag.
Brände ett par fina lägen som hade avgjort matchen till vår fördel.
Nu vinner dom istället på hans värdelösa och usla avslut.
Men Sundlöv har som bekant redan talat med Kahna om framtiden och önskat honom lycka till i Göteborg.
Skönt....

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88:

Håller med dej här,spelar ingen roll att Bertil varit våran bäste back i denna matchserie,man får inte göra såna misstag med nån dryg minut kvar.

Det är bara erkänna att FBK är tack vare alla skador på våra nyckelspelare ett bättre lag även fast dom inte känns riktigt då bra som jag trodde dom skulle vara.
Hoppas Gnaget kör ner dom i grillorna i semin.

För övrigt tycker jag att Rödin och Kahnberg ska få varsin puck att leka med tills nästa match,maken till puckkåthet får man leta efter ikväll,speciellt på #18.

Sen är det fantastisk hur 7200 kan låta som 150 pers..Bara i Gävle.
Over and out,nästa år jävlar!
Kommentera

mattiaskarlgren: som sagt. jag skiter fan i vem som var skyldig till första målet. men clarkes likgiltighet går ju inte ta miste på..

Så det va nån annans fel det sista målet? då är du ju bra jävla rubbad
Kommentera

Gurra88: Ja, arnio dyker väl upp här senare och tjatar om att nu vinner vi 3 raka, tjohoo!
Kommentera

henke1: ja nästa år ska vi snudda på finalen. ser fram emot de
Kommentera

henke1: Tackar, bra att någon håller med!

Gurra88: Bra då vet jag vad du har för syn på hockey. Då lastar vi Ekholm för första målet, kanske även Greiss som är seg i överförflyttningen.
Kommentera

sylf: Ja det måste han ha.. Men tycker nog arnio borde ha lite koll också?
Kommentera

Förlust med ett misstag så här i slutet känns ju jävligt tufft :( men vi får vara nöjda med hur spelarna spelar idag med 5 sjukt viktiga spelare mot ett helt skadefritt Färjestad. Nu är det bara att hoppas att vi kanske kan vinna i Karlstad på onsdag även om det blir tufft men det blev ju inte riktigt vårat slutspel iår heller med så många spelare borta:( Skulle det bli förlust på Onsdag ser jag fram emot en förhoppningsvis intresant "Silly Season " och nästa år blir vi livsfarligt ;)
Kommentera

Gurra88: Vet inte, Sundlöv har nog koll på det där!
Kommentera

arnio: Vilka får vi i semin?
Kommentera

mattiaskarlgren: Hahah.. lägg ner försvarandet av honom.. Han är inget barn längre. Han gjorde ett förjävligt misstag. Vilket gjorde att vi ligger under med 3-1.. Då ger jag fullständigt i att han va bra i resten av matchen..
Vi vinner knappast några matcher på bra prestationer.
Kommentera

mattiaskarlgren: håller med dig i alla inlägg idag döö ;) riktigt bra skrivet får man säga!
Kommentera

Gurra88: Klart det är tråkigt, men att säga att en spelare är usel bara för att han gör ett misstag igenom hela matchen är ju bara korkat. Vem fan var forwarden då som inte kunde klara av att pressa deras back vid uppspelet.. Det finns många faktorer man kan ta upp.
Kommentera

GävleLasse: Du svarade inte på min fråga!
Kommentera

sylf: Helt sant. Du har helt rätt. Men det är just därför som det känns fel att skälla och gnälla på spelarna. Visst är det surt att torska med uddamålet efter att vi haft så många chanser.

Men detär våra "förstärkningar" som inte gör jobbet. Hade du skällt enkom på Greiss och Clarke så hade jag hållt med dig.
Kommentera

MarcusElving: Jodå jag kan hålla med dig. Men samtidigt måste man också se till vad man kan begära. FBK har ett mycket bättre lag än BIF på pappret. Idag har dom en jävulsk tur som vinner.

Sen är det tråkigt att det blir på det sättet som det blir som avgör.
Kommentera

stankarn: Det va han.. fram till misstaget. Vilket raderar ut det positiva tyvärr..
Clarke är alltid dålig, kom med nått nytt
Kommentera

stankarn: Ponera att Berglind är lika dålig i defensiven som Clarke, men är fan så mycket bättre offensivt. Vad gör då Clarke i Brynäs, Sverige, Europa?
Kommentera

mattiaskarlgren: mm. men det får inte hända! det är det som är grejen. Måste vara fullt fokus vid ett sånt läge. Totalt usel, sen ger jag fan i hur bra han var i övrigt. Det blev avgörande vilket vi förlorade matchen på.
Kommentera

mattiaskarlgren: Nej, det är ju liksom det allt handlar om. Det är alltid likadant när det gäller Brynäs. I avgörande lägen, i viktiga lägen och i stora matcher så viker spelarna ner sig.

Det spelar ingen roll om vi är skadefria eller spelar med massa juniorer, det är alltid så. Det måste vara inställning och mentala grejer. Man är så van att förlora och misslyckas i såna här lägen att det blir en mental spärr när det hettar till.

Man blir ängsliga och uppträder inte som matchvinnare.

Kommentera

GävleLasse: Sagt det förr och säger det igen. Hela den här satsningen som Brynäs sitter och slår sig för bröstet om, ungdomarna, faller ju pladask. Sunklöv måste se till att ge dom förutsättningar att lyckas, inte blanda ut dom med spelare som skulle vara utfyllnad i andra lag. De bärande spelarna måste vara bättre, mycket bättre, det har inte han lyckats med. Hur han kan sitta kvar är en gåta!
Kommentera

Gurra88: Absolut har man en hel match, men det är ju bara grymt olyckligt för Bertilsson att det händer just med en minut kvar. Sådana misstag händer hela tiden.
Kommentera

70 Rodrigues: Du har helt rätt. Clarke får ta på sig första målet, inget snack om saken men att lasta Bertilsson för förlusten för ett misstag som vem som helst kan göra är inte rätt. Sen kan man undra vad BIF-spelarna gör sista minuten i matchen, det är nog bland det sämsta man skådat i LA nånsin..
Kommentera

GävleLasse: Jag kanske var för hård i mitt inlägg där i stridens hetta jag menar ju naturligtvis inte att alla är sopor!
Och mitt IQ vet jag inte har aldrig kollat men vad har du själv?
Kommentera

sylf: Håller med dig, jag gnäller inte på någon junior. Men det jag menar är att om man ska ta sig till ett slutspel så går det inte att ta sig dit med 11 juniorer som det ser ut idag.
Kommentera

MarcusElving: Absolut, men nu gjorde vi tyvärr inte det.

Men tittar man på 5mot5 spelet så skapar inte BIF så jättemycket chanser. Samma idag som sist hemma att BIF inte kommer in på kassen ordentligt.

Brynäs äger dom två sista perioderna fullständigt men klarar inte av att komma in på kassen och avgöra.
Kommentera

mattiaskarlgren: Givetvis uselt. Men då har man en hel jävla match att reparera det. Stor jävla skillnad
Kommentera

mattiaskarlgren: Som jag skrev tidigare, man kunde nästan tro att det var den gamle simmaren Bengt Baron som låg o sprattlade på isen vid 0-1 målet men även Clarke beter ju sig som en pajas, Åslund ska inte ens få röra pucken i det läget.
Kommentera

mattiaskarlgren: Går inte att gnälla på nån junior faktiskt, inte på nån av de yngre spelarna, dom har gjort vad man kan förvänta sig.

Men:
Clarke, Hansen, Sundström, LJ, Sunken, Greiss, listan kan göras lång på spelare Sunklöv släpat in som ALDRIG kommer att ta nåt lag till semifinal!
Kommentera

sylf: Dessvärre så går det inte att väölja vilka spelare som blir skadade. Givetvis så hade jag gärna sett att Sundlöv hade ersatt Nordan som varit mycket skadad innan fönstret stängde men det var ett misstag.

Men det känns fel att gnälla på spelarna för misstag som görs av Sundlöv. Det vore som att jag gav dig skulden för att jag fick parkeringsböter senast jag var i Täby. Så du är skyldig mig några hundringar.
Kommentera

mattiaskarlgren: Alla är sopor!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

mattiaskarlgren: Hade vi satt en eller två av våra superchanser så hade vi vunnit.

Kommentera

sylf: Fyfan helt klart den tyngsta förlusten i år jävla helvete!
Och som det avgörs händer bara oss brynäsare!!!
DETTA ÄR HELT FUCKING JÄVLA KÖRT!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Gurra88: Sen vill jag höra dig såga och säga att Ekholm som ramlar vid 1-0 målet.. Då är inte det Clarkes fel utan Ekholm.

Ekholm är en sopa
Kommentera

Oj så tom man är.... varför måste det avgöras på det sättet?!?
Kommentera

sylf: Du har helt rätt. Rensfeldt, Wännström osv osv, är jätteduktiga och gör en bra match men det är bara inse att som du säger, ska man till slutspel så räcker det inte.
Kommentera

GävleLasse: Nej, men man kan ha en bredare/bättre trupp. Ska man till semifinal funkar det inte med 9 junisar och Mads Hansen på isen.
Kommentera

« · 1362583 · »