1150x200-brynasbanner.jpg

Kvartsfinal 4:7 | Frölunda Indians - Brynäs IF

« · 691759 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 4:7 | Frölunda Indians - Brynäs IF
Huge: Jag har väldigt svårt att förstå att det skall vara så svårt att tänka lite kortsiktigare än vad man gör. Vi har sett det förut. Brynäs fostrar en spelare, han blir bra och sedan "för dyr" att behålla så börjar visan om igen. Brynäs satsar på en ny lovande spelare.. som sedan blir för dyr.

Med såna onda cirklar kommer man aldrig att bli ett mycket bättre lag.

Jag håller med om mycket Jompe skriver men jag till skillnad från andra vill vänta med att lovorda framtidens Brynäs tills jag ser vad jag har lovordat. Att blint lita på Boork går inte. Kunde man det så skulle han väl ha varit kvar längre i någon av de klubbar han representerat innan. Som tränare gäller det att ha tur, jag vill dra en parallell med Moras Harri Rindell som lyckats fruktansvärt bra med att göra ett lag av en massa annonyma utländska spelare. Resultatet överaskar många och jag är ganska säker på att Harri har överträffat även Moras förväntningar.

Sedan tjatas det mycket om den här nya Arenan. Kommer allt bli bra bara för att vi har den? Det verkar finnas en slags tro att allt löser sig av ig självt. Om hela grejen med arenan skall falla väl ut så måste det ske rejäla förändringar uppe på kansliet. Bara en sån sak som att man krånglar till det med biljettförsäjningen till slutspelet är ett bevis på att saker måste ses över. Det gäller även för marknadsavdelningen att verkligen jobba för högtryck så att Arenan genererr pengar året om, inte bara när det är hockeysäsong. En sån marknadsföring borde ha satts igång redan nu. Man borde se stora reprotage om Brynäs planer för arenan och vilka event som skall hållas där. Då skapas en Hype kring Arenan och fler blir intresserade.

Åter till lagbygget...

Om samtliga av Brynäs nyförvärv den här säsongen blommar ut och blir bättre så kommer det att vara första gången i elitseriens historia som det händer. Inte ens du kan väl vara så godtrogen att tro på nåt i den stilen. Ser man sedan på de nyförvärv som varit på tal och vilka spelare som provspelat för Brynäs så blir man mörkrädd. Idag vet vi ju inte ens om vi har en målvakt. Återigen har man rört till det för sig. Man släpper Korhonen för att man vil satsa på Honken, som inget hellre vill än att spela i NHL.
NHL brukar ju inte ta allt för god tid på sig vilket renderar i att de har fram till i augusti på sig. Honken är ju inte dummare än att han skriver ett kontrakt med Brynäs (OM han nu ens skriver på) som gör det möjligt för honom att dra på dagen til NHL. I så fall står vi där utan målvakt ett par veckor innan säsongen skall dras igång.
Kommentera

Finns det något positivt med Brynäs??????????????
Kommentera

51 Roger: Ja att vi ska börja spela med röda tröjor igen
Kommentera

51 Roger:

[Finns det något positivt med Brynäs??????????????]

Jadå. Ni är allt som oftast efter MODO i serien. Det är positivt.

Kommentera

51 Roger: Man börjar fundera...
Kommentera

Poffa: Man kan bli full på både mejseln drugstore och royal blue!
Kommentera

Lunkan: eller kunde iaf är säkert nedlagt idag.
Kommentera

GävleLasse:Vi har klarat av ett nytt elitseriekontrakt utan kvalspel iår,bonus-slutspel,se där något positivt.
Kommentera

51 Roger: Visst finns det positiva saker kring brynäs. Det finns massor av positiva saker. Men jag tycker att det är viktigare att diskutera än det som är positivt. Eller vad tycker du? Vad hade hänt om du inte loggat på här i tisdags? Hade du fått åka hem utan biljett då eller? Du hade ju bokat på kansliet... ;)
Kommentera

GävleLasse: 51Roger har nog inga problem att få biljetter, det kan jag lova.
Kommentera

65selander: Har du träffat 51.an ???
Kommentera

GävleLasse: Måste tacka att denna sida finns,annars hade jag missat matchen i tisdags..:)Självklart ta fram det negativa,men inte enbart det,man måste även i en svår stund se att det finns mycket som är postivt.
Hade Brynäs haft den ekonomin,publik,de sponsorer som tex:VF,Färjestad,HV har,hade vi nog också varit ett topplag.Det har tyvärr slösat för mycket under åren,den stora satsning på en ny hall borde ha kommit år 1999,när de tog SM-guld.
Kommentera

64Waern: jodå på en leråker i Vojens som även du befann dig på :-)
Kommentera

65selander: Konstigt för när jag nämnde ditt namn när jag träffade honom sa han - Selander vem är det??
Kommentera

64Waern: Akta dig Waern,bli inte för nära kompis mes Selander,då kanske du hammnar än en gång på en lerig åker i Vojens..:)
Kommentera

51 Roger/Waern

Nej nu kan ni tjafsa vidare för nu blir det mässen och en kall fatöl och sedan hockey. Vill se ett Brynäs som står upp och motar indianer som kopojkarna gjorde förr i tiden.

Kommentera

65selander: Nu blir det utbildning(jobbar över ikväll) till kl:20:00 tyvärr missar man matchen i början,men vi ses i Göteborg.
Kommentera

65selander: Ang. Widing

"- Nämnden som konstaterar att anmälan kommer från en privatperson tar ej upp ärendet till prövning, säger ordföranden Martin Holmgren i ett pressmeddelande."

Hämtat från expressens hockeyblogg.

Kommentera

Stigsson: Det var la trevligt att det blev så iaf.
Kommentera

mok: han blir väl så där skönt utbuad i ikväll antar jag typ som Anders Broström blev i Gavlerinken på den gamla goda tiden.
Kommentera

Lunkan: Vem skulle bli utbudad menar du? Widing? Ingen ide att lägga kraft på han :) Broström... på den gamla goda tiden ja.
Kommentera

mok: den gamla goda tiden var det ja:

761013 Västra Frölunda HC - Brynäs IF 2 - 4 ( 1-2, 1-0, 0-2 ) 7593 Scandinavium

Första perioden:

0-1 0:33 Tord Lundström
9:26 Anders Broström VF roughing
9.26 Lars-Gunnar Lundberg B tripping+ roughing
1-1 9.50 Emil Meszaros (Jörgen Pettersson)
18:13 Martin Karlsson B hooking
1-2 19:06 Lars Öberg ( Tord Lundström)
Andra perioden:
9:11 Ove Karlsson VF charging
9:11 Tord Lundström B roughing
14:20 Lars Erik Eriksson B crosschecking
2-2 19:29 Sven-Åke Rudby (Evert Lindström)
17:14 Maurice Brunel VF high sticks
Tredje Perioden:
2-3 1:18 Martin Karlsson (Jan-Erik Silverberg)
3:00 Emil Meszaros VF interference
3:00 Lars Öberg B High sticks
3.00 Stefan Persson B interference
4.29 Jörgen Pettersson VF hooking
9:40 Leif Henriksson VF hooking
12.29 Jan-Olof Svensson B holding
2-4 14:54 Lars Öberg
18.13 Stig Salming B hooking

Frölunda fick stora rubriker denna säsong då ishockeyn gjorde 800 000 kr i underskott. Endast ett snitt hemma på 4 525 då Ett publiksnitt på 10 000 hade behövts men nu svek publiken laget då man åter var utanför slutspelsdiskussion . 8:a slutade man.Tack vare två dåliga lag i Örebro och Björklöven räddade kontraktet.
Kommentera

Lunkan: Ojoj det var ett ta sedan det där får man säga :) De gamla tiden är inte alltid så god.
Kommentera

Gusten: ska vi börja spela med röda tröjor???:S
Kommentera

Laget enligt Swehockey.se:

. SPETS, Lars-erik 33. FELSNER, Brian 9. MALMSTRÖM, Henrik
4th Line 20. GELLERSTEDT, Joachim

--------------------------------------------------------------------------------

17. HERMANSSON, Daniel 11. ALMTORP, Jonas 24. WIDING, Daniel
3rd Line 22. SUNDQVIST, Jörgen 5. KUPARINEN, Mikko

--------------------------------------------------------------------------------

14. MÅNSSON, Mathias 19. BÄCKSTRÖM, Nicklas 21. MOLIN, Ove
2nd Line 3. JOHANSSON, Daniel 29. LAVINS, Rodrigo

23. DANIELSSON, Björn 36. LIND, Mikael 12. DACKELL, Andreas
1st Line 8. ÖHRSTEDT, Martin 28. CASSELSTÅHL, Daniel

Goalkeepers 25. KORHONEN, Markus
1. HOLMQVIST, Johan
Kommentera

Bissett19: Wow, fan vad Boorken har rört om i grytan, vilken revolutionerande uppställning, den lär överraska Frölunda :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Jodu,nu har Boorken satt myror i skallen på Lillis......:-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Kupan kommer ge Widing understöd vid konfrontationerna vid fronten. Uh-trupperna ger stöd innan reinforcements når fram. Är bara seger som räknas eftersom vi i BT kan bli uppåt 75 som åker på lördag :-)
Kommentera

Ni som inte tyckte att Sören Persson gjorde en vidare bra insats lär ju bli glada.....eller ledsna... Lärking tar hand om pipan.
Kommentera

Bissett19: Vi får väl hoppas att Boorken har kört en Fleming, han gav ut en uppställning och satte en helt annan på isen :-)
Kommentera

FreddanVF: Tja blixten.......:-)
Kommentera

Bissett19: Det var väl inget fel med Sören? Enda felet han gjorde på hela matchen var att ej ge Niemi 2+2..
Kommentera

expressen.se/index.jsp?a=546715

Ingen som tänkt att vi måste skaffa ny målis?
Kommentera

mattiaskarlgren: Jag tycker även att Persson missade en solklar tripping efter ca 15 minuter i 2:a Jag tror det var Molin som blev trippad. Han hade varit ganska fri om han inte blivit trippad. Klar målchans i alla fall.
Kommentera

mattiaskarlgren: Det är redan behandlat.. AS är full av målvakter.. ;)
Kommentera

Bissett19: Ja jag läste det ju nu så det var nytt för mig ;-)

Såg inte om det stod tidigare... ni skriver ju så jäkla ofta... orka bläddra igenom 5 sidor :-P
Kommentera

Han är 27 år och ska "satsa" på NHL och det är därför han inte vill förlänga med Brynäs... Sorry Gävlebor men jag tror det är Bullshit. NHL satsar inte på 27 åriga målvakter. Inte som Rookies iaf. Det tror inte jag. Jag tror bara han vill ha en anledning att inte förlänga med Brynäs ännu. Men jag kan ju ha fel.
Kommentera

FreddanVF: Det verkar som att du greppar efter halmstrån... kände du att trots allt inte skriver på för indianerna... ?
Kommentera

FreddanVF:
en 27 åring klassas inte som rookie och en målvakt som blivit AHL slutspelets bästa spelare men spelat i lag med starka målvakter tidigare kan visst få chansen i ett lag som haft målvakts problem t.ex St Loius eller i pingvinerna som kom inte med massa skitsnack nu
Kommentera

GävleLasse: Alltså isf skulle inte Honken dragit hem ifjol om han ville satsa på NHL när han redan var där. Han var nära en deal med Frölunda men valde att skriva på för Brynäs ett år. Men han kanske vill stanna där nu vem vet. Fast isf skulle han väl förlängt nu. Jag tror inte han kommer gå till NHL. Och ville han vara i NHL så kunde han försökt när han redan var där borta.
Kommentera

WarhawK: Jag skrev JAG TROR... Jag kan spekulera hur jag vill det kan ni också... Men jag tror som sagt inte att så är fallet. Det finns massor av målvakter borta i amerika. Och kolla på Tellqvist till exempel som är bättre än Honken. Han har ju inte fått en ärlig chans än. Fast att Torontos målvakt är skitdålig.
Kommentera

FreddanVF: Du kan ha rätt men tror inte det är så. Honken platsar i NHL om han bara har rätt backar framför sig :) Frölunda kommer garanterat försöka värva honom iår igen!

GävleLasse: okejj :) Samma han missade en utvisning precis innan VF avgjorde sist. Dom trippa eller så var det en crosschecking :) (tror det var Björne) och det var solklar utvisning, men annars gjorde han en bra match förutom att Niemi skulle haft 2+2 :)
Kommentera

FreddanVF: Liv är ju inte mycket yngre och jag tror (och hoppas) att han hamnar i NHL kommande säsong. Henrik Lundqvist är inte mycket yngre han heller och där borta har dom inga problem med att målvakterna är 30-35 år.
Kommentera

Malmen: Henke är 23 det är fyra års skillnad. Det är rätt stor skillnad faktiskt. Och när drog Honken dit? Han har väl lirat därborta i nära fyra fem år och det enda han fick var att spela tre matcher i Rangers. Har inte så stor koll på hans stats men... Får han chansen på nytt så är det ju bara att säga Grattis till honom.
Kommentera

FreddanVF: Ja till oss också... tycker inte han är något vidare längre.
Kommentera

FreddanVF: Han är ju meriterad som MVP i AHL's slutspel.. sånt väger tungt.. Om jag inte minns fel så var Blues efter honom i höstas...
Kommentera

GävleLasse: Ja som sagt Grattis till honom om han väljer att spela i NHL. Men det kan också vara tricks att trissa upp lönen. Både Nordström i FBK och Bissett i Brynäs har använt Frölunda för att suga ut så mycket pengar ur sina respektive klubbar dom kan. Bissett skulle ju flytta hit så hans engelsk språkiga dotter skulle få gå i engelsk skola eller hur det nu var. Och Nordström var också på väg till Frölunda ett tag

Allt för att få högre lön i sin egna klubb. Så det kanske är det Honken sysslar med. Who knows...

Nu ska jag bänka mig... Lycka till Brynäsfans
Kommentera

FreddanVF: Du kommer nog tillbaka o spammar lite snart.....:-)
Kommentera

Bissett19: Ja herregud!!
Kommentera

70 Rodrigues: ojojoj! Vi har turen med oss i allafall...
Kommentera

« · 691759 · »