Brynäs IF

723723 inlägg · 7956 ämnen

Kvartsfinalen

« · 1357983 Till forumet


Sv: Kvartsfinalen
Gurra88: Du tror alltså att CZ kommer förlora på flit bara för att det är fbk vi möter? Han gick ju ut själv och sa i tidningen för ett tag sen att nu ville han vinna någonting, tror inte det har ändrats bara för att vi möter ett lag som han troligen kommer träna nästa år.
Kommentera

Sv: Kvartsfinalen
GävleLasse: sant men fbk har inga sedin bröder de heller. Stör kuken (ok dick då) direkt han har dåligt psyke, då är mycket vunnet. Sätt sunken på det så gör han också nån nytta.
Kommentera

Sv: Kvartsfinalen
Lunkan: Visserligen inga Sedinare. Två totalt naiva och orutinerade talanger. FBK har en vinnarultur när det gäller slutspel. Ta en titt på deras facit de senaste 10-15 åren...
Kommentera

Sv: Kvartsfinalen
GävleLasse: jag vill inte, varför kan inte bara få vara i min lilla bubbla och tro att det finns en liten chans?
Kommentera

Sv: Kvartsfinalen
GävleLasse:" Jag tror dessvärre att det kommer att bli grymt svårt. De har letat efter formen hela säsongen och har växlat upp rejält under de sista 10-12 omgångarna. Vi måste slå dem minst en gång i Karlstad och samtidigt vinna våra hemmamatcher..Detta med en skadeskjuten trupp.

Omöjligt är det inte men sunt förnuft säger att det kommer att bli ruggigt svårt.

På gränsen till omöjligt."

Må väl så vara att vi inte har oddsen med oss men jag vägrar att inte se chanserna. Fan vi har chans att knöla till dansbandsnördarna från Karlstad och att ens tänka på förluster och förnedring är i alla fall omöjligt för mig. Vi har plusstatistik på FBK och vi har brutit förbannelsen i Löfbergs lada. Att tex Dacke saknas är inte hela världen för han är ju så himla seg, eller hur var det? Jag toklängtar i alla fall och tror att vi har en bra chans i alla fall..
Kommentera

Sv: Kvartsfinalen

GävleLasse:

Det sitter i väggarna att gå långt i ett slutspel i FBK,hos Brynäs har det tyvärr varit kultur att åka i kvarten de senaste slutspelen.

Om man ska jämföra de år vi blivit utslagna av FBK i kvarten så känns detta som den bästa chansen vi haft faktiskt.speciellt att göra en jämnare serie av det hela än vad det varit tidigare år(låter jag som en überoptimist nu?)
Sen tycker jag det är skönt att börja borta och inte ha ..den pressen att det är ett måste att vinna första matchen hemma.

Tror inte på några fyra raka till FBK,men att vi ska slå ut dom känns inte direkt realistiskt.

1-0
1-1
2-1
3-1
3-2
4-2

4-2 FBK.

Kommentera

Sv: Kvartsfinalen
leovalkama: Men herregud..

"Han gick ju ut själv och sa i tidningen för ett tag sen att nu ville han vinna någonting, tror inte det har ändrats bara för att vi möter ett lag som han troligen kommer träna nästa år."

Han ville vinna något, just därför lämnar han Brynäs..om du inte förstod de.

Och nej jag tror inte han lägger sig. men tror inte tändvätskan är lika stark att spöa det färjestad han ska leda nästa år.
Kommentera

Sv: Kvartsfinalen
Gurra88: Ja kära vänner detta blir tufft jävligt tufft!
Hoppas vi kan skrälla men vad talar för att vi kan det? NADA tyvärr!
Kommentera

Sv: Kvartsfinalen
Gurra88: "..men tror inte tändvätskan är lika stark att spöa det färjestad han ska leda nästa år."

Varför skulle det inte vara det? Vad tjänar Cz på att Färjestad går långt i ett slutspel?
Kommentera

Sv: Kvartsfinalen
Zzz: Är det någon som vet var man kan kolla på lottningen?
Kommentera

Sv: Kvartsfinalen
Zzz:

Är inte ens värt att kommentera,Gurras NC-hat har lyft sej ytterliggare en nivå..

Blir vi utslagna mot FBK kommer det inte vara för att NC har tankar på andra håll,det är säkert.
Kommentera

Sv: Kvartsfinalen
Det känns inte kul att möta FBK i ett slutspel igen! Kan vi vinna en eller 2 matcher så är det bra gjort, men jag tror inte många här är nöjd med det... Inte jag iaf... Men hoppas kan man ju alltid =)
Kommentera

Sv: Kvartsfinalen
Zzz: Miljoner till spelarvärvningar? En sorti i kvarten sätter nog sina spår i färjestad. så självklart är det väldigt bra för cz om färjestad går långt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinalen
foppa78: Kolla på Hockeyligan.
Kommentera

Sv: Kvartsfinalen
Gurra88: Jag tror du har fel. Tror du Cz får ett lättare utgångsläge om han kommer till ett Färjestad som nyss tagit SM-Guld? Jag tror att om han lägger någon energi på nästa år, vilket jag inte tror, så hoppas han nog att dom åker ur så att han har något att förbättra istället för att komma till dukat bord.

Men som sagt tror jag du är ute och yrar.
Kommentera

Sv: Kvartsfinalen
Zzz:Absolut. Vi tror olika, inget konstigt med det.. Men som sagt, han vill vinna något.. Så nog vore det ganska smidigt med så bra förutsättningar som möjligt.. Tror han känner att han kämpat i underläge i tillräckligt många år.
Kommentera

Sv: Kvartsfinalen
Synd att inte HV 71 vågade möta oss.
Men jag kan ju förstå dem. För vi hade faktiskt
haft en rätt bra chans att slå ut dem.

Färjestad blir ju en betydligt svårare motståndare.
Vi kan ju inte räkna med att vinna tre hemmamatcher
mot dem. De har genom åren haft väldigt lätt för oss
på vår hemmaplan. Så för att slå ut dem måste vi
förmodligen vinna två av bortamatcherna.

Med tanke på att vi vunnit två bortamatcher mot dem
på de senaste 8 säsongerna, så kan det bli rätt
knepigt.

Även om vi hade haft ett skadefritt lag, med Dackell
i toppform, så hade det varit riktigt svårt.
Med det skadeläge vi har nu blir det ju än svårare.

Men all press ligger på Färjestad. Det skulle vara ett
totalfiasko för dem att åka ur mot oss, som läget
ser ut nu med alla skador för vår del.
Kommentera

« · 1357983