1150x200-brynasbanner.jpg

Lagbygget 2013/2014

« · 1601989 · » Till forumet

Sv: Lagbygget 2013/2014

Jajjen: Bra resonemang. Jag drar upp från Växjö och kollar Brynäs - Örebro i januari. Och jag tar med 3 polare !

Första gången sedan ET-matcherna. Hoppas formen håller i sig på gubbarna.

Fem vinsterpå raken..man bara går runt och njuter.

Kommentera

tjugo8: "Så om man går på matcherna får man peka på brister...?"

Det handlar om trovärdighet. Jag har en polare i byggbranschen som jobbar svart så ofta han kan. Nu är han skitförbannad för att kommunen av ekonomiska skäl lägger ned musikklassen hans dotter går i. Tycker du att hans kritik är trovärdig?

Sundlövs skapelse ligger just nu på tredje plats i serien. Det känns inte som Brynäs problem just nu är en klantig sportchef. Däremot viker publiksiffrorna, dvs. det stöd som vi ska bidra med. Vore mer på sin plats att diskutera hur vi supportrar ska komma upp på banan igen för att hjälpa laget istället för att ständigt tjata om Sundlövs uselhet (som vi ändå inte kan påverka).

Alltså – när ska vi sluta ursäkta oss för att ”det är för dyrt” eller att ”det är för långt” att gå på matcherna? När ska vi sluta skylla på att andra inte gör tillräckligt?

Kommentera

Huss: ja man kan tycka det. Sen beror det ju på vem som gör kontrollen med. Det ligger nära till hands att förmoda att det är dr feldiagnos som gjort dem..
Kommentera

EskilstunaLasse: Jo, man skulle kunna tycka att det vore bra med de däringa läkarkontrollen som de gör innan övergångar i fotbollens PL t.ex.
DP och Nokelainen är två riktiga jättechansningar i det avseendet.

Kommentera

Det blir nog Emil Larsson som lånas in december ut. En spelare som är väl insatt i organisationen och kan hoppa in och leverera direkt. Välkommen Emil!
Kommentera

micke63: ..och Johansson sparkad i FBK. Händer en del kring SHL nu
Kommentera

70 Rodrigues: Thang måste haft en riktig resa de sista dagarna. Först klar för Brynäs, rivet kontrakt med Brynäs och nu klar för HIFK i Finland !

Måtte Sundlöv leverera att bra nyförvärv omgående...

Forza Brynäs

Kommentera

70 Rodrigues: Märkligt att det inte nämndes något om det på presskonferensen för 20 minuter sedan. Där sades det bra att Bellissimo bryter sitt kontrakt.
Kommentera

Görtz klar för Luleå.
Kommentera

Huss: visst ökar den men utnyttjar han den möjligheten? Han googlar väl "skitbra hockeyspelare som är lediga" googles respons är "menade du skadade". Vad Sundlöv gör sen visar resultatet av hans värvningar ;)
Kommentera

EskilstunaLasse: Hans möjligheter att ersätta de skadade ökar i varje fall....
Kommentera

bifhjärta:Blir Sundlövs sjukstuga till värvningar mindre skadade av att fler kommer till matcherna?
Kommentera

tjugo8: Korrekt =)
Kommentera

Jajjen:

Så om man går på matcherna får man peka på brister...?

Kommentera

Peja:Håller med till 100 %, finns även fler spelare med skadehistorik, Nordan, Larsson m.m.

Skulle vara perfekt med Görtz. Skulle kunna ta Rödins roll i första med Rödin borta.. Ollas passa inte riktigt in i den kedjan..

Kommentera

tjugo8: Jag tycker bara att det är så intressant att alla pekar på sportchefens alla brister samtidigt som det går skamligt lite gävlebor och ser ett fantastiskt bra hemmalag. Kunde vara läge att se över hur man kan bidra själv istället för att peka på vad andra borde göra.
Kommentera

Jajjen:
Nog så viktig om det kan bespara Rödins ljumskar en aning, inte stressa Nocke, håller Scott/Thure ihop?
Kommentera

DavyDjoos: Hoppas också på Görtz. Känns som en sån kille som man borde kunna signa långtidskontrakt med istället för att bara hyra under en månads tid. Spelare som Nokelainen och Laurtizen kommer väl ändå fortsätta bli skadade, med tanke på deras skadehistoriker.
Kommentera

Peja: Var bara tvungen att kolla upp. Sen 2005 har Utläningslagen, som reglerar utlänningars rätt att knega i Sverige, ändrats 35 gånger. Senast den 11 november i år. Skulle nog behövas en jurist på heltid för att hänga med.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen: Jo, visst, jag bara reagerade mot hans bild av Sundlöv. Klart det är svårt att känna till alla regler, men att varken Brynäs eller agenten (som ju ska agera rådgivare) hade koll är illa. Särskilt agenten borde ju ha koll på den här typen av bestämmelser.
Kommentera

Peja: Okej, kunde nog googlat upp det där ;) men tiden före Boork kan jag iofs inte uttala mig om då jag inte var insatt i Brynäs då.  Men shit happens. Visst ska man kolla upp sånt innan men nu är det ett nyförvärv som inte är av högsta kaliber som skulle spela några matcher.  Bättre nu en sen!
Kommentera

Peja: Kan vara bra att veta att migrationsreglerna har ändrats åtskilliga gånger sen dess.
Kommentera

HappyX3: Sundlöv värvade mängder av utländska spelare både inför och under säsongerna i flertalet år, men sen kom Boork till Brynäs och då ändrades värvningsstrategin helt...
Kommentera

tjugo8: Alla människor klantar sej (om nu det här handlar om det). Det intressanta är om den samlade insatsen är positiv. Han får gärna klanta sej när han värvar en spelare som ska lira en månad. Bara han lyckas med fullsäsongsspelarna. Jag tror inte nästa sportchef kommer lyckas med allt han gör. Heller.
Kommentera

HappyX3:
Klart det är svårt, det är därför det ska vara en jävligt bra person på platsen

Och med alla andra värvningar bör MS har fått rutin på alla andra jobbiga saker som Jajjen påförde
Detta borde nu kunna skötas m vänster hand för att lägga full fokus på det riktigt svåra
Kommentera

Jajjen:
Det hade han ju fått ihop ifjol vid den här tiden också...
...men det är en annan sak

Det här är ju mest pinsamt för han själv...
Kommentera

tjugo8: fast samtidigt har Sundlöv inte värvat så många spelare utanför sveriges gränser. Sundöv brukar heller inte plocka in spelare under säsongens gång. Detta gör ju att detta specifika fall är unikt vilket gör det svårt för vår sportchef att ha koll på. 

Tycker han räddar situationen bra ändå, skulle kostat mycket att ha Thang här på lön och boende utan att han får spela. 
Kommentera

Jajjen: tror det är enklare för en sådan spelare att lyckas i Brynäs i dagsläget, än i FBK - faktiskt...
Kommentera

DavyDjoos: Tar mot att plocka upp en spelare som inte platsar i FBK. Men det lär inte finnas nåt annat än rejects att välja på under dom här förutsättningarna.
Kommentera

Jajjen: han skulle rivit passet så kunde han spelat som papperslös.
Kommentera

Jajjen: då borde Sundlöv cash:a upp...
Kommentera

tjugo8: För mej kompenserar det rätt mycket att han satt ihop ett topplag med helt okända spelare. Den kompetensen väger betydligt tyngre för mej.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen:

Hade kunnat köpt det om det var första el andra året på jobbet

Men har man jobbat i ca 10 år, värvat ett hundratal spelare o haft kollegor (konkurrenter) som gjort tusentals spelaraffärer får man inte missa just den regel som i detta fall var den avgörande för hela affären

Kommentera

tjugo8: Alltså, det var inte riktigt så jag menade...en regel uttagen ur ett regelverk blir ju ganska tydlig, men det är snårigt med paragrafer och bestämmelser och vad som gäller när etcetera...

Struntsamma...nu ska inte Thang lira här. Move on

Kommentera

tjugo8: Det är en jävla massa regler att hålla reda på; anställningsvillkor, övergångsregler, migrationregler, yada yada... Hade det bara varit den, hade det varit jävligt klantigt att missa.
Kommentera

Jajjen:

Nog?

Kommentera

tjugo8: Det är nog fler regler än den att hålla reda på.
Kommentera

Zappaholic:

Vad är snårigt med att;

Icke-eu-spelare fr annan svensk klubb som vistats kortare än 6 mån i Sverige kan ta 7-10 dagar att få till spel?

Kommentera

Zappaholic: Va ere för jävla skitregel, vem har kommit på den?
Kommentera

Zappaholic: Iallafall skönt att Thang inte blev av..ländes inte bra. Samtidigt grym form och juniorer som visat framfötterna..låt den den känslan som finns i truppen nu bestå
Kommentera

70 Rodrigues: Under all jävla kritik!
Kommentera

tjugo8: Tro mig, jag vet att de är snåriga. Men det är som du säger...man måste känna till dem. Sundlöv är ju ansvarig, men han har förmodligen hjälp med sånt här, och det är nog där det brustit tror jag.
Kommentera

Zappaholic:
Vadå småsnåriga? De tycks ju glasklara!
Det förutsätter bara att man känner till dem...

Klart vi tappar fart i rekryteringen nu...o vi behövde folk för en månad sedan...
Kommentera

Tommy: Förhoppningsvis något längre i alla fall :-)

Thang kändes inte som en supervärvning direkt. En spelare som ska gå in i en fjärdelina och jobba stenhårt varje byte. Det finns andra alternativ och, som sagt, så tror jag det är klart med förstärkning inom kort.

Det blir en brunkare...en hårt arbetande gnuggare som ska in och avlasta.

Usch och fy för Prestberg. Tillför nada...

Det måste vara en spelare som inte kommer in och förändrar dynamiken i gruppen för den känns fantastisk just nu. Sundlöv behöver fingertoppskänsla här...

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: Prestberg lär vara ledig ;-)
Kommentera

Zappaholic: Frågan är hur långt det kontraktet blir.... :-)
Kommentera

Det kommer ju komma ett nyförvärv, det säger ju Sundlöv klart och tydligt. Tror det blir klart inom kort...

Det verkar vara småsnåriga regler så fort Migrationsverket är inblandat. Det var väl tur att det upptäcktes omgående.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues:
Ja, det e fan under all kritik...
Pinsamt att ha jobbat så länge o ändå inte ha bättre koll
Lägga ner en massa jobb m sondera, referenser, kontakta, kontraktera, ta hit...osv osv

Tillbaka på ruta ett
Kommentera

70 Rodrigues: Jaha...så kan det gå ....
Kommentera

Blir ingen Thang i Brynäs, han har redan lämnat!! Ska man som sportchef inte veta vilka regler det är som gäller? Fan vilket jävla lallande :-(

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1601989 · »