Petteri Nokelainen lämnar Torpedo. Jag tror Brynäs hittat sin center.
Huge: "Ren och skär otur"
Det är synd om Hedman. Finns nog ingen spelare i svensk hockey med mer otur. Armbrott, avslagna näsben, hjärnskakningar… På spelbegåvade motståndare.
Han är hänsynslös. I kombination med en vikt på 100 kg och med en enda ambition med sitt ”spel” – att plocka bort motståndare – så är det tillräckligt för att reglerna måste ändras för att få bort den här typen av spelare. Har han otur varje gång han tacklas är det lämpligt att han, inte hans motståndare, får ta konsekvenserna av sin ständiga otur. Precis som ett återfallande rattfyllo till slut måste låsas in.
Johan Norrström: Sen är det ett antal "usual suspects" som alltid ojar i pressen att de får utvisningar bara på sitt namn. Men ser man under en längre period så är det samma idioter, varav Anton Hedman är en, som begår de grövsta övertrampen, gång efter annan.
Varför inte slå till med längre straff för dessa återfallsförbrytare? Är det andra gången du begår grovt matchstraff, dubbla antalet matcher och böter i straffet. Är det tredje gången, trippla antalet matcher och böterna likaså. Är det inte samma säsong så mildra det något men behåll en förhöjd straffskala.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Johan Norrström:
Avskrivna citat ("") fr presskonferensen
Jag vänder mig främst mot satsen/farten, armbågen först, allt riktas mot huvud/arm, i viss mån även knä/knä
Huruvida det är en direkt träff mot huvudet låter jag vara osagt, kan säkert vara så att Enter frivilligt kastar huvudet i plexit såsom syns på bilderna.
I min bok kan inte en sådan tackling gå helt ostraffat
"Respekt-regler" är skit som fotbollen håller på med
Domarna o regelboken ska se till att respekten uppehålls
Redigerad kommentar
Lundberg in för Enterfeldt känns helt ok. Han kommer inte matcha Enters offensiv,men det hårda jobbet och defensiven bör gå bra.
Tycker värvningen av Lundberg kanske måste stå i relation till vad BZ värvar för ersättare till Ollas också.
I övrigt tycker jag att Hedmans tackling är respektlös.
Enaranger:
Ove Molin på presskonferensen;
"Det är en otroligt hög fart"
Tommy Samuelsson;
"Har han full fart fr mittzon kan han bromsa in"
Som om de kan nått om hockey
Saxat från kommentatorsfältet i AB (Jag vet att det finns miljoner bättre källor här i världen ;-) Men verkar vara en kort och seriös kommentar:
Johan Thorssin Toppkommentator · Stockholm, Sweden
Redigerad kommentar
Brynäsgubbe:
Tillfällig lösning...
Igen, vinna tid...
Fö;
"I sitt kontrakt har Emil haft en öppning för spel i SHL om möjligheten ges och Almtuna önskar Emil lycka till under utlåningsperioden."
Redigerad kommentar
honken21:
Den killen o skador alltså...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
munkas:
Sedan i lördags är det två o detta är en tillfällig lösning på Enter, kan ju bli ngt annat senare...
Och två viktigaste vet jag inte...bland de 6 viktigaste kanske...
LHC har haft Sjögren borta 12 matcher, och skickat Kolarik
Dif har haft Basse borta + Samuelsson småskadad till o från (+Fernholm)
Luleå Dixon
MoDo Flanagan
Orkar inte leta mer...
Ja, andra lag får faktiskt också skador, o de köper faktiskt inte in Crosby och Zetterberg...
Övertygad om att Bz gärna vill gå mot januari...det rör på sig mer o han kan då försöka knyta upp ngn för i år o nästa eller längre...-> kan ta av sin budget för 15/16