Brynäs IF

727982 inlägg · 7962 ämnen

Lagen som tappar...

« · 560903 Till forumet

Sv: Lagen som tappar...
83 Liljegren: Malmström var väll en av dom bästa i Brynäs i fjol....han gjorde sin bästa säsong någonsin...

Synd att ni inte fick behålla den där Peter Sachl
Kommentera

Db_04: Då e det officiellt. Borfors heter numera "The Hogfarm" *L*
Aarnio kommer att vara nyttig genom att han skapar space åt sina kedjekamrater. Han var en klockren rollspelare i Kärpät. Men han har en väldigt bra klubbteknik så jag skulle inte alls bli förvånad om han stänkte dit 5-10 mål i år...
Kommentera

Db_04: Nej hans roll är att checka.
Kommentera

GävleLasse: Mm kan också bero på att de matcherna var inte Brynäs som sämst så det går kanske inte analysera det så djupt, men Malmström hade bara typ 1 minus på hela elitsäsongen och det är inte dåligt när laget som helhet gör en så pass dålig säsong.
Kommentera

GävleLasse: Aarnio är ingen spelare som öser in poäng direkt va ?

Grishockey nej.....Han är väll upplärd på de bästa stället (Bofors) där har ju dom flesta av Färjestads grisspelare vart ....
Kommentera

83 Liljegren: Om man ränkar på de fåtalet matcher han spelade ja...
Kommentera

Db_04: Norsken, Spets har bra speed och kommer in mer och mer tycker jag, men han är nog ett wildcard. Vad gäller Månsson så har jag inte sett så mycket av honom så jag vet inte. Men hans roll blir troligen att spela lite grishockey å det behöver man ju inte ha alltför mycket talang för. Vårt bästa förvärv är nog Aarnio som jag blir jävligt impad av. Han kommer att skänka oss Brynäsare mycket nöje.
Kommentera

GävleLasse: Wahlberg var i topp förra säsongen vad gäller poäng per match.
Kommentera

AD: eller så får ni starta en sån där minifirma ´´Brynäs Baby Squad´´ :)
Kommentera

GävleLasse: Japp vi satsar på framtiden :) vi kanske har 10-20 st rediga klackledare om 15 år
Kommentera

GävleLasse: Mm... hur pass bra är dom norsken och dom här allsvenska spelarna ni värvat?
Kommentera

GävleLasse: Jag tycker nog att Valle gjorde ett par bra matcher innan han blev skadad, men sedan kom han aldrig igen tyvärr! Jag hoppas innerligen att han kan lyfta sig denna säsong.
Kommentera

AD: Hehe... klaga å klaga..Jag såg att BT har koll på återväxten...
Jag tyckte att du var i slag ordentligt...Du skrek så det ekade till korvkiosken....minst *L*
Kommentera

Db_04: Personligen så är jag inte så impad av vad jag sett hittills. I mina ögon så har han haft EN bra säsong i ES, å det var i Modo. Men att tappa en "nyckelspelare", i slag eller inte är alltid tungt när laget måste ta in en massa junisar för att ens få ihop till tre femmor. DÄRFÖR var hans bortfall ett tungt avbräck.
Kommentera

GävleLasse: Tyvärr var det så..... snacka om att jag skämdes när jag stod där.... usch be mig inte att göra om det.

PS. klaga aldrig på åldern i Brynäsklacken nå mer ;)
Kommentera

GävleLasse: mmm men Wahlberg hur bra är han ? vare inte han som fick ´´semester´´ av Mr. Flemming ?
Kommentera

Busen: Den är borta tyvärr... Jag formaterade HD'n å glömde backa den...
:( Du kanske kan kolla hos "pucken", har för mig att han snodde den *L*
Kommentera

GävleLasse: Kan du inte lägga ut tabellen från förra året som du hade?
Kommentera

Db_04: Sulku gick sönder borta mot HV i 25:e eller 26:e omgången vill jag minnas. Han var en av aneldningarna till att det gick åt skogen förra säsongen. Hade han fått vara hel så kan det ha gått annorlunda. Han gick sönder i precis fel tid, när Timonen tackade för sig och Dackell hade precis fått pucken på foten vill jag minnas. Jag har även ett vagt minne av att Wahlberg gick sönder...
Kommentera

GävleLasse: Du menar Sunkan ? Han va inge vidare när han var i Leksand....men jäkligt bra dom 3 matcher han lira för Borlänge :)

Linus Morin är född 87 va??? skulle va skoj om en sån kille fick chansen....

Sulku var väll skadad hela förra året?
Kommentera

GävleLasse: Har du hört något om Micke Lind? Jag såg också att han inte tränade.
Kommentera

Db_04: Däremot så har Linus Morin tränat med A laget och ser ganska bra ut... Nyförvärvet ifrån SAIK ser lite tunn ut men kan säkert bli bra offensivt. Det som oroar mest är att Sulku inte tränade i går. Ej heller Micke Lind.
Kommentera

Db_04: Han har inte utmärkt sig, ej heller gjort bort sig.
Kommentera

GävleLasse: Öhrstedt då?
Kommentera

Db_04: japp, 103 kg som det är bra fart på så ahn är inget långsamt fyrtorn direkt...
Kommentera

GävleLasse: Han är ganska stor han va?
Kommentera

Db_04: Efter att ha sett honom ett par träningar så tycker jag att han håller elitserieklass...Sen vet man ju inte hur pass han håller när det blir allvar...
Kommentera

83 Liljegren: hur pass bra är Bergfors då ? han spelade för Botkyrka Hockey (Div 1) i slutet av förra året
Kommentera

Dream Team: "sina nyförvärv av NHL-spelare"

Vi har 1 backplats ledig om vi får tag i en klassback, annars kan Bergfors ta den platsen. Vi har inga luckor som de andra lagen har... dvs det blir max 1 NHL-spelare.
Kommentera

Falken: Äh, lugn och fin nu. Brynäs kommer säker lyckas lika bra som vanligt med sina nyförvärv av NHL-spelare. Det finns ju en lika stor drös av spelare där borta som entledigats från spel som Brynäs säkert har ögonen öppna för...
Kommentera

Lagen som tappar...
Just nu ser vi hur dom övriga lagen tappar spelare. Staffan Kronwall är exempelvis klar för Toronto. Robert Nilsson kan vara på gång till Islanders. Leksand behåller inte Johan Hedberg då han drar till Dallas. Jonathan Hedström kan vara på väg bort från Timrå. Johan Franzén har redan försvunnit, samma sak med Holmqvist från LHC. Anze Kopitar och Bergfors försvinner väl från SSK och så snackas det om att Detroit vill ha över Stefan Liv. Sedan finns det väl en drös spelare som är aktuella för antingen farmaligorna eller NHL.

Som tur är för oss Brynäsare verkar ingen av våra spelare vara på väg över dit. Blir väl lätt kaotiskt om spelare efter spelare försvinner och man lär förstärka bara cirka 50 dagar (eller mindre) innan premiären av ES.
Kommentera

« · 560903