Brynäs IF

727616 inlägg · 7962 ämnen

Lagen som tappar...

« · 560903 · » Till forumet

Sv: Lagen som tappar...
83 Liljegren: Malmström var väll en av dom bästa i Brynäs i fjol....han gjorde sin bästa säsong någonsin...

Synd att ni inte fick behålla den där Peter Sachl
Kommentera

Db_04: Ja en av dom bästa helt klart, vem som är bäst är svårt att säga, Lind vann poängligan för andra året i rad men Malmström kämpar grymt hårt.

Ja Sachl gjorde en del mål i kvalet men vi fick ju Spets istället.
Kommentera

83 Liljegren: Nej "Malmen" var helt klart bästa Brynäsare förra året, och han blev ju rätteligen utvald till detta av fansen.
Kommentera

Db_04: Vart drog peter då?? vart spelar han iår?
Kommentera

GävleLasse: Ja kanske det men han kom av sig lite i kvalet, 2 ass bara på 10 matcher...
Kommentera

88Lindkvist: Tjeckien va?
Kommentera

83 Liljegren: Jo men....nog hade nog dom flesta valt Sachl före Spets....

Sachl är ett säkrare kort....han har visat han håller hyfsad klass i Elitserien....

Spets spelar i norge med stor del svenska div 1 lirare....

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=583

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=58242
Kommentera

Db_04: Men Spets vann poängligan och är mycket lovande för framtiden. Han har ju skrivit på för 2 år dessutom.
Kommentera

GävleLasse: Ja Malmen var ju en klass för sig vissa matcher.
Kommentera

83 Liljegren: Spets tror jag inte på faktiskt. Men ingen blir ju gladare än jag om jag har fel. Han är lite för tunn och tar inte för sig som man skulle kunna önska.
Kommentera

GävleLasse: Men som du sa tidigare är det svårt att säga på ett par träningar, vänta tills träningsmatcherna och cuperna kommit igång...
Kommentera

83 Liljegren: Han vann inte poängligan....han kom 3a... i INTERNA poängligan

TRONDHEIM IK
Ilya Dubkov 42matcher 27mål 42ass 69poäng
Nicholas Smith 38matcher 28mål 31ass 59poäng
Lars Erik Spets 42matcher 29mål 25ass 54poäng
Kommentera

83 Liljegren: Sant. Det ska bli kul och se på onsdag hur Boorken har formerat laget. Kedjan med Malmen, Miettinen och Bäckström har sett bra ut på träningarna.
Kommentera

Db_04: Skitsamma han gjorde många poäng i alla fall... kanske var skytteligan han vann eller nåt.
Kommentera

83 Liljegren: han drog visst till "Liberec" iaf enligt
hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/transfer/elitserien/
Kommentera

GävleLasse: Jaha har du någon koll på hur dom övriga formationerna sett ut? Ja det ser onekligen intressant ut med #9, #24 och #19, men är det Tommi eller Bäckis som är center?
Kommentera

88Lindkvist: Ja hade det inte varit för skattereglerna KANSKE han hade stannat.
Kommentera

83 Liljegren: Han gjorde mest mål ja.... men spelade i seriens bästa kedja med dom 2 som kom före han i poängligan....
Kommentera

Db_04: Ja men gör han hälften så många poäng i Elitserien är jag nöjd. Hans blivande kedjekamrater lär ju vara bättre än dom han hade i norska ligan dessutom.
Kommentera

83 Liljegren: Jepp vissa regler e lite taskiga kanske!
Men men kan inte ha tur jämt!
Kommentera

88Lindkvist: Nej men nu spelare det ingen roll eftersom det inte berör någon Brynässpelare.
Kommentera

83 Liljegren: Jag kommer inte ihåg till 100%, men jag ska kolla detta på måndag under ispasset då.. Sen var inte Lind med på förra ispasset så det kan ha blivit en del omöbleringar. Det har varit Bäckis som spelat center, jag hade gärna sett att Miettinen spelat Center, jag tycker han är bättre på den positionen.

Formationerna, jag har för mig att en kedja bestod av Viitakoski,Wahlberg och Molin.
Kommentera

GävleLasse: Har du någon aning om varför Lind inte var med?
Ja Viitakoski, Wahlberg och Molin innehar ju rutin om inte annat...
Kommentera

83 Liljegren: Jag såg honom i onsdags, då gick han med sina skridskor i famnen, se vet jag inte vart han har tagit vägen...

Vi får se om han inte dyker upp på måndag
Kommentera

På måndag är det dags att gå på isträning igen, ska jämföra lite efter en vecka. Sedan är det på onsdag match och därefter cityfesten mycket att göra nästa vecka.
Nästa vecka ändå är det mästarcupen.
Hockeysäsongen har äntligen startat på riktigt.
Kommentera

GävleLasse: Ja det får vi verkligen hoppas, tungt avbräck annars!
Kommentera

AD: Det ska bli jävligt kul att få åka till Sandviken på onsdag...Främst för att få se om Boorken lyckats "bonka" in det nya spelsystemet i skallen på gubbarna. Man ser ju verkligen att det är skillnad mot förra året.
Kommentera

GävleLasse: japp det ska bli mycket intressant. Men alla minns väl utklassningen mot Timrå förra året och ändå hamnade vi där vi hamnade....
Kommentera

GävleLasse: Det var i matchen mot Linköping borta, 10 dec, som Sulku gick sönder.

I mina ögon så var Philips bästa Brynäsare förra säsongen.

Det är nära nu..*L*
Kommentera

Hong Kong: Visst var Philips dunderbra och det skall man förvänta sig av en NHL spelare. Förresten så säljer Brynäs shopen skitbra polertrasor, å man får två t-shirts på köpet. En som det står Philips på och som det står Timonen på. Det står Arnason på polertrasan *L*
Kommentera

GävleLasse: Det var väl Arnason t-shirt någon delegation från Kina, eller var dom nu var i från, fick som presenter. Alla var överlyckliga..*L*
Kommentera

Hong Kong: Japp... de polerar mycket därnere vettu *ASG*

McD här i Gävle borde fixa ett Arnasonmål där man får välja och vraka ur menyerna till ett värde av 250 spänn..*L*
Kommentera

AD: När är träningen på onsdag? Är ruskigt sugen på att besöka min första träning, någonsin. Om man nu inte skulle räkna med internmatchen förra året som väl inte direkt ses som en träning.
Kommentera

Menar måndag, inte onsdag...
Kommentera

GävleLasse:
Består inte ett Arnasson-mål för 250 spänn av en dubbel whiskey och två stooora stark? Så det borde väl diskvalificera McBurger..?
Kommentera

Falken: 10 - 12 på morgonen
Kommentera

83 Liljegren: Ja visst är hans nya kedjekamrater antagligen bättre än dom han hade i Trondheim....men så även motståndet
Kommentera

Db_04: Ja men med bättre kedjekamrater lär han ju kunna producera hälften ändå...
Kommentera

83 Liljegren: det lär visa sig....en sak jag lärt mig är att man ska inte ha nån övertro på spelare som spelat i B-Nationer och öst in poäng......

Finns många norrmän som inte lyckats alls i sverige
Henrik Aaby - Frölunda
Pål Johnsen - Leksand & Skellefteå
Jonas Solberg Andersen - Leksand
Marius Trygg -Färjestad

med fler
Kommentera

Db_04: Sedan finns det norrmän som har lyckats också. B-nation och b-nation, avståndet till Sverige krymper...
Kommentera

83 Liljegren: ja men dom är sälsynta..... Landslaget blir bättre och bättre liksom deras liga.... men så länge svenska div 1 lirare kan åka dit och va bland lagens bästa spelare kan man väll inte påstå att ligan håller speciellt bra klass.
Kommentera

83 Liljegren: här har du några exempel på svenskar i norska ligan.. .

Skriver bara några av alla svenskar.

COMET (Namn + Senaste svenska klubb)=
Fredrik Sandgren - Västerås IK ,Allsvenskan
Benny Rönnelöw - Bodens IK , Allsvenskan
Fredrik Mannström -Arboga IK , Allsvenskan
Johannes Rundgren- Hille , Div 1
Martin Arup -Halmstad , Allsvenskan
Stefan Hedlund - Brocklyn Tigers , Div 1
Manne Pettersson -Västerås HC ,Div 1

Lillehammer
Matthias Holmstedt - IF Troja Ljungby , Allsvenskan

I.H.K Sparta Sarsborg
Jon Bergman - Sunne IK , Div 1
Kent Lindberg - Halmstad ,Allvsvenskan
Mikael Berg - Hästen Hockey ,Div 1
Per Tengvert -Grums ,Div 1
Tony Malm - Bofors IK , Allsvenskan
Henrik Smångs -Borlänge ,Div 1..

Finns så många svenskar i norge så ska ja skriva alla då blir moderatorn toki :)
Kommentera

83 Liljegren: Får aldrig Brynäs IF några skador, ja, som övriga elitserielag?
Kommentera

Dream Team: Vi har 2(3) målvakter, 9 backar och 13 forwards. Vad mer kan man begära?
Kommentera

Db_04: Men det är likadant som med t.ex. Bergfors - det spelar ingen som helst roll vilken liga han spelat i, det är hur bra han är och hur han fungerar i laget. Sjögren kom ju från div. 2.
Kommentera

Falken: Via förbundet och "Istider" kan du se träningsschemat i Gavlerinken några veckor framöver...
Kommentera

83 Liljegren: Sjögrens fall är inte riktigt samma sak......han väntade bud från Tyskland och skulle bara spela några matcher i Enköping sedan blev han fast på grund av dom här värdelösa transferfönstren...
Kommentera

83 Liljegren: Ja, att dessa 24(25) spelare också lyckas, kanske. Gör man det finns nog inga skäl till att leta efter förstärkning.

För övrigt ska det bli intressant att se om systemet med transferfönster blir lika avgörande som under fjolårssäsongen.
Kommentera

Dream Team: Lyckas? Vi har behållt stommen i laget från förra säsongen.
Kommentera

83 Liljegren: Det är möjligt, men är detta en garanti för att man presterar bättre än förra säsongen? Ja, för en förbättring är väl kanske att önska..?
Kommentera

« · 560903 · »