Brynäs IF

727660 inlägg · 7962 ämnen

Laget mot djurgården?

« · 922528 · » Till forumet

Sv: Laget mot djurgården?
Jajjen: Det var länge sen jag såg Brynäs så tamt, uddlöst, ofarligt. Dåliga uppspel; såg DJ två gånger släppa pucken sarg-ut (till DIF:are) istället för att starta ett anfall. Massor av dåliga och farliga diagonalpass i mittzon. Dräll med pucken vid båda blå linjerna. Chansartad flipper-hockey, passningar utan adressat. Miserablet försvarsspel. 1-2-målet en stor pinsamhet där Ottoson rundar f y r a Brynässpelare innan han droppar pucken mellan benen på en passiv Korhonen. Massor av alibiåkning från spelare som Danielsson, Salle, Molin med många flera. Brendl en katastrof framåt och bakåt. Borde åkt ut för checking from behind med bara ett par minuter kvar.

Dackell och Widing, möjligen Hietanen, är de enda som tycks ha en tanke med sitt spel, som tittar upp innan de passar, som ser vägar på isen. Resten är oorganiserade, ofarliga. Sebban Karlssons förvåning när han gjorde mål ("jag brukar ju inte vara där..." Han är ju center för höge fasen!) är typisk för inställningen.

Kunde skrivit massor mer men stannar här. Otroligt besviken och bekymrad för var det här ska sluta. Just bristen på organisation och det dåliga passningsspelet oroar.
Kommentera

20 Lindgren:

Brynäs lär ju inte åka dit på någon artist, för det finns ju inga.
Kommentera

Mora borta, Timrå hemma, Frölunda hemma, Frölunda borta... När fan ska vi kunna vinna en match? Vad är elitserierekordet i raka förluster?
Kommentera

sylf: Bottenfinal på lördag iaf. 1830 jippie vad man längtar....
Kommentera

brynästigern: Jag tycker Boorken försöker o försöker med allt möjligt men skethuvena på isen bjuder inte till till 10 % + för ungdomskedjan som inte agerade allsvenskanmässigt. Sälj korhonen för helvete. Det märks direkt i försvaret att ingen litar på honom
Kommentera

Jonte321:

Vad skulle Boork ha gjort annorlunda i denna match tycker du?
Kommentera

Segersylf: Vi väntar på att någon i motståndarlaget har ogiltigt transferkort eller lirar med avstängd spelare. Eller att någon använder sig av artist någon dag för tidigt.
Kommentera

Makkan: Sant,hade dom visat vilja och hjärta hade dom vunnit åtminstonde ett par av de senaste sex.
Kommentera

sylf:

Med det här spelet är det en kanonsiffra
Kommentera

Sundlöv som sagt till sportbladet att det inte är boorken som ska avgå, utan han isåfall, det är fan skitsnack!!!! Boork coachar som om han vill ha brynäs ner i skitenm!!!!!!
Kommentera

rafalski:

Viljan ? Tycker du dom har vilja ? Det har inte jag sett någon i allla fall.
Kommentera

P: Jo..de är f-n så pigga på att munhuggas när det går dåligt för Brynäs. Nu får det banne mig bli skärpning om vi ska ha någonting i ES att göra överhuvudtaget!
Kommentera

Jonte321:

Smart inlägg, vad bra allt skulle bli om dom försvann och Månsson kom in... Månsson har ju visat så mycket bra i dom tidigare matcherna..
Kommentera

rafalski: Och hur ska vi få till en seger?
Kommentera

Bissett19: Bara vänta in Profeten aka mullan Huge med sina lärorika predikningar.
Kommentera

Bissett19: Dom lär släppa Moramatchen på lördag också, sen väntar dom nog på att Sundlöv skaffar en ny coach.
Kommentera

Bissett19: Inte bara i båset dom är hösäckar! Jag förstår varför det bara sitter 5211 pers i hallen.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Tyvärr räcker vi inte till, viljan är det inget fel på men nu räknas endast segrar.
Kommentera

brynästigern: Leksingarna?
Kommentera

Sparka Daniel J, sparka Boork, sparka Sjödin, sparka Johannes Salmonsson... ersätt dessa, och IN MED MÅNSSON
Kommentera

sylf: De är så förbannat långt mellan lagdelarna också.  Dåliga pass, sena uppspel. Verkar som de f-n maskar. Se nu till och porta varenda jävel ifrån krogen i Gävle tills det är på fast mark igen.
Kommentera

Jajjen:

Det finns ju ingen energi varken på isen eller i båset,medans Djurgårdsspelarna står i sitt bås,sitter Brynäskillarna som hösäckar i sitt bås med hängda huven.
Kommentera

Wikegård skulle passa!! älskar han! alltid velat att han ska träna Brynäs
Kommentera

Brynäs har försvunnit ur mitt hjärta för tillfället...
Kommentera

I sex matcher har man nu hoppats på att spelet ska förbättra sig. Men inte fan blir det bättre, fy fan!
Kommentera

Tycker synd om Boorken nu som får stå som ansvarig för ett så jävla dåligt lag. Ser ut som killarna har gett upp och åker runt och drömmer om sommaren.
Kommentera

Kung_Sjödin: Ingen tränare i världen kan rädda det här vraket. DIF vinner hur jävla enkelt som helst. Brynäsarna är tafatta i egen zon,i anfallszon, i båset,överallt. Ottosson har 4 s.k. Brynäsare runt sig och får ändå knalla in och lägga pucken mellan benen på den s.k målvakten. Det här bär av till KS i vår,den saken är helt klar!
Kommentera

65selander: Det här måste vara ett tecken på att man är less på Boork. Så här illa skulle laget inte kunna spela annars. Men även med ny tränare finns inga garantier att det här laget klarar nytt kontrakt.
Kommentera

Tvi vale...nu är man tvungen att stå ut med ännu fler gliringar från Leksingarna och Djurgårdarna på jobbet i morgon...
Kommentera

Tack Brynäs IF säsongen är slut efter 8 omgångar och ev är elitseriesagan slut för all framtid.
Var är alla fina nyförvärv ?
Var är alla med sina stora Brynäshjärtan ?
Brynäs jävla skitspel är fan i mig tamare än att se PRO spela boule.
FYYY FAAAN
Kommentera

StoltBrynäsare: BOORK BORDE SPY GALLA ÖVER SPELARNA
Kommentera

Clarence: Så JÄVLA FUCKING SKIT DÅLIGT, VÅRA SPELARE GÖR INGENTING FÖR ATT ÄNDRA PÅ SAKEN, KORHONEN E SÄMST, ALLT E DÅLIGT!"!!!!
Kommentera

Fy fan vad värdelöst spel, totalt urusla. De var inte ens värda oavgjort. 1-2 målet är skandalöst dåligt att släppa in.
Kommentera

Hur ska det göra laget bättre?
Kommentera

Det fanns inga rimliga skäl att under våren, sommaren och försäsongen haussa upp laget som så många, av någon underlig anledning, gjorde. Desto större och hårdare blir nu därför fallet/besvikelsen. För egen del hoppades jag och trodde också på en 7-8:e plats i tabellen, men nu finns det väldigt lite som talar för att Brynäs ens klarar det. Vi har helt enkelt inget bra lag och den sanningen måste vi nog fejsa...
Kommentera

Nu är det dax att se sig om efter en ny tränarare.....
Kommentera

Bissett19: När jag var på plats i första och andra PärDjoosen såg det mer ut som 4211 personer. Ett tusental säsongskortare hemma ikväll alltså.
Med sex raka förluster får statistikern en uppgift imorgon, alltså. R.U.T.I.N.
"Lunarlinan" är det ord jag tar med mig från denna kväll. Tack, Bissett19.
Kommentera

mattias - 74: 2,5 min kvar. Ingen 3 poängare i a f...
Kommentera

mattias - 74:

Naturligtvis skall det stå att ni dominerade innan målet om ni nu inte förstod det :-)
Kommentera

Jajjen: Tränare? Jaa, jag har sagt det tidigare och säger det igen. -> Wikegård!

Visst, han verkar stortrivas med det han håller på med nu. Men, om han skulle ta ett tränaruppdrag igen så tror jag att en plats i Brynäs med en fet lön skulle kunna få honom att göra det.
Kommentera

VBgr: Just nu ligger vi sist. Tre poäng efter. Kvalserien är nog en bra idé att försöka undvika i år. Dom sista två lagen kommer garanterat åka ur.
Kommentera

Ser inte matchen men lyssnar på webbradion! Vad in i glödheta h""e håller dem på med? Är de så här tandlösa som det låter på "the boys" at the radio..)) Snart toppar vi serien om vi vänder "blaskan" upp & ner. Fy f"n...
Kommentera

Bissett19: Tränarbyte efter Moramatchen, alltså. Vem är ledig? Flygis?
Kommentera

65selander:

5211 i Asken idag.
Kommentera

65selander:

Ja Boork splittrar på den enda fungerande linan.Han plockar bort Salle o in med Spets.

Märkligt.

Tavla av Korhonen vid 1-2.Tack och godnatt.Det ser så jävla tafatt ut.
Kommentera

Bissett19: Nu blir det åka av. Boorken har släppt lös den norska terriern Spets.
Kommentera

rafalski:

Hoppas du får rätt;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Betydligt tajtare spel ikväll och inte så många tappade puckar vid linjerna. Fjärdelinan bäst så här långt. Viktigt att vi fick kvitteringen innan paus, nu gäller det att ha tålamod utan att bli passiva i tredje så ska nog det här greja sig.
Kommentera

Jajjen:

Enligt PPV-kommentatorn ialla fall,men han yrar rätt bra om allt annat än matchen ibland,så man får väl ta det med en nypa salt.
Kommentera

Bissett19: Har han sagt det? Låter som han håller på att förbereda en uppsägning. Då är det upp till grabbarna, då.
Kommentera

« · 922528 · »