Brynäs IF

727995 inlägg · 7962 ämnen

Laget mot djurgården?

« · 922659 · » Till forumet

Sv: Laget mot djurgården?
Jompe: Det skriver jag under på. Bra skrivet av dig!
Kommentera

VBgr:

Haha, så förlusten är pga av att spelaren Månsson som inte gjort någon glad tidigare under dom tidigare matcherna satt på läktaren?

Vems fel var det att Brynäs förlorade när Månsson var i laget då?
Kommentera

Och JA det är spelarna och inte boork som spelar hockey, jag vet!
Kommentera

StoltBrynäsare: Visst, ingen av målvakterna är nån världsstjärna. Men släpper man in 1 eller 2 mål ska man fan vinna!
Kommentera

rafalski:Nä, det är bara att bryta ihop och komma igen, det kunde varit värre fast jag ber att få återkomma när jag kommer på vad det skulle vara.

Att Boork skulle ha skrivit på ett treårskontrakt innan säsongen. Nu måste jag börja ta o hålla med all ramaskri, det måste komma en ändring o det snabbt.
Kommentera

VBgr: Boorks sätt at leda laget har skapat irritation i truppen. Spelare som intervjuas säger "ja, men nu har vi det här systemet och då får vi köra på det..." men det finn smassor av indikationer på att det morras bland spelarna. Även om den filosofin tycks vara mer eller mindre överspelad nu så finns det en skada kvar i relationen tränare-lag. Och Boorks sätt, management by fear, funkar ju mycket sämre om man vet att man ä n d å får stå över även om man gjorde 3-4 mål förra matchen och är hur mycket som helst i zonen.

Spelar du bra får du "vila", spelar du dåligt får du också "vila". Hela signalsystemet bryter samman och tränaren har spelat sitt sista kort.
Kommentera

pastorn: Månsson!
Kommentera

Bissett19: Man känner bara vanmakt...  Fan ta tag i detta nu Brynäs. Visa att ni kan spela istället för att drälla med pucken, det enda som var bra idag var att vi inte föll ihop målmässigt. Skitsaker igen som gör att vi släpper in mål.

Hur f-n skall man orka med detta.
Kommentera

VBgr:

Brynäs "bästa" spelare var på isen idag. Varför vann dom inte? Fattar inte hur du kan skylla förlusten på en gubbe som inte satt sin fot på isen. Gnäll på dom 20 spelarna som fick chansen, inte en jävel visade stolthet inför föreningen utan åkte runt och fisåkte.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nä, det är bara att bryta ihop och komma igen, det kunde varit värre fast jag ber att få återkomma när jag kommer på vad det skulle vara.
Kommentera

Hoppas Månsson är tillbax i nästa match. Köp tillbaka ROBERT KRISTAN(Brynäs bäste målvakt på många år+ häftig frisyr). Anledningen till många segrar förra året berodde faktiskt ofta på målvaktsspelet, som i 1-0 matchen mot frölunda där frölunda vann skotten med 21-37 och ändå vinner Brynäs. Det är vad Brynäs behöver just nu,en ny målvakt.
Kommentera

Som sagt var...det blir en tung arbetsdag i morgon. Lika illa går det för Almtuna så humöret är inte på topp precis.

Tack o Godnatt för i afton!
Kommentera

VBgr:

Jo han fick storhetsvansinne efter LHC-matchen o lämnade alltför viktiga spelare hemma mot Södertälje.

Sen efter några förluster så skyllde han på ödmjukheten hos spelarna.Men hur jävla ödmjuk var han själv inför SSK-matchen??

Han har ju stor del i det här,men spelarna MÅSTE ju ta sitt ansvar ute på isen,Funkar det inte spelmässigt så kan man ju alltid kämpa,o det gjorde man ju inte idag.
Kommentera

70 Rodrigues:

Och vilken sort :-)
Kommentera

pastorn: nee men en rejäl förbättring av tränar bytet LR ?
Kommentera

Ett litet tips, nu börjar reprisen på kvällens stormatch i Läkerolen.
Nån som inte har säsongkortet och vill ha matchen bandad ?
Kommentera

pastorn: Hur ofta och hur mycket röker du på??
Kommentera

pastorn: Än en gång gör Boork absolut inget fel, spelarna är patetiska och en skam för Brynäs.
Kommentera

När Huge kommer in här så är han i samma sits som en harpalt i tigerburen :-)
Kommentera

Var det därför det gick så bra för Frölunda förra året för dom inte mixtrar med sina kedjor? =)
Kommentera

Vill med en dåres envishet fortfarande PÅSTÅ att boork är orsaken till skiten. Hade han HELA tiden från Linköping matchen spelat med BRYNÄS bästa spelare i VARJE tillställning, bla, bla, bla, bla..så hade nog Dif matchen ikväll varit muntrare för oss. Sedan ifall mitt scenario 2 stämmer så abdikerar jag och erkänner att jag hade fel i mitt tycke o tänk. Får vi en ny coach och spelet fortfarande SUGER efter ett tag så kommer många av oss att veta bättre, isf!
Kommentera

Bissett19: Absolut inte, ville bara be honom att hålla käften! finns absolut ingenting som är positivt med 6 raka torsk och en sista plats i tabellen.
Kommentera

mattiaskarlgren: Vad hade ni väntat er det är ju boork ???
Kommentera

70 Rodrigues: Lugn..han dyker nog upp med sina synpinkter så småningom..
Kommentera

70 Rodrigues: Sitter i Hallonbergens spärrkur!
Kommentera

Finns säkert några spelare i Brynäs som inte gillar Boork precis som spelare i andra lag inte gillar sin tränare. Och? Spelarna är anställda höginkomstagare och ska prestera på isen. Dom har ingen rätt att sitta och tjura och gnälla på tränaren. Tränarens roll är dessutom överskattad.
Kommentera

70 Rodrigues:

Saknar du honom?

Jag visste väl att ni hade nåt på gång......:)
Kommentera

Var är Huge??
Kommentera

Bissett19: Är det inte lite sant det då om man ser det med nyktra ögon? Iofs så kanske det inte ska komma från en leksing, men ändå...

Hur ligger oddset hos Unibet på att Boorken får sparken först? Jag satt en femting i augusti på det, men jag gissar på att det är dålig betalt i dagsläget...

Näe nu känner jag mig elak. Det är fullt att sparka på den/de som redan ligger.
Kommentera

Nu när det har gått en stund efter matchen och man ska försöka sätta fingret på vad dom gått fel så är det ganska lätt.. Djurgården är klassen bättre.

Brynäs har ruskigt dåliga uppspel idag. Får inte spelet att stämma för fem öre.

Sedan så förstår jag faktiskt inte hur Boork "coachar".. Brendl, var han ens med? Hansen gör en plattmatch, DJ tar årets 2 mest korkade utvisningar, framförallt den andra. Lind är inget vidare.. Bara för att nämna några..

Hermansson är Brynäs bäste spelare ikväll. Men vad hjälper det? Det är åt helvete för dåligt. RUSKIGT dåligt är det.

En sak som är oroande är att Boork byter kedjor för ofta, visst kan det vara bra med lite "förnyelse" men titta på Frölunda tex, hur länge har inte dom spelat med Kallio-Johnson-Andersson? Visst nu ska vi inte jämföra med dom kanske, men brynäs måste börja spela med samma kedjor så dom spelar ihop sig.. då kommer också målen att komma. Iofs ganska logiskt!

Men tyvärr så är Brynäs nått katastrofalt dåliga idag.
Kommentera

70 Rodrigues: Hur lätt kommer det här laget ställa om efter 2 år med Boorks styrspel? Tro inte att det blir en snabb övergång till bättre spel när en ny tränare kommer. Oavsett vem det blir. Den här såsongen kan bli jävligt lång.
Kommentera

Bissett19: Jag ska sätta på deras jävla dalaåsna igen!
Kommentera

sylf: "Spelarna spelar skit för att få till stånd ändring i ledarstaben."

Är det så sä är det bara att anmäla laget för arbetsvägran helt enkelt.
Vi supportrar får anmäla dom för psykiskt lidande.

Just nu smattrar tfn utav SMS från skadeglada individer. Jättekul
Kommentera

Bissett19: Det är ju sant!!
Kommentera

VBgr:

Kul att få en sån här bubbla av en jävla Leksandsmupp.

mattias - 74 skriver:

Haha fan vad ni suger
Kommentera

På lördag kvällkan vi ligga på 9:e plats ;-)
Men det är väl bara Huge som tror på fullt allvar ;-)
Kommentera

VBgr: "Spelarna spelar skit för att få till stånd ändring i ledarstaben."

Hur många tränare har dom inte gjort det med om det nu är så? En knippe fittor är dom hela bunten i såna fall! Va fan ska dom ha för coach? En barbiedocka?
Kommentera

VBgr: Om nu inte Leksand tar steget upp...
Kommentera

Jajjen: Räkna fel. Då blir det bara 11 raka. Det är ok.
Kommentera

Finns 2 scenarior i detta (som jag ser det):

1: Spelarna spelar skit för att få till stånd ändring i ledarstaben. När väl ändringen är ordnad så börjar de helt plötsligt spela exemplariskt igen.

2: De är inte bättre än de visat i de 6 senaste matcherna. Isf kan ju inget rädda dem och vi får möta Mattias-74:as svänggäng nästkommande år.

Hoppas på scenario 1..))
Kommentera

Makkan: Ok. 13 raka lär det bli. Sen match nr 14 Mora hemma, där har vi en chans till vinst.
Kommentera

Saxat från stats.swehockey.se/

Väsby IK 1987-88 14st 1987-10-25-1987-12-08
Brynäs IF 1987-88 12st 1988-01-06-1988-03-10
Örebro IK 1978-79 12st 1979-01-11-1979-02-18
Timrå IK 1977-78 11st 1978-01-06-1978-02-19
Örebro IK 1976-77 11st 1977-02-03-1977-03-10
IF Björklöven 1998-99 10st 1999-02-02-1999-03-04
Modo Hockey 1991-92 10st 1992-01-16-1992-03-10
Västerås IK 1996-97 9st 1996-12-05-1997-01-14
Skellefteå AIK 1988-89 9st 1989-01-24-1989-02-23
Södertälje SK 1977-78 9st 1977-10-09-1977-11-06
Kommentera

Jompe:

Jag tror det var 6 st eller möjligtvis 7.
Kommentera

20 Lindgren: Hasde vi inte ett losing streak på 10-11 matcher med Esko, sen GP?
Kommentera

Jajjen: "Vad är elitserierekordet i raka förluster?"
Jag tar som sagt tag i den biten imorgon fredag.
Kommentera

65selander: 18:30..? Bra , då har man hunnit supa sig full och slipper ångesten om det blir sjunde raka.
Kommentera

Gusten: Råttet är mågat och krisen total!
Kommentera

Gusten: ang pressen så har dom inget spel så att de kommer så långt upp, de försökte inte ens vända spelet i tid. Pucken är kvar för länge hos den som har den i a-zon istället för snabba pass eller skott.
Kommentera

Vad sägs om J-20 på lördag ?
Då kan vi få se lite kämpatakter och skridskoåkning kanske.
Kommentera

sylf: Den som inte inser att det är kris nu den kan inte ha sett matchen idag.

Spelarna är ju nervvrak (ja förutom vissa som verkar helt blasé), dom skjuter när dom borde vänta, dom väntar när dom borde skjuta. Ingen har en aning om var kedjekamraterna befinner sig, 22 stirriga soloåkare.

Tur för Boork att Salle blev skadad, annars hade råttet varit mågat...om det nu inte redan är det.

Så jävla synd att vi inte sätter mer press på rookien i DIF-målet....jävligt synd...
Kommentera

« · 922659 · »