Brynäs IF

730577 inlägg · 7961 ämnen

Laget mot Frölunda

« · 1180579 · » Till forumet

Sv: Laget mot Frölunda
65selander: Nä, ljuset som fanns var frontlyktan på tåget som stormar emot oss längre fram i tunneln. Under lyktan står att läsa...
Kommentera

Lindström: Gnida på i 40 min räcker alltså till poäng i ö-vik.....Knappast!
Kommentera

GävleLasse: "Mycket beror nog på att Frölunda backar hem och spelar på resultat och på så vis bjuds Brynäs på initiativet."

- Ligger nog en hel del i det påståendet men jag tycker mig se på inställningen och farten i sista att man verkligen vill skapa. Inte avvakta som övrigt i matchen.
Kommentera

Jajjen: Vad tror du?
Kommentera

Man vinner inga matcher på att göra 1 mål...
Kommentera

Anders Berg: Nog bara du som tycker.
Kommentera

65selander: Ja synd att dom spelade hockey i 20min..
Några ljuspunkter:
Bertilsson-Snart 1á back?
Göteborgarn-E på G
Aero-Blixtra till!!
Sandin-Bra tacklingar å visad vilja
Dixon-Gned på i 60min
Molin-Några fina grejer, men räcker inte till i närkamperna
Dacke-Visa ledarskap i 20 min

Sen var det några som var bra till å från som te x Silver, Sundström

Men gnider dom på i 40 min nästa match så finns det hopp om nån pinne där..
Kommentera

1 mål i timmen - det är inte godkänt!
Kommentera

GävleLasse: Vi har gjort samtliga mål i PP. Höjdarrekord?
Kommentera

pastorn: Ljuset som fans var väl att Kahnberg blixtrade till samt att Eero försökte skjuta iaf.
Kommentera

Jajjen: Nej!
Kommentera

bradberry: Mycket beror nog på att Frölunda backar hem och spelar på resultat och på så vis bjuds Brynäs på initiativet.

3 matcher och fortfarande inget mål i spel 5 mot 5...

Bottenrekord?
Kommentera

Jävlar. Där fick Rögle 2 poäng. Vi är under kvalstrecket. Var vi det nån gång under förra säsongen?
Kommentera

Tänk om Brynäs kunde spela hela matchen som de lirade i tredje. Måste de ligga under med 2 mål för att ta i och spela offensivt?

Att inte låta kvällens hetaste spelare Kahnberg lira på slutet i 6 mot 5 är illa.

Full fart framåt!
Kommentera

65selander: Sett till matchkvalité får man väl ändå ge godkänt. Ett sömnpiller till 2aperiod men i övrigt bra fart.

Jag begriper bara inte varför Brynäs står på hälarna i större delen av matchen. Man visar ju i sista att kvalitéer finns... Felaktig matchplan?
Kommentera

65selander: Vi spelar i KS i vår, det här laget har inga kvaliteer över huvud taget. Återigen har Sunklöv misslyckats, det är bara fånigt att titta på.
Kommentera

Så länge vi har det spelarmaterial vi har, spelar det ingen roll vem som tränar laget. Först måste pengar in sen kan vi ställa krav på tränare.

Vi har gjort mål 3 matcher i rad. Vi har bara släppt in 5 mål. Både Rögle och SSK tappar poäng ikväll. Som brynäsare och med dom senaste 10 åren i färskt minne är det här en riktigt bra kväll.
Kommentera

Precis likadan match som mot SAIK bara tvärt om, idag var vi bra i tredje. Det DUGER INTE att spelar i 20 minuter. Man måste spela matchen igenom, precis som Dackell säger i intervju efter matchen.
Kommentera

Dackell och Molin river på när det gäller. synd bara att dom andra överbetalda jävlarna inte kan det.. finns bara 3 poäng på torsdag! inget annat!
Kommentera

Skitmatch men Eero verkar skjuta in sig och Kahnberg blixtrade till någongång... Molins friläge var väl också värt ett bättre öde men enl så fick han ett slag på klubban när han skulle dra.

Nästa gång kanske Brynäs spelar hockey hela matchen...

Kommentera

dreamland: Vill väl ha 2 tekare. Säger jag inget om.
Kommentera

Jag börjar stämma in i "sparka CZ"-tonerna. Vet han verkligen vad offensivt betyder? Varför sätta in Hansen och inte Kahnberg i spel 6 mot 5
Kommentera

Jajjen: Andersén slog axeln ur led,tror att det är samma som förut.Isåfall måste vi värva en back nu!
Kommentera

Jajjen: Hem? Menar du hem till Mora då eller?
Kommentera

När kommer Brendl hem? Han hängde två igår.
Kommentera

Storhonken: "L Jonsson är inte värd 250kr om året ens". Nåja, enl GD bloggen så skjuter han väldigt många tunga skott i pp.....utanför förvisso...
Kommentera

Bissett19: Som sagt, målkvoten är uppfylld, här tas inga chanser.
Kommentera

Huss:

Solklar straff missade dem fyra blinda mössen där.
Kommentera

Macahan: Hallå där, nu är faktisk målkvoten uppfylld, tillbax till en strikt defensiv omedelbart.
Kommentera

Lindström: håller med,Hietanen är hygglo oxå.
Kommentera

Även en Bif spelare kan hitta nätet
Kommentera

Bissett19: Exakt! Dackell visar vägen, nu gör vi två till!!
Kommentera

GävleLasse: Gå ner på folk och även göra vissa markeringar.
Varför inte formera så här inför sista?
Kahnberg, Dixon, Silfverberg
Somervouri, Granis, Dackell
Molin, Hansen, Sundström

Så långt så är det i princip bara Kahnberg och Silfverberg som visat kreativitet framåt.
Kommentera

"Höna" ... Även en fullbordad Random kan göra ett misstag ^^
Kommentera

Alla matcher lever sitt eget liv. Ni förstår att även en nackad hörna kan hitta ett korn.
Kommentera

Såja era gnällspikar,nu tar vi dom!!
Kommentera

Vilka jävla krav ni har! 0-2 mot Frölunda är helt ok. Det är större skillnad mellan Frölunda och Brynäs än mellan Brynäs och Växjö. Det helt överskuggande är att inte tappa för mycket till SSK och Rögle och sen hoppas på en formtopp som i första hand räddar kontraktet och i andra hand en åttondeplats.

Har vi seriens sämsta centeruppsättning?
Kommentera

GävleLasse: Det handlar om fokusering, prioritering, direktiv och matchplan bla...bla...bla...

Jag är övertygd att han brister här. Var lika förbannad förra säsongen trots hyggliga resultat. Att se Brynäs spela hockey ska väl för fan vara underhållande?

Det är det inte. Varför gör jag det då???? Kalla det hjärta! Men hjärtat är på väg att sluta slå tyvärr...
Kommentera

Storhonken: Bäst så här långt: Bertilsson
Kommentera

tompap71: L Jonsson är inte värd 250kr om året ens.Jag vet att ingen är bra idag men Lasse o Lauritzen är katastrof!
Kommentera

GävleLasse: Tyvärr viktigare vad det står på ryggen mot vad du presterar för kvällen..
Kommentera

bradberry: Det är klart att man tränar på sånt...

Däremot så är det tränarens jobb att få spelarna att våga ta avslut. Nu är det dags att gå ner på folk och KÄMPA!
Kommentera

Random: En ny filosofi så klart.

Vill du att varumärket Brynäs ska stå för "DESTRUKTIV GRISHOCKEY UTAN OFFENSIV"?
Kommentera

Tråkigare än att se målarfärg torka, gäsp.
Kommentera

GävleLasse: Nä men förmodligen tränaren som är inrutad i defensiva mönster som ingen förmår bryta.

Tränar man på PP överhuvudtaget? Tränar man offensiva situationer/kombinationer? NOT!

Tränarens ansvar Lasse!
Kommentera

Kahnberg är den enda som snurrat och kämpat, resten kan sitta kvar i omklädningsrummet. In på mål, skjut, kriga!
Kommentera

8 PERIODER...

...2 MÅL....

...SPYR....
Kommentera

tompap71: Jag håller nog med du....
Kommentera

Men en positiv grej i mostsats till förra säsongen är att klacken verkar ha vaknat till liv i läkerolen. Så grymmt pinsamt när speakern behövde dra igång det...
Kommentera

bradberry: Det är fortfarande inte tränaren som skjuter för sällan och för dåligt...
Kommentera

« · 1180579 · »