Brynäs IF

727630 inlägg · 7961 ämnen

Laget nästa säsong!

« · 76680 Till forumet

Sv: Laget nästa säsong!
Ja tack, två gånger - med lite olika innehåll... :-)
Kommentera

westerlind

Bra, då gick tydligen ett av de första svaren fram iaf.
Du tillhörde väl inte snöbollskastarna??? :D
Kommentera

6 Lundström:

Bergqvist kan Du skrota + att Adam Andersson skall ha nytt förtroende inför nästa säsong.

Att skriva pensionskontrakt som Brynäs gör har sina sidor. De verkar inte jobba särskilt hårt efter det - se på Molin, hans säsong var dålig - JA honom skall det vara hårda krav på. Därför är jag MYCKET TVEKSAM till ett pensionskontrakt med Olsson. Målskytten i Larsson kejdan skall vara av mycket hög klass.

Att vi får dras med Wågström och framför allt Danielsson - det är väl sånt man fått för sina synder ( trodde inte att dom var av den omfattningen )
Kommentera

Hugin:
Självklart ska Adam Andersson ha nytt förtroende, måste ha suttit i koma, Bergqvist står där bara för att jag inte riktigt vet hur det blir med honom nästa säsong.
Kommentera

Lundström: Jag vill bygga om dina kedjor lite. Jag vill t ex att Soling och Mårtensson ska spela ihop från start nästa år, de avslutade ju bra den här säsongen. Helst ser jag då Miettinen mellan dem. Berka har spelat bra med Kyrö och Luovi tidigare, ge honom en chans att spela med dem igen. Deras rutin och hans fräckhet som han kan visa upp emellanåt blir nog en bra kombination.
Kommentera

Dom skulle ju försöka få nån bättre än Pekkala
Kommentera

Mike Harder

Nu ska du inte vara så´n bara för att du inte fick nytt kontrakt.....
Kommentera

Alla som är oroliga över hur nästa säsong kommer att bli,
don´t worry - be happy, som tysken sa....
Tag ett par valium och slappna av. Så här kommer det att bli:

Olsson skriver nytt kontrakt vilket är bra. Bäckström har helt rätt,
en toppback som är revanschsugen. Vem skulle inte vara det med
-15 i +/-statistiken...
Då är backarna klara.

Forwards:

Soling - Larsson - Molin

Mathiasson - Miettinen - Mårtensson

Bergqvist - Kyrö - Luovi

NY tung powerforward - Wågström - Danielsson

Östlund, Jobs, Mårs, Floberg blir inhoppare/utlånade,
jag låter Esko avgöra vad som är bäst.....

Kommentarer:

Larsson och Molin hittar varandra i en svart kolkällare mitt i natten
och Soling en värdig Bissettersättare, dessutom högerskytt.

Mathiasson perfekt bredvid Miettinen som ju är lite lätt.

Kyröline, se inlägg av Ford P.

Ja, det var väl det hela.......
Kommentera

Faktum kvarstår, att vi måste värva för att FÖRBÄTTRA laget till nästa säsong..

Vi behöver, antagligen en förstemålvakt, och ersättare för både Bissett och Rudslätt, eventuellt också Olsson.. Dessa hål kommer att bli enormt svårt, men framförallt ruskigt DYRT att fylla igen..

För som någon skrev där nere, allt kan inte hänga på firma Djoos-Larsson-Molin säsong efter säsong.. Vi behöver ett par rejält etablerade nyförvärv för att det ska bli slutspel nästa säsong!!

Spelare som Rudslätt som garanterat blir landslagsspelare nästa säsong när han är Djurgårdare, är inte lätta att fylla ut platsen efter, nu tror jag nog att Matthiasson skulle ta upp stor plats där..

Men om vi inte får honom då? Har sportkommitén nån "reservplan"??

Det börjar likna kris, och vi vet ju fortfarande inte säkert hur det blir med spelare som Johansson och Bergqvist, det är såna som man måste knyta nu.. annars kan vi börja signalera SOS!!

Får hoppas att Adam Andersson blir helt ordinarie nästa säsong, han har ju helt klart talang som få..
Kommentera

Niklas Anger vore ju ett fint nyförvärv, och gamla Arlanda spelare är ju populära i Brynäs även om han inte var där så länge.
Kommentera

Vi ska vara hur jäkla nöjda som helst i stället för att låta negativa om de nya arenaplanerna. Tänk att vår förening, vår styrelse har visioner som nästan ingen annan klubb i landet har. Jämför med att vara aik-supporter. De måste ha problem att se ljust på framtiden.
Kommentera

Ni är på väg ner i skiten, +30 ligan kan inte spela hur länge som helst och då har ni ingenting. Om man inte beslutar sig för att stänga elitserien är ni ute inom 3 år, och kommer aldrig igen.
Kommentera

Angeldust:

Här är en lista på Brynässpelare som är 30 år eller äldre:

Sjödin 36 år
Larsson 36
Molin 31
Kyrö 30
Om Christer skriver på nytt kontrakt så har vi en gubbe till, han är 32!

Här kommer en lista över SSK:s "gubbar"

Wanhainen 30 år
Lindqvist 30 år
Bemström 30 år
Stefan Jonsson 37 år
Peter Popovic 34 år
Ahola 34 år
Norbäck 30 år
Larsson 34 år

Kom inte och snacka om +30 ligan!
Kommentera

6 Lundström

Det är väl inte för inte som Angeldust står som nykomling i
profilen kan jag tänka.....
(kasta sten i glashus var det ngn som myntade, dessutom..)

Täljetokarna skall nog inte vara så styva i korken för rätt vad det
är så kanske deras enda nöje blir att gå på BårstaIP och heja
på Assyriska i div2.....
Kommentera

Självklart ska Djoos också vara med på "gubblistan"! Han är ju 33 år!
Kommentera

Jo, men det är inte åldern som är intressant utan att man skriver så långa kontrakt - vad är det som sätter press på dem senare?
Kommentera

Petr Leska vore ju verkligen nått för styrelsen att kolla upp, och Luleå borde man ju kunna konkurera med...
Kommentera

Maggan82: Nu är det bara som så att Luleå ligger långt frame i förhandlingarna med Petr Leska genom fd Luleåspelaren Jiri Kucera som är klubbens fölängda arm i Tjeckien och jag vet att det står mellan Luleå och Zlin vart Leska spelare nästa säsong!
Men ni fick ju en av finlands bästa centrar som jag gärna sett i Luleå!
Kommentera

bRYNÄS KOMAR VARKEN FÅ mATIASSON ELLER KAPANEN
Kommentera

« · 76680