tjugo8: Fast även Eklund spelar en hel del PP också och då borde rimligtvis Sunkens speltid också ligga lägre. Kan inte tänka mig att Sunken går före Bertilsson i något skede så därför funderar jag om han inte har någon känning.
Redigerad kommentar
Zzz:
Vaken iaktagelse
Var ju mkt PP i de matcherna...kan ju påverka speltiden
Samt att hans partner Djoos spelat mer PP o därför kanske han suttit en extra gång när Sunk-Ek o Kilas-Dubblerande Andersén gått in o lirat efter PP:t...
Tycker Bertil lirat stabilt på sistone, ej gjort mkt väsen av sig...o då är väl han som bäst...
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Ok så nu är Ollas tillbaka. Hur ska femmorna se ut?
Det mest naturliga är kanske att kliva in på Löökes plats, i mina ögon. Ollas-Nordquist-Brodecki känns spännande. Men även ge Lööke lite speltid då Ollas inte verkar vara redo för 60 min.
Redigerad kommentar
Skrubben: Jag förstår ditt resonemang och visst tror jag att Brynäs kommer vara en större utmanare nästa år (och framförallt om två säsonger när 97orna är uppe på riktigt). Men jag tycker faktiskt ändå att Brynäs har pusselbitar för att utmana om ett guld, det jag tycker saknas är en förstacenter som kan dra en leadingline.
Lander är den pusselbiten som saknas, kan han få ihop en förstakedja med Rödin och Ollas(?) kommer vi ha en förstakedja som kan gå in i landslaget rätt av. Vi har också en andrakedja med Brodin-Enterfeldt-Sweatt som börjat komma igång ordentligt. Vårt PP har blivit otroligt mkt bättre när Brodecki och Djoos klev in, tänk en Lander i PP också så lär vi ju faktiskt bli bättre där.
Håller helt med att vi troligen kommer bli en större kondender nästa säsong MEN tycker ändå att vi, med en första center av rang, kan utmana även i år.
Och som ni säger, att knyta upp honom på ex. två säsonger? klart vi ska ta chansen!
Sen vet jag inte hur Timrå spelarna ser på Brynäs, länge sen en TIKare flyttade ner till oss väl? Sebbe Erixon drog ju till Småland istället. Finns det en rivalitet klubbarna i mellan? jag tycker inte riktigt det? :S
Men jag hoppas iaf på Lander! =)
Skrubben: Fast får man ett läge att knyta upp en spelare som Lander på mer än en säsong så kan det ju såklart vara värt att slå till med en gång. Annars är han nog "fetborta" sen.
Om man nu ska leka med tanken att Lander vore aktuell/intresserad av Brynäs. Vilket jag har svårt att se ska hända.
Peja:
Äsch pettisbif levererar ett lag med Lander ;)
Starkbaum(Johansson/Sandström)
Andersén - Kilström
Djoos - Bertilsson
Eklund - Westlund
Sundqvist
(Nörstebö)
Blomqvist - Scott - Rödin
Ollas - Lander - Brodecki
Sweatt - Enterfeldt - Brodin
Olden - Nordquist - Lindblom
(Lindgren - Westerholm - Westerholm)
Extra:Lööke
Redigerad kommentar
micke63:
Kroken klarade fredags-cuten o är nu bland 16 forwards, varav 3 är skadade...
Nhl startar tors o just nu har Preds i stort sett bara 4 kedjor, och där Calle då ingår...
Sjukt trist med dessa skador och nu även sjukdomar. Jag tycker det är rätt att BZ agerar snabbt och plockar in Gistedt som ändå har bra med rutin från högsta ligan och säkert är rejält revanschsugen.
Utgår dock från att Starky spelar så mycket som han själv känner är möjligt.
1 månad m Gistedt
Vi får hoppas att Starsky står allt el att Appelgrens farhågor var överdrivna
"Vad gav Salo dig för motivering?
– Salo sa att tränarna inte ville spela mig så då fanns det ingen anledning att jag var kvar."
tjugo8: Till skillnad från dig så är jag inte så övertygad om att Calle tar en tröja i Nashville. Tror han är lite för tunn och inte tillräckligt tuff för NHL.
Han lär nog hamna i AHL han också tror jag.
Peja:
Mmm...kan stämma
Det jag sett hittills är väl mer att han hittar lägen att komma t skott nära mål
Det jag far efter är väl spelartypen som kan parkera vid mål alt bryta sig in o förbi 190cm/100kg- back...
Lindblom ska bli skitintressant att följa...
Redigerad kommentar
Powerfade:
Thure, Harju, Granis var ju faktiskt starka runt/mot mål...
Där har vi ju faktiskt INTE ersatt m samma spelartyper (möjligen Olden)
Ifjol var ju också problemet att komma in på mål, Lex-Leksand, Lex-FBK...
Hur fan tänkte Sundlöv här???
bradberry:
Tror du inte Calles .75 poäng per match (Bäst i Predators, visst bara 12 matcher...men ändå) o 1.5 i Admirals räcker t en tröja?
Jag tror även Calle kan tänka sig att underkasta sig en roll i 3-4 lina...o vi vet ju att han kan göra det jobbet också...
Tror han kör Predators ända in i kaklet denna sässe...skiter det sig så kanske vi kan hoppas på honom som första center 15/16...o Larsson som andre center...;)