Brynäs IF

730610 inlägg · 7961 ämnen

Laget säsongen 2015/2016

« · 1673962 · » Till forumet

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Bifbiffen: Fortfarande inget svar på hur du får ihop ekonomin, om du även vill ha det andra som jag pekar på och som du önskar dig, utöver Sweatt.
Kommentera

Huge: Jag ser hellre att vi besitter den spetsen än 6 st Mannberg. Han spelar ju inte för 20000 heller även att han inte är så dyr. Menar bara att var man får ut för sina pengar. Sweatt var enorm innan han blev "skadad" eller vad det nu är som hänt värd. 500 k utan problem
Kommentera

Bifbiffen: Ok. Du skrev att vi borde ge Sweatt 500.000/mån. Utöver det kostar Rödin minst 300.000/mån.
Ett par spelare kräver säkert högre lön.
Du vill ha ett par toppbackar som kostar skjortan.
Slovak och Wallace blir inte billiga.
Utöver detta ev några spelare som måste lösas från sina kontrakt, med dubbla kostnader som följd då ersättare måste avlönas samtidigt.

Har redan frågat dig retoriskt hur du får ihop allting rent ekonomiskt med tanke på ekonomin?
Som svar fick jag "hellre Sweatt och 5 juniorer än 6 Mannberg"
Vad nu den önskningen har med saken att göra.

Eller menar du att det räcker med Sweatt för 500.000/mån och 5 juniorer för att nästa säsongs behov av spelare är täckt?

Annars kan du väl förklara hur du tänkt, lite svårt att få nåt grepp om dina tankegångar, minst sagt.
Kommentera

Pettisbif: Henrik Larsson är absolut inte klasser bättre än djoos. påminner dock om djoos med bra speluppfattning å klarar sig trots sin storlek ok i allsvenskan i alla fall
Kommentera

Bratwursten: Ironi Korven..ironi!!;-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Mm går inte att "hejja" på något annat lag, isåfall är det för att det indirekt gynnar Brynäs. Men har ändå svårt att ta ord "heja" i munnen när det gäller andra lag.
Kommentera

bifhjärta: Heja Västerås! ( Geografiskt, inte sportsligt! !)
Kommentera

Huge: Håll dig till det folk skriver istället. 
Kommentera

Bifbiffen: Eftersom alla dina analyser är lustiga så behöver man bara ta lösryckta citat och inte hela inlägget.
Spar tid, vettu....   :-)
Kommentera

munkas: Inte orolig. Tror det är slut på tanklösa lagbyggen. 
Kommentera

Bifbiffen: Hultström och Sallinen till Dif. Två riktigt fina värvningar! Kul för Dif, synd för Bif.
Kommentera

Huge: "och det räcker med 5 juniorer plus Sweatt som nyförvärv nästa säsong, ja då vet man att Silly Season har startat på allvar.
Med betoning på SILLY" 

Och när sa jag det? Du rycker som vanligt ut citat för att göra dig lustig. 

Tar hellre Sweatt och 5 juniorer än exempelvis 6 st Mannberg. Håll dig till det som skrivs

Kommentera

bifhjärta: Brynäs kunde ha hamnat i den situationen med spelarflykt, om vi hamnat på kvalplats. Var ska Leksand få SHL-dugliga spelare ifrån, om de nu lyckas hänga sig kvar. De lär bli ett lag i bottenstrid även nästa säsong. Vi kan vara glada att man i Brynäs styrde upp skutan i grevens tid. 
Kommentera

Peja: jag kan inte klandra honom direkt, vem vill spela i leksand?
Kommentera

70 Rodrigues: Heja Västerås! ( Sportsligt, inte geografiskt!!)
Kommentera

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/djurgarden/article20496124.ab

Oops..Konstigt läge för Lif och spelarna...Enkla vägen ut för Hultström och Sallinen verkar det som. Kanske påverkar deras insatser på isen en del framöver..?
Kommentera

Enligt Sportbladet har Djurgården gjort klart med Sallinen och Hultström från Leksand. Hultström uppges ha nobbat ett bättre erbjudande av Leksand för att flytta till DIF.
Kommentera

Brynäsgubbe: eller:

"Fansens värvning var lyckat för brynäs då de har kontrakterat 4 nya spelare, Gunderson, Thuresson, Larsson och markström."
- Hoppsan, där small det till. Dock så var alla värvningar väntade enligt Aftonbladets Hans Abrahamsson.

Stefan Bengtzén, har du några kommentarer om nyförvärven?
- Ja, det är klart man ska spetsa till laget lite grann ;)
Kommentera

70 Rodrigues: inte skrivet i sten men risk för det ja
Kommentera

bifhjärta: Om Rögle går upp så hänger Smotherman med :-(
Kommentera

Varit ute med båten en runda o fiskat..fick en känsla där ute på sjön att Smotherman är klar för oss..han hade passat in bra och det känns som en Bz - värvning...
Kommentera

Brynäsgubbe: Troligare då att det blir ett kontrakt månaden ut.
Kommentera

Chris11: Eller:

"Brynäs och Gunderson är överens om ett kontrakt på resten av hans karriär."
Kommentera

Chris11: Det kommer alltid nya favoriter. Och vi fick 3 starka säsonger och ett guld med honom. Inte illa !

Kommentera

Davey_22: haha jag skämtade bara;) honom Kan vi nog glömma helt å hållet. Tror inte han kommer tillbaka någonsin.
Kommentera

Chris11: Chris,för din egen skull..Glöm tanken på Gunderson i 2-3 säsonger. : ) 
Kommentera

mk: Ja det är ju faktiskt både på gott och ont! Fördelen med en tidigt spikad trupp är ju framför allt gruppdynamiken! 
Kommentera

Chris11: Det skulle vara mumma det  :)
Kommentera

Huge: om 3 veckor: "Ryan Gunderson klar för brynäs" Sportbladet kan härmed bekräfta att jokeritbacken är glad för gävlelaget. Brynäs och Gunderson är överens om ett kontrakt på 2 år.
- Äh det känns jättekul att Ryan har skrivit på för oss, medger sportchefen Stefan Bengtzén.

Får jag läsa den artikeln i sportbladet så släpper jag allt jag har för att springa till gavlerinken och köpa ett säsongskort hos Brynäs!
Kommentera

Forsberg 1978:Hur har det låtit tidigare år när Sundlöv hade laget klart tidigt?

JO ett hemskans liv om att man ska ha is i magen, så att man kan få guldkornen som andra lag plockar upp.

Det ändrar sig med åren vad man tycker är bra:)

En liten notering bara:)
Kommentera

Davey_22: Bra om laget är klart så tidigt som möjligt tills nästa säsong IOM försässen:-)
Kommentera

Davey_22: Är tämligen säker på att BZ underhand redan gjort klart med några nya spelare, kutymen är dock att man inte avslöjar nåt innan spelarna ifråga isf har spelat färdigt och framförallt inte innan nåt är påskrivet.
Så den där substansen du talar om får vi nog ha lite tålamod med, skulle jag tro.
Vi får än så länge nöja oss med den "substans" som mest består av rena gissningar blandat med realistiska och orealistiska rykten som florerar så här års...   :-)
Kommentera

Skrubben:Jag kanske är oförtjänt skeptisk mot vitryssar. Fick för mig att Sergej Pushkov även var vitryss, såg att han var vanlig ryss. Ni kan kalla mig vitryss-rasist.
Kommentera

Huge: Lite substans vill vi ha nu :) Ger BZ några dagar nu sen vill man se action.
Kommentera

Davey_22: När en okänd dvärgback från Karlskoga helt plötsligt är "klasser bättre än Djoos" och det räcker med 5 juniorer plus Sweatt som nyförvärv nästa säsong, ja då vet man att Silly Season har startat på allvar.
Med betoning på SILLY....   :-)

Kommentera

Pettisbif: Hoppas du skämtar. Om han är seg på rören kombinerat med 172 cm/80 kg så låter det inte så lovande.

Kommentera

Skrubben: Den här spelaren ryktas till BIF. En otroligt spelskicklig back som även kan spela center. Klasser bättre än Djoos. Dock lite seg på rören.
Kommentera

micke: Haha nu är dock Maxim uppvuxen i Sverige och har svenskt pass 😉 Hans föräldrar är väl dock vitryssar om jag inte är ute och cyklar.
Kommentera

micke: Tycker det är lite synd, ryktades ju om att han rent av var klar för Brynäs. Sökandet efter en PP-back lever därmed vidare.
Kommentera

Skrubben:Kanske lika bra. Jag är lite skeptisk till vitryssar i BIF sedan Fatikov.
Kommentera

Starkbaum, Sandström (hoppas på Markström)

Andersen Slovak

Bertilsson Matushkin

Sunken NY (Allround back)

Rödin Thoresen Olden?

Lindblom Scott Ollas

Henrion Enterfeldt Brodecki

Ponthus Pathrik Rohdin

Varför skriver jag Thoresen undrar säkert många nu men han är en personlig favorit, en spelare jag gillar väldigt mycket helt enkelt. Säkert väldigt dyr MEN han säger att han förmodligen vill lämna khl så kanske bryr han sig inte så jävligt mycket om pengarna för då hade han väl stannat i Ryssland? Vore en magisk ersättare om Sweatt sticker. Sen är kanske inte kedjorna helt optimala, kladdade bara lite. 

Var bara tvungen att göra en laguppställning xD

Kommentera

Enaranger: ja men då ska ju bengan dra till med något rejält trolleritrick. Vi ska vara väldigt nöjd om de kan ta över kontraktet bara!
Kommentera

Chris11:

Det bästa vore ju om vi fick Djurgården att till och med betala en
övergångssumma till Brynäs, för att lösa Eklunds kontrakt. 

Kommentera

Chris11: hmm 70k..det borde vara Eklund;-)
Kommentera

mk: Fansens värvning får gå till att klippa kontrakt. Vem tjänar 70 000 om året i laget? ;)
Kommentera

Enaranger: skulle ju vara det om något lag vill ta över kontrakten på spelarna vi vi släppa. Då får man ju ställa sig frågan: Vilka vill ha dem då?
Dif - intresserade av eklund SLÄPP!!
Sen då?
Kommentera

mk: Jag tycker och hoppas att man ger Olden en ärlig chans från start nu under Bulan..Han fick aldrig riktigt chansen under TJ tyvärr..
Kommentera

Enaranger: Det lätt ju kosta skjortan att lösa alla kontrakt. Se bara på Blomqvist, kontrakt över 16/17. I princip Olösbart enligt min mening.

Sen vad tycker man om Olden? Han stack ju innan Bulan, så döma han efter Hans insatser under TJ är ju svårt. Se bara på twinsen.
Kommentera

« · 1673962 · »